Apina skillit ja melee ovat tämän moninpelin parasta antia. Ja kämppereille tulee kylmää kyytiä (miksi Scarf esim varmaan pelistä ei tykännyt).
Hoho, jos olisit oikeasti joskus pelannutkin minun kanssani, niin tietäisit että olen viimeinen henkilö, jonka löydät jostain kulmista jumittamasta. Miksi U2 vaikutti niin paskalta, on sen tyhjänpäiväisyys, ja juuri tuo "hauskuuteen" painottaminen. Eipä juuri kiinnosta pelata jotain deathmatchia kun se on toteutettu kuin MGO:ssa, eikä tuossa ollut edes mitään tyylitajua (jotain wall guyn näköisiä äijiä, jotka pitävät koko ajan jotain meteliä) tai sitä omaa fiilistä, joka vetäisi puoleensa. Tämän lisäksi melee oli mitä typerintä sohimista (molemmat kuolevat samaan aikaan) eikä hedareihinkaan ilmeisesti kuole ellei buustaa ukkoaan jollain perkeleen perkeillä. Se on sitä balanssia. Matchmaking ja kaikki muu tekninen hömppä puolestaan on jälleen toteutettu PS3-tyyliin päin... no tiedätte kyllä mitä.
Ei mun kuppi teetä, mutta PS3:llahan rima on totutusti alhaalla.
Gamestopista tuli varattua samalla tarjouksella, kun ei ollut oikein muutakaan. En ole jaksanut näitä yksinpelejä pitkään aikaan, joten saa nähdä olisiko tämä poikkeus. Moninpeli oli jäätävää paskaa, mitä nyt kerran jaksoin tuota betaa kokeilla. Co-oppia täytyy kuitenkin kokeilla.
GGPO ei ole omalla kohdalla toiminut sen jälkeen, kun vaihtoivat alustan AIRiin. Portit on auki, 2DF:ssä voi sekä hostata että pelata pelejä, mutta mystisesti GGPO ei vain suostu toimimaan (koetan logata sisään ja tuloksena on pelkkä tyhjä ruutu, ei muuta). Kiinnostaisi saada sikäli pyörimään, kun 2DF:n isoista pelaajamääristä huolimatta GGPO on aina toiminut paremmin, mutta minkäs teet.
Itsellä taas on GGPO:n kanssa jotain häikkää, sillä ruudunpäivitys tökkii aina vaikka pistäisin mitkä settingsit tahansa. 2DF taas toimii hyvin, mutta siinä oleva input lagi on suht perseestä, vaikka siihenkin tottuu.
Juu, katselin noita eilen ainakin jotain 5 tuntia livenä. Parhaimmillaan katsojia matseilla oli 200. Shoryukenista löytyy .fr-tiedostot (GGPOn tallennustiedosto, joka katsotaan emulaattorilla) suurimpaan osaan matseista, jos jotain kiiinnostaa.
Ei voi kun ihmetellä jätkän taitoja. Etenkin kun se pelasi jotain 10 tuntia putkeen, ja lopetti vasta kun kello oli Japanissa aamuseitsemän. Maailman paras 3s-pelaaja, ilman muuta.
Niin ja hänhän pääsi tämän vuoden Super Battle Operassa semifinaaleihin asti pelaamalla Q:lla, joka on siis yksi paskimmista hahmoista. Voittamalla jokaisen tiimin yksin aina semifinaaleihin, jossa hän hävisi Japanin parhaalle Makotolle niukasti (Makoto - Q matchup on ehkä koko pelin epäreiluin). Niin ja Kurodan tiimissä oli vain kaksi pelaajaa, koska kolmas ei päässyt perhesyistä mukaan. DVD turnauksesta tulee piakkoin ulos, joten toivottavasti matsit päätyvät YouTubeen.
EDIT: Niin ja tosiaan GGPO:sta. Siellähän pelaa suht aktiivisesti myös mm. Boss (tämän vuoden SBO-voittaja, jonka Kuroda pieksi eilen), KO (tämän vuoden SBO-finalisti) ja Pierrot, jotka ovat kaikki turnaustason pelaajia. Harmi, kun täällä ei ole Japanin tavoin valokaapeleita, jotka takaisivat lähes offline-tason pelit.
Surkea käännöshän tuo Bayonetan PS3-versio on, eli menee boksiversio hankintaan. Harmi sinänsä, kun PS3-padia olisi mukavampi käyttää.
