CoD voisi taas kiinnostaa, jos a) mentäisiin takaisin 2. maailmansotaan tai edes b) Miggen mainitsemalle 60-70 -luvulle. Tulevaisuuden sota on perseestä, varsinkin kun kaikki tulevaisuuteen sijoittuvat räiskinnät alkavat muistuttaa enemmän tai vähemmän toisiaan pikkuhiljaa. CoD on mennyt ihan Titanfallin suuntaan sen julkaisun jälkeen. En halua enään mitään post-apokalyptista kyborgipaskaa, jossa kaikki hahmot hyppivät 10m loikkia ja juoksevat seiniä pitkin. Uskaltaisin jopa väittää, että kehittäjät eivät mitenkään pysty keksimään parempia kenttiä/tapahtumia kuin mitä esim. 2. maailmansodan aikana tapahtui. Sieltä kun vaan napsii parhaimmat skenaariot päältä. Mitä antaisinkaan jostain raadollisesta Normandian maihinnoususta nykykoneilla tai jostain snipertaistelusta Stalingradissa.
Toki kaikki menee sykleissä. Ensin tehtiin toista maailmansotaa, kunnes se tuli korvista ulos. Sitten nykyaikaa ja nyt on menty koko ajan sci-fimpään. Kohta sci-fi tulee kaikilta korvista ulos ja sitten mennään varmaan takaisin toiseen mailmansotaan tms.
Saas nähdä mitä sieltä Squarelta tulee, kun FF7 oli jo Sonylla ja "lisää tulee talvella". Eli sitä ei ainakaan pitäisi nähdä.
Itselle tätä vastaava tilanne voisi olla MGS1:n remake MGS5:n grafiikoilla ja pelimekaniikoilla, MUTTA alkuperäisellä ääninäyttelyllä, musiikilla, välidemotyylillä ym. Eli ei mitään Twin Snakes -paskaa. Mutta sellaista ei tule, joten turha odottaa..
Haha, tämä ois kyllä huikea ja haaveillahan saa aina. :b Toki tuossa proggiksessa olisi aikuisten oikeasti se iso haaste, että mekaniikkojen muuttuessa pitäisi rakenne pistää kans isosti uusiksi. Twin Snakesissa oli korniuden lisäksi ongelmana se, että eri pelityylille rakennettu peli oli fps-ammuskelun myötä lapsellisen simppeli.
Joo ja vaikka remake joskus tuliskin, siinä ei varmastikaan olisi noita mulle tärkeimpiä juttuja eli alkuperäisen pelin ääninäyttely ja musat ym. Twin Snakesin isoin ongelma niiden hölmöjen välivideoiden jälkeen oli nimenomaan se, että pelin tunnelmaa pilasi pahasti uudelleen tehdyt äänet (eivät olleet yhtä hyvät ja pari näyttelijää vaihtui) ja paskat musat. Ja tietty se oli liian helppokin, mutta ei se ollut mulle se ongelma.
Kyllä, mielelläänhän sitä olisi nähnyt enemmän uusia pelikonsepteja. Pressi oli hyvin rytmitetty ja kohokohtiensa vuoksi täysin voittamaton, mutta samalla joukossa oli monta väsynyttä pelisarjaa, kuten COD, Hitman ja AC, jotka voisi aivan hyvin asetella haudan lepoon uusien tuulien tieltä. Horizonissa on vielä paljon kysymysmerkkejä, mutta ehdottomasti illan normitarjonnasta parasta settiä. No Man's Sky toki on kans kiinnostava, mutta en usko itse jaksavani syventyä siihen pelin ansaitsemalla tavalla.
AC ja CoD on kyllä niin väsyneitä sarjoja mulle, että ei mitää rajaa tällä hetkellä. CoD tosin oli siinä mielessä mielenkiintoinen, että se on tosiaan nyt tästä lähtien Sonyn tallissa eikä MS:n, jos näin voi sanoa. Tiedä sitten luopuiko MS vapaaehtoisesti markkinointioikeuksista ja DLC-eksklusiivisuuksista, vai oliko Sonylla vaan paremmat neuvotteluvaltit. Hitman taitaa olla reboot, mutta ei nyt aivan hirveästi ole luottoa Crapsolutionin jälkeen. Ehkä sielä tulee jotain pelattavaa, mutta epäilen..
Tuo Graalin kolmikko oli kuitenkin sellaista tykitystä, että niiden tarjoamia fiiliksiä ei kyllä vaihtaisi mihinkään. Ei ole edes hirveän iso henk.koht. suhde osaan noista, mutta koko yhteisön kohahtelu vuosien haaveilun jälkeen oli yksinkertaisesti mahtavaa katsottavaa. Näitä lapsenomaisia intopurskeita saadaan nykyään aivan liian vähän.
Vähän sama juttu. Odotan kyllä kaikkia innolla, mutta en ihan niin paljon kuin monet muut. Oli kuitenkin erittäin hienot hetket ja ihmisten reaktiot huikeita. Kiitos näistä.
Itselle tätä vastaava tilanne voisi olla MGS1:n remake MGS5:n grafiikoilla ja pelimekaniikoilla, MUTTA alkuperäisellä ääninäyttelyllä, musiikilla, välidemotyylillä ym. Eli ei mitään Twin Snakes -paskaa. Mutta sellaista ei tule, joten turha odottaa..
Edit:
Itse asiassa tämä uusi Ghost Recon: Wildlands alkaa pikkuhiljaa kiinnostamaan. Luulin eka, että tää on joku MP only, mutta ilmeisesti onkin ihan yksinpeli (missä myös 4 pelaajan co-op):
Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands gives players unprecedented freedom. Players can engage in the entire game solo or team up with up to three friends in co-op to roam freely in this gigantic playground. Players will have complete flexibility in how they tackle the game’s story, missions and objectives, as well as their approach, whether it’s stealth, distraction, tactical or frontal assault, or a combination of styles. As a member of the Ghosts, players face countless difficult decisions, and those choices have tangible - and often unexpected - consequences for enemies and allies alike creating dynamic and emergent gameplay throughout.
Tietty Ubisoftin peli, joten ei tästäkään vielä tiedä..
Eivätkös ne justiinsa rekisteröineet Diddy Kong -tavaramerkin Euroopassa. Retro varmaan vääntää jotain Diddy Kong -peliä jos vanhat merkit pitää paikkansa koska eihän kukaan Metroidia halua.
Edit:
Tuskin tuonne asti ihan mennään, mutta vauhti on kova
Edit2:
Oli muuten aika hyvä tuo Bethesdankin pressi. Siis muutenkin kuin sisällöltään. Puitteet kohdallaan, hyvää läppää, hyvät esiintyjät, näytettiin vain pelejä ja enimmäkseen pelikuvaa. Kannattaa katsoa jos ei ole muuta tekemistä.
Nipalta on kyllä pakko tulla jotain järisyttävää, muuten se hautautuu ihan täysin näiden muiden uutisten varjoon tämän E3:n osalta. Jotain muutakin kuin Mario Maker plz.
Huhujen mukaanhan tuo FF7 ei ole edes Squaren kehittämä ns. in-house, vaan siitä vastaa joku muu pulju pääasiallisesti. Tämä voi toki olla hyvä tai huono asia. Huhujen mukaan CyberConnect2 olisi vastuussa.
Ja Shenmuen KS kohta 1,6 milj.
Tekisi mieli katsoa tuo MGS:n traileri mutten tiedä viitsiikö kun olen ollut aika hyvin pimennossa GZ:n julkkarista lähtien..
Oikeastaan jo koko pelin esittely kickstarterina tuntuu jokseenkin kyseenalaiselta tuollaisessa tilaisuudessa. Etenkin, kun kyseessä on Shemnuen kaltainen peli, niin tulee enemmänkin mieleen hyvässä parisuhteessa oleva turhamainen henkilö, joka käyttää Tinderiä varmistaakseen "markkina-arvonsa" yhä olevan kunnossa. Miksi esimerkiksi Sony ei voi suoraan rahoittaa peliä, vaikka mainostaakin sitä pressitilaisuudessaan? Semminkin, kun Xbox One -version puute Kickstarter-sivulla voisi saada kyynisemmän ihmisen epäilemään tätä Sonyn markkinointikikkana...
Eiköhän Sony rahoita peliä aika helvetisti. Ihan kuin tälläistä peliä tehtäisiin 2 miljoonalla. Ja ihan kuin Bloodstained tehtäisiin viidellä miljoonalla. Tämän Kickstarterin tarkoitus on ihan pelkästään mitata kiinnostusta peliä kohtaan. Tämän jälkeen voidaan mennä julkaisijoille/sijoittajille (esim. Bloodstainedin tapauksessa) ja on jotain, millä osoittaa että tätä peliä kannattaa rahoittaa isommallakin rahalla. Jos KS ei onnistuisi, niin ei pelin kehittämisessäkään olisi paljoa järkeä. Jos tavoitteet täyttyy, niin Sony tietää että kysyntää on ja rahapussia tulee.
Ihan yleisesti puhuen, Kickstarter on kyllä pilannut ihmisten käsityksen siitä, paljonko pelin kehitys maksaa.
Uncharted 4 näytti kyllä hyvältä. Isommat ympäristöt ja fysiikat vielä uudelle tasolle näköjään verrattuna aikaisempiin. Paikat hajoaa ja sitä rataa.
Ja Shenmue 3 Kickstarter @ 500k jo.
Kaiken kaikkiaan aika huikea pressi. Ei tälläistä ole nähty moneen vuoteen. The Last Guardian, FF7 remake, Shenmue 3... 3/3 ja kaikki kerralla. Enään Half-Life 3 jäljellä näistä legendaarisista jäljellä..
Mutta onhan se about siisteintä ikinä, jos/kun tämä peli saadaan viimein valmiiksi. Oli se sitten vuosien kuumotuksen arvoinen tuotos tai ei.
Jep. Tulkoon mitä tulee, mutta pakkohan tämä on saada joskus valmiiksi. Ovat sen verran velkaa pelaajille ja TLG alkoi jo olemaan sen verran legendaarinen tältä osalta, että pakko saada joskus ulos.
Todennäköisesti, mutta kysymys kuuluu silti että miten se nyt yhtäkkiä toimii kun sen piti olla mahdotonta?
Lainaus
"If you're backwards compatible, you're really backwards," said Mattrick, president of Microsoft's Xbox division.
Lainaus
Speaking to The Verge, Microsoft Xbox Live vice president Marc Whitten said that the architecture between the two machines is too different to allow for backwards compatibility. "The system is based on a different core architecture, so back-compat doesn't really work from that perspective," he said.
Pitihän sen rumblenkin olla mahdotonta dualshockin liikkeentunnistuksen kanssa samaan aikaan. Eli nämä lausunnot riippuu pitkälti tilanteesta. Jos ajattelee arkkitehtuuria, niin X1:n CPU:lle on helpompi vääntää ohjelmia yleensäkin, kun arkkitehtuuri on x86-64, eikä RISC, kuten konsoleissa aiemmin. Lisäksi X1:n GPU:n yhdessä CU:ssa on varmaan enemmän vääntöä kuin X360:n Xenosissa yhteensä, niin ei se nyt mahdotonta sinänsä ole. Ja X360 ei ole ihan niin monimutkainen rakenteeltaan kuin esim. PS3, joten epäilen että tälläistä Sonylta tulisi ikinä. Vaatii liikaa työtä. Toki se vaatii kovaa työtä X1:lläkin, koska homma varmaan hoituu niin toimintavarmimmin että tekevät virtuaalisen X360:n ja ajavat pelit siinä. Mutta esim. Jenkeissä saavat tällä varmasti monta X360 omistajaa kauppaan, niin lopulta se varmaan kannattaa. Jos emu toimii kunnolla, koska jonkinlainen emu tai virtuaaliympäristö sielä taustalla on.
Noin se varmaan on. Tästähän oli just tänään huhua, että MS lopettaisi 360:n valmistuksen. Sopisi hyvin tähän saumaan.
Sonyllä tosiaan ongelmana varmaan se Cell. Lienee suht mahdotonta sen emuloiminen lähitulevaisuudessa, mikä on sääli.