Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 ... 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 ... 87
361  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 26.03.2019 14:40
finngamer: Juu.

Jep.

Miten helvetissä voisin tietää, että noita deathbloweja voi tehdä vain yhden, kun missään sitä ei sanota?

Tajusin kyllä jo ensimmäisellä kerralla, mutta yritä nyt vielä uudestaan saada mut näyttämään idiootilta. Miltä kyllä varmasti näytänkin, eipä siinä.

Mutta selvennän nyt vielä ajatuksenjuoksuani, jos haluat tähän kerran takertua:

Pelasin eilen Shinobi Hunteria vastaan. Sniikkasin deathblown. Menin viereiselle katolle piiloon. Katsoin huvittuneena, miten kaikki muut viholliset menivät seisomaan takaisin paikoilleen, kun Shinobi Hunter pyörii paikallaan kuin idiootti. Otin siitä videonkin! Tämä on mielestäni immersiontappaja. Kirjotin tänne vihaisen foorumipostauksen. Ilmeisesti minun olisi pitänyt ymmärtää, että peli rajoittaa sniikkailu-deathblow’t yhteen, eikä peliä saa kritisoida, jos siitä alkaa saumat hajomaan silmien alla.

362  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 26.03.2019 14:05
Hehe, joo en huomannut, että Sekiro ei ole DMCV. :) Hauska juttu.

Okei, otetaan esimerkki. Ollaan siellä Shinobi Hunterissa jälleen, koska tähän lopetin eilen vittuuntuneena. Minun mielestäni koko tuo kokonaisuus checkpointilta minibossille on paskaa pelisuunnittelua alusta loppuun.

Kuinka moni vetää tän ekalla yrittämällä läpi? Aika harva. Ne kaikki muut pelaajat joutuvat tekemään ne samat rutiinit uudelleen ja uudelleen ja uudelleen:

1) Juokse ensimmäisten vihollislaumojen ohi, koska niiden tappamisesta et hyödy mitään. Perus Souls-kauraa, siis. No big deal. 2) Hyppää viereisen talon katolle ja sieltä heinikkoon, niin pääset tekemään deathblown Shinobi Hunteriin. 3) Tapa rivivihut yksi kerrallaan. 4) Nyt voit vihdoin taistella sitä saatanan minibossia vastaan. 5) Kuole parin epäonnistuneen dodgen/hypyn/parryn jälkeen.

Kohdat 1-3 eivät tuo peliin mitään. Teet ne samat pakkopullatoimet autopilotilla, jotta pääset harjoittelemaan itse minibossia pariksi sekunniksi. Soulseissa bosseihin juokseminen vielä menee, kun kuolema ei korjaa niin nopeasti, mutta Sekirossa tämä kaikki vain ottaa päähän.

finngamer: Juu.
363  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 26.03.2019 12:45
Onpas Scarffilla nyt kaikki huonosti. :lol:

Itsehän en ole hyvä pelaaja, mutta ei kauhean montaa videota tarvitse pelistä katsoa onko taistelu "arpapeliä".

Aika moni on sanonut, miten Sekiro toi sen vanhan Dark Souls -fiiliksen takaisin, nimenomaan siten että veteraanitkin oikeasti kuolevat tässä taas, ja joutuvat opettelemaan uusia asioita. Kevyesti vaikein From-peli, mutta yli puolen välin mennään jo.

Jeesaa kyllä paljon että saa mennä pelissä todella vapaasti joka paikkaan. Jos jää bossiin jumiin, voi aina edetä jossain muualla ja grindata vähän kykyjä ja kerätä tavaroita. Parhaimmillaan olin tilanteessa jossa minulla oli seitsemän eri bossia/mid-bossia kesken, sitten piti vaan alkaa ratkomaan niitä helppousjärjestyksessä. Koko ajan menee eteenpäin vitalityssä ja attack powerissa, kannustaa palaamaan jo lannistavien bossien pariin. Vaikka aseita on vaan yksi, tekevät proteesit, skillit ja Combat Artit loputtoman yhdistelmän aseita, joista pitää selvittää se sopivin kullekin bossille.

Stealth-meininki on kyllä tässä pelissä kunnon immersiontappaja. Kirjoitushetkellä ”pelaan” Shinobi Hunter Enshin of Misenia vastaan. Sniikkasin yhden deathblown, minkä jälkeen luikin karkuun talon katolle. Kaikki rivivihut kadottivat minut, mutta Shinobi Hunter on pyörinut 10min paikallaan tietäen tarkalleen koko ajan missä olen, vaikka olen piilossa. Ilmeisesti tätä ei saa voittaa liian helposti, vaikka pelintekijät ovat antaneet siihen kaikki avaimet.

