Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 [2]
31  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 12.10.2011 23:19
Ensimmäinen kausi takana 100% kisoilla. Kuljettajissa olin 19., ja talli oli 10., eli niin kuin sen pitäisikin mennä. Parhaat sijoitukset 3x16. sija.

Tommonen mukava 60 tuntia meni ekan kauden vetämiseen  8) Nyt on uudet kujeet edessä. Melbourneen talli pisti tavoitukseksi aika-ajoista 13. ja kisasta 10. sija.. Että olisiko Lotus kehittynyt talven aikana niin paljoa? Saa nähdä, kun kohta lähden harjoituksiin.
Aikomuksena oli pitää joku viikon tauko, mutta eihän se ole mahdollista kun nyt vasta se mielenkiinto alkaa  :P

E: puol tuntia takana, ja fiilikset täsmälleen samat kuin jjanilla...

No eipä sen Lotuksen kehitys ollu menny eteenpäin, vaikka kaikki R&D objectivet tullu ajettua viime kaudella >:(.. Ainoastaan Trulli oli oppinut ajamaan talven aikana, ajoi nimittäin Australian aika-ajoissa sijalle 12. ajalla 1.25.2XX, kun edelliskautena ajoi reilusti yli 5 sekuntia hitaampia kierroksia. Itse sain ajaksi tasan 2,5 sekunttia huonomman ajan vaikka tuli puristettua kaikki irti siitä romusta. Eli onko tässä sitten mitään järkeä? Williamsit ajoivat 1.30. tuntumaan ja Renaultit 1.23. (Heidfeld tuli toiseksi aika-ajoissa).

Tais osat vaihtua Trullin kanssa täksi vuodeksi  :rollaus:


Taidanpa tietää mistä toi johtuu, että miksi huonoilla talleilla ei saa sopimuksia.. Sain koko Lotus kauden aikana level 6:n.. Kun kahden ekan kisan aikana Force Indialla level on jo 3, niin tuntuisi siltä, että peli olettaa kaikkien aloitustallien pystyvän samaan. Esim. Australiassa tavoitteet olivat 15. ja 12. Force Indialla, olin aika-ajossa ja kisassa juuri noilla sijoilla ja sain 2500xp viikonlopusta, enkä ajanut edes R&D objetivea kun sitä ei ollut.. Lotuksella jos tavoitteet olivat esim. 18. 15. ja ajoi juuri noille sijoille sai semmoset reilu 1000xp:tä  :/

Eli voit muutaman kauden joutua ajamaan Lotuksella ;D
32  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 11.10.2011 23:08
Todella tyytyväinen, että alotin uudestaan uran Force Indialla.. Paljon mielenkiintoisempaa taistella siellä keskikastissa kuin ajaa Lotuksella sijoilla 15 tai enemmän kun eteen on sen reilut minuutti ja taakse sama :)
Melbournen aika-ajoissa sijalle 15. ja voitto tallikaverista puolen sekuntin erolla. Saas nähä miten kisassa menee..

E: Eka 100% kisa takana tässä pelissä.. Loppusijoitus 12. Ekalla kierroksella mutkassa 5 spinnasin ja syntyi kunnon ketjukolari, jonka seurauksena sitten oma etusiipi meni tuhannen päreiksi ja molemmat Mercedesit ja Williamsit keskeyttivät.. No onneksi Safety Car radalle ja pelasti oman kisan.. 8)
33  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 11.10.2011 02:38
No eipä sen Lotuksen kehitys ollu menny eteenpäin, vaikka kaikki R&D objectivet tullu ajettua viime kaudella >:(.. Ainoastaan Trulli oli oppinut ajamaan talven aikana, ajoi nimittäin Australian aika-ajoissa sijalle 12. ajalla 1.25.2XX, kun edelliskautena ajoi reilusti yli 5 sekuntia hitaampia kierroksia. Itse sain ajaksi tasan 2,5 sekunttia huonomman ajan vaikka tuli puristettua kaikki irti siitä romusta. Eli onko tässä sitten mitään järkeä? Williamsit ajoivat 1.30. tuntumaan ja Renaultit 1.23. (Heidfeld tuli toiseksi aika-ajoissa).
Kai se on vaan pistettävä ura alusta ja vaihtaa talliksi Force India tai Williams ja muuttaa kisapituus 50%:sta 100%:n, kuten oli tarkotus pistää tälle toiselle kaudelle. Tuntuu, että tätä vauhtia ajan tolla Lotuksella kaikki loputkin 5 kautta urasta.

