Mitä venettä, se koulutusjaksohan oli parasta ikinä.
Jep. Jo yksinään siinä neljän hengen kämpässä missä leirin olin, oli älyttömän hauskaa. Pääsin kuuntelemaan Serbialaista heviä, opin miten pelataan rugbya ja pelattiin Midtown Madnessiä kannettavalla koneella, joka juuri ja juuri jaksoi pyörittää peliä. Ja vastakkaisessa huoneessa katseltiin Ghost Dog. Ja kokoajan annettiin älyttömän hyvää ruokaa!
Tosin talvella en Lapinjärvelle menisi ja eihän tuosta kuukaudesta oikeastaan mitään hyödyllistä käteen jäänyt.
Ja Creature from the Black Lagoon on yllättävän hyvä flipperi.
Ja toisin kuin GameCubella, nyt on muitakin firmoja tekemässä pelejä. . .
En oikeasti näe Gamecuben ja Wiin pelitarjonnalla oikeastaan yhtään eroa: Nintendo väsää ne pari hyvää peliä silloin tällöin ja muulloin ison kasan jotain Mario laskee verot 4-kamaa, muilta tulee sitten iso läjä turhaa lisenssikuraa ja silloin tällöin joko oikeasti hyviä tai edes lupaavalta vaikuttavia pelejä.
Edittinä pitää kyllä lisätä, että jos Wiin tarjontaan lasketaan VC ja, kunhan se pääsee kunnon alkuun, WiiWare, niin tilannehan näyttää jo aika hyvältä.
Lainaus
Ja nyt meillä on Wiin myötä vieläpä TÄYDELLISESTI Pikmin 3:een soveltuva peliohjain.
Tämä tulee nyt henkilöltä, joka on pelkästään lukenut pelistä, mutta eiköhän Michigan ole ihan mielenkiintoinen ostos, jos osaa asennoitua oikein. Periaatteessa peli taitaa olla kuin pienellä budjetilla tehty killer7: audiovisuaaliselta puolelta peli on aika köykäinen, mutta peli-idealtaan ja ihan yleensäkin peli on täynnä aivan outoja juttuja. Eli periaatteessa aikalailla täydellinen ale-laariostos ja olen itsekin tuota halvalla etsinyt.
Ja luolastohaahuiluista: Etrian Odyssey 2 taitaa korjata melkein kaikki ensimmäinen pelin viat. Ja Shiren on kanssa ihan kiva peli, vaikkei nyt ihan täysin samassa genressä olekaan. . .
En tiedä miksi, mutta hieman tuntuu siltä, että kaikki PC-ropet toimivat paljon paremmin 2D:nä. Tai no, ehkä Diablo 3:n tapaan vain yhdestä perspektiivistä kuvatut pelit toimivat 3D:nä. Hmm. . .
Olen nyt yrittänyt kirjoittaa Rhythm Tengokusta jotain neljä kertaa, mutta joka kerta postaus on muuttunut pitkäksi suruvirreksi videopeli-alasta yleensäkin, joten sanotaan nyt ihan yksinkertaisesti näin:
Rhythm Tengoku on hyvä videopeli.
Simppeliä suunnittelua, A-nappi ja d-pädi, värikästä 2D:tä ja kivaa musiikkia. Tarrojakin annettiin mukana.
Enempää en uskalla kirjoittaa, kun tulee kuitenkin vain paha mieli ja poistan koko viestin taas kerran :(
Enemmänkin NMH kuin God Hand tyylinen. El Gigante vaan vähän kertoo, ettei ihan millään maailman suurimmalla budjetilla olla liikenteessä.
Jos tuo oli ihan suoraa pelikuvaa, niin tykkään kovasti miten missään vaiheessa ei näkynyt mitään nuolia tai muita ohjeita siitä miten Wiin ohjainta pitäisi heilutella. Ja vielä enemmän tykkään siitä miten Nintendon ray of hope tulee Segalta!
No, onhan Nintendolta tulossa se 2D-Wario ja Rhythm Heaven, mutta eihän tälläisiä häpeäpilkkuja voi yleisölle näyttää.
Itse en tykännyt tuosta reittien värjäämisestä. Helvetin helpoksi se näytti tekevän pelissä etenemisen. Sekin ”puzzle”, mitä he demosivat, oli ihan naurettavan helposti ratkaistava, kun peli käytännössä näytti punaisella värillä, minne pitää loikkia.
Itsekin en varmaankaan tästä "runner-visionista" perustaisi, jos Mirror's Edge nimenomaan pyrkisi olemaan jonkinlainen ympäristö-puzzlepeli, jossa pitää hissukseen selvittää miten päästä minne. Mutta videoiden perusteella peli on enemmänkin nopeatempoinen "minne pitää mennä ai tuolla on punaista sinne siis noniin minne seuraavaksi ai tuolla on lisää punaista" juoksemis-pomppimispeli.
Onko tuolle jo jonkinlaista julkaisupäivää ilmoitettu?
Ensin piti pistää viesti jossa olisi ollut pelin nimi ja nauru-hymiö. Mutta tuli sentään koko demo pelattua läpi, että ehkä peli ansaitsee edes hieman sisältöä olevan postauksen. Joten:
Too Humanin demon jälkeen tiedän miltä tuntuu syödä vedellä maustettua pahvia tunnin ajan.
Peli näyttää niin keskinkertaiselta hutulta, tarina oli aivan naurettavaa mössöä, taistelu ankeaa ja musiikki perus-orkesteri-diipadaapaa. Olisi ollut edes Big Rigs-Limbo of the Lost-Barry Hatter-tason ö-kamaa, mutta ei. Too Human on niin ankean keskinkertainen peli kun voi olla. Voi Dyack. . .
Hävettää, että tuli tuhlattua tunti elämästä tuohon demoon, enkä voi ymmärtää miten kukaan haluaisi oikeasti ostaa tämän pelin saatika sitten kaksi jatko-osaa siihen päälle.
360-version ostamista en edes viitsi ajatella koneen ohjaimen vuoksi. Mega Manin pelaaminen analogitatilla ei varmasti kovin mukavaa ole, saati sitten tuolla 360:n d-padillä.
Eipä tuo oikeastaan kovin kummoiselta näytä, mutta ei Chibi-Robo! kovin hienompi ollut ja silti se oli minusta ehdottomasti Cuben huippuhetki. Kumpa skip pääsisi edes lähelle Chibin tasoa, vaikka tässä välissä tiimistä onkin ilmeisesti lähtenyt jotain tärkeitä henkilöitä. . .
Toisaalta ei tainnut demossa olla sight jackingiä lainkaan
Ai, oliko tuo se juttu, jossa peli nähtiin yhtäkkiä vihollisen silmistä? Kyllähän tuollainen taisi välivideossa olla.
En tiedä ollenkaan miten hyvin tuo käytännössä toimii, mutta se kuulostaa ainakin ihan toimivalta ja varsinkin peliin sopivalta. . .
Miksiköhän tuosta ei ole demoa muualla kuin Japanin Storessa? Ja miksi ihmeessä Euroopan PSN on yleensäkin aika aneeminen; koko Store on paljon Japanin Storea sekavampi vaikka siellä on paljon vähemmän tavaraa. Japanin Storessa on tziljoona mielenkiintoista Playstation-peliä ladattavana ja Euroopan vastaavassa ainoa ostamisen arvoinen on Jumping Flash!
Mainichi Isshokin olisi kiva saada englanninkielisenä. Ääh.
On tuo Siren kuitenkin hieman isomman profiilin julkaisu kuin perus-PSN-peli. . . Saahan peli sentään ihan fyysisen julkaisunkin Japanissa ja niin edelleen.
No mutta, demoa tuli kokeiltua ja aikalailla kauhupelihän tuo on. Ei oikeastaan sen enempää tai vähempää. Liikkuminen oli totuttuun tyyliin hieman tönkköä, grafiikka mustaa ja täynnä kaikenlaisia filttereitä ja varjoja (hyvältä peli näytti ilman muuta), äänimaailma oli aika vähäinen jotain murinaa ja rätinää lukuunottamatta ja ääninäyttely ja tarina olivat siellä B-leffa-osastolla.
Kyllähän tuosta sen pari-kolmekymppiä maksaa ja näyttäähän tuo nyt sentään vitos-Silent Hilliä paremmalta. Jonkinlaista jippoa kyllä odotin pelillä olevan ja itseasiassa muistin Sirenin olevan se kauhupeli, jossa käytetään kameraa tai jotain sellaista, mutta olinkin väärässä. Viholliset olivat ainakin demossa onneksi zombien tapaisia otuksia, jotka ovat niin paljon parempia kuin sellaiset oudot sekamelska-otukset joilla on kolme ja puoli päätä ja ruohonleikkuri pyllynä.
Tuo ensimmäinen kenttä näyttää kyllä hieman hitaalta ja tyhjältä, mutta minulla on pieni aavistus, että peli nojaisi hieman Metroidvanioihin päin, josta tuon kentät tempo johtuisi. Ja pari kohtaa jossa ajeltiin kaikennäköisillä härveleillä näyttivät hauskoilta.
Toivottavasti tämä olisi oikeasti hyvä peli ja myisi paljon, että saataisiin enemmän 2D-pelejä konsoleillekin.
Julkaistaanpas nuo nopsaan, eihän tuon Sirenin julkistamisesta kovin kauaa voi olla?
Pakkohan tuosta on ainakin ensimmäinen osa ostaa, mukavan halpaa ja tuollaisina pieninä osina saattaisin uskaltaa pelata ihan koko pelin läpi. Olikos tuosta jonkinlainen demo jossain PSN-storessa?
Eternal Sunshine of the spotless mind oli melko tajunnan räjäyttävää kamaa ja niin Science of Sleepkin.
Ei Gondry silti pääse lähellekään Kaufmanin tasoa käsikirjoittamisessa.
Gondryllä on älyttömästi hyviä ideoita, ihan tarinankerronnallisiakin, mutta jotta hän saisi elokuvissaan visuaalisen ja kerronnallisen puolen samalle tasolle, tarvitsee hän toisen käsikirjoittajan. Sekä Be Kind Rewindin ja Science of Sleepin käsikirjoituksessa on jotain keskeneräisen tuntua ja kummastakin olisi saanut aivan loistavan elokuvan toisen kirjoittajan avulla, nyt ne vain ovat lähinnä hyviä. . . Mahdotonta noista elokuvista on olla pitämättä silti, varsinkin Be Kind Rewind pääsee hurjan pitkälle ihan jo pelkästään elokuvaväännöksineen; pizzojen käyttä veriroiskeena on jotain aivan nerokasta.
Tänään taitaa tulla Big Lebowski, katsokaahan ihmiset.