Osaisitpa kirjoittaa jotain muutakin kuin niitä yhden lauseen muka-nasevia sivalluksia.
Sä olisit varmaan kuntouttamassa jotain sarjahukuttaja-Seppästä ja sarjakuristaja-Penttilääkin silkkihansikkain, koska kaikki ihmiset on samanarvoisia ja yhteiskuntakelpoisia.
Kylläpä vituttaa tää virnuileva kaulaparta. Varmasti uhrien omaisiakin vituttaa, että tyyppi tulee lusimaan hotellioloissa reilut kymmenen vuotta marttyyrinä.
Meanwhile in soviet Russia:
Saasta lähetetään keskelle Siperiaa metsään, jossa on talvisin 40 astetta pakkasta, viiden neliömetrin sellissä lusitaan 23h päivässä ilman virikkeitä eikä punkalla maata kuin öisin. Ulos pääset ruumissäkissä. Eipä enää paljoa hymyilyttäisi.
Red Dead Redemptionin GOTY-painos Verkkokauppa.comista 15 eurolla. Olin jo ostamassa digiversiota, mutta sen hinta oli 35 euroa lisäreineen. Rockstar osaa kyllä tuon rahastuksen jalon taidon, kun myyvät kahdeksan vuotta vanhaa peliä tuohon hintaan.
Red Dead Redemption ja Portal 2 saivat 4K Enhanced -päivitykset! Huikeeta, pääsee pelaamaan molemmat pelit ensikertaa.
OG Xbox -peleistä tuli taaksepäin yhteensopiviksi mm. Conker: Live & Reloaded, SSX 3, Panzer Dragoon Orta, KOTOR 2 ja Morrowind. Huhhuh, ihan uskomatonta, että voin nyt lykätä ikivanhan Orta-levyn koneeseen ja pelata sitä 4K:na, kun vielä jokin aika sitten en uskonut enää ikinä pääseväni pelaamaan peliä.
Amazon.fr Prime-tilaus 6kk ilmaiseksi. Mikäli Amazon-tili löytyy ennestään vaikka britti- tai jenkkikauppaan, ei tarvitse tehdä erikseen uutta tiliä. Tuonne sivulle vain Google Translatella syöttää syntymäajaksi jotain, mikä antaa iäksi 18-24 vuotta ja hyväksyy tilauksen. Ilmainen kokeilu on siis tarkoitettu tuon ikäisille, mutta ikää ei tarkisteta. Tililtä ei myöskään veloiteta mitään ja tilauksen voi perua koska tahansa.
Ihan kätevä, jos haluaa Switchin pelejä tilata. Ajattelin Donkey Kong Country: Tropical Freezen ennakkotilata, koska Primellä saa ilmaiset postit ja ennakkotilaaja saa tilauksesta vielä 2 euroa pois. Loppuhinnaksi jää siis 46 euroa.
Tilaukseen sisältyy myös Amazon Prime Video, joka toimii ainakin Xbox Onella ihan mukisematta. Tekstit saa monessa sarjassa suomeksi ja vähintään englanniksi, vaikka jotkin valikkotekstit ovat jostain syystä ranskaksi. Ainakin Safarilla käyttöliittymä on kokonaan ranskaksi. Käyttöliittymän saa myös englanniksi.
EDIT: Switch-pelien kannet ovat ilmeisesti ranskaksi, joten eipä tilatakaan. Noh, saapahan sen Prime Videon ainakin käyttöön maksutta.
Ensimmäinen kerta, kun kosken Respawn Entertainmentin tekemään peliin, ja heti käy selväksi, ettei Call of Duty 4:n tekijöiden rautainen ammattitaito ole vuosien saatossa hävinnyt mihinkään. Missään ei olla tingitty ja kaikki asiat on tehty juuri eikä melkein. Titanfall 2:n pelattavuus on kermaisenpaa kuin yhdenkään aikaisemman konsoli-FPS:n ennen sitä. Oikeastaan kuilu kilpailijoihin on valtava, enkä tiedä, miten pystyn pelaamaan mitään konsoliräiskintää tämän jälkeen.
