Edit: Hei, Epi sun bannerissa on muuten virhe. Pojilla on vähän liian modernit varusteet (M4-kiväärit ym.) ollakseen kuva sarjasta, joka sijoittuu toiseen maailmansotaan
Todellinen kysymys on, tarvitseeko sen olla Max Payne 2:sta erikoisempi.
Aivan. Mä en ihan ymmärrä tätä kauheaa valitusta tämän pelin tiimoilta. Ensiksi jengi mussuttaa, kun Rockstar yrittää vähän viedä pelisarjaa uusiin paikkoihin miljöön suhteen ja sitten myöhemmin valitetaan, kuinka ei ole yhtään erikoisempi kuin edellinen osa. En ihan hiffaa, että mitä porukka tältä haluaisi koska peli nyt näyttää kuitenkin joka suhteessa ihan helvetin hyvältä. Kaikesta ei tietenkään voi tahi tarvitse tykätä ja sarjan faneilla voi tietysti olla kova pala, kun Remedy ei ole enään aktiivisesti kehittämässä..
No siis tottakai sitä voimaa löytyy. Varmaan pakostikin, jos lihasta on päällä sen verran kuin bodareilla nyt yleensä on. Väittäisin kuitenkin, että jos otetaan yhtä painavat (samankokoiset lihakset) ja saman rasvaprosentin omaavat kehonrakentaja ja voimannostaja, niin voimannostajan absoluuttinen voima on parempi. Jo pelkästään sen takia, että lyhyitä sarjoja treenaamalla lihasten koko kasvaa paljon hitaammin, kuin pitkiä sarjoja treenaamalla. Voisi siis olettaa, että jos lihakset on samankokoiset, niin voimannostajan on pitänyt tehdä paljon enemmän töitä niiden kasvattamiseksi (=nostaa enemmän rautaa).
Lainaus
Sarcoplasmic Hypertrophy -This is an increase in the sarcoplasm in the muscle. Sarcoplasm is NON-CONTRACTILE TISSUE, but accounts for roughly 30% of the size of the muscle. In increasing sarcoplasm, you are actually DECREASING the muscle's contractile fiber density, resulting in less power/strength output across the muscle area. As you can see from the chart, from 10-12 reps and up is when sarcoplasmic hypertrophy comes into play. This is probably the type of "muscle-building" that bodybuilders get a rep for "all show and no go". However, it is not completely useless--simply being bigger in a chosen sport can have it's advantages and building size can help provide a better foundation for increasing your strength (the larger the cross-sectional area of a muscle, the greater it's potential for strength)
Myofibrillar Hypertrophy -This is an increase in the size of the actually muscle fibers, but NOT an increase in the amount of muscle fibers. The "density" of the muscle will actually increase. This sort of training is more "functional" and more important for athletes, as low reps build explosive power as well. Increases in size may not come as quickly as sarcoplasmic hypertrophy, but you still WILL get bigger if you train this way and eat properly. Low reps (1-5) are best for this.
Tuossa on aika hyvin selostettu nuo lihaksesta löytyvät kudostyypit ja niiden funktio. Pitkillä sarjoilla treenaamalla lihaksen koko kyllä kasvaa, mutta voimaa ei tule läheskään samassa suhteessa lisää kuin jos treenaisi lyhyitä sarjoja, koska pitkät sarjat treenaavat sellaista lihaskudosta joka ei supistu. Ja jostainhan niiden stereotypioidenkin on pitänyt lähteä, eikai niitä kukaan huvikseen keksi? Mutta tosiaan jos puhutaan vähänkin pidemmän aikaa nostaneesta hepusta, niin fiksuinta on varmaan yhdistää nämä kaksi. Eli treenaa sitä voimaa ja sitten siinä samassa voi sitä massaakin hankkia noilla pidemmillä sarjoilla. Näin ainakin itse näen asian tällä hetkellä.
Francosta ja sen aikalaisista (Arska ym.) sen verran, että eikös heillä ollut juuret aika vahvasti voimannostossa kuitenkin?
Lainaus
Starting out his athletic career as a boxer, Columbu progressed into the sport of Olympic Weightlifting, powerlifting and later bodybuilding
Ainoa asia, jota en ymmärrä on miksi retail-versiohin on pitänyt pistää mitään DRM, koska se on kumminkin poistettu myöhemmin päivityksissä (Witcher 2 muistaakseni kuukauden sisään julkaisusta).
Taisi olla julkaisijan (Atari?) vaatimus tuo DRM. Teki pelin kuitenkin niin pelikelvottomaksi että CDProjekt poisti sen.
Testasin Sniper Elite V2:n demoa. Kyseessähän on jatko-osa vuoden 2005 Sniper Elite pelille, joka on jonkinmoinen kulttiklassikko. Ideana pelissä on käytännössä se, että pelaaja on tarkka-ampuja Berliinissä WW2:n aikaan ja sitten ammuskellaan sakemanneja tms. Tässä ja alkuperäisessä hienoa on se, että vaikeusasteen valinnalla voi hyvin pitkälti vaikuttaa pelikokemukseensa. Helpoimmilla asetuksilla peli avustaa aika paljon ampumisessa, mutta vaikeimmalla vaikeusasteella luodin lentorata on realistinen, tuuli pitää ottaa huomioon eikä apuja ole. Eli jos haluaa sitä vähän realistisempaa toimintaa, niin täältä pitäisi löytyä.
Lisäksi tästä jatko-osasta löytyy vähän viimeisimmän Mortal Kombatin hengessä X-Ray -kill cam. Eli sen lisäksi että hyvän laukausen jälkeen luodin voi nähdä lentävän kohti kohdetta, pääsee hyvällä tuurilla vielä näkemään mitä vahinkoa se tekee sisukaluille, jolloin meno on aika brutaalia pahimmillaan. Itse kuulin tästä pelistä vasta jokunen viikko sitten ja julkaisu on ensi kuussa. Demon perusteella vaikuttaa ihan hauskalta ja kai tuon voisi alennushinnalla napata itselleen, jos arvostelut on vähänkään positiivisia. Hyviä sniputuspelejä kun ei liiemmin ole, ainakaan konsoleille.
Herätellääs tätäkin vähän tyngäksi jäänyttä ketjua, nyt kun sarjasta luulisi piisaavan puhetta. Ensi viikolla julkaistaan Witcher 2 Xbox 360:lle ja peli on arvioista (ysejä satelee) päätellen erinomainen porttaus.
Muutamallakin jäsenellä tuntuu olevan alkuperäinen Witcher työn alla. Itseäkin tuo peli on pitkään kiinnostanut ja nyt pääsi viimein pelaamaan kun toivat sen OS X:lle. Prologi vasta takana, mutta hyvältä vaikuttaa. Todennäköisesti yritän pelata mahd. nopeasti läpi, niin pääsee pian sen kakkosen kimppuun
Ei nyt ehkä ketjun ominta aihealuetta, mutta kerrotaan nyt täällä. Olin pääsiäisen Nizzassa ja viiden päivän aikana tuli käveltyä aikas paljon kaupungilla. Mukana oli normaalien tennarien lisäksi Vibramin varvastossut, joka kokonsa puolesta meni helposti laukkuun ns. varakengiksi. Tiesin, että noilla tossuilla on hemmetin mukava juosta, mutta en ollut varma miten soveltuvat tuollaiseen kaupungilla tallusteluun. Päivän aikana tulee kuitenkin käveltyä useita kilometrejä ja tunteja pääasiassa asfaltilla ja muilla kovilla pinnoilla, joten hyvät kävelykengät on tarpeen.
Pakko sanoa, että oli kyllä erittäin miellyttävät myös ihan kävelykenkinä. Siinä missä muilla oli jalat ihan paskana iltaisin, niin omat jalat oli ihan kunnossa ja vailla särkyä. Kengät ikäänkuin imeytyvät kiinni jalkoihin ja tuntuma alustaan oli todella hyvä. Ulkona en ollut noita ennen vielä päässytkään käyttämään, mutta odotan kyllä innolla kesän lämpimiä säitä kun nämä pääsee pukemaan jalkaan taas. Miinuksena tosin lievä hikisyys kengät riisuttaessa, mutta muuten täysi kymppi
Vibram FiveFingers Speed:
Jos nuo varvasmallit kauhistuttavat ulkonäöllään, niin Merrelillä on aika hyvä vaihtoehto:
Joo, kyllähän Rockstarin pojilla on homma hyvin hanskassa, sanoi valittajat mitä hyvänsä. Noita kehitysvideoita on tullut katseltua silloin tällöin ja odotus on kyllä kova
Itsekin tuossa ostin Macille, kun olivat sen nyt julkaisseet. 8 euron hintalappu oli ihan kiva. Pitänee sitten vetäistä tuo läpi ennenkuin aloittaa kakkosen pelaamisen. Saas nähdä miten pyörii 2010 iMacilla
Tulee viikon tauko treenistä, koska lähden huomenna Ranskaan hillumaan. Siellä voisi tosin juosta vähän lenkkiä tai treenata sen mitä pystyy ilman välineitä, ettei ihan läskeilyksi mene. Joka tapauksessa saa ainakin lihakset rauhassa palautua seuraavan viikon.
Tämä tiedossa kokeilin eilen heittää vähän treenin lopuksi penkissä muutaman pidemmän sarjan kevyillä painoilla. Tuli tehtyä 5x10 noin 60% maksimista. Kevyttä, mutta rupesi kyllä hyvin tuntumaan viimeisissä sarjoissa tuo toistojen määrä. Normaalisti tulee treenattua kuitenkin vaan 5 toiston sarjoilla, joten nuo hapotti suht tehokkaasti kyllä niihin verrattuna. Syy tähän pikku kokeiluun oli oikeastaan se, että halusin ihan huvikseen testata vähän miltä nuo tuntuu, koska tuo treenin loppuun vedettävä 5x10 kuuluu yhtenä mahdollisena "apuliikkeenä" Jim Wendlerin 5/3/1-ohjelmaan, johon olisi siis tarkoitus siirtyä Starting Strengthin jälkeen sitten joskus.
Tuosta 5/3/1-ohjelmasta taisinkin jo vähän aikaa sitten mainita, mutta kerrotaan vähäsen lisää. Kyseessä on nykyään varsin suosittu (ainakin joissain piireissä) seuraava ohjelma niille, ketkä eivät enään pysty yksijakoisella lineaarisen progression ohjelmalla etenemään. Starting Strengthin jälkeen on moni vaihtanut tähän siis. Kyseessä on aika simppeli voimaohjelma, mikä on myös varsin hyvä asia niin ei mene elämä liian monimutkaiseksi. Ohjelma perustuu neljään pääliikkeeseen, eli kyykkyyn, maveen, penkkiin ja pystypunnerrukseen. Näiden lisäksi on ainakin kaksi apuliikettä per treenikerta. Jokaista pääliikettä treenataan kerran viikossa, eli treenikertoja tulisi olla 3-4 kertaa viikossa.
Ohjelman alussa pitäisi tietää jokaisesta liikkeestä oma 1RM eli one rep max. Tästä sitten otetaan vielä pois -10%, että ei varmastikaan aloiteta liian raskailla painoilla ja jumiteta heti alkuunsa. Ohjelma jakautuu sykleihin, joista jokainen kestää 4-5 viikkoa, riippuen montako kertaa viikossa käy salilla. Sarjapainot lasketaan tuon 90% 1RM:n mukaan ja esim. ekalla viikolla tehdään eka sarja 65% painomäärällä 5 kertaa, toinen sarja 75% painoilla viisi kertaa ja viimeinen sarja 85% painoilla viisi kertaa tai enemmän. Tarkoituksena on tehdä vikalla sarjalla niin monta toistoa, kuin pystyy puhtaasti suorittamaan. Sarjapainot nousee viikko viikolta ja huipentuu tuonne syklin kolmannelle viikolle, ennen viimeistä viikkoa joka on aina deload-viikko. Uuden syklin alussa tuohon 90% 1RM:ään lisätään kyykyn ja maven kohdalla 5kg ja penkin ja pystärin kohdalla 2,5kg. Eli jos sun 1RM kyykyssä on ollut vaikka 100kg, niin ekan kierron alussa se korjattu luku on 90kg, toisen kierron alussa taas 95kg, kolmannen kierron alussa päästään vanhaan maksimiin eli 100kg ja sen jälkeen kaikki onkin vaan parannusta. Jos ei itse huvita laskeskella noita prosentteja, niin netissä on lukuisia laskureita ja valmiita excel-pohjia homman tekemiseen, kuten http://www.strstd.com/
Week 1 Set 1 65% x 5 Set 2 75% x 5 Set 3 85% x 5+
Week 2 Set 1 70% x 3 Set 2 80% x 3 Set 3 90% x 3+
Week 3 Set 1 75% x 5 Set 2 85% x 3 Set 3 95% x 1+
Week 4 Set 1 40% x 5 Set 2 50% x 5 Set 3 60% x 5
Nyt jonkun mielestä tuo 2,5kg ja 5kg kuukaudessa kuulostaa tosi vähältä, mutta pitää muistaa että vuodessa se tarkoittaa kuitenkin 60kg lisää kyykkyyn ja maveen sekä 30kg lisää penkkiin ja pystäriin. Nuo on jo tosi hyvin, jos puhutaan vähänkin pidemmälle edenneestä nostajasta. Eteneminen on kuitenkin sen verran hidasta verrattuna esim. SS:ään, että ohjelmaa ei kannata vaihtaa ennenkuin on varma että SS:stä on kaikki mehut puristettu.
Noiden pääliikkeiden lisäksi tulee tosiaan muutama apuliike per treeni. Niihin on ohjelmassa valmiita pohjia, joista voi valita mieleisensä jos ei halua itse funtsia asiaa sen pidemmälle. Yksi suosituimmista, ja jonka aion itsekin ainakin aluksi valita, on Boring But Big eli BBB. Tässä siis tehdään itse pääsarjojen jälkeen vielä 5x10 sarjat alemmilla painoilla (30-70% 1RM). Tuon pitäisi suhteellisen hyvin aiheuttaa elämää hankaloittavaa särkyä seuraavalla päivälle. Itse karsastan normaalisti sitä, että treenataan jumalattoman pitkiä sarjoja kevyillä painoilla, koska silloin lihakset vaan pullistuu mutta voimaa ei tule juurikaan lisää. Sanamukaisesti "All show no go" kuten kehonrakentajista joskus sanotaan. Tässä ohjelmassa on pääpaino kuitenkin voimalla, kuten lyhyistä toistomääristä näkee, joten sen lisäksi voi hyvällä omalla tunnolla vetää vähän noita pullistelusarjoja.
Noiden jälkeen tulee vielä tehdä toinen apuliike päivän lihasryhmälle, esim. leuat, dippejä, kulmasoutua tms..
Tänään olisi tarkoitus aloittaa sarjan katsominen alusta tyttöystävän kanssa. Kuten sanoin aiemmin tällä sivulla, sarjaa olen toki katsellut mutta varsin satunnaisesti silloin kun sitä myöhäisiltaisin näytettiin joskus viime vuosikymmenen alkupuolella.
Hyllyssä on kuitenkin pölyttynyt jo viitisen vuotta kaksi ekaa kautta DVD:llä, joten niistä lähdetään liikkelle
Itse en ainakaan kaipaa mitenkään hirveästi paremman näköisiä pelejä. Tottakai aina voi näyttää paremmalta ja tähän tuleekin pyrkiä, mutta nykysukupolvenkin peleistä moni on ollut jo aivan hemmetin hyvän näköisiä. Joku Uncharted 3 on jo niin upean näköinen, ettei siitä hirveästi ole tarvetta imo mennä paremmaksi ennenkuin keksitään miten saadaan kulut kuriin.
Kaipaisin tuota tehonlisäystä lähinnä siltä kantilta, että voitaisiin säilyttää nykyinen graafinen taso tai tehdä vähän parempaa, mutta pelit olisivat luultavasti helpompia ohjelmoida jos raudan rajoitteet ei tulisi niin nopeasti vastaan. Saataisiin viimeinkin pelit sinne 1080p tasolle, mitä tämän sukupolven alussa hehkutettiin (monet pelit olleet kuitenkin sub-HD), kunnon reunanpehmennykset peliin, paremmat piirtoetäisyydet, parempi ruudunpäivitys, lyhyemmät latausajat ja niin edelleen..
Aika mielenkiintoiselta jaksotukselta kuulostaa. Kai tuossa tulee tarpeeksi lepoa sitten? Yksi lepopäivä viikossa kuulostaa vaan vähän vähältä, mutta itsepä sen kai tiedät parhaiten.
Omalta osalta voisin sen verran mainita, että treenit kulkee varsin hyvää tahtia. Itse asiassa ihan järjetön hinku ja motivaatio päästä salille ja nostoissa eteenpäin. Rupeaa jo melkein haittaamaan muuta tekemistä Safkannut olen sellaisen 3000-4000 kaloria päivässä ja kyllähän se rupeaa vähän näkymään. Toisaalta kreatiinikin pöhöttää, joten paha sanoa. Toivoisin, että lumet sulaisi ja ilmat lämpenisi, niin pääsisi vaikka juoksemaan mäkiä ylös alas.
Tuli myös ekat oikeat stallit nostoissa oikeastaan tuossa viime viikolla, kun sekä penkki että pystypunnerrus rupesi tökkimään. Pääsi onneksi molemmista seuraavalla treenikerralla ohitse, joten ei sen pahempaa.
Mitä videomuotoja tuo Apple TV oikein toistaa? Yritin etsiä tuohon vastausta, mutta en ilmeisesti tajua noista formaateista tarpeeksi. Onko muita, kuin .mp4 ja .m4v? Avi ja .mkv nyt ei ilmeisesti toimi? Lähinnä kiinnostaisi nimittäin tuo masiina, koska tuo tämänhetkinen WD Live on ihan vitun buginen paska ja kiinnostaisi striimata leffoja koneelta olohuoneeseen helposti.
Entä pitääkö videoiden olla iTunesissa vai voiko niitä toistaa mistä tahansa kansiosta koneelta?
Eikö meillä oikeasti ole omaa ketjua Assassin's Creed -pelisarjalle? Luulisi olevan tarvetta, niin tehdäänpä sellainen. Mitään kummoisempaa aloitusviestiä en jaksa alkaa kirjoittamaan, kun kaikki kuitenkin tietää mistä on kyse. Keskustelua siis koko Assassin's Creed -sarjasta. Aina ensimmäisestä osasta käsikonsolien kautta ensi syksyn kolmanteen osaan.
Aloitetaan parilla uudella kuvalla AC3:sta. Näyttää muuten törkeän hyvältä
Tuli hinku tehdä pelille oma ketju, kun asiaa tulee kuitenkin varmasti olemaan tästä lähin enenevässä määrin. Kyseessähän on siis avoimen maailman roolipeli, joka sekoittaa elementtejä länsimaisista ja japanilaisista roolipeleistä. Miljöö on aika perusfantasiaa, mutta pelissä on paljon omia pelillisiä kikkoja, kuten oikeasti todella pimeät yöt, vihollisten päällä kiipeileminen, todella monipuolinen hahmonluonti sekä mielenkiintoinen partysysteemi. Vertauksia on esitetty muun muassa niin Souls-peleihin, Oblivioniin, Monster Huntereihin kuin Shadow of the Colossukseenkin.
Mainonta pelin kohdalla on ollut vähän heikkoa, mikä on outoa koska peli on Capcomin omien sanojen mukaan heidän "kaikkien aikojen isoimpansa". Lisäksi julkaisuikkuna on vähän hankala, koska viikon sisällä julkaistaan myös mm. Diablo 3, Max Payne 3. Itsekin olin pitkään suht epätietoinen, kunnes eilen satuin törmäämään muutamaan videoon, mitkä muuttivat tämän samatien yhdeksi kevään odotetuimmista peleistä omalla kohdalla. Joitakuita saattaa kiinnostaa se, että pelin mukana tulee RE6:n demo (tai ainakin pääsy siihen).
Perustiedot: Nimi: Dragon's Dogma Julkaisupäivä: 25.5.2012 Euroopassa Kehittäjä: Capcom Ohjaaja: Hideaki Itsuno Tuottaja: Hiroyuki Kobayashi Alustat: PS3, Xbox 360 Demo: tulossa Moninpeli: Ei, mutta pelaajat voivat lainata muiden pelaajien apureita itselleen ja toisilleen käytettäväksi.
Lainaus käyttäjältä: Wikipedia
The player will be able to select between various types of vocations, of which nine have been revealed: Fighter, Warrior, Mystic Knight, Strider, Ranger, Assassin, Mage, Sorcerer and Magic Archer.[4] Gender choice and appearance settings will also be available.[5]
While the player's party is exploring the world, the three party members who accompany the main character will be controlled by artificial intelligence, but the player can issue orders like "Go", "Help" and "Come to them". One of the party members is a non-playable character (NPC) and belongs to the main character's world. The other two party members are NPCs borrowed from other players by connecting online, but the game will not require an internet connection. However, the player can only borrow the NPCs from other players, not their main character.[6] The party members will talk, seek the main character's help, and provide information about enemies.[5] The player will need to work on strengthening the main character and the party members.[6]
The game will feature a "grab" action, where the main character can grab on or cling to enemies, objects, or NPCs. The player can use this feature for more advanced attacks. For example, the main character can either grab on to a giant griffon's legs and attack it directly, or climb up to reach its head for a more lethal blow.[5] "In a lot of action games, with big enemies the tendency is just to have you hacking away at the shins. You don't get the full effect of fighting a giant boss," Hideaki Itsuno, the director of Dragon's Dogma, said. "With this game you can climb all over it. If it has a body part, you can attack it." The ability to climb enemies has drawn comparisons to Shadow of the Colossus. The game also drew comparisons to Capcom's own Monster Hunter series as well as The Elder Scrolls IV: Oblivion.[7]
In addition to the large open world, Dragon's Dogma will also feature a large city environment with over 200 NPCs who will move about according to their own time schedules. The player will be able to communicate with the residents in full voice.[5]
The game is being designed to be playable even by those who are not too skilled at action games. These types of players can recruit strong NPCs and let them do the fighting during combat as they watch over the battlefield.[6]
Players can look forward to anywhere between 30 and 100 hours of gameplay, the former figure for normal play and the latter for those who wish to dig in to the game.[5]
Kuvia:
Videot löytyy ketjun toisesta viestistä, koska niitä alkoi olemaan sen verran paljon, että olisi tullut vaan ihan helvetin sekava aloitusviesti.
The Pacific – OZ -Pacificia katsonut pari jaksoa, OZ jäänyt välistä
Futurama – Stargate SG-1 -Alkuperäinen Stargate-elokuva on hyvä, mutta sarjasta en ole koskaan perustanut
Game of Thrones – Miami Vice -Kumpikin katsomatta, GoT on tosin tarkoitus katsastaa lähiaikoina.
Freaks and geeks – Battlestar Galactica (2004)
C.S.I Miami – 24 -C.S.I:t ei täälläkään pahemmin nappaa, mutta 24 on myös jäänyt aika paljolti katsomatta.
Mentalist – Alfred J. Kwak -Mentalist näkemättä, mutta vaikuttaa kovin perusjenkkihutulta.
Muumilaakson tarinoita – Gilmore Girls -Hyvän lastensarjan tunnistaa siitä, että sitä tykkää aikuisetkin katsoa. Vieläkin tulee katsottua Muumeja, ei ole niiden voittanutta.