Käytännössä miljoona kertaa parempi kuin paskan Halo 3 varmaan jokaisella osa-alueella. Tosin toistaiseksi netissä tulee vain uskomattoman huonoja pelaajia vastaan.
Betasta on jo hetki, enkä loppujenlopuksi sitä kovinkaan paljon pelannut, mutta en minä niin paljon eroa huomannut Reachin ja Halo 3:sen välillä?
Ei olisi kyllä pitänyt tilata Amazonista, kyllä sitä jo ihan mielellään tätä pelaisi.
Juu, täälläkin onnistuttiin lipun hankinnassa. Suuret kiitokset Sarkonille, tuskin olisin muuten tätä onnistunut ajoissa bongaamaan mistään!
Mahtavatkohan tehdä vähän Rage Against the Machinen ja My Bloody Valentinen ja muiden tapaan ihan vain keikka-reunionin, vai lieneeköhän joskus ihan levyäkin olla tulossa. . . Muutamaa ei-levytettyä kappaletta taisivat silloin loppupuolella keikoilla ainakin soittaa.
Jösses, enpä olisi uskonut, että olisi koskaan tullut mahdollisuutta nähdä Godspeediä livenä!
Onkos bändi ehtinyt vielä heittää yhtään keikkaa sen jälkeen kun julkistivat tämän reunionin tapaisensa? Tietäisi vähän minkälaista tavaraa olisi mahdollisesti odotettavissa, jos vaikka sattuisi saamaan lipun tuonne.
Case 0 pongahti eilen Arcadeen, ehtikö kukaan muu tuota ladata?
Itse pidin tästä Dead Rising 2:den prologueksi tarkoitetusta, noin parin tunnin pelistä yllättävän paljon. Pelin pikkuisessa kylässä on aikarajaan nähden juuri sopivasti tutkittavaa ja lahdattavaakin zombien muodossa riittää enemmän kuin riittävästi. Joka tuntuu itseasiassa hieman oudolta koska pelin kaupungissa Still Creekissä ei ainakaan muistaakseni ole yhtään rakennusta, joka ei olisi jonkinlainen yritys tai kauppa. . .
Tuntuu, että Dead Risingin aikaraja, rajattu inventaario ja pysyvä hahmonkehitys toimii paljon paremmin tälläisessä pikkuisessa kampanjassa kuin se toimisi ns. normaalipituisessa kampanjassa. Mutta, sanottakoon etten ole pelannut ensimmäistä Dead Risingiä kuin muutaman minuutin, joten ehkä olen täysin väärässä. Ja vaikka en olisikaan, sen verran hauskaa minulla oli Case 0'n kanssa, että en malta odottaa Dead Rising 2:ta, varsinkin kun siinä on co-oppikin.
Ainoa harmittava asia Case 0:ssa ja siten oletettavasti Dead Rising 2:ssakin on tavaroiden yhdistelyn, yksi näiden kahden pelin isoista uudistuksista, rajallisuus. Tavaroita ei tosiaankaan saa yhdistellä mielensä mukaan, vaan pelissä on tietyt "reseptit" tavaroille. Tuskin Capcom on missään muuta tästä sanonutkaan, mutta Case 0'n perusteella reseptit tuntuvat olevan aika. . . outoja ja jotain, jota ihan heti tuskin tulee mieleen. Tämä yhdistettynä aika pikkuiseen inventaarioon tekee oikean tavara-yhdistelmän etsimisestä aikamoista ravaamista ja tuskastumista, ja toistaalta se tekee oikean yhdistelmän löytämisestä varsin mieleenpainuvan hetken kuten sähköharavan rakentaminen minulle oli.
Kiitos vapaapäivän ja Giant Bombin, viime yö meni pelatessa. . . Quakea.
Tai oikeastaan viime yö meni katsellessa Quaken consolea odotellen, että Giant Bombin serverille tuli tilaa ja Giant Bombin Quake-streamia. tuli sitä päästyä muutamaan mappiin mukaan ja en voi sanoa muuta kuin, että QUAKE. ON. LOISTAVA. PELI. Tuli heti mieleen yläasteen atk-tunnit, jotka ainakin ekana vuonna tuli vietettyä pelkästään Quaken seurassa.
