|
Näytä kirjoitukset
|
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7]
|
181
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Red Dead Redemption
|
: 29.05.2010 18:05
|
Ok, pitääpä katsoa hommaanko vielä ainakaan. Hintakin kohtuullinen uudesta pelistä. Tämä tosissaan kiinnostaisi. En nyt tiedä hommaanko vielä kesäksi, ehkä jos kesän aikana jostain kaupasta löytyy niin voisin ostaa tuon syksyä odottamaan
|
|
|
182
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Red Dead Redemption
|
: 29.05.2010 12:26
|
Tämä vaikuttaa hyvältä peliltä ja olenkin harkinnut sen hommaamista. En ehkä ihan heti, ehkä sitten kun se alkaa olla halvempi. Mitäs mieltä olette tästä, te joilla se on? Onko hankkimisen arvoinen? Ja missä hinnat ovat tällä hetkellä suurin piirtein? Pidän paljon länkkäripeleistä ja ihastuinkin PS2:n Guniin, mutta se oli aika pettymys kun tarina oli niin lyhyt eikä sen jälkeen oikein tekemistä ollut. Tässä sen sijaan näyttäisi olevan vaikka muille jakaa. Kertokaa mielipiteitänne.
|
|
|
183
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: MM-jääkiekko 2010, Saksa
|
: 20.05.2010 20:48
|
Joo olipas kyllä todella vaisua peliä Suomelta. Aloitukset ja maalivahtipeli sujuivat hyvin, mutta siihen se sitten suurin piirtein jäikin. Oli aika onnetonta katsoa tuota peliä, Tsekki pyöritteli armottomasti. No, se siitä sitten.
|
|
|
184
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Formula One 2006/Championship Edition
|
: 18.05.2010 18:58
|
Olinkin unohtanut miten yllättävä F106:n voi olla. Aloitin uuden uran Super Agurilla ja ajelin Nürburgringillä, jonkun matkan päässä edelläni olevasta Heidfeldista, niin yhtäkkiä tältä repesi takasiipi irti! No, se osui autooni ja pyörähdin ympäri Heidfeldin viereen, mutta ei käynyt autolle kuinkaan, koska se osui niin ylös autooni, ettei etusiipi tai renkaat vaurioitunut. Sitten taas Espanjassa ajellessani Räikkönen ajautui ohitustilanteessa hiekalle, joka todistaa tekoälyn virhealttiudenkin tässä pelissä. Ja vasta ajamaan Monacon gp:heni olen todella tyytyväinen. Ajoin Super Agurilla 2. aika-ajon osiossa 7. nopeimman ajan Lähdin kymmenennestä lähtöruudusta ja sijoituin 7. ja taakse jäi mm. itse Alonso Kyllähän tämän kanssa jaksaa 10:ä odottaa.
|
|
|
185
|
Yleinen / Pelikeskustelu / GPRO
|
: 18.05.2010 18:45
|
En tiedä kuuluuko ihan tänne kun tämä ei ole mikään konsolipeli, mutta laitoin tänne kuitenkin vapaan sanan sijasta. Sanokaa, jos on väärässä paikassa. Mutta siis GPRO on nettipeli, jossa manageroidaan omaa formulatiimiä. Siinä on viisi eri astetta: rookie, amateur, pro, master ja elite. Kaikki tulokkaat aloittavat rookiesta ja yrittävät edetä parempiin sarjoihin. GPRO:ssa käytetään 10-8-6-5-4-3-2-1-pistejärjestelmää, koska peli tehtiin tuon järjestelmän aikoihin. Rahaa saat GPRO:ssa jokaisesta sijoituksesta, mutta tietenkin mitä paremmin sijoitut, sitä paremmin saat rahaa. Jokaisesta pisteestä saa kauden lopulla pienen bonuksen. GPRO ei käytä nykyisiä sääntöjä, mutta mukana on esim. 90% sääntö, joka vaikuttaa tosin vain rookieta ylempänä olevissa ryhmissä. Eli siis jos et aja 90% kisasta, vaan keskeytät vaikka puolessa välissä, niin saat vain puolet rahoista, jotka oikeasti saisit. Pelissä ei ole turva-autoa tai rangaistuksia, koska et itse aja autoa, vaan kierrokset päivittyy 2 minuutin välein ja kuski ajaa kisassa itse. Taktiikka on keskeisessä osassa GPRO:ssa. Sinun pitää itse selvittää bensan ja renkaiden kulutus. Pelissä voi myös itse valita kisanaikaiset riskit 0 ja 100:n väliltä. Rookiessa kuitenkin jo 10 riskit alkavat olla sopivat. Mitä isommat riskit, sitä lujempaa kuski ajaa, mutta sitä suurempi riski on ajovirheeseen ja isommilla riskeillä osat kuluvat nopeammin. GPRO:ssa voit hankkia sponsoreita neuvottelemalla näiden kanssa. Useimmat sponsorineuvottelut voivat viedä jopa 10 kisaa aikaa ennen kuin päästään sopimukseen. Mitä paremmin menestyt, sitä nopeammin neuvottelut etenevät. Aloittavat saavat 10 kisan ajaksi yhden miljoonan maksavan sponsorin. Sponsorit saattavat myös vetäytyä neuvotteluista tai lopettaa nykyisen sopimuksen, jos menestyksesi ei tyydytä näitä. Ne myös saattavat ihan yhtäkkiä lopettaa sponsoroinnin. Pelissä voi palkata tietenkin kuskin, mutta pro-sarjoista ylöspäin voi palkata myös teknisen johtajan. Kuski on tiimin olennaisin osa, ja kaikilla kuskeilla on eritasoiset taidot, kuten keskittymiskyky, aggressiivisuus, karisma jne. Myös kuskin ikä ja paino vaikuttavat. Peli on ilmainen mutta mikään ei estä tukemasta peliä. Tällöin saa muutamia etuja, mutta ne eivät anna sinulle parempia mahdollisuuksia menestyä pelissä. Olennaista pelissä on, että keräät kaiken mahdollisen tiedon ylös. Eri radoilla kisojen jälkeen lasket bensan- ja renkaankulutuksen, osien kulutuksen, kuskin taitojen nousun ja laskun jne. Kannattaa liittyä hyvään suomalaiseen tiimiin, siitä voi olla paljon apua. http://www.gpro.se/?id=100586 Tässä linkki GPRO:hon. Kyllä, hyödyn tuosta linkistä jos rekisteröidyt, mutta mitä se haittaa? Itse et menetä mitään ja pääset rekisteröitymään EDIT: oma hyötymiseni on minimaalinen. Saan hyötyä vasta kun ajat 17, 34 ja 51 kisaa tai ostat 5 euron edestä supporter creditejä. Olisi kiva saada GPRO:hon lisää suomalaista verta Minulta voi kysyä, jos kiinnostuu pelistä ja haluaa tietää jotain.
|
|
|
186
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Formula 1 -kausi 2010
|
: 16.05.2010 19:12
|
Schumilta kyllä todella rohkea veto ohittaa niin ahtaassa paikassa. Onneksi uhri oli itse Santander-Alonso! Kubicalta hieno kisa, pysyi hyvin Red Bullien vauhdissa. Turva-auto episodeja sitten nähtiinkin kivasti. Oli kyllä komia kolari Trullilla ja Chandhokilla. Mutta Webberille isot rispektit, hallinnut kahta viime kisaa aivan täydellisesti vaikka alkukausi menikin aika lailla penkin alle ja näytti jäävän taas Vettelin jalkoihin, mutta johtaakin yhtäkkiä sarjaa.
|
|
|
187
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)
|
: 16.05.2010 15:28
|
Ok, kiitoksia tiedosta, pitääpä ruveta seuraamaan. Siellähä on kunnon vehkeet valamiina heti Laittais jotaki demoversiota nyt nii sais vähä helpotettua odotusta No joo, antaa poikien tehä rauhassa, eiköhän sieltä ihan odotusten mukaista tavaraa ole tulossa. Kyllähän tuota formulannälkää saa lievennettyä tämän päivän Monacon gp:llä ja F1 06:lla ja sitte kohta onki kesäloma ja paljon menoa, joten eiköhän tästä odottamisen tuskasta selvitä
|
|
|
189
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Yleinen vitutusketju
|
: 15.05.2010 23:18
|
Vituttaa tuo Maikkari. Olen himoformulafani ja haluaisin nähdä kaikki harjoituksetkin kokonaisuudessaan suorana, mutta kun tuo Maxin ostaminen tulis niin perkeleen kalliiksi, niin pitää tyytyä koosteisiin ja esim. aika-ajotkin kestäisi suorana tunnin, no koosteenahan tämä on tunti, mutta kun mainoksia on se puoli tuntia siinä. Ja sitten kisat. Ne kestävät yleensä melkein 2 tuntia, mutta koosteenapa onkin tunnin, toisin sanoen puoli tuntia ja kun eivät koosteessa näytä edes kaikkia tapahtumia! Viime kisastakin jäi esim. joku kolari näkemättä kun ei koosteessa näytetty ja luin siitä sitten Maikkarin sivuilta. Että näin.
|
|
|
190
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Formula 1 -kausi 2010
|
: 15.05.2010 23:06
|
Hyvä kuva! Oikei nätisti vielä pinkki tekstiki. Tuommosta se muoti vaa valitettavasti nykyään on. Ei kyllä nyt formulakuskien sentään tarvisi pukeutua noin. V*tuttaa tuo Maikkarin koostelähetys. Maxiin ei ole nyt varaa ja tuohon koosteen ne änkeää 3 vai peräti 4 mainoskatkoa ja vaikka ohjelma-aikaa on tunti, eli koko aika-ajo mahtuisi siihen, niin noin puolituntia on itse ohjelmaa. Sama kisassa. Mutta aika-ajosta. Webber teki tosi kovan suorituksen kun noin selvällä erolla paalulle. Muut olivat niin lähekkäin toisiaan aikojen perusteella ja Webber repäisee kierroksen alle 1.14. Kubicaa kannatin paalulle, mutta se ei nyt ihan riittänyt, mutta mahtava työ Robertilta että pystyi Red Bullien väliin änkeämään ottaen eturivin lähtöpaikan suhteellisen surkealla Renault´n autolla. Kubica on yksi potentiaalinen Monacon gp:n voittaja, jos vain lähtee viivalta hyvin, niin voiton avaimet on kädessä. Kubica ajoi hullun lailla ahtaalla ja kapealla Monacon radalla, mikä oli TODELLA nättiä katseltavaa. Varsinkin kun hän tuli tämän yhden shikaanin lävitse (jonka nimeä en nyt muista), niin aivan ne kuuluisat kylmät väreet vilistivät selässä, kun oli niin huiman näköistä! Myös Heikille propsit hienosta ajosta. Ajoi hyvin, ja yritys oli selvästi kovaa, mikä näkyi parina pyörähdyksenä, mutta se ei vaan riitä haastamaan isompia talleja. Oli kuitenkin jälleen tulokastallien paras ja oli ensimmäinen Trullin tallikaveri, joka päihittää tämän Monacon aika-ajoissa. Jos vähän jotain yllättävää sattuu (ja miksei sattuisi, ollaanhan sentään Monacossa ), ja Heikillä luonnistuu kisa, niin uskon, että Heikillä voisi olla jopa pienen pienet mahdollisuudet pistesijoille. Veikkaampa tässä huomisen kisan top 10:n: 1. Kubica 2. Vettel 3. Webber 4. Rosberg 5. Button 6. Massa 7. Liuzzi 8. Hamilton 9. Sutil 10. Schumacher Uskon siis, että Kubica voi taistella ihan jopa voitosta. Webberin en usko Monacossa voittavan ja uskon että jää Vettelinkin taakse. Rosbergin vauhti on näyttänyt varsin hyvältä koko viikonlopun ajan ja uskon hänen nousevan. Force Indiatkin ovat näyttäneet varsin vahvoilta, ja molemmilla tallin kuskeilla on hyvät mahdollisuudet hyville pistesijoille ja Schumacherin ajaminen on ollut aika tuskaisen näköistä, joten en usko hänen yltävän välttämättä edes pisteille. Pistäkääpä omia veikkauksianne, analyysejänne, spekulointejanne sun muita mielipiteitä
|
|
|
191
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Formula One 2006/Championship Edition
|
: 15.05.2010 13:25
|
Ajattelin näille tehdä ihan oman aiheen kun ei näyttänyt olevan. Eli täällä voi keskustella näistä peleistä, F1 06 ja Championship Edition. Minua kiinnostaisi tietää miten teillä muilla on mennyt uralla, ja muutenkin mielipiteitänne sun muuta näistä peleistä. Innostuin taas lyhyen tauon jälkeen 06:sta tuota Codemastersin F1 2010:ä odotellessa. Pelailen siis PS2:lla tuota 06:sta, koska itse en CE:tä omista, demon olen kyllä ladannut ja sitä olen vähän pelaillut, joten itselläni ei tästä ole kokemusta ja empä usko että ostaisin kokoversiota enää kun tuo 10 on tuloillaan. Eli tätä 06:sta olen jo monet kaudet urallani hakannut. Harmittaa vain tuo lyhyt ura, mutta toisaalta on taas kiva aloittaa hänniltä uusi ura. Tämä taas tuntuu liian helpolta. Pelaan ilman ajoapuja (tosin luistonesto ja automaattiset vaihteet on päällä ) vaikeimmalla asteella ja kun olin täyden uran harjoitellut ja aloitin uuden uran, niin heti debyyttikisassani (tällä uudella uralla siis) pääsin Toro Rossolle ykköskuskiksi, ajoin Bahrainissa 10. ruutuun ja ajoin voittoon! Barhain on Kanadan ja Span kanssa suosikkejani mutta voitto Toro Rossolla oli jo vähän liikaa. Tämän kauden aikana otin yhteensä 45 pistettä ja sarjan 8. sijan. Ajoin johonkin Unkariin asti Toro Rossolla kunnes sain siirron Red Bullille loppukaudeksi. Sen kauden jälkeen loikkasin heti McLarenille Räikkösen tallikaveriksi, ja otimme kaksoivoiton Unkarissa Räikkösen voittaessa ja itse ohitin Alonson viimeisen kierroksen viimeisessä mutkassa ja varmistin siis kaksoisvoiton (sori, mutta oli pakko mainita ). Sitten sain ykköskuskin aseman ja voitin sekä kuljettajien- että valmistajien mestaruuden. Voitin Alonson 2 pisteellä ja otin mestaruuden. Seuraava kausi oli siis jälleen McLarenilla ja Kimi oli ajettu pois sarjasta mun tieltä. Hallitsin tällä kaudella ja otin mestaruuden tällä kertaa 12 pisteen turvin Buttoniin nähden. Mikä kummallisinta, olen Ferrarille yrittänyt ekan mestaruuskauteni jälkeen, mutta näille ei kelpaa edes kaksinkertainen maailmanmestari, pahimmalta vihollistallilta, ja joka ajoi testeissä Ferrarilla lähes 3 sekuntia nopeampia kierrosaikoja Magny-Coursissa kuin mitä tavoite oli. Haluaisin Ferrarilla ajaa mutta en näemmä kelpaa heille. Nyt en tosin ole pitkään aikaan pelannut ennen tätä päivää joten voi olla taas vaikeampaa totutella. Oletteko muuten ajatelleet miten vaikea aika-ajo tässä on? Itse ajelen useimmiten 10-20% kisoja, ja tiimi survoo menovettä tankkiin n. 30 kierrokseksi! Paalupaikalle ajo on lähes mahdotonta. Uralla ajelen näitä lyhyitä kisoja, mutta joskus ajan täyspitkiä yksittäisiä kisoja. Olen saanut urallani yhteensä varmaan 3 paalupaikkaa, 1 kakkoslähtöruudun ja muutamia 3-6 lähtöpaikkoja. Vaikka ajan McLarenilla, niin useimmiten lähden ruuduista 8-10. Startit ovat tosi helppoja kun muut lähtevät tosi hitaasti ja itse nousen useimmiten jopa 5 sijaa. Sitten taas nämä rangaistukset. Ne ovat ärsyttäviä kun jos vaikka pikkuisen vahingossa käy kanttarin yli eturengas, niin tulee tämä 7 sekunnin rangaistus. Ja jos Monzassa on ekaan mutkaan tultaessa huonossa kohdassa ja joutuu väistämään muita ja ajautuu ekassa mutkassa leveäksi, mutta palaa takaisin radalle oikaisematta, niin siitä seuraa 14 sekunnin rangaistus! Järjetöntä! Ja muuten, muistin juuri että tässä on tosiaankin hieno tuo tekoäly ja tietokonekuskitkin tekevät virheitä. Ajoin Toro Rosso-urallani hännillä Hockenheimissa (en tykkää yhtään tästä radasta ja olen huono siellä) kun Räikkösellä pamahti autosta moottori siinä pitkällä lievästi vasemmalla kaartuvalla suoralla ja siinä mentiin lujaa ja Kimin Lareni siis hyytyi tällä suoralla eikä päässyt kunnolla nurmikolle ja siinä kun jonossa ajettiin, (itse tosin olin mennyt leveäksi vähän ) niin siinähän ei kaikki kerennyt kunnolla väistää vaikka yritti ja osui Räikköseen ja palasia lenteli ja vaikka jotkut välttivätkin tämän varsin ison kolarisuman, niin irtoromuihin tiellä monet kolhivatkin autoaan. Itsekin osuin jonkun irronneeseen etusiipeen mutta onnekseni autoni vain hieman pomppasi ja auto pysyi kunnossa ja pääsin pisteille. Myös Kanadassa tapahtui joku iso joukkokolari. Ajoin niin ikään Toro Rossolla kun suurin osa oli tehnyt varikkostoppinsa ja itselläni se oli vielä edessä joten olin noussut 4. sijalle ja takanani ei näkynyt ketään. Tein stoppini ja olin edelleen 4. sijalla! Ajoin tällä sijalla maaliin ja kun katsoin tuloksia, niin itseni jälkeen taisi olla vain pari muuta autoa jotka pääsivät maaliin, taisi olla jopa kierroksen tai pari kärjelle hävinneenä (7 kierroksen kisassa). Harmikseni en saanut tätä ikinä selville, että mikä tuon joukkokeskeytyksen aiheutti Tässäpä tämä pähkinänkuoressa. Olisi kiva lukea teidän urastanne Formuloiden ihmeellisessä maailmassa
|
|
|
192
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)
|
: 15.05.2010 12:36
|
Joo, tuo kuulostaa kyllä kivalta että pitää osata säästellä moottoria ja eikö renkaiden kanssa ollut sama homma? Että niitäkään ei tainnut loputtomiin olla yhdelle kisaviikonlopulle? Kyllä tuon teknisten vikojen puuttumisen varmaan kestää kun muuten kuulostaa olevan niin loistava peli tulossa Ja tuo urahomma. Vaikka itse olisin halunnut pidemmän uran, niin sinänsä hyvä idea että voi valita lyhyemmänkin uran. Mitenkähän tuossa sitten tulee olemaan tuo kisaan starttaaminen? Toivottavasti se olisi niin, että se pitää ite osata oikeaan aikaan lähteä liikkeelle viivalta. Tai sitten voisi säätää asetuksista niin että ei pääse liikkeelle ennen kuin valot sammuvat, se ainakin helpottaisi näitä sunnuntaipelaajia ja luulempa että ainakin alussa itsellenikin tulisi ongelmia starttaamisessa oikeaan aikaan Varikolla pitää siis näemmä itse ajaa, joten eiköhän siinä ole varikkonopeudensäädin tai mikä tämä nyt taas olikaan joka Formuloissa on. Hyvä että Codiesin pojat ovat aktiivisia ja ilmoittelevat asioistaan ja pelin edistymisestä ja laittavat juuri näitä Dev diaryja. En malta odottaa peliä, toivottavasti tulisi demokin pikaseen Mutta onneksi on kesä nyt edessä ja on paljon menoa niin tuskin ihan päiviä tulee laskettua pelin saapumiseen. Ja kesätyöpaikankin hommasin, joten siitä menee heti osa säästöön 10:ä varten
|
|
|
193
|
Yleinen / Peliseura / Vs: PlayStation Network-tunnukset
|
: 15.05.2010 12:06
|
erijoil10 Saa lisätä, mutta olisi kiva jos kertoisit että olet tältä foorumilta. En harrasta minäkään kavereiden keräilyä ja en halua ketä tahansa lisätä mutta jos haluat lisätä, niin siitä vaan
|
|
|
194
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)
|
: 15.05.2010 12:01
|
Joo luinkin juuri koko keskustelun läpi ja sainkin vastauksen tuohon urakysymykseeni mutta kiitos kuitenkin vastauksesta. Eiköhän tuo 7 kauden urakin ole ihan tarpeeksi. Ja nyt on aikaa niin nyt voisin ruveta lukemaan noita Codemastersin juttuja. Ja tuosta luin että pienempi talli saattaa "tehdä Brawnit" niin toivottavasti se ei ihan pienimpiin talleihin ainakaan päde. Olisi se tosiaan aika ärsyttävää jos sellaiset kuskit kuin di Grassi ja Glock napsis kaksoisvoittoja jollakin kaudella No eiköhän se ole laitettu kuntoon että ihan NIIN paljon ainakaan pienimmät tallit kehity. Ja luin tämän koko keskustelun läpi niin selvisi että käytössä olisi se 8 moottoria/kausi-sääntö, mutta sitten luin Codemastersin foorumeilta, että itse ei voi keskeyttää teknisiin ongelmiin ja että voi laskea moottorista tehoja kisan aikana säästääkseen konetta, mutta mitä hyötyä siitä on jos ei kerta voi moottorit hajota? Tämä kyllä huolestuttaa, pitäisi nyt teknisiäkin ongelmia olla, nehän ovat olennainen osa moottoriurheilua, että joskus kävisi "Räikköset" ja keskeyttäs johtopaikalta teknisiin vikoihin. Sattuisiko kukaan tietämään tähän vastausta?
|
|
|
195
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)
|
: 14.05.2010 23:36
|
Moro oon uus täällä ja teinkin tänne tunnuksen että voisi tästä pelistä tulla keskustelemaan No, eiköhän täällä tuu muutenkin pyörittyä. Mutta olen siis tosiformulafani ja odotan tätä F1 2010:ä innolla. Näyttää aivan uskomattoman hienolta nuo grafiikat ja Codemasterin puheiden mukaan siitä olisi siis tulossa tosi realistinen mihin pistän kaiken toivoni Ihan perusasiat on tärkeimpiä eli siis tuon säänhän ne lupailee olevan realistinen ja eiköhän sekin ole kunnossa että jollakin Lotuksella et pisteistä voi taistella juuri mitenkään. Tietääkö kukaan muuten tuosta urasta? Minkälainen siitä tulee, tuleeko siihen esim. kuinka monta kautta? Tuossa 06:ssa 5 kautta oli liian lyhyt ja 09:ssä PSP:llä 3 oli aivan liian vähän. Toivottavasti tulisi väh. 10 kauden ura. Ja jatkathan Ephram informoimista, itse kun ei monesti kerkeä kuin illalla koneelle ja silloin ei väsyneenä jaksa ruveta englanninkielisiä infoja ajatuksella lukemaan.
|
|
|
|