On tietenkin helppo sanoa Wiin jo osoittaneen ettei tehoja tarvita. Näkisin kuitenkin, että tässä eletään vähän erilaisia aikoja kuin tuolloin. Sitä paitsi, niin hyvin kuin Wii ensimmäisinä vuosina menestyikin, sen myynnit myös hiipuivat aika äkillisesti.
"Äkillisesti", eli neljä vuotta julkaisun jälkeen, kun oli myyty 80 miljoonaa konsolia? Ja ennen Wii U:ta menee kyllä 100 miljoonaa rikki.
Wiin ongelma ei todellakaan ollut laitemyynti, varsinkin kun myydyt laitteet vielä tuottivat rahaa. Wiin julkaiseminen vanhentuneella raudalla oli aivan älytön bisnes Nintendolle, ei mikään ihme jos/kun yrittävät toistaa tämän. Konsolin hinnan saa verrattain alas ja pelien kehityskustannukset pysyvät myös kurissa.
Tehot ja ohjaustapa tietenkin rokottivat pelivalikoimaa. Jos nyt kuitenkin uskotaan ilkeimpiä huhuja ja Wii U olisi vain samaa tasoa PS3:n ja 360:n kanssa, en analogitikkujen myötä näe mitään syytä miksei se tulisi saamaan 1-2 vuoden ajan täyttä tukea multiplatformpelien saralla. Assassin's Creed III ja kaverit ovat suoraan käännettävissä sille ja se saa varmasti ihmiset harkitsemaan laitteen ostamista kun päälle lyödään vielä eksklusiivit. Nähtäväksi jää riittääkö se 1-2 vuotta miten pitkäksi etumatkaksi.
Ihmiset tosin unohtavat sen, että jos telkkarissa oleva peli näyttää PS3-peliltä, pitää tehoa oikeasti löytyä X määrä enemmän, Wii U:n ohjaimen näytön takia. DS:llä ja tableteilla kuitenkin on nähty enemmän innovaatiota kuin Wiillä ja Kinectillä, joten ohjaimelta voinee odottaa paljon. Todennäköisesti niin paljon, että myös Sonylla kuumasti mietitään jotain "uutta". Microsoft taas varmaan lataa paukkunsa sisäänrakennettuun Kinectiin.