(ei joku haluaisi tehdä Pelaajalauta-serveriä? iski jonkinlainen Quake-kuume ja se iski kovaa. jotain uskomattoman hypnoottista rocket launcherin räjähdyksissä ja kuolonkorinoissa on)
Harvemmin piirrettyjä tehdään länsimaissa samalla mentaliteetilla kuin Coenin veljesten elokuvia tms.
Jos tänne Euroopan tarjonnan puolelle uskaltaa katsoa, niin eiköhän vähän tuohon suuntaan nojaavia animaatioita löydy, Persepolis ja Waltz with Bashir nyt ensimmäisinä tulevat mieleen. Mutta kyllä animaatio on yleisesti ottaen hieman kaavoihin kangistunut ja yksi ongelma taitaa olla siinä, että suurin osa animaatioista tehdään suurissa studioissa. Pixarin elokuvien ohjaajat ja käsikirjoittajat tulevat Pixarin sisältä. Tekisi ihan hyvää Pixarin elokuville ja animaatioelokuville yleensäkin välillä päästää Ratatouillen background-suunnittelijan sijaan joku ns. oikea ohjaaja ohjaksiin. Viime vuoden Fantastic Mr. Fox on tästä hieno, hieno esimerkki.
Hohoo! Namco julkisti viimeinkin uuden Ace Combatin joka ei ole PSP-julkaisu!
Vauhdikkaan trailerin perusteella meno on sopivan typerää ja eeppistä täydellisellä roska-rokilla säestettynä. Ilmeisesti pelillisesti mennään rutkasi arcademaisempaan suuntaan, joka taitaa tehdä Ace Combatille ihan hyvää. Ihan hienoja pelejä aiemmat osat ovat olleen, mutta alkaa sitä jo parinkin aikalailla samanlailla pelattavien osien jälkeen jo tehdä mieli jotain hieman erilaista. Tai no, jos saan Ace Combatilta kauniita ohjuksia seuraavia savuvanoja ja hölmön tarinan, niin olen kovin tyytyväinen.
Machinarium 5 dollarilla tästä, mukana myös soundtracki mp3-tiedostoina. Erittäin mainio tarjous ja itse ainakin ajattelin hyödyntää vaikka noita pelejä kyllä on jo ihan pelattavaksi asti muutenkin. :D Luonnollisesti vain tarjous, loppuu 12. päivä.
Jösses, tarjoavat näköjään peliä alennuksella, koska vain 5 - 15% Machinariumia pelanneista on maksanut pelistä. Älytön sääli, ei viime vuoden paras soundtrack ja seikkailupeli tälläistä ansaitse.
Kyllä Amanita studiona ja Machinarium pelinä ovat sen verran symppiksiä, että kaikkien lautalaisten pitäisi kaivaa vitonen jostain sohvatyynyn alta :(
Torstaina tuli tosiaan nähtyä ja. . . tekisi oikeastaan mieli nähdä toistamiseen, jotta saisi kunnolla ajatukset kokoon elokuvasta.
Rakastin elokuvan rakennetta. Informaatiota tuli tulvan lailla nopealla tahdilla ja elokuva vaati hieman työtä kärryillä pysymiseen kuitenkaan olematta liian sekava tai ylitsepääsemätön. Tuli mukavasti montakin "ahaa!"-kohtaa ja lopuksi jäi parikin mysteeriä, joita on tullut kerrattua ja yritetty selvittää jatkuvasti elokuvan loppumisen jälkeen. Ehkä tämä on hieman ennenaikaista sanoa yhden katsomiskerran jälkeen, mutta lopputekstien aikana oli tunne, että olin nähnyt elokuvan tekevän jotain mitä en ollut nähnyt sitten The Matrixin. Matrixin tapaan Nolan tuntui käyttävän, tosin kuin ihan liian harva ohjaaja, tietokone-efektejä ja isoa budjettia rakentaakseen maailman ja siinä eläviä hahmoja. Toki erikoisefektejä käytetään toimintakohtauksiin, mutta nekin ovat ennenkaikkea olemassa maailman ja hahmojen takia, eivät siksi, että elokuvassa täytyy olla toimintakohtauksia.
