Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 ... 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 ... 87
1981  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Yleinen vitutusketju : 09.04.2009 00:31
Vituttaa, kun pitää jättää aina kaikki viime tippaan. AMK-haku päättyy huomenna 16:15 ja nyt pitäisi pikkuhiljaa jättää oma nettihaku sisään. Ainoa pikkuongelma on, ettei nettihaku ole toiminut koko päivänä. :lol:

Tosin en ole vielä edes päättänyt minne haen, joten samapa tuo sinänsä.

E: Avautuimen täällä auttoi, haku pelittää taas.
1982  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: DVD/Blu-ray/HD-DVD-ostokset : 08.04.2009 01:04
Eikös OLED-näytön pysty rakentamaan venyvään muotoon? Muistaakseni Sony demosi jotain tuontapaista joskus. Ehkä näemme siis vielä joskus lehdenmuotoisia lärpäkkeitä, joihin voi sitten ladata mitä lystää. Pornon katselu on taas astetta helpompaa, vaikkapa kesken matikantunnin.
1983  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Cuben parhaat! : 07.04.2009 16:25
Muistutuksena, että Ikarugan PAL-versio on 50-hertsinen bugikasa.

Super Monkey Ball, F-Zero GX, Viewtiful Joe, REmake ja Timesplitters 2 ovat Nintendon pelien ohella ne tärkeimmät. Ikaruga ja MGS toimivat paremmin alkuperäisalustoillaan. Skies of Arcadia on aika 50/50: Dreamcastilla on parempi äänenlaatu ja graffat, mutta PAL-versio on 50Hz eikä randomtappeluita pysty vähentämään. Cubella on myös jotain extrahuttua.

Tietty jos RE4:sta jostain kumman syystä ei ole vielä nipakoneella pelannut, niin se menee listan kärkeen.
1984  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Jääkiekon MM-kisat 2009 Sveitsissä 24.04 - 10.05 : 05.04.2009 21:58
Tulee kyllä seurailtua, ja eiköhän fiilis taas nouse oikein kunnolla, kunhan päästään sinne semifinaalien tietämille.

Näin hävityn World Cup -finaalin ('04), olympiafinaalin ('06) ja MM-finaalin ('07) jälkeen odotan luonnollisesti hopeamitalia. Toivottavasti hävitään Ruotsille, Aki Berg tekee ratkaisun omiin.

1985  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox 360 : 01.04.2009 14:31
Tänään peruutin tuon Liven jatkumisen puhelimitse ja helpostihan se kävi solkatessa ohjeita virolaiselle naiselle, joka puhui selkeää suomea. Plussaa jopa siitä, että vaikka en muistanut omaa "salaista kysymystäni", niin sain sen sijaan homman hoidettua kertomalla electronin neljä viimeistä numeroa. Ei tuo todellakaan mikään suuri vaiva ollut, eli mielestäni kaikki eri laudoilta löytyvät vinkumiset siitä miten vaikeaa tuo on, ovat aika perusteettomia.

Itsekin peruin tilaukseni jokin aika sitten. Piti kertoa gamertag, sähköpostiosoite, salainen kysymys, osoite, puhelinnumero ja luottokorttinumero (kokonaan) ennen kuin saivat paskan jäihin. Tämä siitä syystä, että Jeesuskaan ei pysty muistamaan jotain kolmen vuoden takaisia sähköposteja tai salaisia kysymyksiä enää tässä vaiheessa. Tai sitten se erinomaista suomea osaava virolaistytsy ei vain saanut mitään kirjoitettua oikein.

Eli aivan liian suurta sähläystä tuo minusta kyllä on, kun koko homma pitäisi voida tehdä dashdboardin kautta paria nappia painamalla.
1986  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Linkkiketju : 29.03.2009 16:00
Whose Line Is It Anyway?

Drew Careyn juontama studio-show, jossa vedetään improa erilaisten pelimuotojen avulla. Mukana vakkareina Ryan Stiles, Colin Mochrie ja Wayne Brady, ja lisäksi yksi vieras. Nämä äijät on ihan uskomattomia, eikä vielä ole tullut vastaan yhtäkään jaksoa joka ei pudottaisi ja isolla kädellä. En tiedä miten olen missannut tämän näin kauan, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Sitä parasta. Suosittelen tutustumaan.

Alunperin brittilästä kotoisin, mutta ainakin mulle putoaa tämä jenkkiversio paremmin. Wayne tekee kyllä paljon.

Mahtia!  :lol:

Näitä tuli katseltua joskus pari vuotta sitten, mutta olin jo ehtinyt unohtaa koko sarjan. Pitääkin aloittaa uusintakierros.
1987  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Kysy/vastaa raudasta : 26.03.2009 13:34
Olet varmaan näin jo tehnytkin, mutta kannattaa tsekata myös Mindfactoryn hinnat, ennen kuin tilaat Hardware Versandista. Omalla kohdallani kone tuli Mindfactoryssä selvästi halvemmaksi, ja osia oli oikeasti myös varastossa, toisin kuin HWV:ssä jossa tuntui aina jotain olevan lopussa. Muropaketissa myös Mindfactoryn asiakaspalvelua kehuttiin, kun taas HWV oli saanut risuja osakseen.

Mindfactory on tosin kokonaan saksankielinen saitti, mutta pienellä järkeilyllä ja Google Translatella hommasta kyllä selviää. Ja vielä sellainen pikkuhuomatutus, että ainakin vielä silloin kun itse tein tilaukseni, päivittyivät Mindfactoryn hinnat aina tiettyinä ajanjaksoina. Viikon aikana komponenteissa saattoi olla jopa 10% heittoja, eli kannattaa tsekkailla oikeat päivät ja iskeä kun hinnat ovat alhaalla. Säästin suomihintoihin nähden lähemmäs 500e.
1988  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Linkkiketju : 25.03.2009 22:48
Tetristä.
1989  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 24.03.2009 12:40
Sigma 2:ssa on online co-op (osa tehtävistä sijoittuu muokattuihin yksinpelin ympäristöihin, osa on pelkästään co-opissa), kaks uutta pelattavaa hahmoa (Ayane ja Mojimi), joilla on omat juonikuviot, ja uusia aseita, joilla lahdata uusia vihollistyyppejä ja loppareita. Lupaavat myös korjata alkuperäisen craptastic kameran.

Eli tämäkin piti raiskata uudistuksilla, jotka loppujen lopuksi vain pahentavat pelikokemusta. Sigman peluu loppui siihen, kun piti alkaa kesken Hayabusan pääpelin riehumaan sen hitaan kirveslehmän kanssa pelaten samaa kenttää uudestaan.

Co-op olisi kuulostanut kivalta joskus viisi vuotta sitten, nyt se kuulostaa vain typerältä.

E: Ja ilmeisesti goreakin on vähennetty huomattavasti.
1990  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Opiskelu ja opiskelijaelämä : 23.03.2009 12:41
Gba, joko olet hommannut pääsykoekirjat kauppakorkeaan? Voisin myydä nuo viime vuoden kirjani sulle. Neljä viidestä on pysynyt samana, taloustiede vaihtui johonkin toiseen.

Jos joku muu on kiinnostunut, niin ilmoittakoon.
1991  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Se pakollinen mättöpeliketju. : 19.03.2009 21:20


Animaatio on tässä pelissä varmasti upeaa. Mutta muuten se näyttää aasinperseeltä.

Mutta kun animaatiokin on sitä vanhaa parin spriten SNK-huitomista. :(




Kohta on muuten 3S:n 10v. synttärit!
1992  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 17.03.2009 12:43
Ninja Gaiden Sigma 2 tulossa Famitsun mukaan PS3:lle.

Hieno homma. Tuskin onnistuvat tekemään tästäkin alkuperäistä kehnompaa, niin paljon ongelmia NG2:ssa oli jo ennestään.
1993  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 16.03.2009 11:23
Muistutuksena, että It's Always Sunny in Philadelphia alkaa keskiviikkona Subilla klo. 19:00. Paras komediasarja ikinä.

Huvittavaa, että sarjalle annettiin tällainen esitysaika, vaikka sisällöltään se kuuluisi pitkälle aamuyöhön, jonne kaikki hyvät sarjat yleensä tungetaan.
1994  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Killzone 2 : 13.03.2009 01:20
Vielä viimeiset kommenttini tämän pelin osalta.

