Dark Souls Prepare to Die -edition Xboxille Markantalon verkkokaupasta 25e ilman postikuluja. En edes muista miten eksyin kyseisille sivuille vahingossa, mutta hyvä löytö.
Aika hyvä hinta kyllä tuosta PTD:stä. Onhan tuo hyvä olla levyllä koko paska niin ei tarvitse ihmetellä jotain downloadeja vuosien päästä. Muutenkin tuntuu, että pelin eka printti rupeaa olemaan loppu nettikaupoista ja hinnat ovat olleet nousussa. Eiköhän tosta tuu uusintapainos vielä, mutta ainakin tässä vaiheessa vähän hankala löytää huokeaan hintaan.
Itse ostelin viimeksi Shin Megami Tensei: Devil Survivor 2:sen DS:lle. Play-Asiasta lähti parillakybällä. Jossain vaiheessa oli puhetta, että tämä julkaistaisiin Euroopassa, mutta vähän hiljaista on ollut ja muutenkin rupeaa olemaan aika myöhäistä julkaista DS:n pelejä. Kyllästyin venaamiseen ja ostelin jenkkiversion. Pitää laitella fiiliksiä jossain vaiheessa.
Lisäksi ostin eBaystä Crash Bandicoot 3:sen PS1:selle. Seuraava hommeli PS1-keräilyssä olisi ostaa nämä alkuperäiset julkaisut tästä sarjasta nyt kun ne vielä ovat suhteellisen huokeita. Pelit ovat edelleen todella pelattavia ja hyvännäköisiä.
Nelinpeli on tosiaan allekirjoittaneen ja kolmen koijarin pyörittämä pelisaitti, joka sai alkunsa podcastina. Päristelemme eetteriin kahdesti kuussa ja vihdoin joulutauolta palattuamme alamme taas julkaista uuden jakson joka toinen tiistai.
Kuuntelin sen viime vuoden vikan maratonjakson ja yllätti kyllä positiivisesti! Äänenlaatu oli hyvä ja muutenkin tuotanto hyvällä tasolla. Meno oli rento ja läpät jees, kyllähän tää menee jatkossakin kuunteluun!
Ihan hyvin on onnistuttu säilyttämään tuo graafinen tyyli vaikka ollaankin siirrytty 3D:hen. Heart Gold oli yllättäen yksi lempipeleistäni DS:lle, uskomattoman charmikas seikkailu. Whiteä pelailin 20h, mutta se ei ihan lähtenyt samalla tavalla, ei ollut tunnelmaltaan niin hyvä. Ihan ok peli oli Whitekin kuitenkin. Eiköhän tuo uudempikin tule tsekattua, onhan nämä takuulaadukasta ropeilua.
Euroopassa 3DS:n vuosi 2013 näyttää maagiselta: Luigi's Mansion 2, Animal Crossing, Pokemon, Devil Survivor Overclocked, Code of Princess, Fire Emblem, Monster Hunter. Toivottavasti myös SMT IV, Soul Hackers ja Etrian Odyssey IV saadaan tänne.
Nyt varmaan kannattaisi päivittää oma 3DS XL -versioon. Tammikuun 15. päivään mennessä Club Nintendoon laitteen rekisteröineet saavat latauskoodin yhteen seuraavista peleistä: Super Mario 3D Land, Nintendo presents: New Style Boutique, New Art Academy, Freakyforms Deluxe Your Creations, Alive! ja Professor Layton and the Miracle Mask. Super Mario 3D tietenkin jo omistetaan, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäisi Layton - varmaan ihan hyvä sekin.
Täytyy nyt miettiä vielä. 3DS on ollut mulle vähän pettymys pelivalikoiman suhteen, vaikka Paper Mario nyt vähän korjaakin.
Onkos kukaan saanut tuota alennusta toimimaan Suomesta ostetussa konsolissa? Laitteen mukana ei tullut Club Nintendo-lapuketta, niin en oikein tiedä mitä sinne pitäisi syöttää. Tuo Club Nintendohan ei ole Suomessa käytössä.
The Legend of Zelda. Vei seikkailemisen peleissä uudelle tasolle. Runsaasti salareita ja epälineaarista etenemistä. Loi kaavan, joka on käytössä edelleen seikkailupeleissä.
16-bit
Tää on paha. Tällä aikakaudella toistettiin aika paljon samoja ideoita edellisestä sukupolvesta paremmalla graffalla kuorrutettuna. Taidan itsekin valita Super Metroidin. Peli vei 2D seikkailun täydellisyyteen. Upea tunnelma ja loistavat bossit.
32- / 64-bit
Final Fantasy VII avasi markkinat kokonaiselle genrelle lännessä. Lisäksi asetettiin standardit välivideoille, minipeleille ja tarinankerronnalle. Taisi joku tämän pelin aikana tirauttaa kyyneleenkin.
128-bit
ICO oivalsi, että pelit voivat olla enemmänkin kuin pelejä. Tässä ihan tosissaan yritettiin luoda taidetta ja onnistuttiinkin. Tämän pelin jälkeen videopelejä katsottiin uusin silmin. Yleensä tätä käytetään referenssinä kun argumentoidaan videopelien puolesta, että voiko nekin olla relevanttia taidetta. Edelleenkin pelin minimalismia imitoidaan (esim. Journey)
Xbox 360, PS3, Wii -generation
Tässä genissä on paljon sellaisia pelin uudistajia, jotka ovat vieneet koko mediaa uuteen suuntaan. Yleensä suunta on ollut massojen miellyttämiseen ja pelaamisen helppouteen. Uncharted on vaikuttanut suuresti siihen, että jokainen seikkailupeli on interaktiivinen tusinaleffa. (Vaikuttaa siltä, että uusin Tomb Raiderkin on mennyt täysin tähän suuntaan). En voi kiistää tätä suurta vaikutusta, mutta itse en koe sitä positiivisena. Toivon, että pelintekijät ottavat mallia Dark Soulista ja panostavat itse löytämisen riemuun ja taitojen kasvamisen palkitsemiseen. Tavallaan tämä on taantumusta nykykeskitiestä, mutta se tuntuu näinä aikoina erittäin virkistävältä.
MGS4 Limited taitaa olla ainoa poikkeus koko sukupolvessa. Ne ovat oikeasti kiven alla. Ps. itseltä löytyy muoveissa
Onhan noitakin ollut, jotka ovat arvoa nostattaneet julkaisun jälkeen. Nopeasti tulee mieleen Xenobladen ohjainspessu, Catherinen Stray Sheep ja jopa Mario All Stars Wiille, vaikka jossain vaiheessa näytti siltä, että painosmäärä on kova. Noissa se myyntihintakaan ei ollut mikään järjetön, joten arvolla on tilaa nousta.
Tuollahan tuosta on aikoinaan jauhettu. Ei ole tosiaan paha hinta tuo 20e, mutta aikamoista rahastustahan nuo tuppaavat olemaan täysihintaisina. Lisäksi menee kokoajan älyttömämmäksi tuo krääsän määrä mitä noihin sisällytetään ja sitten pyydetään pokkana hintaa joku 200e. Mitään arvonnousuakaan noille on turha odotella sillä valmistusmäärät ovat suuria ja noita keräilijöitä, jotka noita hilloaa minttikuntoisina on paljon, joten jatkossakin niitä tulee löytymään runsaasti hyväkuntoisena.
Enpä malttanut venailla ja tykitin pelin läpi nyt sitten. Viimeinen alue oli erittäin hieno, tuhkissa oleva raunio, joissa rappioitunut kuningas majaili. Itse taistelu ei ollut mikään älyttömän paha ja meni ykkösellä läpi. Loppu olikin sitten aika tyhjentävä ja nopeasti ohitse. Peli selvästi haluaa, että pelaajat ajattelevat ja tulkitsevat pelin tarinan itse ja tätä kyllä arvostan suuresti. Aina ei jaksa pelailla wannabe blockbuster-kamaa, joka vääntää b-luokan juonia rautalangasta.
Peli onnistuu erittäin hyvin hyödyntämään mediumiansa siinä mielessä, että tarinankerronnassa on hyödynnetty peleille ainutlaatuista tarinankerronnan tapaa, joka ei muissa medioissa olisi mahdollista. Pelaaja kerää tarinan palaset itse ja saa tulkita lorea ja tarinaa haluamallaan tavalla. Tässä yksi erittäin suuri plussa miksi peli on niin suosittu fanien keskuudessa. Ei yritetä olla elokuva, vaan luodaan jotain ainutlaatuista pelimedian mahdollistamalla tarinankerronnalla. Tässä on aiemmin onnistunut mm. Team ICOn pelit ja tunnelma on ajoittain samankaltainen. Tämä pitäisi muidenkin pelintekijöiden ymmärtää, sillä potentiaali on huikea.
Aivan selvästi genin paras peli ja itselle yksi parhaista peleistä koskaan. Enpä olisi uskonu, että innostun tästä näin suuresti. (En oikeastaan uskonut, että edes läpäisen peliä koskaan). Tämä on aivan omassa kastissaan. Suosittelen kaikille antamaan mahdollisuuden tälle pelille, ei kannata pelästyä kovaa vaikeustasoa.
New game+ alkoi samantien ja pelasin Asylumin jo läpi. En pääse irti.
Demon Ruins ja Lost Izalith pamahti läpi äskettäin. Bed of Chaos oli kohtalaisen ärsyttävä bossi, ei mikään vaikea kun tiesi mitä teki, mutta monta yritystä siihen piti silti käyttää. Rupeaa olemaan voiton puolella jo tämä peli, enää vika bossi jäljellä pääpelistä. Lost Izalith oli kyllä heikoin alue koko pelissä ja sinne ei kyllä enää tee mieli mennä tutkiskelemaan.
Seuraavaksi kelasin hoitaa Kalameetin DLC:stä. Saas nähdä saanko ikinä hakattua tuota Manusta, Sifkin on jo tapettu, joten siitä ei apua. 52 tunnin jälkeen houkutus katsella lopputekstit on suuri.
Mulla on kohta toi DLC läpi ja ei voi muuta kuin hehkuttaa. Aivan törkeän hyvin tehty ja tunnelmallinen, haastettakin löytyy mukavasti eivätkä uudet alueet ole todellakaan mitään kertarykäisyjä. Artorias nyt toki oli helppo pomo (sellainen steroideilla pumpattu Ornstein) kun tajusi että sen "latauksen" voi pysäyttää helposti, mutta silti tosi siisti taistelu.
Seuraavaksi menen lahtaamaan sen uuden loharin. Harmi kun tämä nanna alkaa olemaan kohta ohitse... tästä on hyvä aloittaa Dark Souls II:n odottaminen.
Oletko vetäissyt Manuksen jo? Testasin kerran ja vaikutti aika helvetin aggressiiviselta bossilta. En kauaa kestänyt sen puristuksessa, hiton vaikean oloinen.
Seath ja Four Kings lahdattu viimeksi. Eipä tuottanut kumpikaan sen kummempia vaikeuksia näillä kamoilla. Nyt olen käyttänyt Lightning Claymore +5:sta, aika tulinen vaikuttaisi olevan ja tällä kelpaa edetä toistaiseksi. Laskeuduin myös Ash Lakelle ensimmäisen kerran ja ei voi kuin fiilistellä. 50 tunninkin jälkeen peli lataa näin uskomattoman hienoja mestoja. Myös se musa mikä siellä pyöri kohotti tunnelmaa huikean paljon. Uskomatonta miten näin hieno ja laaja alue on piilotettu ihan totaalisesti kahdenkin salaseinän taakse.
Duunailin toiseksi miekaksi Balder Side Sword +15. Hyvä ja nopea miekka ja kuluttaa staminaa todella vähän. Nyt voisi keskittyä Strengthin kasvattamiseen niin saa tästä loistavan aseen.
Vetelin myös DLC:stä tokan bossin läpi. Aika tarkkana sai olla ja tätä ei mitenkään laput silmillä voi lähteä tykittelemään. Toi BSS +15 oli erittäin jees tässä taistossa, kun se kuluttaa staminaa niin vähän niin pystyi ottaa iskuja vastaan lyöntien jälkeen. Nyt etenin sinne kaupunkiin ja innolla venailen seuraavaa bossia.
Tuli hommattua frendien painostuksesta lippu My Bloody Valentinen Lontoon keikalle. Fyrkkaa tällaiseen touhuun ei tietenkään olisi, mutta pakko kai tämä on nähdä edes kerran. Toisaalta kovan luokan sniiduilu tällä porukalla on tullut jo tutuksi.
Pitää varmaan hakea Peltorit kaupasta ennen keikkaa.
Swansin paluu on ollut kova juttu monelle ja edelleen sieltä pusketaan täyttä kultaa. Hieno levy täynnä ahdistunutta post-punkkia, synkkää droneilua, hienoja melodioita ja post-rockia.
Godspeed You! Black Emperor - Allelujah! Don't Bend! Ascend!
Post-rockin jättiläiset saivat viimein uutta materiaalia nauhalle, tai no onhan näitä soitettu keikoilla jo aiemmin. Soundi on loistavan raaka, eikä sitä ole turhaan lähdetty siloittelemaan. On siellä noise-elementtejäkin välissä. Mielettömän isoja sävellyksiä. Hieno levy.
Mukavan kämäistä autotallirokkia psykedelialla höystettynä. Loistavat soundit ja biisimateriaalia on kovaa. Myös Kuudennen Aistin keikka kesällä oli aivan helvetin kova.
Hienoa suomipunkkia Kakkahätä-77 hengessä. Lyriikat huvittavat ja koskettavat, vaikka ovatkin tutunoloisia kavereiden aikaisempiä bändejä kuunelleille. Aika hirveessä nosteessa on tällä hetkellä tämä bändi.
Tuossa nyt jotain. Lisää tulee varmaan listailtua myöhemmin, kun tulee kovia mieleen.
Viimeksi kaatui Nito, Sif ja se Asylumin uusintabossi. Nito ja Sif oli molemmat hienoja taisteluita ja kummassakin oli upeat musat. Seuraavaksi voisi varmaan testailla vetäistä New Londo Ruinsin läpi. Ehdin jo kuivatella ne vedet sieltä alas.
Pitäisi myös farmailla Titanite Chunkeja, jotta saisi Claymorea uuteen uskoon. Myös joku muu ase kiinnostaisi tässä vaiheessa, mutta en oikein keksi mitä käyttäisi, kun olen laittanut suurimman osan pisteitä enduranceen, jotta pysyn vikkelänä hyvät kamat päällä.
Itse ajattelin tykitellä huolella Dark Soulsia ja OoT 3DS:ää. Tekisi mieli ostella Mario 3D Land, mutta ei taida fyrkat riittää. Olisi varmasti mahtava joulupeli.
Onkos muilla muuten tiettyjä joulupelejä, joita tulee pelattua tähän aikaan vuodesta ja jonka avulla pääsee joulufiilareihin? Itse pelailin aikanaan joulun alla Tombi 2:sta ja jotenkin siitä on jäänyt sellainen fiilis, että tulee pelattua jouluisin. Nyt on joka vuosi tullut sitä vähintään hetken jassottua.
Itseä eniten huolestuttaa, että aikaisempien osien ohjaaja Miyazaki ei ohjaa enää tätä vaan toimii ainoastaan valvojana. Aiemmat pelit ja lore oli pitkälti hänen intohimonsa tuote. Toivon tosiaan, että maailma on edelleen yhtä diippi kuin aiemmissa osissa ja kaikkea ei väännetä rautalangasta nykypelien tapaan vaan pelaaja saa itse kokea ja löytää pelin tarinan.
Turha kai tätä on manailla ennen kuin pelistä on jotain konkreettista näytettävää, mutta Dark Souls on niin jumalainen peli, että vituttaisi urakalla jos tämäkin vielä ryssittäisiin.
No siis selvä hommahan se on, että SMB3 on kovin Mario. Musat, kentät, innovaatiot, tyyli, salarit, kaikki oli aivan omassa luokassaan. SMW oli ainoastaan kuorrutettua rimpulointia ilman kunnon innovaatioita.
Tämä lause miellytti ainakin itseä ja herätti mielenkiinnon: “FromSoftware is going to take a very dark path with Dark Souls II; players will need to look deep within themselves to see if they have the intestinal fortitude to embark on this journey.”
Toivottavasti pitävät pelin yhtä HC:na kuin Dark Souls on.
Vapaassa kapitalismissa juuri pystytään neuvottelemaan ja parantamaan oloja, kun saadaan sopia työpaikkakohtaisesti palkat jne, mutta suomessa AY-liike vääntää kaikille samat sopimukset tämä näkyy siinä, että näiltä aloilta ihmiset lentää pihalle laman tullessa ja niiltä aloilta joissa AY-soppareita ei ole miehet ja naiset saavat varmemmin pitää paikkansa.
Just. Yrityksillä ja yksityisillä ihmisillä on siis sama neuvotteluvoima tällaisissa tilanteissa? Jopa tilanteessa, jossa työntekijöitä on enemmän kuin työpaikkoja?
Yhteiskuntavastuusta olen käynyt varmasti 20op:n verran kursseja ja voin vain todeta saman mitä wikipediassa asiasta sanotaan(tämän saman on todennut myös useampi lehtori):
"Kapein näkemys yritysten yhteiskuntavastuusta on poimittu suoraan osakeyhtiölaista, jossa todetaan: ”Yhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille”.[1] Tulkinnaksi yritysten yhteiskuntavastuun rajoista lakiteksti levisi, kun Sammon johtaja Björn Wahlroos siteerasi lakia julkisesti todeten pykälänpuolikkaan kiteyttävän kaiken sen, mitä yhtiöiltä edellytetään. "
Ei yrityksellä ole muuta yhteiskuntavastuuta. Kaikki yhteiskuntavastuujutut ovat vain oman kilven kiillottamista ja markkinointia.
Olet lukenut 20 noppaa aiheesta ja ainoa mitä sait aikaiseksi sanoa hommasta oli hätäinen lainaus Wikipediasta. Ja nimenomaan kapein näkemys aiheesta. Lisäksi tuo boldaamasi kohta ei millään tavalla poissulje laajempaakin yhteiskuntavastuuta, voittoa toki tehdään edelleen, vaikka yhteiskuntavastuuta olisikin enemmän. Eikä silläkään ole väliä vaikka homma olisikin imagon parantamista, mikäli sillä on vaikutusta yhteiskuntaan. Kaikki hyötyvät.
Joo onhan tuo täysin totta, että yhteiskunta vaatii kokoajan yksilöltä enemmän. Koulutusta vaaditaan enemmän samalla kuin työolosuhteet huononevat. Pahin ongelma noissa työolosuhteissa on juurikin tuo pätkätöiden lisääminen ja määräaikaissopimusten peräkkäinen käyttö. Koitapa siinä sitten hoidella vuoden määräaikaista vuokra-asuntoa tai sitoutua mihinkään muuhunkaan menoerään.
Itse työt ovat fyysisesti helppoja ja toimiston lämmössä on mukava painaa menemään, mutta ihmisiltä vaaditaa henkisesti todella paljon. Itsellä on monta kaveria maisterin tutkinnolla, jotka ovat olleet henkisesti aivan piipussa jo vuoden jälkeen. Töitä ei tehdä ainoastaan toimistolla vaan myös vapaa-ajalla himassa. Kova kilpailu takaa sen, että jaksavaa kollia löytyy aina tilalle jos edellinen hyytyy. Kovin mukavaa tämä ei ole työntekijälle.
Mielestäni aika absurdia ottaa noin sinisilmäisesti työnantajat jonain hyväntekijänä. Ihan kuin varaa ei olisi kritiikkin, vaikka jossain muualla maailmassa meneekin huonommin. Varmaan paskin argumentti ikinä. Tottakai pitää olla varaa neuvotella ja parantaa oloja. Totalitarismi ei ole niinkään mieluisa vaihtoehto.
Myös termi yhteiskuntavastuu tuntuu olevan aika vieras monelle tässä ketjussa. Tämähän on yritykselle myös imagotekijä ja kaupallisestikin hyödyllinen.
Noi lisäsisällöt pitäisi kyllä ladata hiljattain. Kiinnostaisi myös kuulla tarkempaa arviota niistä joltain, joka on jo päässyt niihin käsiksi. Sinullahan on vissiin tuo Prepare to Die Edition pelityksessä, echoes?
Joo olen tykitellyt PTD:tä. Ekan bossin olen vasta hoidellut tuosta lisäsisällöstä. Siisti bossi ja haastettakin riitti. Sai olla aika skarppina staminan kanssa. Varmaan jollain kymmenellä kerralla tiputin sen. Koitin vähän edetä tuon jälkeen, mutta aika nopeasti korjasi kuolo, taitaa olla hahmo vielä hieman liian heikko noihin mestoihin. Hienon oloisia mestoja kyllä oli ja viholliset täysin uusia. Kannattaa varmaan ostella.
Seuraavaksi kelasin mennä Tomb of Giantsiin, nyt kun sain viimein Catalystin sille valoloitsulle.
N. 35h takana ja kyllähän tämä on hiljalleen edistynyt. Mahtava fiilis edelleen ja peli imee mukaansa edelleen todella vahvasti, ehkä jopa vahviten ikinä. Nyt kun maailma on avautunut enemmän tulee kokoajan jotain asioita mieleen mitä voisi tehdä seuraavaksi. Yleensä asioiden suorittamisen aloittaminen johtaa siihen, että niiden suorittamiseksi pitää tehdä useita muita asioita ja tekeminen ei lopu ikinä.
Viimeksi tuli hakattua se salabossi sielä Anor Londossa sen bonfiren seinän takana. Oikeasti, löytääkö joku muka tällaiset asiat ilman, että luette niitä jostain? Näitä rehellisiä salareita rakastan pelissä ja tällaisia ei enää nykypeleissä juuri olekaan. Esimerkiksi jos haluaa takaisin sinne Asylumiin, joutuu kyllä vetkuilemaan ja tutkiskelemaa aika lailla. Niin hyvä meininki ja pitkästä aikaa kunnon salaisuuksia pelissä.
Pyörin myös Dusk's Archiven läpi. Taas tuli sellainen fiilis, että jäinköhän tänne nyt jumiin, kun sieltä vankilasta ei noin vaan warppailtukaan. Kävin myös Crystal Cavessa pyörähtämässä. Helvetin upea alue, mutta se läpinäkyvä silta koitui kuolemaksi aika nopeasti. Tässä vaiheessa palailin takaisin ja päätin duunailla jotain muuta.
Menin myös sinne lisäosan Astoria of the Abyssin ekaan mestaan ja seuraavana olisikin tarkoituksena tappaa se eka bossi sieltä. Tarvitsisin valoa Tomb of Giantsiin ja nyt on tuo bossi esteenä, kun en tajunnut aiemmin hommata tarvittavia esineitä. Siisti bossi ja läpäistävissä kunhan treenailee hetken.
Tässä vaiheessa jo selkeästi genin paras peli ja olen valmis lisäämään sen omaan TOP 5:seen. Aivan upea kokemus.
Tämä giffi myös kuvaa hienosti pelin kuumottavia tunnelmia:
Viimeaikoina on tullut kuunneltua punkimpaa ja shoegaze-suhinaa, mutta yhtäkkiä tällainen rehellinen indie-matskukin kolahti aika kovaa:
Tuotanto on aika siistiä, vaikkakin on vedetty aika tappiin studiossa ja mitään lo-fi viboja on turha hakea. Pitäisi toimia esimerkiksi Animal Collectivesta diggaileville.
Tuli pidättäydyttyä ihan sooloilulinjassa ja rämmin bossin ilman apuja meleenä. Aika helvetin monta kertaa tätä tuli testailtua, mutta kyllähän sieltä rupesi lopuksi liikkeet hahmottumaan ja sopiva taktiikka löytymään. Pahintahan tässä oli saada toinen eka kukistettua. Loppupuoliskon 1 vs. 1 ei sitten ollut enää mitenkään vaikeaa, ainakaan Smoughia vastaan. Jossain vaiheessa kuvittelin jo, että tässäkö oli se lopullinen seinä pelin etenemisen suhteen, mutta eipä ainakaan vielä pysäyttänyt.
Pysyttelin lähes koko matsin ajan pylväiden takana suojassa ja mahdollisimman lähellä pylväitä. Sieltä sitten harkitusti iskua aina tilaisuuden tullen ja huonetta kiertäen. Taistohan on myös aika mahdottomuus jos ei tiputa equip burdenia alle 25 %. Taisi se tuliasekin helpottaa taistoa hieman.
Tuntui, että taistelun aikana omat taidot kasvoivat ja tuosta 25 % equip rajasta ei ole enää ylös tulemista. Pakko se on olla ketteränä kokoajan vaikka defence laskisikin.
Nyt on sitten monta mestaa minne voisi edetä tutkiskelemaan. Lordvessel tuo myös suurta helpotusta siirtymiseen. Tästä on helvetin jees jatkaa.
Joo kannattaa lopettaa mietiskely samantien ja hakeutua kouluun. Aivan sama jos satut olemaan vanhempi kuin muut, ylemmillä koulutusasteilla sopeutuminen on erittäin helppoa ja yhteishenki kasvaa nopeasti. Vaikuttaa siltä, että olet aika umpikujassa tuon nykyisen hommasi kanssa.
Ostovoiman pienenemistäkään ei kannata spennailla. Kyllä sitä vanhempana kerkeää kuluttamaan. Tässä iässä on parasta hankkia hyviä kokemuksia. Sitäpaitsi pikku sniiduilu voi olla ihan hauskaa.
Toimiiko alkuperäisen Dark soulin -save tuossa Prepare to die -editionissa? Kiinnostaa nimittäin ostaa toinen Dark souli hyllyyn.
Pelailen itse boksilla ja kyllä toimi vanhat savet ihan normaalisti tän PTD-versionkin kanssa. Jostain luin, että PS3:sella olisi eri tilanne ja fyysiset kopiot luovat eri savefiluja ja eivät toimi.
Suosittelen kyllä hommaamista. Pikkasen kun laittaa DLC:n hintaan lisää niin saa koko paskan fyysisenä levyllä.
Ootko muuten miettinyt vielä jotain nettipelihäröilyä? Tietenkin Boxilla on se huono puoli kun Live on maksullinen, mutta siinä on omanlaisensa lisämauste kun kesken pelin joku tunkeutuu omaan maailmaan tai auttaa puolestaan itse muita.
Joo toistaiseksi on tuo Goldin maksullisuus pitänyt meikäläisen poissa noista nettihässäköistä. Varmaan yritän läpäistä ekana yksin koko pelin ja sen jälkeen tsekkailen nettihommelit. Varmasti tuo kyllä lisämausteensa peliin.
Katsoitko tarkkaan oliko sillä valittavana "Modify weapon" -kohta? Fire Claymoren tekeminen vaatii todennäköisesti myös Red Titaniteja, joten niitäkin olisi myös hyvä olla mukana. Niin ja onko sulla myös toi Large Flame Ember? Se pitäisi nimittäin antaa sille sepälle että hän pystyy takomaan tuliaseita. Jos nyt oikein muistan, niin kyseinen Ember löytyy jostain päin Demon Ruinsia johon pääsee sieltä tokalta kellolta.
Ilmeisesti homma meni vain niin, että piti pudottaa aseen tasot +5:seen. Tämän jälkeen piti olla ainoastaan Green Titanite Shardeja muutama niin Fire-aseen takominen onnistui. +10 Claymorea se ei antanut takoa Fire-aseeksi.
Nyt pitäisi sitten hoidella O&S. Kerran testasin ja oli jo aika lähellä toisen tiputtaminen. Kyllähän noiden liikkeet rupeavat olemaan pikkuhiljaa muistissa. Kärsivällisyyttä tarvitaan vain aika törkeästi, että malttaa odottaa sopivia kohtia jolloin uskaltaa laittaa iskua.