Jos saat bossin kadottamaan itsesi, se saa kaikki isketyt deathblowt takaisin, pitää aloittaa nollasta. Ei, se ei ole negatiivinen asia että et voi istua 10 minuuttia paikallasi ja sitten juustottaa 100% jotain bossia.  :lol:

Bossit koostuvatkin käytännössä kahdesta vaiheesta. Stealth-vaiheessa pitää selvittää reitti ja tapa millä saa iskettyä ekan osuman. Sitten toinen vaihe on matsia siitä toisesta osumasta. Suurin osa toimii noin, toki on sitten niitäkin bosseja joita ei voi yllättää ollenkaan.

Juttelin tänään työkavereille pelistä ja huomattiin, että melkein kaikki olimme pelanneet bossit eri järjestyksissä ja suurin osa oli missannut isoja pelialueita ja bosseja. Kenttädesign on kyllä jotain ihan käsittämättömän hyvää varsinkin kun siinä pääsee leikkimään Tenchua. Salamestat on myös hienosti vihjailtu esineissä ja NPC:itten/vihollisten dialogeissa, joten niiden löytäminen on oikeasti palkitsevaa.

Hillittömän hieno peli.

Jep, kentät ovat kyllä tutkimisen riemua, aina missaa jotain. Ja niin monta eri reittiä että melkein vaikea muistaa minne palata kun jonnekin muualle lähtee seikkailemaan.

Sekiro on ollut minulle suurimpia pettymyksiä vuosikausiin, en minä huvikseni täällä vingu.

https://www.resetera.com/threads/souls-veterans-what-are-your-initial-thoughts-after-playing-sekiro.107490/

Tuolta löytää paljon samaa kriitikkiä siitä, että peli saisi ilmaista selkeämmin, minkä kolmesta unblockablesta vihollinen tekee. Kerro ihmeessä, miten tämä ei ole validi pointti? Miten se helpottaisi peliä liikaa, jos kanji-merkki olisi eri värinen hyökkäyksestä riippuen? Shinobi Hunterissa esimerkiksi rivivihut huitoivat kuvan ulkopuolelta unblockableita, etkä voi mitenkään tietää punaisen kanjin perusteella, mitä sieltä tulee. Äläkä nyt vastaa tähän, että ”Olisit tappanut rivivihut ensin yksi kerrallaan”.

Miten helvetissä voisin tietää, että noita deathbloweja voi tehdä vain yhden, kun missään sitä ei sanota? Ja menkää nyt vittuun noiden git gud / höhö, älä yritä juustottaa -settien kanssa. Mulla ei ole mitään ongelmaa, jos peli tehdään vaikeaksi. Sekiro on tähän asti lähinnä ärsyttänyt keinoillaan, joilla se on tuota vaikeustasoa luonut.
364  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 26.03.2019 00:27
Eli nopanheittoa, jos sinun pitää käytännössä lukea vihollisen nopeasta animaatiosta (jota kanji-merkki vielä peittää hienosti) millisekunnissa painaakko B:tä vai A:ta. Vielä mahdottomampaa, jos pitää taistella viittä vihollista vastaan samanaikaisesti. Kokeilin training modessa pitkään harjoitella tuota, enkä varmaan kertaakaan osannut lonkalta erottaa vihollisen sweeppiä ja thrustia.

Stealth-meininki on kyllä tässä pelissä kunnon immersiontappaja. Kirjoitushetkellä ”pelaan” Shinobi Hunter Enshin of Misenia vastaan. Sniikkasin yhden deathblown, minkä jälkeen luikin karkuun talon katolle. Kaikki rivivihut kadottivat minut, mutta Shinobi Hunter on pyörinut 10min paikallaan tietäen tarkalleen koko ajan missä olen, vaikka olen piilossa. Ilmeisesti tätä ei saa voittaa liian helposti, vaikka pelintekijät ovat antaneet siihen kaikki avaimet. Henkinen jatko-osa tosiaan Tenchuille, joissa oli ihan samanlainen tekoäly.
365  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 25.03.2019 19:36
Oli pakko laittaa pelistä musiikit kokonaan pois päältä. Eihän tuota samaa taisteluränkytystä jaksa hullukaan kuunnella koko ajan. Yksi tunnelmanluojista Dark Soulseissa on nimenomaan ollut ambient-äänet ja minimaalinen soundtrack, joka ei todellakaan soi taustalla joka taistelussa. Tälläkin osa-alueella ollaan siis menty metsään oikein huolella.