Kovasti Inception juurtui idean tavoin pääkoppaani eikä tunnu helpoilla päästävän irti. Vaikka ihan kaikille hahmoille ei annettu paljoakaan aikaa ruudulla, olivat elokuvan toimintakohtaukset ennekaikkea vaikuttavia koska välitin ja olin kiinnostunut Cobbin tiimistä. Ja tuo taitaa olla aika hyvä merkki hienosta tarinasta ja elokuvasta. En malta odottaa pääseväni uudestaan katsomaan Inception ja toivon niin kovasti, että elokuva saa oikeasti kiinnostavat extrat sitten joskus julkaistavalle blu-raylle, tosin kuin Dark Knight. . . Varsinkin Nolanin kommenttiraita olisi kiva yllätys, koska Inception saattaa olla persoonallisempi elokuva, kun ehkä voisi luulla.
sekä kaikki ohjelmat tulevat 100% varmuudella 3D:na, niin voin harkita asiaa.
Uskaltaisin väittää, että tätä tuskin tulee ikinä tapahtumaan. YLE tai mikään muukaan kanava tuskin haluaa tuhlata rahaa muuttaakseen uutisia tai Karpon parhaita kolmiulotteiseksi. Ellei ohjelmien muuttaminen tule olemaan, tai on jo, yhtä helppoa kuin napin painaminen.
Mutta eiköhän ne isommat elokuvat, sarjat ja urheilujutut lähinnä 3D:tä tule käyttämään, jos mitkä.
Vau, en tiennyt ollenkaan että Parodius oli joskus julkaistu Euroopassa!
Mitä ihme super-Gamestoppeja te oikein löydätte? Täällä päin on suunnilleen samat pelit myynnissä vuodesta toiseen :( Ei nyt oikein vieläkään näytä The Mission ihan niin surkealta, että sen viitsisi ostaa.
Tiedän Inceptionista hyvin vähän ja olen trailereitakin vältellyt. Vain Finnkinon juonikuvauksen perusteella mennään.
Päätin itse mennä juuri päinvastoin. Sen verran hämyisiä ovat Inceptionin trailerit olleet, että mahdollisimman nopean vilkaisun perusteella tuosta juonikuvauksesta tietää enemmän verrattuna trailereiden katseluun.
Mutta kyllähän tätä tulee innolla odotettua, enpä oikeastaan ole koittanut olla minkäänlaisessa mediapimennossa minkään muun elokuvan saati pelin kohdalla. Pitää vain toivoa, että Nolan on oikeasti hyvä ohjaaja, että Dark Knight ei ollut vain sattumaa. Batman Begins ja Prestige olivat ihan kivoja, mutta Dark Knight meni minulla siihen aika pieneen ryhmään elokuvia joita voisin katsoa ihan koska tahansa kuinka monta kertaa tahansa. On hyvinkin mahdollista, että kyseessä oli elokuva, jossa sattui älyttömällä tuurilla ja hippusella taitoa napsahtaa kaikki oikeat palat kiinni, isompana tietysti Heath Ledger.
Tosin Nolanin elokuvissa tuntuu olevan selvä nousukäyrä laadussa, joka nousee samassa tahdissa budjetin kanssa. Mies taitaa tarvita isoja ja kalliita elokuvia, jotta pääsee oikeasti näyttämään taitonsa. Varsinkin Prestige huokui minusta tunnetta, että Nolan olisi halunnut tehdä siitä paljon massiivisemman kuin mitä se ehkä loppujen lopuksi oli. Inceptionissa miehellä on käsissään tähän mennessä isoin budjetti ja trailerin perusteella hän näyttää tekevän aika massiivisia juttuja unimaailman kanssa, joten. . . ehkä tämä tulee olemaan hyvä.
Lassista viis, Demolition Manista ja Beverly Hills Copseista ei saa huonoja elokuva niin millään.
Mutta keskinkertaiset ja mitäänsanomattomat sitcomit ovat kyllä minunkin paheeni, jotain hellyttävää ja tutun turvallista siinä perusperheessä ja perus-tv-sarjaolohuoneessa on.
Eipä tuosta mitään uutta oikeastaan irtoa, minulle tärkein infontynkä on, että perusohjaimella pelaaminen toimii ja rumblea käytetään REZin tapaan. Harmi etteivät sen enempää pelin tarinasta tai maailmasta ole kertoneet, REZ kuitenkin sisälsi yllättävän mielenkiintoisen, pikkuisen juonen.
Jos tänne saa hype-ketjusta keskustelua tuoda, niin Lumines tuo vahvan uskon siitä, että Q osaa käyttää vokaaleja musiikeissaan oikein. Lights varsinkin toimi hienosti ykkös-Luminesissa.
Ja. . . Child of Eden tuntuu viralliselta nimeltä, sen verran selvästi se kuitenkin trailerissa ja pelin sivuilla on. Mutta okei, kyseessä on pelkkä nimi, ei se pelaamista tule haittaamaan.
Pikku pätkä Portalista olikin melkein se ainoa oikeasti kiinnostava juttu Sonylta. Harmi, hieman tunnelma tuosta latistui niin kivan Nintendon konfrenssin jälkeen. . .
Olipahan pressi! Varsinkin Microsoftin jälkeen. Koko homma oli täynnä pelejä jotka näyttivät yllättävän hyvältä: Retron Donkey Kong, jumalattoman siistin näköinen Kirby ja aiemmin aika ankealta näyttänyt Metroid'kin näytti loistavalta ilman tyhmiä välidemoja.
Mitä enemmän tuota traileria ja konfrenssin pätkää katsoo, sitä paremmalta Lumines-tyyli tuntuu peliin sopivan. Wireframe-tyyli oli jo tehty täydellisyyteen REZ HD:ssä, samoiten REZin hieman rankempi tekno-mikälie-musiikki.
Child of Eden tuntuu käyttävän muotoja ja värejä paljon räväkämmin ja rohkeammin ja hieman house-suuntaan nojaava musiikki tuntuu noiden parin lyhyen pätkän perusteella sopivan grafiikkaan hienosti. Hieman veikkaisin Mizuguchin Genki Rocketsin tekevän, jos ei kaikkea, niin ainakin suurimman osan musiikista.
Movea ei taida Child of Eden tukea ollenkaan, joka on aika. . . mielenkiintoista. Ainakaan pelin sivuilla tai missään muuallakaan ei Playstationin wägglestä ole mainintaakaan. Ei sillä, ihan perus-ohjaimen käyttö tuntuu ja videoiden perusteella näyttää minusta siltä parhaimmalta tavalta pelata tätä peliä, olkoon Kinect miten tarkka tahansa. Plus, REZ käytti ohjaimen tärinää loistavasti ja toivon Child of Edenin tekevän vähintäänkin samoin.
Oikeastaan ainoa häiritsevä asia Child of Edenissä on sen nimi. REZ loistava nimi, yksi parhaista; lyhyt, ytimekäs ja samalla kertoo niin paljon ja vähän ja Child of Eden kuulostaa sen rinnalla niin tylsältä ja pitkältä.
Ja Kinectiä käyttävä REZ2 tuo sitten tosiaan onkin. Kovin Lumines-hengessä mennään musiikin ja visuaalisuuden puolella, joka näyttää paremmalta kuin olisin luullut. . . joten olen yllättävän innoissani tuosta pelistä. En tiedä olenko ihan niin innostunut, että Kinectiä ostan tuon takia, mutta silti, hienolta näyttää!
e: Äh, Mizuguchi kuulemma näyttää peliä Ubin konfrenssissa. En ole kyllä tuonkaan takia valvomassa kolmeen.