Darksiders tuli läpäistyä ja pelikello näytti muistaakseni jotain hieman alle 20h luokkaa (vaikka raptr väittääkin että tuli pelattua 26h). Aivan loistava peli kyseessä ja mielestäni yksi genin unohdetuista helmista. Koko pelissä oli vain yksi hieman huono/tylsä dungeon, mutta muu oli aivan timanttia. Saanee nykyään halvalla gamestopeista ja verkkokaupoista, joten kannattaa ehdottomasti hommata.
Olen ollut Galaxy S2:een niin tyytyväinen kuin olla ja voi. Ylivoimaisesti paras luuri mitä marketeista saa ja olen kohta testaillut varmaan lähes kaikkia mahdollisia. Jo eka Galaxy oli erinomainen, mutta alkoi hidastelemaan ajan kanssa. S2 sen sijaan jyrää päivästä toiseen aivan täydellisesti, enkä vieläkään ole keksinyt mitään puutteita laitteesta. Akun kestokin on ominaisuuksiin nähden hyvä.
Sama. HTC Desire meni vaihtoon sisäisen muistin pienuuden takia ja SGS2:een ei ole tarvinnut pettyä missään vaiheessa. Vääntöä riittää ja tosiaan akku kestää hemmetin hyvin, varsinkin kun on päivittänyt tuohon 2000mAh tehoakkuun. Ainoat ärsyttävyydet ovatkin olleet vain Touchwizin kanssa, HTC:n Sense oli mielestäni paljon parempi.
Kaikki se viha mikä porukalla on Maikkaria vastaan pitäisi IMHO oikeasti kääntää myös YLE:ä kohti, koska heille ei kisojen näyttäminen kelvannut.
Samalla tosin voi inhota sitten myös Nelosta, Subia ja vaikka Voicea ja SuomiTV:täkin samoista syistä..
Paitsi noilla sun mainitsemilla kanavilla ei ollut oikeuksia kisoihin alunperinkään...
Ja tämä maksukorttitrendi urheilun kanssa on vain suoraa seurausta televisio-oikeuksien hintojen ja taviskatsojien kysynnän eritasoisesta kasvusta. Televisiointien hankintahinnat kasvavat
Hauskana ajatusleikkinä voisi miettiä, että minkä kokoinen kaikki tämä haloo lippuhinnoista ja televisioinneista olisi jos poika ei olisi saunonut vuosi sitten?
Eli maksullisuus on sinänsä ihan jees, mutta jos käytännössä vain siirretään sama palvelu/ohjelma maksulliseksi mikä oli ennen ilmaista (joka on mielestäni tässä lätkän tapauksessa aika lähellä totuutta tällä hetkellä), touhu alkaa vituttamaan ja se tuntuu rahastukselta. Varsinkin jos hinta on useamman kympin.
Paitsi että tässä tapauksessa Mtv3:n/Canalin tuotantoarvot ovat huimasti kovempia kuin YLE:llä, joka näkyy suoraan ottelulähetysten niin kuvallisessa laadussa(kaikki ottelut HD:na), kuin myös grafiikoissa, studioiden puitteissa ja sisällössä jne. Eli kyllä tässä paremmasta tuotteesta mielestäni maksetaan. Ja tietysti niille, keille tämä ei kelpaa, on ilmaiskanavilla nähtävät kaikki Suomen matsit ja ratkaisupelit.
Kaiken ytimenä on kuitenkin mielestäni se fakta, että YLE olisi voinut jatkaa kisojen näyttämistä, mutta se halusi panostaa HBO:n kalliisiin sarjoihin, Mestareiden Liigaan ja muihin urheilulajeihin. MTV3:n mukaan he virittelivät alussa jopa yhteisprojektia YLE:n kanssa, mutta heille ei sekään kelvannut. Ilman MTV3:a/Canalia voitaisiin, pahimmassa tapauksessa toki, oikeasti olla tilanteessa, että MM-kisoja ei tule mistään Suomen tv:ssä. Kaikki se viha mikä porukalla on Maikkaria vastaan pitäisi IMHO oikeasti kääntää myös YLE:ä kohti, koska heille ei kisojen näyttäminen kelvannut.
Ephram, voiko vielä vaihtaa mukaan ilmoitettua sarjaa? Kun Studio Julmahuvi puuttuu listoilta, ja kuuluisi mukaan ehdottomasti, vaihtaisin sen mielellään vaikka itse ehdottamaan HBO:n 24/7-dokkarisarjaan.
Crackdown on yksi tämän sukupolven hienoimpia pelejä, joka ikävä kyllä jäi monilta tajuamatta. Jos hahmoa ei kehitä heti täysille vaan koettaa piestä pomoja vähän heikommalla agentilla, peli pääsee oikeuksiinsa.