Mutta voi jösses, että peli vaikuttaa muilta osin hyvältä! Koko tyyli ja olemus on ihan eri luokkaa kuin ankeanharmaissa DMC-peleissä ja pelimekaniikkakin on ihan eri tasolla kuin mihin on tottunut. Liikkeitä on mieletön määrä ja pelaaminen on paljon saumattomampaa kuin missään hack 'n slashissa tähän mennessä. Tuplahyppy sekä DMC3:n trickster-liikkeet osana jo ihan perusliikkeitä takaa sen, ettei paikalla tarvitse olla sekunttiakaan, vaan pelaaja voi tehdä juuri sen mitä haluaa.
Kiteytettynä turboahdettu DMC3 hyvällä tyylitajulla. Tämä on se oikea DMC1:n jatko-osa. Ainoa miinus tulee oikeastaan sekavasta pomotappelusta, mutta mitä muutakaan voi odottaa, kun se on toteutettu noin typerästi. Toivottavasti muut lopparit on paremmin suunniteltuja.
Tuli itsekin hankittua Demon's Souls, kun kaveri tuli juuri äsken riehumaan tästä mesessä. Ikinä en ole moisesta mitään lukenut, mutta vaikuttaa sen verran lupaavalta, että piti pistää molemmille kipale tulemaan. Voi jopa netin kautta cooppina vääntää.
Enpä muista koska olisin viimeksi ostanut pelin heräteostoksena, oli varmaan joku PS1:sen Carmageddon tai Quake, jotka olivat molemmat umpipaskoja.
Kiviäkin kiinnostaa, mutta 15-tuumaiseen Macbook Prohon olisi nyt saatavilla vaihtoehtona myös matta-näyttö, joka toisin kuin glossy-näyttö, ei heijasta kaikkea päivänvalossa.
Tätä on kaivattu siitä lähtien kun se viimeinen hyvältä näyttänyt Macbook Pro -mallisto hävisi matta-vaihtoehtoineen tuon nykyisen kaksivärisen hirvityksen tieltä.
Mutta kuten Applesta tiedämme, kun jotain lisätään, niin jotain on pakko myös poistaa. Nykyään matta-vaihtoehto on maksullinen ja jostain käsittämättömästä syystä näytön kehys on pitänyt muuttaa alumiiniksi, mikä tekee koneesta entistäkin epämääräisemmän.
Koko mallisto on kokonaisuudessaankin täysin epämääräinen. Pro-malleja on lähemmäs kymmenen ja perus-Macbookkia edustaa vain se vanha muovirotisko, jota saa enää vain valkoisena. Nerokasta. 13-tuumaisiin Pro-malleihin voi varmaankin odottaa matte-vaihtoehtoa ensi vuonna.
Loistavalta näyttää. Rekyylin puute tosin hieman arveluttaa edelleen, mutta tuo jälkimmäinen taisi olla sama pyssykkäkin kuin ensimmäisessä moninpelivideossa? En muista. Jos siitä tulee häiritsevää niin kymmenen miljoonaa inisevää kymmenvuotiasta kehottaa patchiin.
Eikös tuo nelosessa ollut ihan yhtä rekyylitöntä sahaamista? Viime kerrasta tosin on jo aikaa, mutta näin muistaisin. Reaktioräiskintää peli lähinnä muistuttaa.
Huvittavaa, että ihmiset maksavat täyden hinnan pelistä, jotta pääsevät pelaamaan sitä samaa kenttää, jota jyystettiin jo melkein viisi vuotta sitten.
EDIT: Haha, tulossa on vielä joku Halo: Reachkin. Eikö kolmosen pitänyt olla sarjan viimeinen peli? Ilmeisesti tästä eteenpäin julkaistaan joka vuosi täysihintainen lisäri, jossa on pari uutta mappia ja joku tyhjänpäiväinen yksinpeli jonkun neverhöörd-marinen silmin. Ja jokainen osa tulee myymään miljoonia.
Noniin, hyvä homma, pitääisi itsekin hankkia Elite tuon kosahtaneen tilalle ennen Modern Warfare 2:sta. Toivottavasti nykyään myös ohjaimien laatu olisi parempi, kun edelliset kaksi kapulaa ovat nekin paskana (sammuvat vähän väliä, B-napit ovat hajonneet Halon melee-rämpytyksestä).
Tuleekos koneen mukana vielä ne 3 X 1kk-kultajäsenyysajat Liveen?
Että on puljulla pokkaa. Yakuzat jätetään kääntämättä, ja sitten pakotetaan importtaamaan Bayonetta naurettavan myöhästelyn takia Japanista, mutta kas kummaa, peli tuleekin olemaan aluekoodattu! Puhe siis X360-version lisäksi PS3-versiosta. Enpä ole moisesta aiemmin kuullut.
Toivottavasti menee koko paska konkurssiin 09.09.09.
Raiden Fighters Aces on sentään julkaistu Jenkeissä, mutta muuten on kyllä melko hiljaista täällä Euroopassa.
Dodonpachi: Daioujou Black Labeliin on tulossa bugipäivitys, jonka kanssa on häärinnyt mm. perfektionistina tunnettu Mihara (joka on Akiran pääjohtaja, käänsivät siis Daioujoun ja Espgaludan täydellisesti PS2:lle). Myös "complete fix" -nimeä kantava päivitys pitäisi olla tulossa, mutta se ei ole ilmainen. Tiedä sitten mitä eroa noilla on, jälkimmäinen saattaa olla korjattu versio, jota myydään suoraan levyllä.
Deathsmilesille on tullut myös Mega Death Label -nimeä kantava päivitys, joka pitää sisällään muunnellun version alkuperäisestä. Eli erillisenä arcade-versiona julkaistu peli pikkurahalla netin kautta ladattuna, ei paha. Deathsmileshan on ilmeisesti todella onnistunut käännös Cavelta, eli PS2:n Mushihimesaman ja Ibaran kaltaisesta sössimisestä ei ole kyse.
Mushihimesama Futari 1.5 (eli viimeisin arcade-julkaisu) puolestaan julkaistaan japanissa marraskuun 26. päivä. Odotan tätä melkein yhtä paljon kuin Ketsuita, jonka julkaisu näytäsi jälleen olevan epävarma. Toivottavasti peli näkisi vielä päivänvalon.
Eikä tämä vielä tähän lopu! Espgaluda II on myös tulossa Caven kääntämänä X360:lle. Eli enää puuttuisi Dodonpachi Dai-Fukkatsu näistä uusimmista Cave-nimikkeistä.
Vielä kun saisi jostain revittyä rahat japsikoneeseen, seimitsu-palikoilla modattuun tikkuun ja kaikkiin näihin peleihin.
EDIT: Ainiin! Se kaikkein tärkein meinasi unohtua, japanilainen MIR (joka on tuttu nimi Ikaruga-piireissä, rikkoi mm. ensimmäisenä 35 miljoonan pisteen rajanpyykin) on rikkonut T^3-CYR-WIZ:in maagisena pidetyn Normal-maailmanennätyksen muutamalla kymmenellä tuhannella pojolla. Huhhuh! Eihän siinä mennyt kuin kuusi ja puoli vuotta. Ei voi kuin hämmästellä, miten täydellisesti WIZ muinoin peliä hallitsi keksien tärkeimmät taktiikat ja pelaten runin, jota kukaan ei pystynyt tavoittamaan, vaikka länsimaalaiset ovatkin aikojen saatossa rikkoneet kaikki Chapter-kohtaiset piste-ennätykset. Ikarugan peluu menee melkein yleisurheilusta.
Tuolta löytyy WIZ:in suoritus Ikaruga Appreciate DVD:ltä, jos jotain kiinnostaa.
Olipa laimeaa, ja toivottavasti toi ovien läpsytys oli vain todella harvinainen tilanne, ettei niitä tarvitsisi tuijotella kuin GTA:ssa konsanaan. Enpä tosin uskonutkaan mitään kovin kummoisia kolhuja näkeväni, ei siihen riittäisi edes Polyphonilla työtunnit. Autojen katolleen pyörähdys olisi kuitenkin hieno juttu, kun se kerran Forza 3:eenkin on luvattu.
Mutta hyvältä kuulostaa jokatapauksessa, toivottavasti Polyphony olisi se ensimmäinen japanilaistiimi, joka tajuaisi/osaisi panostaa myös nettipeliin.
Mutta joo, Spacedia on tullut kohta katsottua ensimmäinen tuotantokausi, eikä tämä oikein kaikista kehuista huolimatta iske. Tim Bisleyn saamattomuuteen on helppo samaistua, mutta muut päähenkilöt ovat lähinnä ärsyttäviä (poislukien asefriikki Mike). Plussaa RE2-jaksosta. Samojen hemmojen Hot Fuzz ja Shaun of the Dead iski kovempaa, mutta ehkä tämä vielä paranee loppua kohden.
Arrested Developmentin ykköskausi tuli vihdoin katsottua toistamiseen, ja samat asiat pätee edelleen, paitsi että kaikki maistuu vieläkin paremmalta, kun löytää uusia pikkujuttuja ja tietää kuviot jo ennestään. Parasta komediaa Seinfeldin ja It's Always Sunny in Philadelphian ohella.
Btw, muistaako joku Stressi-Erkin, joka tuli joskus Neloselta? Saakohan sarjaa mistään, oli muistaakseni melko hulvaton.
Ephramin mainitsema Beejive tulee olemaan ihan yhtä lailla maksullinen Windows Mobilelle (tällä hetkellä ilmainen beta) ja BlackBerrylle (tuplasti kalliimpi iPhone-versioon verrattuna), kuin mitä se on iPhonellakin. Laitapas vertailun vuoksi käyttämäsi pikaviestiohjelman ominaisuudet ja vaikka pari kuvankaappausta sen käyttöliittymästä (sullahan oli se almighty Symbian, jos oikein muistan).
Ilmaisia pikaviestiohjelmia on toki iPhonellekin iso liuta, mutta laatu maksaa. Voihan ilmaisohjelmilla kuviakin käsitellä, mutta on se vaan Photarilla kivempaa. Jos joku nysvää työllä ja vaivalla ohjelmansa muita paremmaksi, niin tyhmähän sitä ilmaiseksi jakelisi.
Minkälaisia paketteja te Epi, teidon ja Kabanossi olette hankkineet? Paljonko on kk-maksu ja onko minkälaiset datapaketit mukana? EDIT: Toisessa triidissä olittekin näistä jo hölisseet.
Itse pääsin joskus 10minutemaililla jonottamaan, mutta puolen vuoden venailun jälkeen sivulla oli ilmoitus, että kaikki uudet hakijat hävisivät bittiavaruuteen jonkin errorin takia.
Voi pojat, kuulostaapa kätevältä. Onneksi Nokialla asiat tehdään toisin.
No voi hellanlettas, kun satuitkin taas tarrautumaan Applen järkyttävään toimintaan. Yhtiö, joka haluaa tehdä rahaa, ettäs kehtaavatkin.
Ja mikäs noissa Epin vaihtoehdoissa on niin tuskallisen vaikeaa? Audiko toimii käytännössä samoin kuin uppisi kuvan Imageshackkiin tai vastaavaan ja pistäisi sen sieltä jonnekin foorumille esille. Garageband taas löytyy jokaikisesta nyky-Macista, eikä sen käyttö suinkaan vaadi raketti-insinöörin papereita.
PC-käyttäjät? Paskempi tuuri, Applen linjaus PC-käyttäjiä kohtaan on nähty vuosien saatossa (surkea iTunes-versio, anyone?), eikä se tuosta ole miksikään muuttumassa. Enpä tosin minäkään pystynyt tekemään Zunellani lasta enkä paskaa Macilla.
Vielä kun Häkä tulisi tosiaan korvaamaan vaikka surkean Kovalaisen, niin meillä olisi kaikki maailmanmestarit kehissä viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Noh, kyllähän neljälläkin mestarilla pärjää.
Ketä enää kiinnostaa Buttonit, Vettelit ja Webberit?
Tässä on viime päivät pidetty sormet ristissä, ja hyvinhän tässä lopulta kävi Willi Weberin selityksistä huolimatta! Vihdoinkin jotain eloa tähän kuivan ankeaan kauteen. Uskon ja toivon Epin tavoin, että jätkä taistelee ihan kunnon pisteistä.
Täytyy olla kiitollinen, että saksalainen RTL-kanava näkyy jostain kumman syystä analogipaikalla.
Uskomatonta raiskausta. Veren tilailla on jotain höyryävän maagista paskaa ja pelinopeuskin on tiputettu takaisin ykkösen tasolle (ja onnistuttu silti saamaan ne ykkös-Sigmasta tutut slowdownit mukaan), vaikka Itagakin visio oli nimenomaan tehdä helvetin verinen ja nopeatempoinen peli, missä alunperin onnistuttiinkin.
EDIT: Tämä tulikin kokonaan missattua. Itagaki ja tärkein osa entisen Team NINJAn porukoista on tekemässä ihan uutta peliä oman puljun ("Tokyo Vikings") nimissä. Mukana on myös VF5:sen hahmodesignereita, mutta tuotos ei (onneksi) kuitenkaan ole mättöpeli. Menee odotuslistan kärkipäähän.