Jep, minäkun en edes Gwyniä oppinu ikinä parryamaan. Gwynin tapan aina käyttämällä niitä kivipilareita hyödyksi, sen kun saa helposti jumittamaan niihi ja sitte lyö sitä pilarin "läpi". Tässä bossissa taas ei ole sellaista ympäristöä jota voisi hyödyntää, joten tuntuu että pitää joko opetella parryamaan se, tai sitten itkeä ja opetella.
Se cainhurstin bossi oli kyllä hauska matsi vittumaisuudestaan huolimatta. Harmi että bossin ulkonäkö oli aika mielikuvitukseton.
Nyt olen . En tajua, miten kukaan on voinut päästä tätä läpi. Olen mennyt Das1:dessa melkein kaikki bossit 5 levuisena läpi, mutta vasta tämä bossi tuntuu suorastaan pelin pysäyttävän vaikealta. Communion runeja minulla on vain 3 joten vialspämmin varaan ei voi laskea. Ehkä vaan pitäisi opetella parryamaan noita bosseja vihdoin.
Miten tuota Cannonia voi edes järkevästi käyttää, kun sillä voi ampua tyyliin kaksi kertaa ja sitten loppuvat kudit? Ellei sitten treidaa elkkua kuteihin.
Itelleni tuo oli pelin puolessavälissä yksi hyödyllisimpiä aseita, auttoi suunnattomasti monissa bosseissa ja npc-vihuissa. Kun bossilla oli helat vähissä mutta meinasi silti mennä päin helvettiä, senku vain ammuin bossia kanuunalla päin lärviä ja siltä saattoi mennä kaikki loput helat yhdestä osumasta.
Eipä tuo patchi ole mulle mitään maata kaatavaa, koska mulla on 24 luotia käytössä eli jatkossakin voin ampua kanuunalla kaksi kertaa. Mutta noin NG+:ssaa ajatellen olisi hyvä jos tuon aseen tekemää damagea lisättäisiin. Toivottavasti ei ainakaan tule jatkossa lisää tuollaista aseitten tasapainotus-paskaa
Haluaisin vaan tietää miksi tuota helvetin Jani Toivolaa äänestetään?
Toivola on ihan hauska huumoriehdokas, jota kai äänestetään lähinnä vittuiluna änkyräkonservatiiveille ja mille lie jehoville.
Lainaus
No onhan sillä sentään näyttöjä johonkin huumori-Hakkaraiseen verrattuna. Hakkaraisen läpimenoa ei voi ymmärtää edes huumorilla :??
Jep. On kyllä absurdia meininkiä vuonna 2015 Suomessa. Jopa Halme oli ok poliitikko näihin uusiin tyypeihi verrattuna. Sen jutut sentää nauratti.
Tosin veikkaanpa, että suuri osa kansasta tekee äännestyspäätöksen jonku seiska-lehden perusteella. Jos Matti Nykänen olisi ehdolla, sekin pääsisi varmasti eduskuntaan.
Paikallisten pitäisi aloittaa veriset mellakat asian johdosta. Vaikka tuskinpa, suomityyliin otetaan vaa kaikki paska mukisematta vastaan. Toivottavasti edes ituhippilaumat aloittaa kunno painostuskampanjan.
Ite taisin ekalla pelikerral mennä koko pääpelin lävitte tuolla "Hard modella", paria viimeistä bossia lukuunottamma. Ei se niin vaikeaa ollut jossai bosseissa sitä oli jo hulluuden rajamailla. Varsinkin se Royal rat authority, siihen meni valehtelematta 40 yritystä ainakin... vieläkin vituttaa.
Pitäkää hulluna, mutta minusta juuri yksi puute mikä Bloodbornessa on, ettei tässä ole mitään "blight townia" tai vastaavaa get the fuck out -aluetta. Siinä vaan oli sitä jotain.
Blightown oli itseasiassa eräs parhaiten suunniteltuja alueita koko pelissä, mutta se valittettavasti muistetaan vain surullisenkuuluisasta frameratesta. Mutta tiedä sitten, Bloodbornessa on minusta painostavampi tunnelma melkei kaikilla alueilla. Alusta loppuun painellaan varsin kuumehoureisissa maisemissa. Das1:es saattoi sentään välillä hengähtää muutamissa Darkrootin kaltaisissa satumaisen kauniissa paikoissa.
Nojoo, tuo parannussysteemi oli tosiaan parempi Das1:es.
Kyllähä Das1 on kovis peli ja eilenki tuli taas speedrunittua se lävitte, mutta kyllä BB:n level design on vaa parempaa. Alueet on valtavia, melkein jokaine alue on vähintää Das1:den painted worldin kokoinen, joka oli yksi sen pelin laajimpia alueita. Mikä parasta, loppupään alueet ei BB:s ole hutaistuja niinkuin Das1:des.
Mitä tulee alun vapauteen, niin sen suhteenhan Des on edelleen paras. Siinähän pääsi heti alussa kaikkiin alueisiin.
Skyrim on niitä pelejä, joita tulee vähintää kerra viikossa pelattua, vaikken ees ymmärrä miksi. Pelissä on kaikkien aikojen tylsimmät tehtävät, luolat, juoni ja hahmot. Joku vaa kietoo pelaamaan, kai se on ne kauniit maisemat ja musat.
Order on lähinnä vastakohta BB:elle. Sen tekninen toteutus voi olla vaikka loputtomasti parempaa, mutta artti on niin geneeristä bulkkikamaa että koko peliä ei varmasti muista kukaan puolen vuoden päästä. BB:n artista taas näkee heti miten lahjakasta porukkaa sitä on ollut luomassa.
Das1:des ei ollut melkein yhtään paskabossia ja rytmitys oli parempi kun ei tarvinnut ravata hubissa levuttamassa, mutta noin muuten BB on minusta joka osa-alueella parempi. Bossitkin on parhaimmillaan huippuja, kaikista beasteista ja jättimonstereista olen tykännyt. Monissa on ollut sitä eeppistä epätoivoisen selviytymistaistelun tuntua, bossien muuttuminen agressiivemmaksi sitä mukaa kun niitten elämämittari hupenee on loistava uudistus.
Paskoja bosseja on kyllä ihan liikaa, vaikka suurin osa on ollut hyviä. Mutta siis vaikka tämä labyrinttiheebo... siis pelkkä NPC? vituttaa, kun peli on muuten 10/10 parhautta...
Paskabossi kaatui taas arm cannonin avustuksella. Oli oikeestaan helpompi osua tuohon bossiin kun ei käyttänyt lukitusta. Bossin jälkeiset tapahtumat ja unseen villagen bossi olivat onneksi taas 10/10 tykitystä. Eiköhän tällä pelillä uudelleenpeluuarvoakin ole kun on useita loppuja ja sidequesteja joitte löytämine on taas tutun kryptistä. Jotain alueitakin varmaan tullut missattua.
Juuh itekkin tuossa bossissa ja onhan se halpamaisin, vittumaisin ja paskin bossi ikinä. Pari aiempaa kuin Das2:desta revityn oloista paskabossia ei niin ärsyttäny loppujanlopuksi koska bloodbornen nopeilla kontrolleilla useampaa bossia kerralla vastaan taistelu ei ole sellaista toivotonta paskanvääntöä mitä Das2:des.
Tällä hetkellä kunno Berserk fiilikset kun greatswordilla ja arm cannonilla vaa tuhoan kaiken vastaantulevan koskaan aiemmin ei ole ollut näin hauskaa näitten pelien parissa.Viholliset käy kokoajan vastenmielisemman näköisiksi..Pelkkä niitten ulkonäkö synnyttäää vihan niitä kohtaaaan, väkisinkin hymyilyttää ja tuntee sadistista nautintoa kun pääsee niitä teurastamaan.
Das2:sa noita shortcuteja löytyy kyllä niist DLC-alueista, joissa B- tiimi oli selvästi ottanut opiksi saamastaan kriitikistä.Das1on kyllä se peli mistä saisi remake tulla.
Das2:sessa on paljon hyvää. Juurikin tuo sisällön ja pelattavan järjetön määrä on yksi sen vahvuuksista. Eri buildie testailu onnistuu hyvin soul vesselien avulla. Niillä pystyy asettelemaa statsit uudelleen eli ei tarvitse enää aloittaa joka kerta uutta peliä jos haluaa kokeilla uutta buildia. Myös NG+ on parempi kuin muissa Soulseissa.
Tyylillisesti peli muistuttaa enemmän esim Dragons Dogmaa kuin muita Souls-pelejä tai Bloodbornea. Grafiikat onn mitä on, tekstuurit ja kontrastit on paskaa.
Erinomaiset DLC:alueet jäi nyt kesken kun törkeän halpamaiset bossit ja ansat kävivät hermoille ja nyt bloodbornekin vie kaiken ajan. Varmaan tulee joskus ostettua PS4-versio että pääsee 60fps:n kera pelaamaan ne loppuun.
Juuh , tuon myrkkybossin lopussa kuumotti kun lääkkeetkin oli loppu . Yhtään bossia en ole vielä päässyt ykkösellä läpi. Rynnivät niin nopeasti päälle, iskuja on vaikea ennakoida välillä, ja muuttavat vielä käytöstään aggressiivisemmaksi kesken taiston. Aina kun tartun tähän peliin niin tulee aina vähintään terveellinen 6tunnin putki vedettyä, muttei silti ole tuo Kraidin mainitsema bugi aktivoitunut.
Pelaan ite offlinessa, kun ei ole ps+:saa. Hyvä puoli täs on, että framerate pysyy paremmin kurissa. Jopa siellä old yharnamissa pysyi ihan siedettävällä tasolla.
Ei tää mitää kevyttä pelattavaa ole.Kyllähä aiemmissaki Soulseissa on synkkiä mestoja ollut, mutta Bloodborne tuntuu jo iha puhtaalta kauhupeliltä. Jotkut paikat ja näkymät jäävät pahasti kummittelemaa mieleen. Ainakin minulle vaikeustasokin tuntuu suht brutaalilta jo alkuun. Ainakin sellaiselta että suuri osa nykypelaajista varmasti ragequittaa jo ekassa alueessa.
E3:siin tosiaan uus Metroid Retrolta, tai ainakin varmistus siitä että Team Ninja ei enää ikinä tee ainuttakaan Metroid peliä. Sitten voisi levätä rauhassa.
Nintendoonn pelintekijänä ei ole ikuisuuksiin ollut minkäänlaista luottoa. Osaisivat varmasti tehdä edelleen vaikka kuinka hyviä pelejä, nuo Nipan tyrimisethän ovat usein tahallisia, esim Mario Kartin liian leveät radat ja esineitten epätasapaino ovat tietoisia päätöksiä, joilla estetään kilpailu jotta kaikilla olisi hullun hauskaa.Eli tekevät peleistään tahallisesti paskempia, mikä onkin suht hämmentävää.
Tätä taustaa vasten onkin ihme, että Nintendo salli Retron tehdä DK:Tropical Freezestä niin haastavan ja syvällisen tasoloikan, jossa riittää opittavaa ja saavutettavaa vielä vuosiksi eteenpäin(eli pelin jollaisia Nipakin teki sillon joskus). Eikä vaatinut esim peliin jotai järjetöntä helpotusta tyyliin että jos kuolet liian monta kertaa, saat jonkun superesineen joka antaa kuolemattomuuden ja lentokyvyn, joilla kiidät vaikeimmatki kentät minuutissa
Näköjää Donkey Kong 64: kin tulossa tuonne VC:en .Hyvä, onkin pitkään kiinnostanut kokeilla sitä, vaikka se onki vissiin vähemmãn arvostettu Donkey Kong-peli.Toivottavasti tulee muitaki Raren N64-klassikoita tuonne.
Huh huh... tänään pääsin tähän käsiksi ja täytyy sanoa, että ees massiivisesta hypestäkää huolimatta en osannu odottaa, millanen parhaus tän pelin parissa odotti. Tyylillisesti ja kentäsuunnittelullaan tää hakkaa aiemmatki soulsit iha 100-0. 8 tunnin putken vedin heti alkuun, koko tän ajan vaan harhailin pitkin poikin Yharnamin massiivisen keskustan katuhelvettiä... ovat kyllä sellasen omalaatuisen pirun ahdistavan mutta samaan aikaan jollain tapaa kauniin ja arvokkaan tunnelman saaneet tähän peliin.
Donkey Kong:Tropical Freezeä kaverin Wii U:lla hakkasin 6 tuntia putkeen tuossa. Eipä ole mikään tasoloikk ennen saanut koukutettua tälleen. Tai kiroilemaan, kun melkein joka kenttää saa hampaat irvessä suorittaa.Noihi bosseihinki meinaa järki mennä lopullisesti. Metroid Prime on minusta edelleen paras seikkailupeli ikinä, ja nyt Retro Studios on näköjään saanut aikaan ehkä kaikkien aikojen tasoloikanki. Odotukset ei voisi olla korkeammat Retron seuraavaa peliä kohtaan. Tuntuu tekevän nyt yhtä kovia pelejä kuin mitä Nipa ja Rare silloin kultaisina vuosinaan.
Mario 3D Worldia tuli myös kokeiltua.Tämäki peli meinasi tuhota mielenterveyden, mutta ei niinkään vaikeuden vaan järkyttävien musiikkien vuoksi. Ei silti huono peli, mutta laatukuilu Retron ja Nipan itse tekemien pelien välillä on kasvanut nii suureksi, ettei tätä kovin kauaa jaksanu kun oli DK:ki pelattavana, joka on niin pelimekaniikan, musiiikkienkuin kenttäsuunnitelun osalta superior näistä kahdesta..
Wii U taitaa mennä ostoslistalle viimeistään uuden Xenobladen myötä, varmaa paras kkotikonsoli yksinoikeuspelivalikoiman osalta sitten Gamecuben.Niin paljon ainaki muita tämän genin konsoleita parempi laadukkaiden yksinoikeuspelien kirjasto, ett ihan naurattaa. Boxille ei ole mitään ja Ps4:llä vain Bloodborne.
Mulla on ikävä 2000-luvun alkupuoliskoa, jolloin varsinkin monet Gamecuben pelit ja jopa muutamat ps2-pelit näyttivät jo ihan riittävän hyviltä ja vieläpä pyörivät sen 60fps tai ainakin tasaisella 30 fps:llä. Itse asiassa, juurikin tuo tasaisuus on ainakin mulle tärkeämpää kuin et onko se sit 30fps vai 60fps. Melkein joka helvetin nykypelissä se framerate pomppii ärsyttävästi sinne sun tänne.
Nojaa, edelleen ihan täpinöissäni odottelen ensviikolla alkavaa Bloodbornen suurjyystöä.Tuskinpa edes paska framerate estää minua upottamasta tähänkin peliin vähintään sen 300h verran >_> Toivottavasti saavat patchittua tuota paremmaksi. Olihan Das1:kin melkoinen sähellys ennen patcheja.
Mgs4:jää nyt ei edes tee mieli ajatella osana virallista kaanonia. Juoniaukkoja siinä on niin paljon ettei jaksa edes pitää lukua, ja viimeistään siinä Merylin ja Johnny tanssikohtauksen kohdalla pitäisi jokaiselle olla selvää että Kojima joko sekosi tai kirjoitti pelin tarinan juovuksissa/sienissä. Tai ehkä oli tympääntynyt koko Mgs-sarjaan ja tahalteen yritti tehdä pelistä mahdollisimman huonon.
Ghost Babel ja Metal Gear Acid olivat ainakin loistavia pelejä, vaikka Kojima ei niitä ohjannut. Molemissahan seikkaili Solid Snake, mutta kummankaan juoni ei liittynyt mitenkään muihin Metal Gear peleihin. Näin voisi ehkä olla tulevissa Metal Geareissa. Jos Hayter palaa Snaken rooliin, niin toivottavasti näyttelee samalla tyylillä mitä MGS:issä 1-3. Mgs4:tä lähtien kuultua krapulaista kärinää ei oikein enää jaksaisi, ja tekisi varmaan hyvää miehen äänihuulillekin.
1.4 saapuu rahat tilille, jolloin voin ostaa tämän ja uuden telkkarin. Huonoa Souls-peliä ei vielä ole tullut, joten odotukset on katossa. Tämän hetken paras pelisarja helposti. Tässä lyhyesti mietteet aiemmista peleistä:
Demons Souls: Eka peli sarjassa ja monella tapaa myö tuntuu siltä. World tendencyn kanssa kikkailu on vaivalloista eikä onnistu kuin offlinessa pelatessa. Bosseista 2/3 on aivan mitäänsanomattomia. Pelin pariin jaksaa kuitenkin palata aina uudestaan, sen leveldesignin , kieron taustatarinan ja mysteerisen tunnelman vuoksi.Unettavan tylsä kaivosmaailma tekisi vaan mieli skipata joka kerta
Dark Souls: Sarjan onnistunein osa tähän mennesä.Sanovat Des-fanit mitä tahasa, kyllä Dark Souls paransi ja hioi joka osa-alueella, frameratea lukuunottamatta. Dark Soulsin vaikeuden merkitystä ylikorostetaan monien mielestä, mutta kylllä minusta osa Dark Soulsin viehätystä on se, etä välillä tulee kunnolla turpaan ja alueet on jotain sellaista, mikä todella vie pois mukavuusalueelta.
Ikimuistoisen kuumottavia kohtia tähän peliin mahtuu aika helvetin monta. Kukapa unohtaisi ekaa kertaa kun joutuu yhtäkkiä ahtaaseen huoneeseen Capra Demonin ja tämän kahden piskin kanssa , Orstein &Smoughia, tai sitä kun hyppää säkkipimeään kuiluun jonka pohjalla neljä One Winged Angelia käy päälle. Epätoivoinen ja brutaali tunnelma säilyy läpi koko pelin. Inhokkisäveltäjni Motoi Sakurabaikin sai ylllätten sävellettyä tähän peliin muistettavan soundtrackin. Das2: Paljon krtiikkiä kohdannu peli, josta osa oli aiheesta ja osa turhaa ruinausta. Aluksi vitutti kun peli oli nin helvetin ruma ja pelimoottori kokonaan eri mitä aiemmissa, mutta lopulta peli jaksoi viihdyttää koko pitkän kestonsa ajan. Das2 on sekamelska parhautta ja paskaa, mutta kokonaisuus kallistuu parhauden puolelle. Paljon kaikkia pieniä hyviä parannuksia sarjan tutuun kaavaan, mm covenant of champions johon liittymällä päsee NG tunnelmiin heti ilman että tarvitsee mennä peliä eka lävitte.DLC- maailmojen level designin rinnalla koko muu peli kalpenee.Ja jos joku luulee Dark souls 1:tä vaikeaksi, niin varautukaa noihin
Bloodbornesta mitä nyt on tullut striimejä katottua, niin niitte perusteella fiilikset:
+Artststyle ja miljöö- parasta ikinä? + Monsteridesign aivan sairasta +no ylipäätään kaikki paitsi: -framerate droppaileee välillä -hirveät lataustauot(iso patchi tulossa joka toivon mukaan korjaa)
Saattaa olla Souls-sarjan "RE4" tämä, eli jatkossa voi olla vaikea enää pistää paremmaksi.