Xboxin Elite Controller on kuin luotu tätä peliä varten. B:llä hahmo tekee vanquishmaisen slaidauksen ja A:lla hypitään ja tuplahypitään. Kun slaidaus mapataan vasempaan paddle-nappiin ja hyppiminen oikeaan paddle-nappiin, voit poukkoilla vapaasti seinillä ja räiskiä samalla, koska peukalot pysyvät tateilla. Liikkuminen tuntuu täysin intuitiiviselta. Juoksusta voit siirtyä slaidaukseen ja samalla momenttumilla heittäytyä ilmaan, tuplahypätä seinälle juoksemaan ja hypätä sieltä vihollisen niskaan.
Ohjausta voi myös säätää loputtomasti, kuten alla olevasta kuvasta näkee. Miksei kaikissa peleissä voi olla tällaista mahdollisuutta? Kun heität deadzonen nollaan ja löydät oikean sensitivityn, tuntuu kuin ohjaisit hahmoa mielen voimalla. Elite Controllerilla pystyy myös lukittamaan liipasimien liikeradan pienemmäksi (ohjaimen takana on namiskat, joilla tämä tapahtuu siis fyysisesti), mikä nopeuttaa ampumista ja tähtäämistä.
Tässä vielä omat asetukseni:
Yksinpeli on myös erinomainen ja se on rytmitetty paljon paremmin kuin esim. DOOM. Aika näyttää kumpi on kirjoissani parempi peli, mutta se on ainakin selvää, että Titanfall 2:n pelattavuus on genrensä uusi kultainen standardi.
Resident Evil VII paukahti heittämällä läpi. Missään vaiheessa ei peli päässyt ihon alle, mikä oli valitettavaa. Ehkä olen vain liian kova jätkä. Ihan ok peli kuitenkin.
No ei vaan, lopetin pelaamisen heti ensimmäiseen tallennuspisteeseen, koska olin aivan paskat housussa. Ja porukka hokee, että tämä pitää kokea VR-laseilla, kun itse ei pysty edes perusversiota pelaamaan. Jotenkin nämä ensimmäisen persoonan kauhupelit ovat ihan liian intensiivisiä verrattuna The Evil Withineihin ja Dead Spaceihin, jotka eivät tuota mitään ongelmia.
Pitää kokeilla joskus uudelleen, kunhan saan kerättyä itseni.
ResetEran autistit ovat nyt päättäneet yhteen ääneen, että Dark Souls Remastered on pilattu, koska haarniskat eivät ole yhtä kiiltäviä kuin alkuperäisessä pelissä. Omaan silmään tuo näyttää miljoona kertaa paremmalta kuin rupinen X360-versio, joka pyörii kelvottomasti.
Katsotaan vaan niin jokainen valittaja ostaa kuitenkin pelin, eikä julkaisussa kukaan enää muista tätä hirveää pyhäinhäväistystä.
Et ole vissiin klikannut gaffin Dark Souls Remastered-threadia
En. Onko tämä nyt jokin piikki minulle, kun hyökkäsin taas ResetEraa kohtaan?
Ihan samaa päätöntä huutelua siellä NeoGafissakin voi olla, kuten millä tahansa isolla foorumilla. Sehän tässä vituttaakin, kun jokin tietty mielipide saa vallan, niin sitten se alkaa pyörimään lumipallon lailla ja yhtäkkiä kaikki on samaa mieltä asiasta. Ihan sama meininki oli vanhassa NeoGafissakin.
ResetEran autistit ovat nyt päättäneet yhteen ääneen, että Dark Souls Remastered on pilattu, koska haarniskat eivät ole yhtä kiiltäviä kuin alkuperäisessä pelissä. Omaan silmään tuo näyttää miljoona kertaa paremmalta kuin rupinen X360-versio, joka pyörii kelvottomasti.
Katsotaan vaan niin jokainen valittaja ostaa kuitenkin pelin, eikä julkaisussa kukaan enää muista tätä hirveää pyhäinhäväistystä.
Dead Space tuli korkattua, kun jostain syystä omistan sen digitaalisena Xboxille ja kakkonenkin on tulossa ilmaiseksi Live Gold -tilaajille.
Ensimmäisenä huomio kiinnittyi ääniin, sillä ne on todella hyvin miksattu. Jotenkin hämmentävää, että ikivanhassa Xbox 360 -pelissä on parempi äänimaailma kuin suurimmassa osassa pelaamiani nykypelejä. Esimerkiksi Monster Hunter: Worldissa äänet oli miksattu ennen 2.0 patchia aivan päin persettä.
Toiseksi huomio kiinnittyi tattien deadzoneen, joka on usein yksi vitsaus konsolipeleissä. Tatteja voi hyvin liikutella puoleen väliin ennen kuin ruudulla tapahtuu mitään liikettä. Olo on kuin yrittäisi ohjata jotain pultsaria eteenpäin. Capcom ryssi samalla tavalla Resident Evil 4 HD Editionin ohjauksen laittamalla deadzonet perseelleen, eikä niitä pysty mitenkään säätämään. Deadzonen pitäisi olla joka pelissä nollassa.
Muuten peli vaikuttaa kyllä oikein mainiolta mielenkiintoisine pelimekaniikoineen. Aseilla on äärimmäisen tyydyttävää silpoa vihollisten raajoja irti, vaikka vihut ovatkin geneeristä The Thing -jöötiä. Minkäänlaista kauhuelementtiä tässä ei tosin ole, koska viiden peliminuutin jälkeen tulee selväksi, että jokainen alue toistaa samaa kaavaa: siirry uudelle alueelle, näe vilahdus jostain / kuule jotain epäilyttävää, triggeröi seuraava skriptattu tapahtuma, jokin örkki pärähtää naamalle jostain helvetin ilmastointikanavasta / ikkunasta ja rääkyy rasittavasti.
Tarinaa en jaksanut edes seurata. Yritän nopeasti juosta pelin läpi, että pääsen pelaamaan jatko-osaa, joka on kuulemma genrensä helmiä.
Napsuvatko CDONista ennakkotilatut pelit miten säännöllisesti postiluukusta julkaisupäivänä?
Kiitos täältäkin koodista! Minulla on muutama kymmenen euron lahjakorttikin käyttämättä kauppaan, joten tulee varmasti tehtyä ostoksia seuraavan 12kk:n aikana.
Muistan lukeneeni, että tuolta olisi joku joskus saanut pelin jopa ennen julkaisupäivää. Mutta en silti pistäisi rahojani likoon sen puolesta, vaan tilaisin jostain muualta, jos peli on pakko saada nyt eikä 15. päivä.
Päivityksen myötä Monster Hunter: World näyttää upealta! Eihän peli ikinä ruma ole ollut, mutta ennen päivitystä tuntui kuin pelaisi paskaisen suihkuverhon läpi - värit olivat utuiset ja kuvasta puuttui terävyys. Nyt väreissä on roppakaupalla kontrastia ja pienet yksityiskohdat näkyvät selvästi. Ruudunpäivityskin on parantunut.
Siellä on myös meneillään event quest, jossa saa keräiltyä tempered elder dragonsien jälkiä. Hoitelin Teostran, jossa oli kyllä jo ihan hyvin haastetta. Ajatus superaggressiivisesta Nergigantesta saa polvet tutisemaan. Ehdottomasti haastavin monsteri itselleni.
Luojan kiitos peli on jättihitti, mikä takaa sen, että tätä parhautta saadaan vielä lisää.
Ei ole kahdella plasmalla mitään kiinnipalamista tapahtunut. Tosin onhan noita tapauksia kuitenkin olemassa, myös uusissa OLED:eissa, joten riski on aina olemassa. Mutta se on vain otettava, jos haluaa parasta mahdollista kuvaa.
Forza Horizon 3:sta pelatessa huumaa usein vaaleaa taivasta vasten, että vasemmassa yläkulmassa on jotain logoja ym. paskaa taustalla. En tiedä, kuinka kauan ne ovat siellä olleet ja ovatko tulleet jäädäkseen. Kaipa tuo 200h Monster Hunteria lyhyessä ajassa jättää jälkensä itse kuhunkin.
Herranjumala, mitä pelaamisen nirvanaa Forza Horizon 3 on parhaimmillaan!
Otin manuaalivaihteisto + kytkin -asetuksen käyttöön: Elite Controllerin paddle-napeilla vaihdetaan vaihteita ja A-nappi toimii kytkimenä. Lisäksi säädin tattien deadzonet kuntoon pelin asetuksista, mikä toi ohjaukseen lisätarkkuutta. Hetki meni kytkimeen totuttautumiseen, mutta nyt sen käyttö alkaa tulla jo suoraan takaraivosta.
Lisäksi löysin silkinpehmeästi rullaavan unelma-Porschen, johon latasin jonkun tekemät huipputuunaukset. Sanat eivät pysty kuvaamaan sitä fiilistä, kun olet melkein jossain zen-hurmoksessa yhtä auton kanssa ja pujottelet liikenteen seassa kohti auringonlaskua. Tämä peli pitää itse kokea.
Lisäksi täytyy vielä painottaa sitä, miten sulavasti peli rullaa. ”Smoothest 30fps ever” sanoi joku joskus ResetErassa. Pitää kyllä paikkansa. Latasin nimittäin Forza 7:n demon, eikä pelien välinen ero liikkeen sulavuudessa ollut kovin suuri, vaikka Forza 7 pyörii 60 kuvaa sekunnissa. Ymmärrän nyt hyvin, miksi MasterTK ja saska kehuivat joskus Driveclubia, joka kanssa pyörii 30fps.
Mutta joo, paras ajopeli ikinä ja Xbox Onen todellinen killer app. PC:llä tästä pääsee nauttimaan vielä 60 kuvaa sekunnissa, mutta PC-versio ilmeisesti kärsii input lagista ja stutteringista, eikä HDR-tukea myöskään löydy.
EDIT: Huonot jutut unohtui mainita:
- Kaikki muut kuvakulmat paisti ns. bumper view ovat kuraa, vauhdintunne häviää totaalisesti - Forza Motorsport 7:ssa on paljon munakkaammat äänet - Pelissä saisi olla mahdollisuus ajella ilman liikennettä - joskus tekisi mieli vain kruisailla 350km/h ilman pelkoa siitä, että joku helvetin sunnuntaiköröttelijä tunkee eteen 10 sekunnin välein
Street Fighter 30th Anniversary Collectionin pelit ovat kaikki arcade-versioita! Tämä tarkoittaa siis sitä, että saamme vihdoin 3rd Strikesta arcade perfect -version konsoleille. Toisin kuin Online Edition, jota mainostettiin ”arcade perfectinä”, mutta todellisuudessa siihen oli tehty idioottimaisia muutoksia. Huonona puolena training modea ei ole ollenkaan, mikä on huono homma uusille pelaajille.
Microsoft aloittaa tänään illalla klo 22.00 Suomen aikaa kuukausittaiset Inside Xbox -lähetykset.
Nintendon käytössä on Directeissä suora uutisformaatti, kun Microsoftin show vaikuttaisi enemmän studiossa juonnetulta ja myös haastatteluita sisältävältä. Hienoa saada uutta katsottavaa!
Avain onnistuneeseen direct-lähetykseen: jaarittele tunti tyhjänpäiväisyyksiä yhdestä ja samasta pelistä, koska muutakaan materiaalia ei ilmeisesti ole.
Toivottavasti kertovat edes toisen aallon OG Xbox -pelit.
Patelle kauden 40. maali ja jaettu maalipörssin johto esikuva Ovechkinin kanssa. Meni samalla Crosbyn ohi eniten teininä maaleja tehneenä pelaajana. En olisi ikinä uskonut, jos joku olisi väittänyt ennen joulua, että Laine tulee hätyyttelemään 50 maalin rajapyykkiä tällä kaudella.
Monster Hunteria jyystetty kohta 170 tuntia, joten eiköhän tämän jo uskalla nostaa omaan TOP10:iin.
En vain millään kyllästy lyömään monstereita kalloon täydellisesti ajoitetulla Great Swordin charge-lyönnillä. Upeat animaatiot, rapeat kallonrusahdusäänet, critical hit -efektit ja numerosarja, joka kertoo, että nyt tehtiin massiivista vahinkoa heikkoon kohtaan - ahhh, dopamiini vain virtaa aivoissa!
Pelattavuudessa on jotain samanlaista ajatonta viehätysvoimaa kuin Resident Evil 4:ssä, joka on minulle yksinpelien kruunaamaton kuningas. En ikinä kyllästy RE4:n pelattavuuteen, koska se on jollain alitajuisella tavalla niin tyydyttävää.
Ei peli kuitenkaan täydellinen ole:
- Flash Pod on turhan tehokas melkein kaikkia monstereita vastaan ja niitä pystyy craftaamaan lennossa - Coral Highlands -kentässä on huono flow, liian korkeita paikkoja ja liian vähän leirejä - Rotten Vale on muuten vain ankea ja ahdas kenttä, johon Bezelgeuse ei sovellu monsterina ollenkaan - Elder’s Recessin laava-alueet puskevine biisoneineen ovat paskaa, eikä siellä rämpiminen Lavasiothin perässä ole hauskaa millään mittarilla mitattuna - Suurin osa roinasta on täyttä roskaa eikä niitä tarvitse edes myydä, koska rahaa saa questeista muutenkin enemmän kuin ehtii kuluttamaan, mikä tekee samalla Tailraider Safarista ja Argosyn kapteenilta ostamisesta aivan turhia ominaisuuksia - Suurin osa haarniskoista näyttää typerältä - Viimeinen bossi on mekaniikoiltaan umpitylsä ja sen taustalla soi uskomattoman epäeeppinen ränkytys
Toivottavasti saadaan tulevaisuudessa lisähaastetta G-Rankin myötä, lisää pelialueita ja paljon uusia monstereita metsästettäväksi.
Monster Hunter: World on minulle sukupolven paras peli.
EDIT: Pakko jakaa taas yksi juttu pelistä. Kaikkien näiden pelituntien jälkeen sain taas uuden itemin, jolla pystyy tekemään siistejä asioita.
Evasion Mantle antaa väistöliikkeeseen joitain lisäframeja, joiden aikana pelaaja on haavoittumaton. Toimii siis vähän kuin Bayonettan väistösysteemi. Joskus mietin, että pystyykö harjoutusareenalla olevan räjähtävän tynnyrin väistämään jotenkin. Aina posahdin räjähdyksen voimasta, mutta nyt se perkele vihdoin onnistui! Ajoitus on todella tiukka muttei mahdoton. Lisäksi Evasion Mantle antaa onnistuneen väistön jälkeen n. 20% lisäboostin iskuihin. Great Sword tekee ihan törkeää jälkeä.
Rakastan tällaisia teknisiä pikkujuttuja. Osaava pelaaja voi periaatteessa väistää vaikka kaikki monsterin iskut niin kauan kuin kaapu on voimassa.
Ensi yönä on Oscar-gaala ja millään muulla ei ole väliä, kunhan Roger Deakins voittaa pystin parhaasta kuvauksesta Blade Runnerista. Kertoo jotain gaalan tasosta, että tämä on miehen 14. ehdokkuus ilman voittoa, vaikka niitä pitäisi olla puolisen tusinaa.
Ensi yönä on Oscar-gaala ja millään muulla ei ole väliä, kunhan Roger Deakins voittaa pystin parhaasta kuvauksesta Blade Runnerista. Kertoo jotain gaalan tasosta, että tämä on miehen 14. ehdokkuus ilman voittoa, vaikka niitä pitäisi olla puolisen tusinaa.