En myöskään pidä pelin kontrolleista. Dodge-napille pitäisi olla oma nappi tai ainakin mahdollisuus erotella juoksu ja väistely toisistaan (ja mielellään ”toggle to run”-vaihtoehto). Juokseminenkin tuntuu paljon huonommalta kuin Dark Soulsissa, hahmo paahtaa liian nopeasti eikä lock on jaksa aina pysyä kiinni vihollisessa.

EDIT: Musiikin laittaminen pois päältä (ja Sound effectsien laittaminen täysille) parantaa peliä selvästi, sillä on paljon helpompi kuulla vihollisten hyökkäykset.

Siltikään en ymmärrä, miten voit erottaa, tekeekö vihollinen thrust-hyökkäyksen (jonka vastahyökkäys tapahtuu painamalla B:tä) vai alasweepin (jonka vastahyökkäys tapahtuu painamalla A:ta). Kummassakin hyökkäyksessä on sama äänivihje ja epämääräinen punainen kanji-merkki. Miksei äänivihje voi olla erilainen eri hyökkäyksissä tai kanji-merkki eri värinen? Kuten sanottua, taistelu on nopanheittoa.

EDIT2: Sound and Display -valikossa on näköjään ”Picture Quality Adjustment” -kohta, jota ei voi klikata. :lol: Enpä tätä haluisikaan pelata paremmalla ruudunpäivityksellä.

EDIT3: No nyt tämä peli alkoi vihdoin klikkaamaan. :lol: Silmät alkavat tottumaan paskaan ruudunpäivitykseen ja pelissä on ihan eri fiilis, kun kuulet vain ympäristön äänet etkä surkeaa soundtrackia.
366  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 25.03.2019 16:10
Joo, hermot menee Sekiroon totaalisesti. Nykivää ja lagaavaa paskaa. En ole eläessäni pelannut peliä, jossa samojen kohtien loputtomassa hinkkaamisessa ei opi mitään. Tuntuu, että taistelu on pelkkää nopanheittoa koko ajan. Vastustajia on helvetin vaikea lukea: tuleeko sieltä nyt alasweeppi, heitto vai jotain muuta? Kuka vittu tietää. Omat liikkeet tulee järjettömällä viiveellä, kuten aikaisemmissakin Souls-peleissä, joten välillä on mahdotonta tehdä enää väistöliikettä, kun viisi tuntia sitten painettu miekan sivallus tapahtuu vasta nyt.

Aikaisemmista peleistä tuhanteen kertaan kierrätetyt viholliset/animaatiot alkavat olla myös nähty. Chained Ogre on käytännössä Father Gascoignen beast-muoto, mitkälie kanat ovat korppeja Bloodbornesta, koirat ovat samoja tönkösti ilmassa akselinsa ympäri kääntyviä paskoja kuin aina ennenkin jne. Ja olisiko sille mieskuoron hoilotuksella pomotaisteluissa voinut kenties keksiä jotain muuta tilalle? Sama kappale pyörinyt näissä peleissä kohta kymmenen vuotta.

Miyazakilla on myös jokin pakkomielle tunkea peleihinsä epämääräisiä systeemejä, joita ei selitetä mitenkään. Mikä helvetin Dragonrot tai Unseen aid? Nämäkin pitää ilmeisesti taas googlettaa, kuten aikaisempien pelien turhat Hollow/Humanity- ja Insight-systeemit, jotka olivat käytännössä täysin turhia. Resurrection-systeemikin tuntuu turhalta. Miksen vain saa sitä lisähelaa sen sijaan, että pitää ”kuollessa” herätä uudelleen henkiin?

Huvittavaa myös, miten arvosteluissa miekkailua ylistetään parhaaksi ikinä. Ninja Gaiden Black teki ninjailun oikein 14 vuotta sitten, ja siinä pelissä sentään hahmo tekee liikkeet nyt eikä viidestoista päivä.

EDIT: Ja minkä takia joudun painamaan X:ää pohjassa, jotta hahmo kerää lootin maasta? Miksei tämä voi tapahtua automaattisesti?
367  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 24.03.2019 23:39
Itsehän en näistä jutuista mitään oikeasti ymmärrä, mutta käsittäkseeni input lag määräytyy frame pacingin mukaan. Jos ruudunpäivitys hyppelee jatkuvasti, niin input lag vaihtelee myös jatkuvasti. En tiedä paljonko Sekirossa on iFrameja dodgessa/hypyssä, mutta parry-ikkuna ainakin on suht tiukka ja parryttäminen on olennainen osa peliä. Yritä siinä sitten parryttää, jos ajoitus heittelee koko ajan.

