CoD: Ghostsin PS4-versiosta ovat jotkin arvostelijat valittaneet, että ruudunpäivitys tökkii välillä. Pelin pitäisi olla 1080p/60fps, mutta näiden raporttien mukaan ruudunpäivitys ei tosiaan pysyisi aina ihan halutulla tasolla.
Noh, nyt on sitten päässyt Digital Foundry tutkimaan asiaa ja totuus selvisi. Ongelma ei ole se, että ruudunpäivitys putoaa vaan se, että se on liian korkea.
Lainaus
One of the main issues surrounding the PS4 version of Call of Duty: Ghosts is the somewhat erratic frame-rate reported by reviewers. On playing the unpatched version of the PS4 code for the first time, the difference in smoothness between the mostly solid 60fps of the 360 game and the more inconsistent PS4 release is quite obvious - in many scenes we see the appearance of judder and what appears to be slowdown on the PS4, perhaps surprisingly in areas where performance isn't impacted upon in either the PS3 or 360 versions.
---
Taking the affected clips and running them through our performance analysis tools, we expected the results to show clear frame-rate drops and small bouts of tearing, but surprisingly this wasn't the case at all, with the results showing us a largely locked 60FPS bar one or two minor dips and a solitary torn frame. Furthermore, when seeking through the footage in performance-affected areas we were confronted with unique frames on a consistent basis, thus indicating a 60fps update that we just didn't feel when playing the game.
---
So just what is going on? Well, a close look at our captures reveals that Call of Duty: Ghosts actually runs at higher frame-rates than 60fps on a fairly frequent basis, despite the video output being limited to 60Hz. In scenes where we experienced judder and perceived frame-rate loss, what we are actually seeing is the appearance of skipped and incomplete frames - an effect that is arguably far more noticeable than a few prolonged drops down to 50fps or so seen the 360 version of the game.
27 egeä on kyllä uskomaton rippaus yhdestä elokuvasta omasta mielestäni.
Olisi, jos ei olisi niin valtavaa määrää kiinnostavia ja hyvin tehtyjä extroja. Maksaisihan tuosta mielellään vähemmän, mutta niin kauan kun normijulkaisutkin maksaa kaksikymppiä uutena, ei näiti erikoisversioita kannata unelmoida saavansa halvemmallakaan ainakaan vähään aikaan.
Harmillista vain huomata, ette eivät sitten ole näköjään jaksaneet tekstittää niitä ollenkaan suomeksi. Kaikki muut kielet kyllä löytyy, paitsi skandinaaviset. Aika laiskaa touhua, eikä paketissa sanaakaan.
Huomasin saman ja palautin tämän nojalla leffan Anttilaan :D Ottivat takaisin kun lootassa ei tätä mainittu. Ja tämä on jotenkin ihan naurettavaa laiskuutta. Tuntuu kyllä että julkaisijalla on mennyt jokin sekaisin, kun paketissa ei ole mitään skandinaavisia kieliä mukana.
Siis eikö edes elokuvaa ole tekstitetty? :D
Elokuvassa pitäisi kai olla?
Edit:
Piti ihan tarkistaa. Leffassa on tekstit sentään. Extroissa ei, ainakaan ekalla levyllä.
Hobitin Extended Edition tuli ostettua eilen. Itse leffan voisi vilkaista uudestaan sitten lähempänä jatko-osan ensi-iltaa, joten extroja ollaan lähinnä katsottu tähän mennessä. Harmillista vain huomata, ette eivät sitten ole näköjään jaksaneet tekstittää niitä ollenkaan suomeksi. Kaikki muut kielet kyllä löytyy, paitsi skandinaaviset. Aika laiskaa touhua, eikä paketissa sanaakaan.
Itsekin ole miettinyt viime päivinä, että jos venaisi tuon kiintolevyn kanssa vielä pari kuukautta. Lähinnä siksi, että lähiaikoina pitäisi olla tulossa parempia malleja myyntiin. Western Digitalilta pitäisi tulla vielä tämän vuoden puolella SSHD, jossa olisi flashia kaksi kolme kertaa enemmän kuin tuossa Seagaten mallissa.
Helpointa olisi toki vaihtaa kovalevy heti, mutta ehkä tässä tapauksessa olisi fiksuinta odottaa hetki. Varsinkin kun tosiaan PSN:ssä ei vielä ole hirveästi ladattavaa, joten parin pelin uudelleen lataaminen ei ole mikään ongelma. Savetkin menee talteen pilveen, joten niiden noukkiminen sieltä on helppoa.
Demokioskit ylipäätään pitäisi kieltää. Siellä on aina joku susipaska telkkari ihan pöljillä asetuksilla, jota pitää vielä tuijottaa jostain metrin päästä. Mikään ei näytä hyvältä niissä.
Edit:
Lisää kovalevytietoutta. Tuota Seagaten SSHD-levyn mallia ei sanota, mutta eiköhän se ole se tässäkin ketjussa linkattu yksilö.
Ryse ja Dead Rising ovat todennäköisesti pahnan pohjimmaisina arvosanoissa. Ryse kyllä näyttää hyvältä, mutta ei ilmeisesti ole kovinkaan hyvä peli. Dead Rising taas voi olla ihan hauska, mutta teknisesti vissiin aivan hirveä tekele kuten DF kertoi.
Öö, ei. Esimerkiksi Wii ja 3DS molemmat möivät ensimmäisen kuukautensa aikana yli kolme miljoonaa. Mutta varmaan PS4:kin pääsee noihin lukuihin, jos vain varastoja riittää.
Tuo kuva tosin taitaa yrittää olla USA:n myyntejä, ei maailmanlaajuisia, mutta myös PlayStation 2:n puuttuminen ihmetyttää.
Hyvä että sulla oli tarkempaa tietoa. GAFin puolella tuota pyörittelivät, mutta oli itsellekin vähän arvoitus että miten tarkkoja lukuja ovat joidenkin kohdalla. Enivei taisi silti paukkua 24h myyntiennätys?
Flower voi olla ensimmäisiä ladattavia pelejä, joita tulee PS4:lla vedettyä läpi. Pelin saa ilmaiseksi, jos sen omistaa PS3:lla ja uusi versio on 1080p/60FPS. Alkuperäisen läpäisystä on jo vuosia, mutta kyseessä on aika ihana pikku peli. Pitkän aikaa pitänyt pelata uudestaan ja nyt on hyvä sauma.
Edit:
PS4 on sitten ilmeisesti kautta aikain eniten julkaisussa myynyt konsoli. Alla oleva kuvaaja näyttää, miten paljon eri konsolit ovat myyneet ensimmäisen kuukauden aikana. Tosin PS4:n palkki kuvaa tietysti ensimmäisen 24h myyntejä ja on silti muita korkeampi jo tässä vaiheessa. Saa nähdä miten tilanne kehittyy lähiviikkoina, Euroopan myynnit todennäköisesti ohittavat USA:n myynnit reilusti. Menee varmaan Wii U:n ohi kokonaismyynneissä ennen vuoden vaihdetta tätä menoa..
Peruutin itse Killzonen tilauksen, kun reaktiot pelistä eivät ole olleet mitenkään maireita eri foorumeilla. Pitää vielä miettiä että keksiskö sitä jonkun pelin, vai pitää mennä pelkällä psn-valikoimalla alkuunsa.
Jaa, itse olen ainakin lukenut (GAFista) vain kehuja moninpelistä mutta en sen tarkemmin.
Asiasta toiseen, kummasti tykkäävät ihmiset Knackistakin kun ovat päässeet pelaamaan. Konsensus näyttää tällä hetkellä olevan, että ei taas oikein arvostelut vastaa lähimainkaan totuutta.
Ohjain on kyllä aivan huippu. Vanhasta DualShockista on muutettu melkein kaikki: liipaisimet, kahvojen muotoilu, pintamateriaali... ja siihen päälle vielä kosketuspaneeli ja kaiutin. Myös se analogitikkujen liian pieni etäisyys toisistaan on korjattu, mistä isot pisteet. Mutta kumma kun Sony korjaa ongelmia joita ei ihmisten mielestä ole olemassa.
Ohjain on samalla sekä tuttu mutta myös täysin uusi. Istuu kyllä käteen pirun hyvin, kahvat ovat harvinaisen mukavat. DS3:n isoin ongelma olivat huonot liipaisimet (ja tatit) ja nämä on nyt korjattu. Harmi vaan, että löytyy vain 1m pituinen micro-USB -kaapeli kotoa, PS3:lla pelaaminen on vähän vaikeaa..
Sain Dualshock 4:n tuossa tunti sitten. En ole vielä kerennyt pelailemaan, mutta tuntuu jo kädessä ihan tajuttomasti paremmalta kuin pikkuveljensä. Voisi vaikka testailla Far Cry 3:sta tai jotain..
Gravity tuli tsekattua 3D:nä. Olihan se ihan jees, visuaalisesti yksi hienoimpia leffoja vähään aikaan. Läsnäolemisen tunne oli aika voimakas, kun hahmot poukkoilivat ympäriinsä ilman mitään kontrollia.
Murphyn laki oli kyllä voimassa aika lailla, mutta mitäpä siitä. Yleensä hahmojen toilailut vituttaa leffoissa kohtuullisen paljon, mutta eipä tässä kovin montaa kohtaa ollut joissa Bullock/Clooney olisi itse jotain typerää kämminyt. Kaikki nyt meni vaan vituiksi, mutta asiat eivät olleet heidän vallassaan juurikaan.
Ei tämä varmaan kovin kummoinen kotioloissa ole, joten hyvä että tuli tsekattua teatterissa.
Minä aion ainakin hankkia nimenomaan Knackin julkaisupeleistä. Mukavan erilainen tapaus julkaisupelien joukossa. Arvostelut nyt eivät ole ennenkään vaikuttaneet ostopäätökseen, joten eipä nuo arvosanat heilauttaneet suuntaan tai toiseen. En kylläkään edelleenkään odota, että kyseessä olisi huippu peli tai edes kovin hyvä peli, mutta toivon kuitenkin.
Sinänsä koomista, että porukka (enkä nyt välttämättä tarkoita tätä ketjua) vuoronperään sanoo, että nykyiset peliarvostelut ovat täyttä paskaa ja toisaalta toisten pelien kohdalla ne ovat jumalan sanaa. Yrittäisivät ihmiset päättää, onko arvosteluilla virkaa vai ei. Mielestäni ei kuitenkaan oikein voi valikoida, että tämän pelin kohdalla nyt uskon metacriticiin ja tämän kohdalla en uskokaan. Se on joko tai. Tai pitäisi olla.
Veit aika lailla sanat suustani.
Edit:
DLNA ja .mp3-tuki tulossa plösöön jossain välissä:
Knack.. Ei kai tuolta kukaan oikeasti odottanut mitään, paitsi ehkä Despire.
Aika moni odotti - ja odottaa yhä, arvosteluista huolimatta ilmeisesti. Ihmiset haluavat varmaan muodostaa omat mielipiteensä.
Onpa myös sen verran köyhä lineup, että ei siellä oikein muutakaan kiinnostavaa retailissa ole KZ: lisäksi Saipahan sentään suht edullisesti molemmat.
Joku Ghosts on ehkä väsynein ikinä ja AC4:sta en maksa täyttä hintaa kiitos Ubin perseilyjen sarjan suhteen. BF4 voisi olla ihan kova, mutta ei ole pahemmin tullut sarjaa pelattua. Muuten on aika hiljasta..
Ensimmäisiä 1st party arvosteluita alkaa satelemaan. Ei yllätyksiä.
Resogun - hyvä Killzone - OK Knack - paskinta paskaa.
En ole vielä yhtään arvostelua vielä lukenut, mutta pisteiden skaala tuntuu olevan kolmosesta seiskaan, eli jotkut tykkää ja jotkut ei. Voipi toisaalta olla myös, että tämänkaltainen peli ei oikein uppoa ihan kaikkiin arvostelijoihin. Siis siihen porukkaan, joka antaa kaikille AAA-peleille laadusta riippumatta kasin tai ysin tai jollekin Imagine Party Babyz-pelillekin 7,5.
Edit:
Game Informer antoi sentään 83 pojoa:
Lainaus
It's not the most innovative or the most visually dazzling game. This won't be the one you put in to show off your new console to your friends. However, when you're done with the prettied-up versions of the big franchises, you'll find yourself wanting to return to Knack. It's got charm and heart, and offers a whole lot of good gameplay.
Ehkä muiden mielestä ei ollut tarpeeksi räjähdyksiä ja väkivaltaa, koska isoin ongelma tuntuu olevan "tylsyys". Jotenkin vaan vaikea uskoa, että Cerny olisi tehnyt huonon pelin, ottaen huomioon miehen taustan. Todennäköisempää on, että ala on siirtynyt eteenpäin ja tarpeeksi moni ei enään halua uutta crash bandicoottia.. Enivei Knackin omistan jo, joten saa nähdä mitä mieltä olen itse. Voihan sen aina tuupata Gamestoppiin vaihtoon, jos ei nappaa.
Eikö M$:llä ollut vaikeuksia vielä vahvistaa raudan kokoonpanoa? Ilmeisesti kehittäjät saivat varman tiedon vasta kesällä millaiselle raudalle kehitetään, niin aika vain loppuu kesken.
Olisi pitänyt vain julkaista se kone ensi vuonna, niinkuin ilmeisesti oli tarkoitus, eikä kiirehtiä tämän vuoden puolelle..
Dead Rising 3 on vissiin 720p ja 30fps. Ei se Wii U ihan last geniltä tunnu enää.
Vaan kuinkas sitten kävikään? Fps ei pysy edes tuossa 30 vaan putoaa säännöllisesti 20 tietämille, kun tavaraa on enemmän ruudulla. Alhaisin mitattu tulos artikkelissa oli 16.
Luulisi, että next gen koneesta löytyisi sen verran tehoa, että 720p julkaisupelit saataisiin edes brute forcettua 30fpsään mutta pahalta alkaa vaikuttamaan. Vaikka optimoinnilla voidaankin saada ihmeitä aikaan, on lähtötaso sitä varten vähintäänkin kehno. Jos meno jatkuu tällaisena, niin toivottavasti kuolisi koko kone nopeasti pois kehitystä jarruttamasta.