Onko muuten kuulunut mitään uutta tietoa siitä patchistä? Olis kiva tota co-op championshippiäkin koittaa..
34  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 10.10.2011 16:15
Noniin ensimmäinen kausi paketissa Lotuksen kanssa. 5 pistettä sain kauden aikana kerättyä, Valenciassa 8:s ja Abu Dhabissa 10:s. Hamilton vei mestaruuden kuuden pisteen erolla Webberiin. Valmistajien sarjassa ei suuria yllätyksiä nähty paitsi Force India, joka alkukaudesta ajoi pisteille muutamaan otteeseen, mutta loppukaudella sijoilla 15-19.

1. Red Bull
2. McLaren
3. Ferrari
4. Renault
5. Mercedes
6. Sauber
7. Toro Rosso
8. Force India
9. Williams
10. Lotus
11. HRT
12. Virgin

Lotuksella lähdetään myös toiseen kauteen. Näyttäisi muuten, että auto on mennyt eteenpäin, kun heti ensimmäisessä kisassa aika-ajoissa pitäisi olla 13. ja kisassa 10.  :o
35  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 08.10.2011 01:08
Nojoo, voihan se asia noinkin olla. F1 2010 en siis omista.
Takasiivet eivät näköjän irtoile tässä, niin onko kyseessä bugi tjsp.?
36  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 08.10.2011 00:22
Omaa peli-intoa kylläkin laskee jos noin radikaaleja muutoksia tapahtuu talven takana.. Kun pelin nimi on F1 2011 niin eikö tallien ja kuljettajien pitäisi olla myös sen vuoden mukaan, eikä päinvastoin. :(
37  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 06.10.2011 20:10
Otin ABS jarrut pois unkarin ekassa harjoituksessa. Mitä huomasin, niin renkaiden kulutus räjähti. Ne alkoivat kulumaan ainakin kolmanneksen nopeammin, ja sellaista ei kestä. Eli ABSit takaisin. Samoilla säädöillä ABSien kanssa, ja kierrosajastakin lähti johonkin 3 sekuntia pois. Eli itsellä ne on ainakin huomattavasti nopeammat, ja kisaa en edes koittaisi ajaa niillä, renkaat loppuisivat ennen puolta väliä.

Ja toistan tämän erään kysymykseni, kuinka pitkään se muutaman viikon kuluessa tarkoittaa kun sopimukseen pitäisi vastata? Onko se muutama kisa? (3-4) vai oikeasti se muutama viikko, koska silloin minun pitäisi vastata jo unkarin jälkeen kun todellisuudessahan siinä kohdassa tulee kesätauko. Jotain infoa jos jolla kulla on edes antaa.

Mulle tarjottiin Unkarin jälkeen, että uusisin sopimuksen Lotukselle ja aika olisi Sao Paoloon asti eli kauden loppuun. Ja Monzan jälkeen tuli sopimus Virginiltä, johon olisi aikaa vastata Yeongamiin asti. Niissä viesteissä kyllä kerrotaan aina kaikki tarvittavat tiedot. :)
38  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 06.10.2011 14:36
Itellä vaikeusaste Legend ja kaikki assistit pois paitsi TCS Medium. Mitä tuo ABS edes tekee? Pistin heti ekalla pelikerralla kaikki assistit pois..
Time spent on track 28h 17min, distance travelled 5,445km ja kierroksia 942.
39  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 05.10.2011 19:50
Itse käsitin sitä nuolta, joka tulee kun vastustaja on tarpeeksi lähellä ja näyttää mistä suunnasta kuski tulee. Siihen ei mielestäni voi vaikuttaa

Joo just sitä tarkotin.. Tulee aina sen "nuolen" myötä vähän blokattua liikaa ;D
40  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 05.10.2011 17:10
Tietääkö kukaan kuinka pitkälle kautta sopimuksia oikeen tulee? Monzaan asti on tullut kaksi sopimusta Lotukselta ja Virginiltä.. Virginin sopimukseen pitäisi vastata pariin kisaan mennessä, kun en Lotuksella jaksa kahta kautta peräkkäin ajaa. Eli kannattaako tuo sopimus hyväksyä vai tuleeko sieltä enää uusia? Rival on Di Resta, joka on n. 10 pistettä edellä, jota en tule ohittamaan eli turha odotella sopimusta ainakaan sieltä suunnalta.

Toiseksi, saako sen nuolen pois, joka näyttää mistä suunnasta ohitetaan?
41  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 05.10.2011 01:59
Ota vielä huomioon, että vaikka CM saisi patchin valmiiksi lähiaikoina, niin Sonyn täytyy vielä hyväksyä se ja siihen kuluu aikaa sen viikon varmaankin.. Eli ehkä realistisin patchin saapumispäivä on 2-3 viikon päästä. :(
42  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 03.10.2011 23:08
Ei helvetti mikä kisa Unkarin Hungaroringissä! ;D .. Ei voi muuta sanoa kuin että oli mielenkiintoisin, viihdyttävin ja yksi hauskimmista kisoista ikinä. Kisapituutena se normaali 50%.
Aika-ajossa sija 20. vaikka meni todella nappiin koko kierros, no ei siitä sen enempää vaan lähdin luottavaisin mielin kisaan (ko. rata yksi suosikeistani). Aurinkoista säätä oli luvattu ennen kisaa, joka myös piti paikkansa. Ensimmäisessä mutkassa Rosberg aiheuttaa kolarin ja Safety Car radalle. Loistavan startin vuoksi nousin sijalle 7. Kierroksella 10 jälkeen alkoi sitten tapahtua. Ensin Maldonado ajaa ties missä, jonka seurauksena Di Resta keskeyttää, Button keskeyttää kärkipaikalta. Massa sijalta 3. ja Buemi kympin sakista ajelevat ilman etusiipeä ja jäävät pari kierrosta kärjestä. Glock kolaroi häntäpäässä ja keskeyttää ja lopulta kierroksella 33/35 eli oma viimeinen kierros (jäin 2 kierrosta kärjestä) Hamilton keskeyttää.
Maldonado yritti aika erikoista 2 pysähdyksen taktiikkaa (peli suositteli neljää). Tämän takia Maldonado jäi viimeisillä kierroksilla 10-20sek per. kierros, mutta kävi silti toiseksi viimeisellä kierroksella varikolla  ;D. Että sellanen kisa, näitä lisää! :)

Ja lopputuloksetkin näytti varsin erikoisilta Heidfeld 4. Perez 5. Molemmat Sauberit 6-7. Liuzzi 12. jne.
Pitihän tosta Maldonadon törttöilystä tottakai videotakin ottaa. Huom. kännykällä kuvattu eli 720p ja saa jotain selvääkin.

E: Ensimmäistä sopimustakin tarjottiin ennen Unkarin GP:tä, yllättäen Lotukselta. >:(
E2: Videosta huomaa ISON miinuksen, ajan 150km/h Williamsin perään ja auto säilyy täysin ehjänä, vaikka damage Full.

Spoileri (osoita katsoaksesi)
43  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 02.10.2011 23:22
Nyt tuli Silverstonen jälkeen ilmotus, että ollaan nyt Trullin kanssa "tasavertaisia" vai mitä lie tuo Equal sitten ikinä tarkottaaki :D .. Tajusivat sentään nyt jo tehä noin, kun Team mate challengen mukaan: kisat 9-0, aika-ajot VAAN 5-4 :o, nopeimmat kierrokset 7-2 ja pisteet 4-0. Podiumille ei yllättäen oo lotuksella ollu asiaa ;D
44  Yleinen / Peliseura / Vs: F1 2011 -online (ilmoittautuminen PLF1-karsintoihin käynnissä) : 30.09.2011 20:38
Milläs radalla muuten ajetaan? Asetuksista random vai jonkinsortin äänestys siitä radasta?
45  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 30.09.2011 18:51
Jeee, ensimmäinen pistesija Lotuksella legendillä. Sija 8. Valenciassa, kiitos AI:n joka ei osaa ohittaa ;D Kuten kierrosajat kertovat niin kyllä AI osaa ajaa legendillä, mutta ohittaminen on sitten ihan eri asia..

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Spoileri (osoita katsoaksesi)
46  Yleinen / Peliseura / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 30.09.2011 18:17
1. Olvi-
2. karppane
3. Juhohfin
4. Aappo1
5. Jaba82
6. SuomiFIN
7. SuoBBis (ehkä)
8. cokeFIN (ehkä)
9. F1-Fani (Super-Jesse12)
10. jjani_
47  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 30.09.2011 02:34
Noniin toinen 12. sija Montrealissa, edellinenhän siis Istanbulissa. Kun istanbulissa piti vain pidätellä takana tulevia, niin tässä sai ajaa ihan kunnon kisaa. Suunnilleen samoja kierrosaikoja B-luokan autojen kanssa jokaisella kierroksella, jopa molemmat Mercedesit jäivät taakse, kun eivät jostain syystä osaa ajaa Montrealin viimeistä shikaania. Liukastelivat ja jopa spinnasit siinä pari kertaa. Näyttäisi joo siltä että AI kaikista helpoin tähän asti juuri tuolla Montrealin radalla.

Aika-ajot ovat olleet itselle hyvin vaikeita tähänastisen uran aikana 2/7 aika-ajosta on mennyt tallin antamien tavoitteiden mukaan, kun taas kisoista 6/7 mennyt tavoitteen yläpuolelle. Onko muilla sama juttu, että aika-ajossa sijoitus tahtoo aina olla tuo 18-19 (jos alla Lotus)?
48  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 28.09.2011 23:29
Huhhuh, olipas melkonen kisa Istanbulissa Lotuksella ja vaikeusasteena siis Legend. :) Kaikissa kolmissa harjoituksissa tuli helpohkosti suoritettua R&D objectivet, mutta jäin silti kaikissa harjoituksissa viimeiselle sijalle.. :P
Aika-ajossa sain autosta puristettua hieman enemmän irti ja loppusijoitus ajalla 1.29.3, Q2:een olisi tarvittu noin kolme sekunttia kovempi aika eli ei mitään mahdollisuuksia. Kisaan en odottanut mitään ihmeellistä sijoitusta kun tähänastinen heikoin aika-ajo suoritus oli 18 ja sääennusteeksi oli luvattu rankkasadetta, jossa eikä todellakaan ole vahvuuksiani.

Kisassa, startissa sain loistavan startin ja pääsin sisälinjalta leikkaamaan Kobayashin eteen 12. sijalle. Siinä sitten ajelin 10 kierrosta 6-7 auton letka takana ja eteen oli reilut 10 sekuntia Heidfeldiin. Taktiikkana oli tietysti ajella mahdollisimman leveästi ja pidätellä takana tulevia B-luokan tiimejä niin pitkään kuin mahdollista. No, Kobayashi pääsi sitten ohitseni siinä pitkässä karteessa, mutta kuinka ollakkaan kierrosta myöhemmin samassa paikkaa Kobayashin oikea takarengas puhkeaa ja nousin taas takaisin sijalle 12. Sama tahti jatkui seuraavat viisi kierrosta eli mentiin kirjaimellisesti junassa, minä tietysti veturina. :rollaus: Kunnes Barrichello sitten ajaa perään ja menettää etusiipensä ja samassa myös spinnaa seinään ja kisa ohi, itse taas selvisin vaurioitta kuin ihmeen kaupalla. Tämän peräänajon jälkeen takana tulevien Buemin, Di Restan ja muiden vauhti romahtaa ja alan repiä kierros kierrokselta eroa 0.5-1 sekunnin verran. No kierroksella 25/29 kun eroa takana tuleviin oli jo lähemmäs 10 sekuntia, sade loppui ja kisainssi suositteli renkaiden vaihtoa välikelinrenkaisiin, enkä viittinyt alkaa leikkiä sankaria kun kerran muutkin tallit kävivät renkaidenvaihdossa ja voitto tuntui lähes varmalta. Tämän jälkeen Buemi ja kumppanit alkoivat tykittämään 3-4 sekuntia, itseäni kovempia kierroksia ja viimeiset kaksi kierrosta sai ihan tosissaan peitellä. Loppusijoitus 12. Alle puolen sekunnin erolla Buemiin, Di Restaan ja Alguersuariin. Todella todella tyytyväinen tulokseen kun edelliset sijoitukset olivat 17. 18. ja 17. Eli aika selvä parannus. :lol:

Kisaan jälkeen fiiliksiä laski, kun kaikesta tästä, että sain sen romun ajettua maaliin sijalle 12. saan hikiset 1,200xp. Aivan samaa luokkaa kuin muistakin kisoista. Ja viikonlopun reputationiksi HUIKEAT 0,3. Tulipas taas vaihteeksi vähän tekstiä. ;D
49  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Rattiohjaimet - koska autopelisi on sen arvoinen : 28.09.2011 00:07
Onko tuossa Logitech Driving Force GT ratissa minkälaiset vaihteet? Verkkokaupan sivuilla kerrotiin olevan ihan normi keppi- ja pedaalivaihteet.. Niin mitä ne pedaalivaihteet sitten tarkottaa? Ratilla olisi nyt ainakin alustavasti tarkotus pelata F1 2011. Eli onko mitään viivettä yms. pelatessa kyseistä peliä?
50  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic : 25.09.2011 22:31
Noniin, alkanu pikkuhiljaa tuo ajaminen tuottaa tulosta, kun ensimmäisessa viidessä kisassa saalistin vain kaksi pistettä, niin nyt Monacossa ja Montrealissa 6pts ja 15pts.. Autona siis Williams ja Hard ja 50% kisapituus.
Montrealissa olisi varmasti voittokin irronut ilman viimeisillä kierroksilla tapahtunutta törmäilyä Alonson kanssa, jossa Alonso ajoi taysin selvästi kylkeen, jonka seurauksena sitten spinnasin ja 10 sekunnin penaltyt päälle. >:(

Onko kellään mitään hajua millo se Co-Op patchi tulee, vai tuleeko milloinkaan?

E: Näköjään, jos pelaat Ps3:lla niin HD-Ready TV:llä on paras kuvanlaatu, kun taas Full HD TV:llä paljon huonompi.
51  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic (julkaistu tänään!) : 24.09.2011 01:52
Btw, onko kenelläkään tullut Safety Car AI:n aiheuttamasta kolarissa, jossa ei itse ole mukana? Vai onko se ylipäätänsä edes mahollista?
52  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic (julkaistu tänään!) : 23.09.2011 23:56
Aloitin parin tunnin pelailun jälkeen uran Williamsilla, vaikeustasona professional, kaikki muut assistit pois paitsi TCS Medium, ja automaattivaihteet päällä (ajan padilla), sekä kisan pituutena 50%. Melbournen aika-ajoissa vaikka ajoi miten "täydellisiä"  ;D kierroksia niin sijoitus oli lopulta vasta 18, n.3 sekuntia kärjestä. (oma aika ei nyt muistu mieleen). No kisassa sitten hyvän startin ansiosta taisin sijoittua 13.  

Malesiassa alkoi sitten vähän mietityttämään tuo AI:n touhu kun voitin aika-ajossa Vettelin 0,5 sekunnilla ilman mitään ihmeellisempää kierrosta, voittoaika oli 1.34.0.
Kisaan oli sitten luvattu rankkasadetta, ja AI jatkoi samaa surkeaa esitystä ensimmäiset kaksi kierrosta. No sitten kaikki vastustajat kaivoivat jostain ihme vauhdin ja alkoivat ajaa professional tasolle sopivampia aikoja ja aloin taistella sijoista 5-8 Heidfeldin, Alonson ja Hamiltonin kanssa. Ajeltiin reilut puoli kisaa samaan tahtiin, kunnes Hamilton ajaa kylkeen (ilman penaltya tottakai). Ajelin yksikseni sitten sijalla 8. hetken aikaa kunnes kisainssi ilmoittaa kierroksella 25/28 kohdalla, että kaikki MUUT autot menevät vaihtamaan välikelinrenkaita radan kuivumisen johdosta. Ajattelin, että jos nyt kerrankin lykästäis ja pääsisin jopa podiumille. No eipä tietenkään, kun Button kiilaa varikolta ulos tultaessa eteeni kolmanneksi ja yritän ohittaa mutkassa 1, mutta oikea eturengas "hipaisee nurmikkoa" samalla kun ohitin Buttonin.. Sen seurauksena sitten 20 sekunnin penalty ja sijoitus lopulta 9.

Kokonaisuudessaan peli vaikuttanut oikein hyvältä, lukuunottamatta sitä varikkosuoran diashowta.  :lol: Pystyykö muuten Urassa olevan kuskin nimeä vaihtaa?


53  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic (julkaisupäivä huomenna!) : 23.09.2011 01:33
Millä autoilla on KERS käytössä niistä joilla ura aloitetaan?
54  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic (julkaisupäivä huomenna!) : 22.09.2011 19:19
OT:na mikä olisi paras ratti juuri tähän peliin? Hinta saisi olla korkeintaan sen 100€..
55  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: F1 2011 | virallinen topic (2 yötä julkaisuun) : 21.09.2011 21:02
Taidan tehdä niin kuten nikob suunnitteli eli jos peli ei ole perjantaina postilaatikossa käyn hakemassa sen vaikka gigantista ja antaa toisen sitten vaihdossa pois. On tätä peliä sen verran odotettu, että aion todellakin perjantaina kruisailla Spassa ja Kanadassa.
Vpd:lle saapuu vasta huomenna varastoon näitä. Peruin tilauksen ja saan tilalle pelin arvoisen lahjakortin. Voi sillä vaikka tilailla si Dead Islandin.
Eli perjantaina pelin metsästykseen  ;D

http://www.vpd.fi/tuote/23652/436/130/PS3/Ajo/F1%202011%20PS3%20%28%C3%85land%201943%29
Tossa kyl näyttäis, että ois heti saatavilla Ahvenanmaan varastosta.. Vai tilasitko ihan normaalia kautta pelin? Toivotaan parasta et pääsis jo viikonlopuks pelailee.  :)
Sivuja: 1 [2]
Pelaajalauta 2007-2025
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines