992
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Bloodborne
: 15.04.2015 16:38
Hohhoijaa taas tätä bossisuunnittelua NG+:ssa...
Spoileri (osoita katsoaksesi) ...toi helvetin labyrinttiapina. Onko joku testaaja tai suunnittelija ajatellut, että "hei, tässäpä on viihdyttävä bossi, pojat!"? Siis kuka vittu muka nauttii tällaisesta teennäisen vaikeasta paskaläjästä, jonka perässä saa ensiksi juosta tismalleen samoja reittejä pitkin viisi minuuttia, jotta pääsee siihen varsinaiseen koitokseen viimeisessä huoneessa?
Benny Hill Theme vain puuttuu taustalta soimasta. Vittu, että latistaa peli-iloa, kun tietää pelatessa, että tämäkin runkkari on jossain vaiheessa edessä. Eikä koko hommassa ole MITÄÄN MUUTA HAASTETTA, kuin viimeisen osion one hit kill -paskalaserit, joilla pitää joka helvetin bossi pilata.
Kolme kertaa kuollut tismalleen samalla tavalla, yritä siinä sitten opetella jotain oikeaa väistötapaa, kun kuolet kuitenkin yhdestä osumasta:
Bossi osaa myös hävitä kuin tuhka tuuleen kesken turpaanoton:
Pitää varmaan nostaa vitality ihan kaakkoon, etten kuole vitutukseen tätä peliä pelatessani.
En tiedä NG+:sta, mutta just tämä oli kyllä varmaan pelin helpoin bossi tähän mennessä.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Juoksee sen perässä sinne ekaan huoneeseen ja paiskoo turpaan. Sen jälkeen ettii sen toisen huoneen ja paiskoo turpaan siellä. Tietty hankaloittaa, jos ei heti löydä oikeaan paikkaan. Itse taistelusta, se lonkerohyökkäys oli helppo väistää ja ei se sitä toista iskua ehtinyt kovin montaa kertaa paiskoa, kun mätin miekalla naamaan. Muuten oli kyllä suhteellisen avuton otus.
Juu, ei ensimmäisellä pelikerralla tossa - eikä monessa muussakaan bossissa - ollut juurikaan ongelmia. NG+:ssa vaan damaget on nostettu naurettavan korkealle, jolloin peli muuttuu pelkäksi trial and error -jöötiksi. Viholliset ovat myös selvästi aggressiivisempia, joten palautumiseen ei juurikaan aikaa ole suotu.
Kraidi, juurikin tuo on taktiikkani ollut, kuten videosta näet. Ei auta muuta kuin runkata taas niin monta kertaa, että menee läpi.
993
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 15.04.2015 16:29
Hohhoijaa taas tätä bossisuunnittelua NG+:ssa...
Spoileri (osoita katsoaksesi) ...toi helvetin labyrinttiapina. Onko joku testaaja tai suunnittelija ajatellut, että "hei, tässäpä on viihdyttävä bossi, pojat!"? Siis kuka vittu muka nauttii tällaisesta teennäisen vaikeasta paskaläjästä, jonka perässä saa ensiksi juosta tismalleen samoja reittejä pitkin viisi minuuttia, jotta pääsee siihen varsinaiseen koitokseen viimeisessä huoneessa?
Benny Hill Theme vain puuttuu taustalta soimasta. Vittu, että latistaa peli-iloa, kun tietää pelatessa, että tämäkin runkkari on jossain vaiheessa edessä. Eikä koko hommassa ole MITÄÄN MUUTA HAASTETTA, kuin viimeisen osion one hit kill -paskalaserit, joilla pitää joka helvetin bossi pilata.
Kolme kertaa kuollut tismalleen samalla tavalla, yritä siinä sitten opetella jotain oikeaa väistötapaa, kun kuolet kuitenkin yhdestä osumasta:
Bossi osaa myös hävitä kuin tuhka tuuleen kesken turpaanoton:
Propsit myös siitä vittumaisesta monologijorinasta, jota joutuu kuuntelemaan ja joka estää itemien nostamisen tai item-valikkoon pääsemisen, jos monologi on kesken. NEROKASTA!
Pitää varmaan nostaa vitality ihan kaakkoon, etten kuole vitutukseen tätä peliä pelatessani.
994
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Bloodborne
: 15.04.2015 14:48
Kyllä pelissä mielestäni on tuota vapautta nimenomaan runsaasti. En nyt tarkalleen muista, missä järjestyksessä hommat pitikään tehdä, mutta pelaaja pääsee etenemään pelissä todella nopeasti jos haluaa.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Alussahan pitää tappaa vain Father G, jonka luo pääsee suht nopeasti, minkä jälkeen koko pelimaailma vasta aukenee (samalla tavalla kuin Dark Souls Asylum Demonin jälkeen). Cathedral Wardista pääsee jo aika vapaasti suuntaan jos toiseenkin. Oliko se nyt niin, että Old Yharnamissa täytyy käydä BSB tappamassa, jotta saa sen 10,000 arvoisella emblemillä aukeavan oven auki. Tämän jälkeen onkin taas kolme eri reittiä auki: vasemmalta päästään Hemwickiin, keskeltä bossiin joka aukaisee tien Forbidden Woodsiin ja ilmeisesti oikealta pääsee Tonsil Stonen kanssa suoraan Nightmare Frontieriin, kun Amygdala nappaa pelaajan Grand Cathedralissa käteensä oven edestä. Tätä viimeistä kikkaa en ole vielä itse kokeillut, koska luin vasta hiljattain asiasta puolivahingossa. Eli kaikki pelialueet aukeavat suhteellisen nopeasti, jos tietää mitä tekee. Sinne vankiselleihinkin pääsee, kunhan antaa säkkimiehen napata itsensä.
Mutta tosiaan pelissä saisi olla Dark Soulsin kaltainen level-systeemi suoraan lampuista, jottei aina tarvitsisi ravata tuolla hubissa latausruutuja tuijottaen. Oikeastaan ainoa pelimaailmaa koskeva miinus pelissä.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Itse asiassahan BSB on vapaaehtoinen. Jos halua skipata sen, niin voi ostaa sen 10 000 maksavan itemin jolla portti aukeaa. Muussa tapauksessa sen saa auki tappamalla BSB:n. Näin olen käsittänyt.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Noniin, eli lisää vapautta. Ja mahtava juttu, koska siinä tapauksessa skippaan tuon runkkarin vastaisuudessa joka kerta.
995
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 15.04.2015 14:45
Kyllä pelissä mielestäni on tuota vapautta nimenomaan runsaasti. En nyt tarkalleen muista, missä järjestyksessä hommat pitikään tehdä, mutta pelaaja pääsee etenemään pelissä todella nopeasti jos haluaa.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Alussahan pitää tappaa vain Father G, jonka luo pääsee suht nopeasti, minkä jälkeen koko pelimaailma vasta aukenee (samalla tavalla kuin Dark Souls Asylum Demonin jälkeen). Cathedral Wardista pääsee jo aika vapaasti suuntaan jos toiseenkin. Oliko se nyt niin, että Old Yharnamissa täytyy käydä BSB tappamassa, jotta saa sen 10,000 arvoisella emblemillä aukeavan oven auki. Tämän jälkeen onkin taas kolme eri reittiä auki: vasemmalta päästään Hemwickiin, keskeltä bossiin joka aukaisee tien Forbidden Woodsiin ja ilmeisesti oikealta pääsee Tonsil Stonen kanssa suoraan Nightmare Frontieriin, kun Amygdala nappaa pelaajan Grand Cathedralissa käteensä oven edestä. Tätä viimeistä kikkaa en ole vielä itse kokeillut, koska luin vasta hiljattain asiasta puolivahingossa. Eli kaikki pelialueet aukeavat suhteellisen nopeasti, jos tietää mitä tekee. Sinne vankiselleihinkin pääsee, kunhan antaa säkkimiehen napata itsensä.
Mutta tosiaan pelissä saisi olla Dark Soulsin kaltainen level-systeemi suoraan lampuista, jottei aina tarvitsisi ravata tuolla hubissa latausruutuja tuijottaen. Oikeastaan ainoa pelimaailmaa koskeva miinus pelissä.
996
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 15.04.2015 13:20
Pelimaailman yhtenäisyys on kyllä jumalaista tässä pelissä. Aina kun katsoo joltain kielekkeeltä tai parvekkeelta, niin näkee jossain kaukaisuudessa paikan, jonka osaa yhdistää alueeseen, jossa on aiemmin pyörinyt. Pelimaailma on mielestäni tehty jopa vielä paremmin kuin Dark Soulsissa.
997
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 14.04.2015 20:38
Scarf:
Spoileri (osoita katsoaksesi) Vain pää on heikko kohta Amygdalalle. Unohda siis jalat ainakin aluksi, niihin tuhlaa vain aikaansa. Muistaakseni lukitus kannatti olla päällä myös tuossa pomossa. Sitten kun se repii niitä raajojaan tai jotain sen tapaista, niin kannattaa ehkä harkita taas jalkojen hakkaamista, koska omalla kohdallani Amygdala väsyi säälittävästä osumasta huolimatta ja laittoi taas useammin sitä päätänsä "tyrkylle".
Spoileri (osoita katsoaksesi) Tämä tosiaan toimi erinomaisesti, ihan turhaa menin tonne jalkoihin kuolemaan.
998
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 14.04.2015 18:25
Hermot menee bossissa osa #14245:
Spoileri (osoita katsoaksesi) Mitäs helvettiä tota Amygdalaa vastaan nyt pitikään tehdä? Ensimmäisellä pelikerralla tämä meni muistaakseni ihan iisisti läpi, mutta nyt hommassa ei ole mitään järkeä. Koipiin kun rykäsee ton normaalisti +1,000 damagea tekevän tökkäisyn Ludvigin greatswordilla, niin damagea tuleekin huikeat 50 jos sitäkään. Ilmeisesti myös tätä bossia vastaan pelaajan hitbox muuttuu norsun kokoiseksi (kts. videosta 0:25 eteenpäin), mikä on oikein mukavaa. Puhumattakaan siitä, että jokainen bossin huitaisu ja tallominen vie vähintään kolmanneksen energiapalkista ja framerate on - jälleen vittu kerran - järkyttävän paska, eikä noita liikkeitä pysty väistämään reaktiolla, koska kaikki tapahtuu puolen tunnin viiveellä.
Hirveää pakkopullaa tämäkin.
999
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Bloodborne
: 14.04.2015 16:54
En edes tajua, kuinka moni tuonne päätyy tuolla lailla vahingossa. Ihan random-touhua koko homma. Ensin pitää käydä yhdessä paikassa hakemassa random itemi ja sitten mennä yhteen tiettyyn toiseen paikkaan, ilman että peli antaisi mitään viitteitä tästä. Ei ihan Simon's Quest pyörremyrsky-tasoa, mutta lähellä..
Spoileri (osoita katsoaksesi) Siinä Summons-kirjeessä lukee kyllä, että "saavu Hemwickin tienristeykseen". Pyörin tuolla ties kuinka pitkään, eikä mitään tapahtunut. Vedin noitabossin läpi ja lähdin lyhdyn kautta helvettiin koko paikasta ja katsoin netistä, että vasta bossin jälkeen tulee tuo cutscene.
Kyllä mun mielestä näissä peleissä on edelleen ihan liikaa kryptisiä juttuja, joita ei kukaan pysty keksimään, ellei sitten jyystä peliä lukemattomia kertoja läpi ja kokeile ihan kaikkea.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Jaajaa. En mä tajunnut, että sen olisi voinut lukeakin.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Kannattaa kaikki itemit katsoa läpi neliötä painamalla item-valikosta.
1000
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Bloodborne
: 14.04.2015 16:47
En edes tajua, kuinka moni tuonne päätyy tuolla lailla vahingossa. Ihan random-touhua koko homma. Ensin pitää käydä yhdessä paikassa hakemassa random itemi ja sitten mennä yhteen tiettyyn toiseen paikkaan, ilman että peli antaisi mitään viitteitä tästä. Ei ihan Simon's Quest pyörremyrsky-tasoa, mutta lähellä..
Spoileri (osoita katsoaksesi) Siinä Summons-kirjeessä lukee kyllä, että "saavu Hemwickin tienristeykseen". Pyörin tuolla ties kuinka pitkään, eikä mitään tapahtunut. Vedin noitabossin läpi ja lähdin lyhdyn kautta helvettiin koko paikasta ja katsoin netistä, että vasta bossin jälkeen tulee tuo cutscene.
Kyllä mun mielestä näissä peleissä on edelleen ihan liikaa kryptisiä juttuja, joita ei kukaan pysty keksimään, ellei sitten jyystä peliä lukemattomia kertoja läpi ja kokeile ihan kaikkea.
1001
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Bloodborne
: 14.04.2015 13:25
Aseista...
Spoileri (osoita katsoaksesi) ...mistä ton katanan ja tikarit saa? Tai mitkä niiden nimet on?
Sitten hieman väistämisestä ja yhdestä trailerissa näkyneestä kyvystä...
Spoileri (osoita katsoaksesi) ...eli ns. shadow step. Yhdessä trailerissa hahmo väisti, muuttuen hetkeksi näkymättömäksi/haihtui savuna ilmaan väistön ajaksi. Onko kellään mitään hajua tosta kyvystä?
Eli:
Spoileri (osoita katsoaksesi) Katanan saat ostaa kaupasta, kunhan olet tehnyt yhden jutun Cainhurst Castlessa bossin jälkeen. En sano enempää, kannattaa pitää hoksottimet auki. Tikareita en ole itsekään vielä tosin löytänyt.
Suurin mysteeri on edelleen ovet Yarhamissa mitä voi koputtaa.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Prostitoidun ja mummon olin tähän asti saanut ainoina ilmestymään paikoille. Jopa soittorasian antanut pikkutyttö, vaikka tälle en äitinsä korua palauttanut, sanoi menevänsä kappeliin, joskaan en koskaan tätä siellä nähnyt. Prostitoitua vastapäätä oleva ikkuna jossa on kiukkuinen mies, tämä menee päinvastaiseen paikkaan mitä tälle suosittelet. Eilen ensimmäisen kerran suositin klinikkaa, ja tämä meni kappeliin, saa nähdä mitä hyötyä tästä on. Mitenkä muut ovet? Osassa asukkaat flippaa aivan täysin loppua kohden, osaan ei tunnu olevaan mitään vaikutusta missään muotoa vaikka minkälaiset vaatteet päällä käyt ovella huhuilemassaa.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Olen näköjään tuon pikkutytönkin missannut. Mutta ROMin jälkeen tosiaan porukka sekoaa/muuttuu beasteiksi, minkä jälkeen on liian myöhäistä ovia enää koputella. Siellä pelin alussa, toisen lampun lähellä on yksi asukas tullut beastina ikkunasta läpi ja siltä saa muistaakseni Clawmark Caryll Runen. Vielä kun tietäisi, miten helvetissä tohon beastmodeen pääsisi. Kun vetää sitä jotain itemiä, niin jokin beast-mittari lähtee vähäksi aikaa nousuun, mutta en saa sitä nousemaan kunnolla. Olen myös heittänyt päälle varusteet, jotka nostavat beasthoodia ja pistänyt kaksi Clawmark Runea päälle, jolloin Beasthood nousee statseissa yli 300:n. Mitään ei silti ole tapahtunut. En tiedä, josko noi visceral-liikkeet sitten nostaisivat sitä mittariä paremmin (veren takia), kun on vetänyt sen veriomeletti-itemin tjsp.
1002
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 13.04.2015 23:25
Onko kukaan muu päässyt kikkailemaan aseista...
Spoileri (osoita katsoaksesi) ...katanan kanssa? On kyllä helvetin viileä kapistus, vaikkei minulla ole hajuakaan, miten tota käytetään.
L1:stä ase dipataan vereen ja hahmon energia alkaa samalla laskemaan. Vielä en saa tuolla tehtyä samaa damagea kuin Ludvigin pikkumiekan kanssa, mutta luulisi että damaget nousevat paremmaksi, kunhan saa päivitykset tappiin asti. Vielä kun oppisi tekemään noita teurastusliikkeitä (visceral attacks) paremmin.
1003
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 13.04.2015 21:12
Oikeastaan bossit ovat olleet teknisten ongelmien (ja osaksi juuri niiden takia) lisäksi pelin ainoa heikkous itselläni. Bosseissa on liikaa filleriä ja niistä ihan liian moni on niitä kerrostalon kokoisia örkkejä, joiden jaloissa saa pyöriä koko matsin ajan huitomassa. Ja liian moni bossi räiskii jotain projectile-paskaa, mikä ei mielestäni sovi peliin ollenkaan, koska kilpiä ei ole käytössä. Designissa ei sinällään ole tosin ollut mitään moitittavaa, ei bosseissa eikä perusvihuissa. Väittäisin jopa, että tässä pelissä on paras enemy design, mitä on tullut koskaan nähtyä. Ja ennen kaikkea tasosuunnittelu on jostain ihan toisesta maailmasta. Kaikesta vinkumisestani huolimatta pidän tätä edelleen helposti TOP10-pelinä, enkä voisi kuvitella enää koskevani aikaisempiin sarjan peleihin. Game of the Generation hyvin todennäköisesti, ellei Miyazaki ehdi vielä vääntämään pelille jatko-osaa.
1004
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 13.04.2015 19:40
En kyllä tykkää tämän pelin bosseista. Siis näistä on suurin osa täyttä paskaa. Pelin paskimman bossin palkinnon voi näköjään antaa tuolle...
Spoileri (osoita katsoaksesi) ...Martyr Logariukselle. SIIS EI HYVÄÄ VITUN PÄIVÄÄ. Framerate pyörii koko ajan alhaalla, joka puolelta lentää paskaa naamaan, puolen välin jälkeen paska lentää tuulettimeen ja tuo saatanan apina alkaa tykittämään jotain helvetin dropkick-paskaa, JOTA EI PYSTY SEURAAMAAN MITENKÄÄN. Bossi vain menee jonnekin ylös ja mäjähtää jossain vaiheessa pelaajan niskaan ja pistää samalla pelaajan kanveesiin. Framerate on aivan jäässä ja yritä siinä sitten hosua jotain kun kolme tuntia sitten painettu miekanisku tulee ulos, kun pitäisi jo väistää seuraavaa sarjaa. Ensimmäistä kertaa tuli bossissa sellainen fiilis, että nyt en kertakaikkiaan jaksa. Kaiken kruunaa selkeästi pisin matka lampulta bossille; matkalla pitää mennä hississä, juosta huoneen läpi, nousta tikapuut, juosta katolla, NOUSTA TOISET VITUN PITKÄT TIKAPUUT ja juosta katolla. Ja sitten minuutin turpasauna ja koko paska alusta.
Vittu mitä paskaa...
Hitto olisi mennyt tuo mesta ihan ohi ellet olisi sanonut.
Kerropa sitten fiilikset bossista, kun pääset sinne. Ainakin NG+:lla helposti vaikein bossi tähän mennessä.
EDIT: Menikin heti seuraavalla yrityksellä, kun opettelin väistelemään.
1005
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 13.04.2015 18:09
Minäkin löysin vasta juuri äsken...
Spoileri (osoita katsoaksesi) ...Cainhurst Castlen. Enkä kyllä olisi tuonne klinikallekaan ikinä löytänyt ilman tuota despiren vinkkiä aikaisemmin. Ja Cainhurst Castleen ei pääse ilman klinikalla käymistä, joten monta tuntia pelattavaa jäi näkemättä yhden puskissa olevan reitin missaamisen takia.
Tämän lisäksi taskussa on pirusti itemeitä, joiden käyttötarkoituksesta ei ole harmainta aavistustakaan. On tää vaan uskomaton peli!
1006
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 11.04.2015 23:31
Spoileri (osoita katsoaksesi) Paukahtihan se läpi. Tapoin lopulta kaikki pikkuhämyt, mutta tuokin taktiikka on kaukana pomminvarmasta, koska kolmosvaiheessa Rom tykittää jatkuvalla syötöllä noita sirpaleita, joita on pirullisen vaikea väistellä samaan aikaan kun huomio on pikkuhämyissä. Paska bossi vaikka voissa paistaisi.
1007
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 11.04.2015 22:37
Spoileri (osoita katsoaksesi) Kyllä minusta Scarf tuntuu siltä, että noissa pikkuhämähäkeissä voi tajuta jonkin niksin. Itselleni ylivoimaisesti vaikeinta koko pomotaistelussa oli ehdottomasti ne projectilet, minkä lisäksi jopa Romin lähi-iskujen arviointi oli hankalaa aluksi. En jotenkaan ymmärtänyt niitä sirpaleita ollenkaan, ehkä pitäisi tosiaan ottaa tetsuosta mallia ja kuunnella milloin Rom lähettää ne. Sen sijaan yllätyin itsekin, miten hyvin niitä hämähäkkejä pystyi väistelemään jo ihan vain rollailemalla ja kääntämällä nopeasti kameraa, jotta ympärillä olevat viholliset ovat koko ajan "hallinnassa". Tavallaan lakkasin välittämästä niistä samalla tiedostaen kuitenkin niiden "olemassaolon".
Tai sitten se vain oli tuuria useampaan otteeseen ja tuli vain illuusio onnistuneesta taktiikasta.
Joka tapauksessa tuo pomotaistelu oli minulle se, jossa kuolin eniten koko pelissä Blood-Starved Beastin lisäksi. Yllätyin täysin siitä, miten kettumainen tapaus Rom loppujen lopuksi oli. Sitähän hakataan ensimmäisellä yrittämällä vapaasti ennen kuin se katoaa ja tulee ne pikkuhämähäkit sekä projectilepelleily.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Ensimmäinen osiohan on tosiaan ihan läpihuutojuttu, vaikka siinäkin kyllä voi kuolla, jos ei katso ympärilleen. Pikkuhämyrit kuitenkin tappavat todella nopeasti, jos niitä sattuu olemaan enemmän kuin yksi samaan aikaan ympärillä hakkaamassa. Nuo hyppyiskut tappavat lähes samantien. Kakkososiossa tuleekin sitten tosiaan niitä sirpalepaskoja, jotka mielestäni kaiken lisäksi träckkäävät loppuun asti, joten niitä ei edes pyörimällä ihan noin vain väistetä. Puhumattakaan jos sattuu olemaan bossin läheisyydessä, jossa ne nousevat maasta todella nopeasti. Vittumaisintahan koko bossissa on se, että mielestäni nuo pikkuhämyrien paikat ovat ihan sattumanvaraisia. Joskus ensimmäisessä osiossa voit juosta tyhjää linjaa suoraan Romin viereen hakkaamaan, kun taas joskus pikkupaskat ovat ihan Romissa kiinni molemmin puolin. Toisessa vaiheessa pakka meneekin sitten ihan sekaisin, eikä missään ole enää mitään järkeä, koska pikkuhämyreitä on niin saatanasti. Mietin myös, että jos Cannonilla räiskisi viimeiset energiat pois, mutta eipä sekään onnistu kun tuo lukitussysteemi on niin sattumanvarainen. Ehkä pitäisi vain malttaa opetella tämä bossi ja sen patternit nyt kerralla kuntoon, jottei joka kerta tarvitsisi tuhlata kymmeniä blood vialeita tässä kohtaa. Tetsuon taktiikka tuntuisi pomminvarmalta. En nyt muista siirtyvätkö nuo ensimmäisen vaiheen pikkuhämyrit sekoilemaan sinne myöhempiin vaiheisiin. Jos näin on, niin ensimmäisen vaiheen pikkupaskat melkein kannattaa lahdata pois alta, niin loppupään sattumanvaraisuus ainakin laskisi.
1008
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 11.04.2015 22:13
Ite otin vähän rauhallisemman taktiikan kyseiseen bossiin parin aggrorunin jälkeen
Spoileri (osoita katsoaksesi) Otin sen sähkönuijan ja huidoin yksitellen nuo pienemmät hämähäkit, kuolevat helpoiten kun isket niitä perseeseen. Ne taivaalta tulevat projektiilit sain väistettyä helpoiten kun kuuntelin vaan milloin bossi ne lähettää ja kattelin vähän ylemmäs että mihin päin ne suuntautuu ja väistin. Eniten vitutti se bossi minkä kanssa juostiin hippasta 10-15 minuuttia siellä sokkelossa ja sitten vaan piti lopussa toivoa että se yhdestä tappava isku ei osuisi, ei vittu mitä paskaa.
Juu, tuota tekniikkaa pitää kokeilla, jos ei lottokuponki seuraavilla kerroilla osu kohdilleen. Ei vaan kärsivällisyys meinaa riittää, vaikka pitkällä tähtäimellä tuo olisikin varmasti nopein taktiikka, kun kuolee miljoona kertaa aggroruneissa putkeen.
1009
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 11.04.2015 21:16
Spoileri (osoita katsoaksesi) Vissiin se skidi questi siellä alkupäässä jonka isä Father G oli kusee jos sille antaa sen Broochin? Jää vain itkemään vai onko se vain joku vaihe siinä questissa?
Tämmöisenkin näköjään missannut kokonaan.
Saavuin NG+:ssa...
Spoileri (osoita katsoaksesi) ...Romiin, joka on edelleen ihan käsittämätöntä paskaa. Ensimmäisellä kerralla pääsin heittämällä kolmososioon ja luulin jo, että nyt olen hiffannut jotain, mitä jäi ensimmäisellä pelikerralla huomaamatta. Paskanmarjat, pelkkää tuuria se oli. Seuraavat n. 5 kertaa tulikin sitten kuoltua milloin mistäkin naurettavasta syystä. On ihan pelkästä onnesta kiinni, miten nuo pikkuhämäkin paskat sattuvat sohimaan pelaajan ympärillä. Periaatteessa bossin saisi tapettua helvetin nopeasti, jos ukko kestäisi edes kolme erillistä osumaa kuolematta. Todellisuus on kuitenkin, että aina jostain selän takaa iskee jotain paskaa niskaan, mitä ei voi mitenkään ennakoida. Tähän tyyliin:
Ei yksi, vaan jumalauta KAKSI samanaikaista uimahyppyhomoa, jotka veivät 100% energiaa. Kuka apina on suunnitellut nämä tämän pelin bossit? Täytyy myös antaa tunnustusta tosta lock in -systeemistä; naaman edessä on iso bossin perkele, mutta sitä ennen pitää käydä vähintään neljäkymmentä pikkuhämyriä lukituksen kanssa läpi, kun saman ajan voisi käyttää bossin hakkaamiseen.
Shadow of Yarnam oli myös täyttä paskaa NG+:ssa, mutta ei siitä enempää.
1010
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 11.04.2015 18:08
Tulipa näköjään missattua ekalla pelikerralla yksi NPC kokonaan (ellei tämä nyt sitten ole joku New Game+ -juttu, mitä epäilen):
Spoileri (osoita katsoaksesi) Forbidden Woodsissa on se iso torni, jonka läheisyydessä tulee ensimmäiset käärmepää-äijät. Tornissa pääseekin vielä tikapuita pitkin korkeammalle tasanteelle, jossa on NPC-hahmo, joka kyselee safe placen perään. Jollei vieressä olisi ollut jonkun jättämää "creepy lier tjsp"-infotaulua, olisin varmaan kertonut Cathedral Wardista. Kun menin hakkaamaan NPC:tä, niin siitä syntyikin valtava beast, joka oli sitkeä perkele. Toivon, että tämä olisi jokin NG+-juttu, mutta todennäköisesti vain missasin nuo tikapuut ensimmäisellä kerralla. Vielä kun löytäisi salareitin sinne klinikalle...
1012
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 09.04.2015 16:13
Oli kyllä taas hulvattoman hauska runi Bull Shit Beastia vastaan, lopussa teki mieli repiä virtajohto seinästä:
Spoileri (osoita katsoaksesi) Käsittämättömän typerä bossi. Noi liikehdinnät on ihan perseestä, jatkuvasti jotain ihme 5m pomppuja ympäriinsä ennen ja jälkeen liikesarjoja, jotta 99% pelaajan - kolmen tunnin viiveellä tapahtuvista - iskuista lyö tyhjää. Parasta on kuitenkin se yksi one hit kill -liike, joka tapahtuu yleensä juuri silloin, kun sattuu vetämään antidotea tai blood vialia - joiden vetäminen myös tapahtuu kolmen tunnin viiveellä, koska framerate on niin paska - naamariin.
Mulkku kaatui kuitenkin lopulta, kun otin taktiikaksi vain ryssiä koko ajan päälle ja hakata pikkumiekalla silmät kiinni. Seuraavaksi pääseekin sitten farmaamaan kaikkia niitä itemeitä, jotka menetin tässä runkkarissa. So much fun!
1013
Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Android - Se ainoa oikea vaihtoehto parhauteen
: 08.04.2015 23:18
Mun kohta nelivuotias Galaxy S2 laulelee joutsenlauluaan (laite hukkaa SIM-kortin aina bootatessa) ja mietin myös seuraavaa puhelinta. Ei niitä vaihtoehtoja ole oikeastaan kuin kaksi: Galaxy S6 (niin uskomattomalta kuin se vielä puoli vuotta sitten olisikin kuulostanut) ja iPhone 6. Tällä hetkellä kallistun S6:n suuntaan paremman raudan vuoksi, vaikkei tuolla hirveästi väliä nykylippulaivoissa olekaan.
1014
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 08.04.2015 20:29
Aika tympeä tuo New Game+, saa nähdä jaksanko jyystää läpi. Olen nyt tuossa myrkytysmulkkubossissa ja turpaan tulee niin, että tukka lähtee. Bossin ympäriinsä poukkoilu ja jatkuva antidoten kittaus alkaa myös vituttamaan, etenkin kun juontianimaatiossa menee tunti. Gimmickkiä paskaa, saatana. Voi vain kuvitella, miten ihania ne loppupään bossit ovat, jos tämäkin mulkero kestää kuritusta enemmän kuin laki sallii. Kaipa tuokin läpi pamahtaa, kun tähtien asento sattuu olemaan ihanteellinen. En myöskään ymmärrä, miksei NG+:aa voida optimoida kunnolla. Ei kiinnosta enää keräillä niitä paskoja Blood Shardeja, kun niillä ei tee mitään. Puhumattakaan jostain Coldblood Deweistä, joista saa naurettavan vähän blood echoeseja. Miksei blood echoesien määrä voi skaalautua, niin kuin se tekee vihollisia lahdatessa?
1015
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 04.04.2015 23:17
Lisäksi pelissä oli kai ennen viimeisintä patchia myös muita bugeja ja glitchejä, joita hyödyntämällä sen pystyi läpäisemään jossain 30 minuutissa.
Selittääkin, miten PS4:n dashboardissa näkyi joskus broadcast-kohdassa "Bloodborne NG++++++++" tjsp.
Ehdin jo miettiä, miten muutamassa päivässä riittää tarpeeksi tunteja moiseen suoritukseen.
Harmittaa kyllä, ettei Bloodbornea voi pelata New Game+:na läpi alkuperäisellä vaikeustasolla. Esim. RE4 on tullut jo senkin takia hakattua läpi lukemattomia kertoja, että sen voi periaatteessa vain juosta läpi HandCannonilla tai vastaavalla aseella NG+:ssa. Joskus tekee vain mieli fiilistellä peliä ilman turhia paineita ja pistää porukkaa pakettiin överiaseilla.
1016
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 03.04.2015 19:41
"Silmämölli":
Spoileri (osoita katsoaksesi) Laitoin jättiotuksen menemään jonnekin syvälle pimeyteen. Sitten löysin hissin, joka vei samaan paikkaan ja siellä se lojui pimeydessä. Isot silmät vain tuijottivat pelihahmoa eikä koko otus tehnyt mitään, vaikka hakkasin sen ihan tohjoksi. Kuumotti aika kiitettävästi, kun koko ajan odotti, että se alkaisi tekemään jotain.
Spoileri (osoita katsoaksesi) En muuten sitten ikinä löytänyt tuota... Tai siis käänsin kyllä jotain vipua ja se Mother Brainin näköinen köntti vajosi jonnekin, mutta unohdin koko jutun, kunnes nyt luin tekstisi. Noh, pitää ensi pelikerralla käydä mättämässä se tohjoksi.
1017
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 03.04.2015 19:04
Mulla kanssa pamahti peli läpi. Mitäs tosta nyt sanomaan, ehdottomasti parhaimpia yksinpelikokemuksiani. Aika harvasta pelistä voi näin sanoa varmuudella
viikon pelaamisen jälkeen. Paljon jäi juttuja vielä näkemättä ja mysteeriksi, saa nähdä kauanko maltan olla katsomatta netistä vastauksia.
Aloitin heti NG+:n ja...
Spoileri (osoita katsoaksesi) ...menin vahingossa tökkimään miekalla heti sinne klinikalla olevan naistohtorin oven taakse. Akka alkoi valittamaan jotain ja "Talk"-teksti hävisi kokonaan. En tiedä rekisteröityikö tökkäsy, jos eukko on heti siinä oven takana. Eli en tälläkään pelikerralla saa sitä helvetin ovea auki ja pääse yhteen niistä salapaikoista, jonne en ensimmäisellä pelikerralla löytänyt millään reittiä.
Ilmeisesti klinikalle pitäisi ohjata sairastunutta porukkaa, kun käy kolkuttelemassa ihmisten oville. Ehkä?
Harmittaa myös, etten saanut kaikkia NPC:tä tapettua ennen viimeistä bossia. Osalta tuntui tippuvan Caryll Runeja, joita ei muualta saanut. Esim. se pelastettu prostituoitu ehti hävitä jonnekin, ennen kuin aloin lahtaamaan porukkaa.
Huomasin myös vasta pelin lopussa, että sidestep onnistuu, kun on
lukittanut johonkin. Hohhoijaa, näinhän se oli aikaisemmissakin peleissä.
Toka vikalta bossilta saatua itemiä en uskaltanut btw käyttää, mitälie mahtaa kapistus tehdä? Myös Daughter of the Cosmoksen huoneessa ollut... köntti ja sen tarkastelu aiheutti kummastusta. Ehkä siinä tarvitsee olla jokin itemi, että jotain tapahtuu?
EDIT: Ainiin, onnistuin myös fistaamaan yhtä porsasta pelin loppupuolella:
Spoileri (osoita katsoaksesi)
1018
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 03.04.2015 00:00
Sitten vaan kertomaan pian fiiliksiä loppupomosta, sen tunnelmasta ja mahtavasta musiikista joka soi taistelun aikana.
Eikai tuossa muuten ole yhtä idioottimaista systeemiä, ettei aikaisemmille alueille enää pääse, kun loppupomoa lähtee yrittämään? Muistelisin, että ainakin Dark Soulsissa asia oli näin. Haluan kaiken mahdollisen roinan mukaani NG+:aan.
1019
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Bloodborne
: 02.04.2015 23:24
Huhhuh, tuo loppu(?)mesta! Paras alue näköjään jätetty sopivasti pelin loppuun. Nyt liikutaan jo Resident Evil 4 -tason parhausasteilla. TOP10-peli jo nyt, helposti.
Oli muuten helvetin loisteliaasti piilotettu tuo...
Spoileri (osoita katsoaksesi) ...Blood Rock.
Ainakin toivon, että se reitti, jota käytin, oli ainoa tapa löytää tuo ja kasa superarvokkaita bloodgemejä.
Nyt onkin sitten ase saatu päivitettyä tappiinsa, ellei noita supergemejä saa vielä linkitettyä yhteen, kun ne löytää uudelleen tulevilla läpipeluukerroilla.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Vielä, kun Cannonin saa +10:iin, niin ei tarvitse muista aseista enää haaveilla.
Kokonaislevelin sain myös 100:aan, joten eiköhän tolla ukolla pärjää jo New Game+:ssakin.
1020
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Bloodborne
: 02.04.2015 18:20
Mulla on itse asiassa Insight ollut jo pitkän aikaa yli 20. En ole kyllä huomannut mitään eroa, mutta ehkä sitä on.
Spoileri (osoita katsoaksesi) Insightillahan (vähintään 10 pitää olla varastossa) saa ostettua sieltä Hunter's Dreamin yläkerran maljasta roinaa, jos omistaa niitä hattuja. En tosin tiedä, mitä eroa niillä kahdella (en tiedä onko noita enemmänkin olemassa) hatulla on...