Tämä. Aivan loistava peli.
SotD on myös oikein hieno peli ja varsinkin äänisuunnittelu iski meikäläiseen.
Eikös ääniprofiilin valinta alasvetovalikosta ole Android 2.3:n ominaisuus? Ainakin omassa Android 2.3.7:ssa on, ja tietääkseni ei ole mikään Cyanogenmodin ominaisuus. Sitten jos ei tuota lödy niin ainahan ääniprofiilin voi vaihtaa pitämällä virtanäppäintä hetken pohjassa. Ja jos ei tuokaan ole mielekäs vaihtoehto niin voi kotiruudulle pistää virranhallinta-widgetin, jossa on ääniprofiilin valinta. Kaikki ihan Androidin omia ominaisuuksia.
Touchwizin ääniprofiilihallinta ei tällaiseen taipunut. Eli kun itse haluan juuri nuo aiemmin mainitut kolme vaihtoehtoa, tarjosi Samsung ennen tätä vaihtoehdot vain käytännössä kahteen profiiliin: Äänellinen värinällä tai ilman, tai äänetön värinällä tai ilman.
Myös plussaa siitä, että VIHDOINKIN alasvetovalikosta saa suoraan valittua kolme ääniprofiilia: äänellisen(värinä vapaanehtoinen), pelkän värinän ja täysin äänettömän. Vielä viime firmiksellä tähän tarkoitukseen joutui asentamaan Play Storesta appin.
Onkos suositella jotain appia? Itellä just sama ongelma ja hidasta mennä asetuksien kautta säätämään. Puhelimena vieläpä SGS, joten ei ICS ole tulossa koskaan.
Virallinen parhaus parhautui hieman lisää eilen, kun Smasung puski Galaxy S2:lle ICS-päivityksen. Vetäisin OTA:na välittömästi ja otin varmuuden vuoksi vielä factory resetin ja hyvin on toiminut. Mitään massiivisia uudistuksia ei ole osunut silmään, lukuunottamatta puhelimen naamalukitusta tai muuta toisarvoista, mutta toimivammalta ja nopeammalta tuntuu. Myös plussaa siitä, että VIHDOINKIN alasvetovalikosta saa suoraan valittua kolme ääniprofiilia: äänellisen(värinä vapaanehtoinen), pelkän värinän ja täysin äänettömän. Vielä viime firmiksellä tähän tarkoitukseen joutui asentamaan Play Storesta appin. Miinusta kyllä siitä, että vieläkään ei saa automaattisesti sortattua applistaa aakkosjärjestykseen, vaan sen joutuu tekemään käsin.
HIMYM kävi lupaavan alun jälkeen sellaisessa syväkyykyssä että oksat pois, mutta on parantanut roimasti ja on nykyään jälleen katsottavaa/hyvää.
Neloseltakin tullut Carnivale oli kyllä loistava osoitus siitä, että sarja hyötyy kun se osataan niputtaa ajoissa. Tosin sekin lopetettiin kesken toiseen kauteen, kun tarkoitus oli tehdä kuusi kautta, joten toinen kausi on aika tiheätahtista tykitystä.
Kaikkien ylipitkien sontakikkareiden kuningas on kyllä Simpsonit. Sarja on loistaviin alkukausiin verrattuna nykyään aivan järkyttävää huttua.
Quake 1:n Team Fortress oli se ensikosketus kun sitä pelattiin kaverin kanssa vuorotellen. Tämän jälkeen ei taitanut tulla pelattua oikein mitään ennen kuin asensin CS:n koneelle. Sitä tulikin sitten väännettyä niin järkyttävät määrät, että jälkeenpäin hirvittää. En sitten tiedä onko tämä ollut osasyynä siihen, että en nykyään pelaa juuri yhtään nettimoninpelejä. Kahdessa ekassa MW:ssäkin pelasin oikeastaan ainoastaan yksinpelit läpi, ja korkeintaan varvasta kastoin moninpelin puolella. Kai siinä ärsyttää se, että pelikokemus on niin paljon kiinni kanssapelaajista ja ei ole aikaa uppoutua niin paljon yksittäiseen peliin. Helpompi on heittää peli boxiin ja jatkaa yksinpeliä viime tallennuspisteestä.
Jaetun ruudun moninpelit ja silloin tällöin lanittaminen pienessä mittakaavassa ovat kyllä sitä kuuluisaa "parhautta".
2k:n lätkäthän viettivät puhtaan sapattivuoden ainakin viime kauden osalta. Toivottavasti palaisivat levänneinä markkinoille tänä vuonna, koska ei tuota EA:n paikallaan juossutta huttua kestä yksinpelattuna millään. NHL 2k8 on kyllä edelleenkin paras simulätkä mitä on tehty.
Gears of War 3 tuli väännettyä läpi. Vaikka pelimekaniikat oli koettu jo ekan pulituntisen jälkeen muutama vuosi sitten Gears 1:ssä, tarjosi kolmas osa oikein viihdyttävän vuoristorata-ajelun. Juoni oli jälleen aivan yhdentekevää huttua, vaikka Kun onneksi Giant Bombcastissa varoittivat vaikeustasojen helppoudesta, valitsin suoraan Hardcoren. Tämäkin tosin osoittautui viimeistä taistelua lukuunottamatta aikamoiseksi läpijuoksuksi.
Seuraavaksi työn alle pari vuotta vanha Darksiders, joka on ekan parin tunnin jälkeen järkyttävän kovaa kamaa. Häpeilemätön Zeldojen ja God of Warien ristisiitos on hemmetin viimeistellyn oloinen paketti.
Tällöin julkaistiin kolme merkkiteosta, jotka muovasivat olennaisesti pelimakuani ja joltain osin muutti peleissä arvostamiani asioita:
Metal Gear Solid Solid Snaken tarina PS1:llä opetti vaatimaan enemmän peliltä tarinankerronnallisesti kuin "etsi prinsessa, mene linnaan, prinsessa ei ole ensimmäisessä linnassa, mene toiseen linnaan, jne." Yhdisti elokuvallisen tarinankerronnan peleihin ja oli ensimmäisiä pelejä(ellei jopa ensimmäinen?) jotka tekivät välianimaatiot suoraan pelimoottorissa. Graafisesti järkyttävän komea peli aikoinaan, joka käytännössä loi uuden alagenren 3rd-person shootereiden/seikkailupelien alle.
International Superstar Soccer 98 Pro Kaikki sen tiesivät aikoinaan, Fifat olivat ainoita futispelejä joita kannatti pelata. Saksipotkut puolesta kentästä ja vaparit kolmestakympistä yläpeltiin olivat arkipäivää, kunnes tutustuin Japanin ihmemiehien vaihtoehtoiseen futissarjaan. Fifassa oli lisenssit ja kaikki pelattavuuden ulkopuolinen osa enemmän kuin kunnossa, mutta ISS:ssa oli kunnossa se tärkein: sen pelattavuudesta löytyi aivan uudenlaista syvyyttä ja toimivuutta. Myöhemmin Pro Evolution Socceriksi muuttunut sarja opetti vaatimaan peleiltä korkeiden tuotantoarvojen ja paskojen lisensoitujen menu-musiikkien sijaan ennen kaikkea pelattavuutta.
Half-Life FPS-pelien merkkiteos opetti että sen genren peleihin pystyi ymppäämään mukaan vahvan tarinan kaiken räiskinnän kylkeen. Kaikki tasohyppely tässä pelissähän on vieläkin sitä vetisintä persepaskaa mitä tältä puolelta Turkua löytyy, mutta kaikki muu tässä paketissa olikin kohdillaan. Tunnelmallinen teos, joka venytti genrerajoja.
Varmaan kysytty ennenkin, mutta ei jaksa selailla. Eli mites se nyt menikään: jos PayPal-tilillä on fyrkkaa, mutta ostaa arvoa arvokkaamman ostoksen niin osaako PayPal käyttää automaattisesti ensiksi sen tilin tyhjäksi ja ottaa puuttuvat fydyt kortilta?
Mielestäni pitää ensin yhdistää PayPalin kanssa normaali pankkitili, jonka jälkeen PayPal osaa ottaa puuttuvat rahat sieltä.
Super Mario World Donkey Kong Country SMW on kutakuinkin täydellinen 2D Nintendo-tasohyppely. Pelimaailma on laaja ja täynnä vaihtoehtoisia polkuja, ohjaus on todella napakkaa, ulkoasu tyylikäs ja musiikit äärimmäisen tarttuvia. DKC ei mielestäni yllä persoonallisuudeltaan tai pelattavuudeltaan lähellekään SMW:tä.
Super Mario 64 Super Mario Bros. 3 Vaikka henkilökohtaisesti tykkään näistä kahdesta enemmän SMB3:sta, on minun pakko valita Super Mario 64, koska SM64 oli ensimmäinen onnistunut 3D-tasohyppely ja käytännössä määritti genren. Se kertoo minusta kaiken että 3rd person -tasohyppelyissä on edelleenkin havaittavissa juuri SM64:stä peräisin olevia ratkaisuja.
A rumor swirling around a few weeks ago pegged Rocksteady Games as the developers on a new Teenage Mutant Ninja Turtles game. Rocksteady chief Sefton Hill told Kotaku that, while the rumor was amusing, they're doing no such thing.