Moninpeli ei ylltänytkään parhaiden joukkoon, ei todellakaan. Reilut 30h jaksoin pelata, mutta nyt kun ihmiset ovat saaneet hahmoluokat auki, niin peli muuttui äärettömän lupaavasta suoraan kehnoksi. Taktisuus ja hidastempoisuus on hävinnyt kokonaan, eikä pelissä enää muuta tehdäkään, kuin juosta suoraan siihen kohtaan kenttää, jossa pelaajat sattuvat sillä hetkellä räiskivän.

Ja kun hakusysteemi on aivan jumalattoman surkea, niin mitään muita pelejä ei löydy eikä sellaisia jaksa tehdäkään. Tähän kun vielä lisätään surkuhupaisa puhesysteemi, niin sosiaalisuus voidaan unohtaa kokonaan.


Arvostus Halo 3:a ja COD4:sta kohtaan kasvoi taas huomattavasti. Uskomatonta, ettei vuosia vanhoja ominaisuuksia voi jo pitää itsestäänselvyytenä. Xboxin Rainbow Six 3:kin oli toteutettu paremmin, vaikka se oli ensimmäinen kunnon Xbox Live -peli.


GGs, Guerilla Games.
1995  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 07.03.2009 23:33
Minulle Lost Planetissa parasta oli ehdottomasti bossit. Aloitin suoraan Hardilla, jolla pomomatsit olivat eeppistä vääntöä. Parhaimmillaan sai kiukutella parikymmentäkin yritystä, ennen kuin mömmöt sai mataliksi. Itse kentät tuli melkeinpä vain juostua checkpointista toiseen, koska ne olivat melko kuivia ja vihollisten ohi juokseminen oli paljon helpompaa.

Kunhan korjaavat pikkuviat (Waynen kaatumisanimaatio, argh), hiovat vähän pelattavuutta eivätkä keksi peliin maailman idioottimaisinta juonta ja sitäkin paskempaa hahmokaartia, niin Lost Planet 2 tulee jyräämään.
1996  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Asevelvollisuus, NATO, palkka-armeija, YLEINEN TAKTISUUS : 04.03.2009 22:56
Sivariin sua ei laiteta se on varma homma(armeijan kapiaiset vihaa sivaria, kannattaa mainita AUK-haastattelussa halunsa sivariin, niin pääsee 6kk:lla, heh) . Jokaiselle löytyy jotain hommaa armeijassa.

No ei se aina ihan noin mene. Kun minut pakotettiin lämärihaastatteluun, sanoin niin haastattelun hoitaneille kenttäsairaanhoitajille kuin myös myöhemmin yksikköupseerille, että jos lämäriksi joudun, niin lähden sivariin samantien. Ei tehonnut.

Tosin lämäriksi nyt ei kukaan vapaaehtoisesti haluakaan (verrattavissa B-mieheen pidemmällä palvelusajalla ja jatkuvilla kineksillä), joten AUKista pääsee livistämään varmasti helpommin.
1997  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Killzone 2 : 04.03.2009 03:55
Tällä hetkellä kun suomalaisten kanssa pelaaminen on vain todella hankalaa ja työlästä puuhaa. =/

Älä muuta sano:

1) Etsi peli. Tässä menee jo tolkuttomasti aikaa, kun pitäisi löytää servu jossa on: sopivat mapit, sopiva pelaajamäärä, tilaa siten että kaverikin ehtii joinata, voi valita itse puolen, koska muuten joutuu kaverin kanssa eri puolille, jne.
2) Lähetä kaverille ilmoitus, että voit joinata. Kutsuahan ei voi lähettää, liian scifiä.
3) Success! Olette molemmat samalla serverillä ja samalla puolella.
4) Pistä loput 30 pelaajaa mutelle, jotta kuulet kaverisi ja hän sinut, koska "private chat" on ennenkuulumaton käsite Playstationin maailmassa. Voit toki mennä omaan squadiin kaverisi kanssa, mutta tämä ei suinkaan estä rääkymistä, joka räjäyttää korvat etenkin lobbyssä.
5) Odota, että peli heittää erroria ruutuun, jotta voit aloittaa alusta.

Ärsyttää suunnattomasti, että tällainen timantti on jätetty täysin hiomatta.

Vielä jotain huomioita aikaisempiin whinetyksiini: saboteurin huomaakin helposti, sillä tähtäin muuttuu punaiseksi, ja sniperin näkökenttä muuttuu sinisävyiseksi häivepuvussa, eli ei niitä kilsan kuteja noin vaan ammutakaan näkymättömänä.

Sen sijaan taktikot pitäisi kieltää lailla, koska ne rikkovat pelitemmon totaalisesti typerillä respapaikoilla, samoin kuin haulikot, jotka pilaavat fiiliksen tehokkaasti porukan juostessa ne kädessä yhden tapon toivossa auto-aiminsä turvin (L1 pohjaan ja tsädäm!).
1998  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Se pakollinen mättöpeliketju. : 04.03.2009 00:01
Pätee kaikkiin tappelupeleihin. Tekkenin Lili on ainakin ziljoona kertaa ärsyttävämpi kuin Ken Mestarit.

3rd Strikessa voi parryttää moisen paskan ja haukotella omassa nurkassaan. Siinä pelissä ei rämpyttäjät pärjää vaikka voissa paistaisi. :<
1999  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Se pakollinen mättöpeliketju. : 03.03.2009 19:36
Onneksi japanilaiset osaavat tehdä nettipelit kunnolla. 99% ajasta SF4:ssä tulee ruutuun "Unable to play", haastoi kenet tahansa. Hakusysteemikin löytää kerrallaan maksimissaan viisi pelaajaa, vaikka pelaajia on ainakin tuhatkertainen määrä. Kaikilla pelaajilla on ilmeisesti myös modeemit käytössä, jos pingeihin on uskominen.

Eikä varmaan tarvitse mainita siitä pelaajien tasosta, kun joskus sattuu pääsemään pelaamaan. Ihmiset maksavat pelistä 60e eivätkä jaksa ottaa selvää edes perusasioista, vaan pomppivat edestakaisin ja runkkaavat shoryukenia ja tulipalloja sattumanvaraisesti. Siinä vasta rahalle vastinetta.

2000  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset : 02.03.2009 22:12
Eikö Street Fighterinkin pitänyt olla epäpelattava paskake? Entä jos RE5 sittenkin olisi RE4:sen henkinen peli. Salareita täynnä, loparit koviksia ja vaihteluakin vielä. Ihme draamaa taas. Toki se lopun duck-and-cover meno on varmasti aika noloa, mutta veikkaanpa silti, että tässä rupugenissä RE5 on yksi timanteista. Lost Planet 2 voi myös olla hyvä, mutta camoon.

Mieluummin mä nään Capcomin tekevän vielä pelejä ensi sukupolvessakin kuin yrittävän mahdotonta ja tehdä klassikkoja tässä.

Lainaus
RE4 uudisti kivasti sarjaa, mutta RE5 on jo joku räiskintä ja sen hoitaa moni muu peli paljon paremmin.

Vitsi ne on sitten jotain omakustannepelejä kun ei ole mun tutkaan osunut.


SF4 oli juuri sitä, mitä odotinkin. Sulla on ilmeisesti lukuhäiriö tai jotain. Olen moneen otteeseen sanonut, että peli meni pelattavuudeltaan takaisin siihen suuntaan, joka ei minua nappaa. Tällä ei ole mitään tekemistä pelin laadun kanssa, tiedän että maailma on pullollaan tyytyväisiäkin faneja.


Ja oletko sä nyt edes pelannut sitä RE5-demoa? En tajua minkä perusteella odotuksesi oikein ovat korkealla. Pelattavuus on paskempi kuin RE4:ssä (inventaariosysteemi, lololol), RE4:sta tehtiin tolkuttoman kauan, mikä takasi pienet yksityiskohdat, keräilyn ja aseilla kikkailun, jotka loivat ison osan tunnelmaa, RE5:ssä vieressä juoksee koko pelin ajan joku aivokuollut apina, vastustajat ovat niitä samoja tönkösti kaatuvia ukkeleita ja pelialueita tuskin tulee paljoa sen kuivan hiekkagheton lisäksi olemaan, jos pelin kerran läpäisee alle kymmenessä tunnissa. Kaikki bossitkin on suunilleen tiedossa trailereiden myötä.
2001  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset : 02.03.2009 21:16
RE5 kiinnostaa niin paljon, että jätän koko pelin ostamatta.

Saa olla loppuversio ihan eri planeetalta demoon verrattuna, jotta pelistä saisi irti mitään niitä fiiliksiä, joita RE4 tarjosi. Kaksinpelattavana tankkiräiskintänä varmaan ihan jännä, mutta nelinpelattava Lost Planet 2 tulee hoitamaan kaiken paremmin.

Ihan kaiken? Paljosta vetoa, ettei tule.

Ja miksi pelin pitäisi olla RE4:sen veroinen, että sen voi ostaa? Pelkällä RE4:lla aikojen loppuun asti amirite?

Tulee hoitamaan kaiken paremmin, kun puhutaan moninpelattavasta räiskintäpelistä, jota RE5 jostain syystä yrittää olla.

RE4 on paras toimintapeli ikinä, joten en odottanutkaan, että RE5 pistäisi paremmaksi, mutta olisi Capcom sentään voinut yrittää. Kauas tultiin niistä vuosien takaisista promokuvista ja lupauksista.

Mutta kaipa se vain on niin, että raha puhuu ja häränpaska kävelee. Katsotaan vain niin myös Dead Rising 2 unohtaa ykkösen uniikit ominaisuudet ja menee pelkäksi lahtaamiseksi co-opissa.
2002  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset : 02.03.2009 20:42
RE5 kiinnostaa niin paljon, että jätän koko pelin ostamatta.

Saa olla loppuversio ihan eri planeetalta demoon verrattuna, jotta pelistä saisi irti mitään niitä fiiliksiä, joita RE4 tarjosi. Kaksinpelattavana tankkiräiskintänä varmaan ihan jännä, mutta nelinpelattava Lost Planet 2 tulee hoitamaan kaiken paremmin.
2003  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Se pakollinen mättöpeliketju. : 02.03.2009 05:17
Korkkasin minäkin nyt sitten tämän.

Peli näyttää todella hyvältä, hahmojen avaaminen on tosiaan suolesta (tallennuksiakaan ei saa netistä, huoh) ja pelattavuus tuntuu 3rd Striken jälkeen kuin siirtyisi Englannin valioliigasta Rykäjärven viitosdivariin.

Mutta enköhän tule tätäkin aina silloin tällöin pelaamaan. Pelissä on ihan omanlaisensa rentous ja raikkaus, kun liikkeiden ei tarvitse tulla juuri prikulleen eikä miljoonaa asiaa tarvitse pitää mielessä.

3rd Strike tulee kuitenkin aina olemaan se pelien ykkönen, ei siitä kukaan irti lopullisesti pääse.
2004  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Killzone 2 : 01.03.2009 05:36
Jatketaan nyt vielä tätä kiinnostavaa monologia. Nimittäin moninpelin ongelmista, jotka ovat vihdoin nostamassa päätään.

Valikot ovat aivan umpipaskat, täysin epäloogiset ja reagoivat välillä ärsyttävällä viiveellä pelaajan käskyihin. Ensinnäkin pelin etsintä on alkeellisinta miesmuistiin: hakukriteerejä on aivan liian vähän, löydetyistä peleistä iso osa on täynnä vaikka peli väittää toisin, edes pingiä ei jumalauta ilmoiteta, saati serverin sääntöjä, mappeja tai muutakaan infoa, peli löytää naurettavan vähän servereitä, pahimmillaan vain muutaman.

Tämän lisäksi jokaisen pelin jälkeen joutuu täysin turhaan valikkohelvettiin, joita ei voi selata, vaan painamalla X:ää joutuu seuraavaan valikkoon, josta ei pääse enää takaisin. Viimeinen valikko on täysin turhanpäiväinen mapin valitseminen. Tähän kaikkeen lisätään muutama pitkä lataustauko, joten valikoissa on todella kiva jumittaa etenkin, kun joutuu matsiin joka loppuu heti joinaamisen jälkeen, koska jäljellä olevaa aikaakaan ei luonnollisesti pelinhaussa voi ilmoittaa.

Yleisesti ottaen kaikki valikot on toteutettu toisin, kuin yksikään lehmää fiksumpi yksilö ne olisi toteuttanut: ase- ja hahmonvalinta on aivan liian köykäistä edestakaisin kikkailua, peliasetuksiin (audio, display, controller) pääsee vain kesken pelin, X:llä tapahtuvassa respauksessa on joku täysin idioottimainen viive, minkä vuoksi X:ää saa hakata pari vuotta, minkä seurauksena respapaikan valinta tulee vahingossa skipattua ja respapaikan määrittävässä kartassa navigointi on toteutettu vastoin mitään logiikkaa.

Valikot ovat siis paskat, mikä tuntuu käsittämättömältä ottaen huomioon, että tekijöitten mukaan nettipeli on ollut pelattavassa muodossa jo kolme vuotta sitten. Hyvä siis, että valikot väsättiin viimeisenä iltana umpikännissä.


Itse peli maistuu edelleenkin mahtavalta, mutta on siinäkin jotain valittamisen aihetta tullut vastaan.

32 pelaajan pelit ovat aivan liian täyteen tupattuja, mikä johtaa siihen että kolmesataa jätkää viskoo kranaatteja toistensa respapaikoille ja ampuu singolla perään. Lähistöllä on mukava yrittää sihtailla jonnekin kauemmas, kun jokaisen viidentuhannen perättäisen kranaatiniskun johdosta scope herähtää pitkin ruutua. Peli alkaa myös hidastelemaan tästä taktisesta sodankäynnistä.

Sitten ne hahmoluokat. Lentävät droidit ovat ärsyttäviä, turhia eikä niitä saa millään tuhottua. Scout on naurettava hahmo, kun pelaa itse millä tahansa muulla hahmoluokalla jossain jättikentässä. Scoutilla on sniper ja se saa häivepuvun käyttöön. Yritä siinä sitten ruippia moinen hengiltä, kun mitään et näe etkä osuisi vaikka näkisitkin. Saboteurin vastustajan vetimiin pukeutumisessa saisi myös olla jokin paljastava tekijä. Ärsyttävää räiskiä koko oma tiimi läpi, etenkin friendly firelilla.


Mutta joo, toivottavasti Guerilla patchaa valikot toimivammiksi (not gonna happen), muista ongelmista pääseekin sitten eroon omilla pelisäännöillä (joissa ei tosin saa valita pelaajille vain yhtä elämää, prkl).
2005  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Killzone 2 : 27.02.2009 23:36
Ja taas on serverit kiinni, voi vittu sentään. Olipa taas hyödyllistä maksaa ekstraa siitä, että saa pelin nopeasti käsiinsä.

Onko se joskus hyödyllistä?

Toki, kun on tämäntasoisesta pelistä kyse. Ja onhan se mukavampaa aloittaa alusta samaan aikaan kuin muutkin, kuin hypätä raiskattavaksi viikkoa myöhemmin.

Mutta joo, molemmat servuhässäkät olivat bugikorjausten aiheuttamia, ei niistä sen enempää. Kaikki pelaa taas kuten pitääkin.


Ja voi kuinka hyvin pelaakin. Pelikello näyttää nyt 12 tuntia, ja voin hyvillä mielin todeta, että Killzone 2 on mahdollisesti paras nettiräiskintä, jota olen pelannut.

Ensinnäkin peli näyttää naurettavan hyvältä. Hahmo- ja asemallit, valaistus, fysiikka, savuefektit, pirstaleet, pöly, luodinreiät ja miellyttävä HUD luovat todella hienon kokonaisuuden, jota latistaa vain paikoitellen köhivä ruudunpäivitys.

Pelattavuus on juuri oikeassa välimaastossa hidas- ja nopeatempoisen välissä. Pelaaja kestää sen verran osumaa, että perusrynkyllä kannattaa ja pitääkin ampua päähän, jos haluaa varmasti jäädä henkiin 1vs1 tilanteessa. Tämä takaa sen, ettei peli mene pelkäksi aseman hakemiseksi ja selkään ruippimiseksi kuten COD4:n tapauksessa. Parhaimmillaan laukauksia vaihdellaan suojan takaa kymmeniä sekuntteja, ennen kuin toinen kuolee tai perääntyy panosten loputtua. Ei tule mieleen peliä, jossa räiskiminen olisi ollut näin antoisaa. Asebalanssikin näyttäyisi ainakin vielä olevan kohdillaan: korkearankkiset jannut eivät ole ylivoimaisia, vaan perusrynkky toimii joka tilanteessa, haulikolla on hyvä paukutella sisätiloissa, smg:llä voi juosta liipasin pohjassa ja singolla voi koittaa onneaan pari kertaa johonkin tukkoiseen käytävään, minkä jälkeen joutuukin tyytymään sopivan haastavaan pislaan.

Sitten on hahmoluokat, joita näkee aivan liian harvoin konsolipeleissä. Lääkintämies herättää kuolleista, taktikko pystyy määrittämään uusia respapaikkoja, insinööri rakentaa turretit jne. Kaksi hahmoluokkaa saa sekoitettua keskenään, kunhan tarvittat mitalit tai arvomerkit on avattu exp-pojoilla. Maltan tuskin odottaa, että saan scoutin ja saboteurin yhdistettyä, mikä takaa sniperin, hetkittäisen näkymättömyyden sekä mahdollisuuden pukeutua vastustajan vetimiin. Peliä voi siis pelata hyvinkin monipuolisesti.

Viiden pelimuodon kiertosysteemikin alkaa pikkuhiljaa tulla tutummaksi, ja välillä tiimit puhaltavat todella komeasti yhteen hiileen, mikä luo illuusion suuremmasta skaalasta kuin mihin on aikasemmin tottunut.


Aika näyttää, mitä kaikkia kusetuskeinoja ja bugeja tästä vielä tulee löytymään, joten täytyy nauttia nyt kun kaikki on vielä kohdillaan.
2006  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Killzone 2 : 26.02.2009 18:17
Ja taas on serverit kiinni, voi vittu sentään. Olipa taas hyödyllistä maksaa ekstraa siitä, että saa pelin nopeasti käsiinsä.
2007  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Killzone 2 : 26.02.2009 05:15
Oikein hyvältä maistui nettipeli näin pikaisesti koitettuna. Peli näyttää hyvältä, pyörii ilman lagia eikä ohjauksen suhteen ole mitään ongelmia. Pieni laiskuus pelattavuudessa on ihan hyvää vaihtelua viimeaikaisiin arcade-juoksuihin, ja tuo hieman mieleen Xboxin legendaarisen Rainbow Six 3:n, mikä ei ole lainkaan huono juttu.

Hyvin codimaiselta tuo sitten muuten tuntuu niin ampumisen, liikkumisen, tehtävänantojen ja äänimailman suhteen. Pelityyli tässä vaiheessa tuntuu yleisesti olevan lähinnä deathmatchia, jossa aina välillä joku tajuaa juosta nuolen osoittamaan suuntaan tehtävien perässä. Aika, ja sen myötä avautuvat hahmoluokat ja aseet, näyttävät miten tätä tulee loppujen lopuksi pelattua. Kaikkien tehtävätyyppien läpikäyminen yhdessä matsissa vaikuttaa näin ensi alkuun vähän liian sekavalta ja aikaa vievältä, mutta ehkä tuohonkin tottuu.
2008  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Killzone 2 : 25.02.2009 22:44
Argh, vihdoin pääsisi pelaamaan, niin siellä on servut kiinni jonkin bugin vuoksi. Tosin jos tämä olisi Ubisoftin peli niin vika korjattaisiin syyskuussa. Double Agent, ahh, siinäpä vasta nettipelikokemus....
2009  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 25.02.2009 01:58
Quake Liven open beta pärähtää näillä minuuteilla auki.

Viimeksi pelasin Quakea Dreamcastin yhden tatin padilla, joten saa nähdä mitä tästäkin tulee.
2010  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Killzone 2 : 25.02.2009 01:54
On hienoa huomata, että muutkin puljut kuin Bungie jaksavat moisiin nähdä vaivaa. Kannattaa tsekkailla statsi- ja pistepörssisivut myös, ovat oikein tyylikkäät ja paljon selkeämmät kuin Bungien vastaavat (vaikka Halosta puuttuikin pistepörssit kokonaan). Myös klaaneille on omat pikkusivunsa.

Nyt vain jännäämään, miltä itse peli tulee tänään illemmalla maistumaan. On sellainen kiva kutina, että lunastaisi odotukset.
Sivuja: 1 ... 62 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 72 ... 87
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines