En edes tajua, kuinka moni tuonne päätyy tuolla lailla vahingossa. Ihan random-touhua koko homma. Ensin pitää käydä yhdessä paikassa hakemassa random itemi ja sitten mennä yhteen tiettyyn toiseen paikkaan, ilman että peli antaisi mitään viitteitä tästä. Ei ihan Simon's Quest pyörremyrsky-tasoa, mutta lähellä..
En edes tajua, kuinka moni tuonne päätyy tuolla lailla vahingossa. Ihan random-touhua koko homma. Ensin pitää käydä yhdessä paikassa hakemassa random itemi ja sitten mennä yhteen tiettyyn toiseen paikkaan, ilman että peli antaisi mitään viitteitä tästä. Ei ihan Simon's Quest pyörremyrsky-tasoa, mutta lähellä..
Oikeastaan bossit ovat olleet teknisten ongelmien (ja osaksi juuri niiden takia) lisäksi pelin ainoa heikkous itselläni. Bosseissa on liikaa filleriä ja niistä ihan liian moni on niitä kerrostalon kokoisia örkkejä, joiden jaloissa saa pyöriä koko matsin ajan huitomassa. Ja liian moni bossi räiskii jotain projectile-paskaa, mikä ei mielestäni sovi peliin ollenkaan, koska kilpiä ei ole käytössä.
Designissa ei sinällään ole tosin ollut mitään moitittavaa, ei bosseissa eikä perusvihuissa. Väittäisin jopa, että tässä pelissä on paras enemy design, mitä on tullut koskaan nähtyä. Ja ennen kaikkea tasosuunnittelu on jostain ihan toisesta maailmasta. Kaikesta vinkumisestani huolimatta pidän tätä edelleen helposti TOP10-pelinä, enkä voisi kuvitella enää koskevani aikaisempiin sarjan peleihin.
Game of the Generation hyvin todennäköisesti, ellei Miyazaki ehdi vielä vääntämään pelille jatko-osaa.
Ite otin vähän rauhallisemman taktiikan kyseiseen bossiin parin aggrorunin jälkeen
Juu, tuota tekniikkaa pitää kokeilla, jos ei lottokuponki seuraavilla kerroilla osu kohdilleen. Ei vaan kärsivällisyys meinaa riittää, vaikka pitkällä tähtäimellä tuo olisikin varmasti nopein taktiikka, kun kuolee miljoona kertaa aggroruneissa putkeen.
Oli kyllä taas hulvattoman hauska runi Bull Shit Beastia vastaan, lopussa teki mieli repiä virtajohto seinästä:
Mulkku kaatui kuitenkin lopulta, kun otin taktiikaksi vain ryssiä koko ajan päälle ja hakata pikkumiekalla silmät kiinni. Seuraavaksi pääseekin sitten farmaamaan kaikkia niitä itemeitä, jotka menetin tässä runkkarissa. So much fun!
Mun kohta nelivuotias Galaxy S2 laulelee joutsenlauluaan (laite hukkaa SIM-kortin aina bootatessa) ja mietin myös seuraavaa puhelinta. Ei niitä vaihtoehtoja ole oikeastaan kuin kaksi: Galaxy S6 (niin uskomattomalta kuin se vielä puoli vuotta sitten olisikin kuulostanut) ja iPhone 6. Tällä hetkellä kallistun S6:n suuntaan paremman raudan vuoksi, vaikkei tuolla hirveästi väliä nykylippulaivoissa olekaan.
Aika tympeä tuo New Game+, saa nähdä jaksanko jyystää läpi. Olen nyt tuossa myrkytysmulkkubossissa ja turpaan tulee niin, että tukka lähtee. Bossin ympäriinsä poukkoilu ja jatkuva antidoten kittaus alkaa myös vituttamaan, etenkin kun juontianimaatiossa menee tunti. Gimmickkiä paskaa, saatana. Voi vain kuvitella, miten ihania ne loppupään bossit ovat, jos tämäkin mulkero kestää kuritusta enemmän kuin laki sallii. Kaipa tuokin läpi pamahtaa, kun tähtien asento sattuu olemaan ihanteellinen.
En myöskään ymmärrä, miksei NG+:aa voida optimoida kunnolla. Ei kiinnosta enää keräillä niitä paskoja Blood Shardeja, kun niillä ei tee mitään. Puhumattakaan jostain Coldblood Deweistä, joista saa naurettavan vähän blood echoeseja. Miksei blood echoesien määrä voi skaalautua, niin kuin se tekee vihollisia lahdatessa?
Lisäksi pelissä oli kai ennen viimeisintä patchia myös muita bugeja ja glitchejä, joita hyödyntämällä sen pystyi läpäisemään jossain 30 minuutissa.
Selittääkin, miten PS4:n dashboardissa näkyi joskus broadcast-kohdassa "Bloodborne NG++++++++" tjsp. Ehdin jo miettiä, miten muutamassa päivässä riittää tarpeeksi tunteja moiseen suoritukseen.
Harmittaa kyllä, ettei Bloodbornea voi pelata New Game+:na läpi alkuperäisellä vaikeustasolla. Esim. RE4 on tullut jo senkin takia hakattua läpi lukemattomia kertoja, että sen voi periaatteessa vain juosta läpi HandCannonilla tai vastaavalla aseella NG+:ssa. Joskus tekee vain mieli fiilistellä peliä ilman turhia paineita ja pistää porukkaa pakettiin överiaseilla.
Mulla kanssa pamahti peli läpi. Mitäs tosta nyt sanomaan, ehdottomasti parhaimpia yksinpelikokemuksiani. Aika harvasta pelistä voi näin sanoa varmuudella viikon pelaamisen jälkeen. Paljon jäi juttuja vielä näkemättä ja mysteeriksi, saa nähdä kauanko maltan olla katsomatta netistä vastauksia.
Aloitin heti NG+:n ja...
EDIT: Ainiin, onnistuin myös fistaamaan yhtä porsasta pelin loppupuolella:
Sitten vaan kertomaan pian fiiliksiä loppupomosta, sen tunnelmasta ja mahtavasta musiikista joka soi taistelun aikana.
Eikai tuossa muuten ole yhtä idioottimaista systeemiä, ettei aikaisemmille alueille enää pääse, kun loppupomoa lähtee yrittämään? Muistelisin, että ainakin Dark Soulsissa asia oli näin. Haluan kaiken mahdollisen roinan mukaani NG+:aan.
Huhhuh, tuo loppu(?)mesta! Paras alue näköjään jätetty sopivasti pelin loppuun. Nyt liikutaan jo Resident Evil 4 -tason parhausasteilla. TOP10-peli jo nyt, helposti.
Oli muuten helvetin loisteliaasti piilotettu tuo...
Nyt onkin sitten ase saatu päivitettyä tappiinsa, ellei noita supergemejä saa vielä linkitettyä yhteen, kun ne löytää uudelleen tulevilla läpipeluukerroilla.
Kokonaislevelin sain myös 100:aan, joten eiköhän tolla ukolla pärjää jo New Game+:ssakin.
Mikä Riffen ja despiren vitality lvl mahtaa olla? Joko teillä on joku salainen easy mode päällä, tai sitten mun ukko ottaa damagea ihan helvetisti. Oma vitality lvl näyttäisi olevan 25, en muista missä lie oli ko. bossin aikoihin.
22.
Tekihän se Rom mullekkin damagea ihan homosti, mutta mielestäni niiden iskujen väistö oli helppoa. Sen takia matsikaan ei ollut mikään vaikea.
Eikös Insightin määrä vaikuta vaikeustasoon jossain määrin? Eli mitä enemmän sen hankalampaa tms?
Mulla oli Insight vain 5 tossa bossissa, joten menee varmaan vain oman osaamattomuuden piikkiin. Olen kyllä muutenkin maailman paskin noissa liikkeiden väistelyssä. Ja nyt vasta huomasin, ettei näillä isommilla aseilla ole sidesteppiä ollenkaan, siinä tuntuisi olevan enemmän noita invincibility frameja kuin kuperkeikassa.
Asiasta kolmanteen, tuli kokeiltua uusia kamoja tuolla farmimestassa:
Mikä Riffen ja despiren vitality lvl mahtaa olla? Joko teillä on joku salainen easy mode päällä, tai sitten mun ukko ottaa damagea ihan helvetisti. Oma vitality lvl näyttäisi olevan 25, en muista missä lie oli ko. bossin aikoihin.
Olisiko ollut 27 tuossa vaiheessa?
Nojoo, eipä tuo muuta tilannetta suuntaan tai toiseen. Toki Caryll Ruinit ja varusteetkin vaikuttavat siihen, paljonko vihut tekevät damagea. Anyway, helposti vaikein bossi itselleni tähän mennessä, enkä ymmärrä, miten pääsitte noin helpolla despiren kanssa.
Mikä Riffen ja despiren vitality lvl mahtaa olla? Joko teillä on joku salainen easy mode päällä, tai sitten mun ukko ottaa damagea ihan helvetisti. Oma vitality lvl näyttäisi olevan 25, en muista missä lie oli ko. bossin aikoihin.
Pääseekö muuten Chalice Dungeoniin käsiksi heti New Game+:ssa? Olettaen tietenkin, että on kerännyt kaikki tarpeelliset rojut sitä varten. Kraidi voisi vaikka asian tsekkailla.
Hohhoijaa, mahdollisesti tapoin vahingossa yhden NPC:n, koska se näytti takaapäin ihan sellaiselta pikkuörkiltä, jotka lähtevät karkuun ja joilta saa shardeja/chunkkeja. Tämä on kyllä paskinta paskaa näissä peleissä. Ehkä sitten ensi pelikerralla pääsen näkemään, mitä sillä on tarjottavana!
Yritän itse välttää noita järjettömiä farmauspaikkoja. Pilasin oman Demon's soulin pelin loppupuolella, kun löysin sen jonkun reaperin josta sai typerän paljon souleja hetkessä. Sitten peli muuttuikin liian helpoksi ja saavuttamisen tunne hävisi savuna ilmaan.
Tällä hetkellä itse hakannut viisi vai kuusia bossia läpi, eikä hajuakaan minne pitäisi mennä. Harhaillut siellä täällä ja löytänyt jotain ihan naurettavia salareita, joiden luulin aluksi olevan bugeja jonne ei pitäisi edes päästä.
Joo, toi on kaksipiippuinen juttu. Järjettömällä farmaamisella kyllä saa pelin toki pilattua, mutta toisaalta sillä saa hahmosta myös tehtyä todella monipuolisen rikkomatta vaikeustasoa. Ja osa aseista/itemeistä vaatii korkeita yksittäisiä tasoja (lvl 30 strength korkein tähän mennessä), joten mielummin sitä farmaa nyt, kuin jossain NG+:ssa, jolloin siihen menee enemmän aikaa, koska vihut ovat kestävämpiä. Aseiden skaalautuvuus on myös yksi asia, joka on hyvä pitää mielessä.
Eikä ainakaan vielä mistään helppoudesta voida puhua. Mun ukkeli kuolee viimeisimpiin vihuihin sekunnissa, jos pysyn paikoillani. New Game+:n pitäisi myös olla vaikeampi kuin koskaan aiemmin.