Tai sitten en vain osaa.
368  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 24.03.2019 23:04
Vaikea peli tosiaan, mutta ainakin Xboxilla suorituskyky tekee pelistä vaikeamman, mitä sen pitäisi olla.

Lainaus ResetERA:sta:

Lainaus
So I have terrible problem with input latency (input delay) on X. It’s clear as day that it is very bad.

At first, I thought something is wrong with me, but then i realized that “the game” is not listening to me at all, or it “listens” when it wants.

I played only till Chained Ogre, but damn I died 20+ times. I know how to beat him, the problem is that the game and input delay or variable framerate is betraying me. I just cant find sweet spot for controls at all. In one second it is good, in the other im clicking and character reacts obviously at later time, what results to my death.

I was (like a noob) testing on a smaller mobs and training, when I timed parry or dodge in the same time but it is nonconsistent at all.

I really want to like this game but input latency or variable framerate or both are just not letting me enjoy this game at all.

I’ve never had a problem with Nioh on PS4 for example or Dark Souls 1,2,3 on X like here... I really dont know what to do, because I dont want to play a game with roll of a dice (latency, frame) chance of a winning pretty precise moments, because the game revolves around being on time and precise

Jos (ja kun) From ei patchaa peliä, niin tuskin tätä jöötiä jaksan pelata. Ehkä sitten seuraavan Xboxin backwards compatibilityn kautta, kun peli pyörii siedettävästi. Hieno juttu myös, että demosivat peliä jollain buildilla, joka pyöri paremmin. Demokin olisi ollut kiva, niin ei olisi tullut ostettua sikaa säkissä. :)
369  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 23.03.2019 22:19
Niin, sinähän noita pelimekaniikoita lähdit rankkaamaan. Jos pelimekaniikasta puhutaan, niin silloin mielestäni peli, jossa on enemmän syvyyttä ja uudelleenpelattavuutta, ”voittaa”.

En jaksa uskoa, että vuonna 2018/19 naamamallien tekeminen edes vähän sinne päin vaatii hirveästi resursseja. Nuo ovat olleet Fromin pelien kirous alusta alkaen. Ei tarvi kuin avata minkä tahansa Souls-pelin hahmoeditori, niin sieltä lävähtää naamalle ihan järkyttäviä röllejä.

Dark Souls Remastered ei tunnu pieneltä, mutta se kuitenkin pyörii 4K / lukittu 60fps Xboxilla.

Ja muistutan, että itselleni Dark Souls oli viime genin peli ja Bloodborne oli ilmestyessään tajunnanräjäyttävä kokemus ja ainoa peli, josta olen jaksanut kerätä platinum trophyn. Kyllä näitä pelejä voi silti kritisoida, ja mielestäni Bloodborne on vanhentunut kuin viikoksi pöydälle unohtunut maito, juurikin teknisen toteutuksensa vuoksi.
370  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 23.03.2019 21:52
Sekiro pitäisi itsekin korkata huomenna, ja kauhulla odotan, miltä From Softwaren kusinen pelimoottori tuntuu kermaisen RE Enginen jälkeen. Digital Foundryn mukaan peli on suorituskyvyltään sitä samaa paskaa konsoleilla kuin aina ennenkin. Hämmästyttävää, miten siellä ei olla mitään opittu vuosien saatossa. Hienosti myös Xbox One X -versio ollaan saatu pyörimään Prota huonommin (samalla resoluutiolla), koska japanilaislafkoja ei tunnu kiinnostavan Xbox-versioiden optimointi. Sama juttu Ace Combat 7:n, Monster Hunter: Worldin ja kumppaneiden kanssa.

Fromin vahvuus ei vaan ole se pelien tekninen toteutus. Genre on myös jo lähtökohtaisesti haastava suorituskyvyn kannalta. Jos kuitenkin mietin vain pelimekaniikkaa ja tunnelmaa, en epäile hetkeäkään, etteikö Sekiro pieksäisi DMC:tä satanolla  8)

Fromilla on ollut tässä aika monta peliä aikaa tehdä asioita toisin. Sekiro näyttää parin ensimmäisen tunnin perusteella jopa rumalta (etenkin hahmojen naamat ovat kuin viime genistä, eikä niitä Souls-pelien tavoin peitellä armoreilla, jotka From osaa sentään tehdä oikein), joten miten ihmeessä peli pyörii edelleen näin paskasti? Jos konsoleilla prossutehot ovat pullonkaula, niin miksei peliä voi alusta alkaen suunnitella niin, ettei tämä ole ongelma?

Tunnelma on toki From-pelien vahvuus, mutta pelimekaniikoiltaan Sekiro ei ainakaan alun perusteella eroa aikaisemmista From-peleistä juuri mitenkään. Liikkuminen, hyppiminen ja kielekkeillä roikkuminen/poukkoilu on tönkköä ja epäintuitiivista, kun taas DMCV:ssä (ainakin Nerolla) voit liikkua ja toteuttaa itseäsi 3D-tilassa luovemmin kuin missään tähän asti pelaamassani tämän tyypin pelissä - ja olen vasta raapaissut pintaa.
371  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 22.03.2019 16:18
Aika näyttää pysyykö meininki yhtä kovana loppuun asti, vähän kiire meinaa tulla kun Sekiro kuumottelee jo perstaskussa. Saa myös nähdä tuntuuko uusi Bayonetta enää missään, kun vanha kuningas on palannut genreen ja alustalle, jolla pyöri päin persettä (heh).

Meininki pysyy mulkunkovana loppuun asti. ;)

Sekiro pitäisi itsekin korkata huomenna, ja kauhulla odotan, miltä From Softwaren kusinen pelimoottori tuntuu kermaisen RE Enginen jälkeen. Digital Foundryn mukaan peli on suorituskyvyltään sitä samaa paskaa konsoleilla kuin aina ennenkin. Hämmästyttävää, miten siellä ei olla mitään opittu vuosien saatossa. Hienosti myös Xbox One X -versio ollaan saatu pyörimään Prota huonommin (samalla resoluutiolla), koska japanilaislafkoja ei tunnu kiinnostavan Xbox-versioiden optimointi. Sama juttu Ace Combat 7:n, Monster Hunter: Worldin ja kumppaneiden kanssa.

Kun joskus hankin peli-PC:n, niin en taatusti maksa senttiäkään niistä peleistä, jotka hankin (eli waretan) uudelleen PC:lle juostenkustujen Xbox-versioiden takia.
372  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 13.03.2019 00:44
Jackpot! Capcom ja Itsuno korjasivat lopulta koko potin, sillä DMCV on helposti genin peli ja paras character action -peli, mitä on tehty. Ei videopelien pitäisi näyttää ja tuntua näin hyvältä.

Peli on myös tajunnanräjäyttävää tavaraa DMC-fanille, jolle DMC1 ja 3 ovat pyhiä pelejä. Sellaista fanipalvelua, josta Kojima voi vaan haaveilla. V:kään ei enää vituta niin paljoa, kun juonikuviot selittivät asioita.

Miinusta lähinnä turhan sekavasta rakenteesta ja soundtrackista, joka oli sillisalaattia.

Tätä tulee varmasti hinkattua pitkään ja hartaasti. Saa nähdä tuntuuko Sekiro miltään tämän jälkeen. Epäilen.
373  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pelien ruutukuvat : 12.03.2019 01:25
Devil May Cry 5 | Xbox One X






374  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 10.03.2019 18:57
Vuosi 2019 on kyllä alkanut ihan sairaalla tavalla. Ensin saatiin REmake 2, sitten tuli Apex Legends ihan puskista, nyt ilmestyi DMC5 ja parin viikon päästä julkaistaan Sekiro.

DMC5 alkoi todella lupaavasti, mutta mitä vitun paskaa tää V:llä pelaaminen on? Ihan fiiliksissä pelaat Nerolla, kunnes yhtäkkiä pitääkin vaihtaa johonkin paskahahmoon, joka on kuin revitty jostain ihan eri pelistä. Ja toi hirveä biisi joka soi taustalla, korvat vuotaa verta. Tekisi mieli lopettaa pelin pelaaminen tähän.

Onneksi en lopettanut, vaikka V tekeekin kaikkensa pilatakseen pelin.

Mission 11:n bossin jälkeen ei voi muuta sanoa kuin, että tämä peli on ihan vitun käsittämätöntä tykitystä. :lol: Paras videopelibossi, jonka olen ikinä kohdannut - ennen tätä se oli DMC3:n loppuvastus, joka oli sekin Itsunon käsialaa.

Danten liikearsenaali antaa loputtomasti erilaisia lähestymistapoja taisteluihin, eikä Nerollakaan kauaksi jäädä. DMC-pelit ovat lisäksi ainoita Street Fighter III: 3rd Striken lisäksi, jotka tekevät parryttämisen oikein: parryttäminen ei tunnu vetelältä paskalta housuissa, vaan siinä on oikeanlaista jämäkkyyttä.

Kaiken kruunaa RE Engine, joka saa pelin paikoitellen näyttämään CGI-leffalta (reaaliaikaiset välivideot siltä jo näyttävätkin). Ei voi ymmärtää, miten tämä pyörii 60 kuvaa sekunnissa konsoleilla.

Toivottavasti pelin loppupuoli ei lässähdä, kuten REmake 2:n kohdalla tapahtui. Tällä hetkellä arvosanani on Smokin’ Sick Style!!!.
375  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 08.03.2019 22:53
Vuosi 2019 on kyllä alkanut ihan sairaalla tavalla. Ensin saatiin REmake 2, sitten tuli Apex Legends ihan puskista, nyt ilmestyi DMC5 ja parin viikon päästä julkaistaan Sekiro.

Apex Legendsiä olen jyystänyt Xbox Appin mukaan 120 tuntia. :lol: Apex on jo nyt yksi parhaimmista peleistä, mitä olen pelannut, vaikka edes ensimmäistä Battle Passia ei ole vielä julkaistu.

Titanfallin pelattavuus sopii täydellisesti isoon battle royale -mappiin: mapissa liikkuminen slaidaten ja hyppien on äärimmäisen palkitsevaa, vaikka mitään ei varsinaisesti tapahtuisi. Asebalanssi on kohdillaan, mitä nyt Mozambique sopii lähinnä internet-meemiksi. Enpä muista toista fps-peliä, jossa olisi näin monta asetta, joilla on kiva ampua. Hahmobalanssi on myös ihan ok, mutta Wraith vituttaa pienen hitboxinsa takia.

Elite Controllerin parhaus nousi myös jälleen esiin, kun tajusin kokeilla ohjaimen mukana tulleita pidempiä vaihtotatteja. Pidempi tähtäykseen käytetty tatti tuo ihan helvetisti lisää tarkkuutta ampumiseen pidemmän vipuvarren ansiosta. Deadzonet voi pitää nollassa ja sensitivityn tapissa ilman, että tähtäin heiluu kuin löysä mulkku boksereissa. Slaidauksen ja hypyn mappaaminen takapedaaleihin toimii sekin täydellisesti. Toivottavasti ensi genissä jokaisen puljun ohjaimista nämä takanapit löytyisivät - ilman niitä ei enää pystyisi pelaamaan.

”Vielä yksi peli!” on ajatus, joka on viime viikot hakannut takaraivossa, vaikka yöunet ovat menneet vituiksi kerta toisensa jälkeen. Respawnin poppoo osaa tehdä fps-pelejä paremmin kuin kukaan muu.

EDIT:

DMC5 alkoi todella lupaavasti, mutta mitä vitun paskaa tää V:llä pelaaminen on? Ihan fiiliksissä pelaat Nerolla, kunnes yhtäkkiä pitääkin vaihtaa johonkin paskahahmoon, joka on kuin revitty jostain ihan eri pelistä. Ja toi hirveä biisi joka soi taustalla, korvat vuotaa verta. Tekisi mieli lopettaa pelin pelaaminen tähän.
376  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pelitarjoukset : 07.03.2019 18:09
https://www.mtcgame.com/fi-FI/xbox-games-eu/devil-may-cry-5-deluxe-edition-xbox-games-eu

Devil May Cry V Deluxe Editionin EU-digiversio kuluineen 49 euroa, eli parin kympin säästö Xbox Storeen verrattuna. Sekironkin voi ennakkotilata reilulla 40 eurolla (US-versio, koodin aktivointi vaatii VPN:n).

Huomenna voikin sitten töissä naputella aktivointikoodin Xbox Appilla, minkä jälkeen konsoli lataa ja asentaa pelin kotona valmiiksi. Hienoa tämä nykyaika!
377  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju : 03.03.2019 14:32
Itselleni Switch on ollut turhin konsoli heti Wii U:n jälkeen. Mitään muuta en ole käytännössä pelannut kuin BotW:ia ja sekin jäi kesken. Tulevaisuuden peleistä kiinnostaa vain Bayonetta 3 (joka sekin olisi parempi muilla alustoilla) ja Metroid Prime 4, joka voi hyvinkin tulla vasta Nintendon seuraavalle laitteelle.

Käsikonsolina laitteen ergonomia on isokätiselle aivan hirveä ja telkkarilta pelaan pelejä mielummin tehokkaammilla konsoleilla. Siihen päälle vielä Nintendo Online -räpellys ja Virtual Consolen poissaolo. Pitää varmaan joskus hackata konsoli, niin voi pelata vanhempia pelejä.
378  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 14.02.2019 18:10
Directissäkin vilahtanut Bloodstained näyttää kyllä uskomattoman paskalta graafisesti. Edelleen. Vaikka pelattavuus olisi kuinka timanttista tahansa, niin tuohon yrjökasaan en koske.
379  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 10.02.2019 18:27
Apex Legendsin ping-systeemi on tosiaan ”miten kukaan ei ole keksinyt tätä aiemmin?!” -tason idea. Randomien kanssa pelaamisessa on kerrankin järkeä.

Tavaravalikoissankin tuota pingaamista voi muuten käyttää. Kypärä puuttuu? Klikkaa ping-nappia valikoissa ko. ikonin kohdalla, niin tiimikaverit tietävät, mitä tarvitset.
380  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 10.02.2019 13:18
20h takana ja voin yhtyä edelliseen. Titanfall 2 räjäytti jo tajuntani pelattavuudellaan ja Apex Legends jatka samaa rataa. Respawn Entertainment näyttää jälleen, miten hommat hoidetaan.

Viikko sitten en tiennyt pelin olemmassaolosta ja nyt en mitään muuta pysty edes ajattelemaan. :lol:

EDIT: Niin joo ja noista zoukan mainitsemista peliäänistä. Kannattaa training modessa ottaa Kraber-kiikarikivääri (Legendary-tason droppi pelissä, tappaa yhdestä pääosumasta aina) kouraan ja painaa liipasimesta. Laukaukset kajahtavat kuin ukkonen jossain kanjonissa. Munakkain ase videopelien historiassa.

381  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Dark Souls : 09.02.2019 15:37
Seuraavaksi olenkin kai menossa sumuoven eteen jätetyistä viesteistä päätellen Anor London bossin luo.

382  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Resident Evil 2 : 31.01.2019 22:44
Otetaanpa sanoja takaisin. Clairen kampanjaa pelatessa tämä tippui nopeasti kympistä ysin peliksi.

Spoileri (osoita katsoaksesi)
383  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pelien ruutukuvat : 29.01.2019 23:53
Resident Evil 2 | Xbox One X








Viimeinen kuva on spoileri, jos ei ole alkuperäistä pelannut:

Spoileri (osoita katsoaksesi)
384  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Resident Evil 2 : 29.01.2019 22:23
REmaken tasoinen remakehan sieltä saatiin. REmake 2 on paras vanhan koulukunnan Resident Evil -peli. Pomotaistelut olivat keskinkertaisia, melkeinpä jopa huonoja, mutta muuten en tästä löydä mitään puutteita.

Resident Evil 4:n tyylisillä QTE-kohtauksilla pomotaistelut olisi voitu toteuttaa järkevämmin (eli voit oikeasti väistellä järjettömiä hitboxeja hitaalla hahmollasi), mutta eihän niitä nyt saa olla, koska internetissä sanottiin, että pilaavat pelin.

Seuraavaksi hinkkaamaan peli Clairella läpi ja parantelemaan rankkeja. Hardcore-moodiin en ole vielä valmis. :lol:

Spoileri (osoita katsoaksesi)
385  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Resident Evil 2 : 26.01.2019 14:06
Ajattelin demon perusteella, että tätä uskaltaa hyvin pelata, koska olan yli -kamera ei ole niin kuumottava, mutta paskat on silti koko ajan housussa. :lol: Mutta joo, hyvältä vaikuttaa. Palaan asiaan, kun peli on vedetty läpi.

Tällä varmaan viittaat RE7:kaan? Joka on ihan kiva koska niin haluaisin pelata seiskan, mutta minulla jäi jo se PS4-Alien jo ihan alkutaipaleelle kun kauhu-fps:t ovat minulle aavistuksen liikaa. 3rd-person-hommissa on sentään edes jonkinlainen välikappale se pelaajahahmo siinä ruudulla örkkimörkkien välissä, kun taas sydärihän siinä tulee kun fps-kauhussa ne iskee ihan naamalle  :o

Mitäs mieltä porukka on tämän remaken soundtrackistä? Deluxe-versiossa tulee mukana, ja taidetaan erikseen dlc:näkin myydä parilla eurolla, "original ver. soundtrack", jota reseterassa kehuttiin kun taas itse remake-soundtrack on turhan vaisu?

Joo, RE7:n pelaaminen jäi ensimmäiseen 10 minuuttiin. :lol: VR-moodi aiheuttaisi minulle varmaan slaagin.

Deluxe-versio kannattaa ehdottomasti hankkia alkuperäisen soundtrackin takia, jos alkuperäinen peli on lähellä sydäntä - jo pelkän safe room themen ja alkuperäisten valikkoäänten vuoksi.

Remaken musat ovat hyvin ambient-pitoiset, mikä tavallaan on ymmärrettävää, koska peli etenee paljon nopeammin uusien mekaniikkojen vuoksi. Enää ei laahusteta huoneesta toiseen hitaaaaasti tankkikontrollein, joten eri huoneiden teemamusat eivät oikein toimi tässä pelissä, koska ei niitä ehdi kunnolla kuulemaan.
386  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Resident Evil 2 : 26.01.2019 00:19
Ajattelin demon perusteella, että tätä uskaltaa hyvin pelata, koska olan yli -kamera ei ole niin kuumottava, mutta paskat on silti koko ajan housussa. :lol: Mutta joo, hyvältä vaikuttaa. Palaan asiaan, kun peli on vedetty läpi.
387  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 25.01.2019 15:30
Metroid Prime 4:n kehitys aloitetaan alusta Retro Studiosin toimesta. :lol:

https://www.resetera.com/threads/nintendo-releases-video-about-metroid-prime-4-development-currently-below-expectations-will-redo-from-scratch-with-retro-studios.95653/
388  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Re: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 23.01.2019 15:18
Lainaus
Black Panther (Kevin Feige, Producer)
BlacKkKlansman (Sean McKittrick, Jason Blum, Raymond Mansfield, Jordan Peele and Spike Lee, Producers)
Bohemian Rhapsody (Graham King, Producer)
The Favourite (Ceci Dempsey, Ed Guiney, Lee Magiday and Yorgos Lanthimos, Producers)
Green Book (Jim Burke, Charles B. Wessler, Brian Currie, Peter Farrelly and Nick Vallelonga, Producers)
Roma (Gabriela Rodriguez and Alfonso Cuaron, Producers)
A Star Is Born (Bill Gerber, Bradley Cooper and Lynette Howell Taylor, Producers)
Vice (Dede Gardner, Jeremy Kleiner, Adam McKay and Kevin Messick, Producers)

Nauran, jos Black Panther voittaa parhaan elokuvan Oscarin. Naurattaa tosin toi pelkkä ehdolla oleminen jo. Voiko olla läpinäkyvämpää paskaa?

Naureskelin samaa. Marvelin liukuhihnamäiskeillä nyt ei ylipäätään ole mitään meriittejä tuolle listalle, mutta Oscar Academy koittaa taas nuoleskella tummempia perseitä.
389  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 17.01.2019 22:21
Parhauden kyyneleet vaan valuvat poskille, nimittäin 343 Industries päivitti The Master Chief Collectioniin modernin tähtäyssysteemin - alkuperäinen Legacy-moodi löytyy toki edelleen valinoista. Nyt voi pelata kaikkia Haloja identtisellä ohjauksella.

Ensimmäinen Halokin tuntuu nyt täydelliseltä ohjata, sillä alkuperäisessä pelissä vertikaalinen tähtäysnopeus oli hieman hitaampi kuin horisontaalinen tähtäysnopeus. Tämä vaikeutti etenkin sniperilla ampumista. Marraskuun päivitys lisäsi myös peliin ajan, joka on pelissä elintärkeä. Ennen tätä pro-pelaajat joutuivat katsomaan aikaa erillisestä kännykkäsovelluksesta. :lol:

Yksinpelikampanjaan lisättiin uusimmassa päivityksessä myös lisää skulleja, joilla voi vaikeuttaa peliä eri keinoin. Pelistä löytyy myös score ja time attack modet, eli tulen pelaamaan tätä peliä hautaan asti.
390  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 11.01.2019 22:40
Resident Evil 2

30 minuutin 1-Shot-demo meni juuri läpi, ja samat tuntemukset ovat perseessä kuin ensimmäistä kertaa Resident Evil 4:ää pelatessa: tämä peli tulee olemaan legendaarinen.

Kontrollit ovat täydelliset, grafiikat taivaalliset (kunhan ottaa film grainin pois päältä) ja kaikki tapahtuu rivakasti, oli kyse sitten itemien hallinnasta tai ampumisesta / kakkosaseen käytöstä. Ja ne pääosumat, huhhuh!

Mukavana yllärinä peli tukee myös Dolby Atmosta, eli Xbox-pelaajien (jotka käyttävät kuulokkeita) kannattaa hankkia Dolby Atmos for Headphones -appi Xbox Storesta.

Kaksi pitkää viikkoa edessä, niin pääsee uppoutumaan tähän kunnolla.
Sivuja: 1 ... 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 ... 87
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines