Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 ... 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 ... 30
541  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Yleinen vitutusketju : 22.01.2010 15:32
Elisastasta/saunalahdesta(sama asia?)
Joo, Saunalahti käyttää Elisan verkkoa. Tietääkseni Suomessa on kolme kännykkäverkon pitäjää: Sonera, Elisa ja DNA. Muut operaattorit sitten käyttää noiden operaattorien verkkoa.


Ja eipä minullakaan kovin positiivista sanottavaa Sonerasta ole. Tai no, ne laajenti 3G-verkkoansa näillä nurkilla, jopa sillä taajuusalueella mitä iPhone tukee. Mutta kun tuossa muutama päivä sitten piti tetheröidä nettiyhteys kannettavalle, niin eihän se pirun 3G-verkko sillon toimi. Palkit täpöllä, mutta data ei liiku. Ei sitten muuta kuin 3G pois päältä ja GPRS:llä nysväämään (EDGEstä ei ole havaintoakaan). Yhteyden nopeus jopa 6 kt/s. Tuli oikein modeemiajat mieleen. :rollaus:

Elisalla taasen on huomattavasti paremmat yhteydet näillä nurkilla. Siinä missä minun iPhone hädin tuskin pysyy 3G:ssä kiinni, on Elisan kortilla varustetussa iPhonessa ainakin kolme palkkia 3G:tä, ja jos 3G:n laittaa pois päältä niin se on yhteydessä EDGE-verkkoon lähes täysillä palkeilla.
542  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 3 : 21.01.2010 16:14
Store päivitty. Hopihopi lataamaan ModNation Racers Beta. PS Store -> Latest -> ModNation Racers Beta

Ja tässä vielä tämän päiväset lisäykset.
543  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 3 : 20.01.2010 16:14
ModNations Racers:in beta tulee huomenna (torstai) ladattavaksi kun PS Store päivittyy. 100 000 ensimmäistä betan ladannutta pääsee mukaan, ja beta katoaa PS Storesta kun lataukset tulee täyteen. Beta starttaa perjantaina.

ModNations Racers:han on siis se LittleBigPlanet -henkinen kart racing -peli.

Linkki
544  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Apple : 20.01.2010 15:37
Media tapahtuma lähestyy ja huhumylly alkaa käydä jo ylikierroksilla. Mutta kaikkien huhujen seassa on myös varsinkin itseäni suuresti kiinnostava uutinen. Nimittäin Apple on kutsunut pelimedian edustajia (ainakin IGN ja Kotaku) sekä iPhone-pelikehittäjiä tuohon kyseiseen tapahtumaan. Tarkoittaako tämä sitten sitä että Apple markkinoi slateansa jonkinlaisena pelikoneena? Vai onko Apple muuten vaan laittamassa seuraavaa vaihdetta silmään iPhonen ja iPod Touchin markkinoimisesssa käsikonsolina? Laittaako Apple jonkun Xbox Liven / PSN:n kaltaisen palvelun pystyyn? Vai julkistetaanko tapahtumassa sittenkin seuraava iPhone jossa on joitain pelaamiseen liittyviä ominaisuuksia?

*kaataa sangollisen kylmää vettä niskaan*

Ja huhujen mukaan alkaa olemaan aina vaan varmempaa että Applen slatessa on iPhone OS. Tämähän tarkoittanee suuria muutoksia iPhone OS:iin. Mm. moniajo on aika itsestään selvä, kuten myös uusittu käyttöliittymä (ohjelmien järjestely kansioihin ja lukkoruudun parannuksia - vihdoinko?). Ja ainakin osa uusista ominaisuuksista tulee mitä suurimmalla todennäköisyydellä myös iPhoneen ja iPod Touchiin.


Ensi keskiviikkoa odotellessa... Vielä kun tuo slate on alkanut jopa minuakin kiinnostamaan...
545  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Apple : 18.01.2010 20:26

Apple varmisti että se pitää keynoten 27. tätä kuuta, eli ensi viikon keskiviikkona, kello 20:00 Suomen aikaa.

Tuossa keynotessahan saatetaan paljastaa aika paljonkin kaikenlaista kivaa. Tablet / iSlate on 99% varma (eihän sitä koskaan tiedä), mutta jos kyseisessä laitteessa on iPhone OS kuten vahvasti näyttää, niin se sitten tarkoittaisi iPhone OS 4.0:n julkistamista. Mikä taasen saattaisi tarkoittaa uuden iPhonen julkistamista, mutta sitä voitaneen pitää epätodennäköisenä. Mutta koska iSlatea luultavasti/ehkä markkinoidaan viihdelaitteena, niin sehän saattaisi tarkoittaa erilaisia iTunes uudistuksia. E-kirjat iTunesiin? Musiikin streamaus tyyliin Spotify tai Lala.com? Elokuvat vihdoin ja viimein Suomeen? Ja tietty Maccien versio pumppaukset, ehkä jopa Apple TV:kin saa huomiota osakseen.

Jännitys tiivistyy...
546  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: iPhone, iPod Touch ja iPad pelikeskustelu : 18.01.2010 12:15
Vihdoin ja viimein: GTA: Chinatown Wars! Hintalappuna 7,99€. Aika välitön ostos. Touch Arcadesta ensitunnelmia ja videota sun muuta. Linkki, linkki ja linkki.


Ja Appvent Calenderin hengessä Free App A Day, eli lisää ilmaisia pelejä päivittäin (ymmärtääkseni ainoastaan pelejä). Pitäisi startata tänään.
547  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Mitä telkusta tulee? : 18.01.2010 12:06
Tallentava digiboksi > mainokset. Muuta kuin vaan ohjelmat tallennukseen, kattoo kun jaksaa ja hyppii mainokset ohi. Ja jos on kiire nähdä uusin jakso, niin venaa n. 15min ohjelman alussa ja alkaa sitten kattomaan tallennuksesta. Hyvin jos ajottaa niin viimesen osion näkee "livenä."
548  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Demon's Souls : 15.01.2010 13:05
Läpihän se meni. Pelikello näytti noin 56 pelattua tuntia ja soul leveleitä lopussa 73. Kaikki demonit, myös vaihtoehtoiset tapettuna. Thiefillä aloitin, mutta peli muuttui jotenkin hauskemmaksi kun laitoin haarniskan niskaan ja otin vähän isomman miekan käteen. Suosittelisinkin uusille pelaajille, että valitkaa joku tinapurkkiin sonnustautunut melee tyyppi hahmoksenne.


Pahapa siitä mitään pahaa sanottavaa on keksiä. Oikeastaan ainoat on että taustatarinaa olisi voinut olla vähän enemmän, nyt kaikki jää jotenkin ontoksi, ja ne parin NPC:n höpinät (joita kaikki pelaajat ei välttämättä koskaan edes näe, koska ne pitää pelastaa pulasta) Boletarianista kun kaikki vielä oli hyvin lisää dramaattisuutta varsinkin Boletarian Palace -maailmaan. Olisi ollut hienoa saada enemmän tietoa mitä ne eri "maailmat" on, ja mitä ja ketä ne demonit on.

Toinen typeryys on pelin fysiikka, lähinnä vihollisten räsynukkefysiikat. Viholliset kun tahtoo liimaantua pelaajaan kiinni kuin pumpulilla täytetyt kankaasta tehdyt räsynuket.

Kolmas on loppuvihollisten, eli demonien, tekoäly. Se on ehdottomasti hienoa että demonit on tavallaan kuin tavallisia vihollisia ilman supervoimia, mutta kuitenkin voimakkaampia kuin riviviholliset. Humanoidi -tyyppiset viholliset, oli ne demoneja tai ei, on hyvin samankaltaisia, tai täysin samanlaisia kuin pelaajakin (heiluttaa samanlaisia/-tyyppisiä aseita, kantaa samanlaisia/-tyyppisiä armoreita, loitsii samanlaisia loitsuja, syö rehuja hiilatakseen...), toisin kuin joissain peleissä joissa viholliset, ja varsinkin lopparit on jotain ihan muuta kuin mitä pelaaja voisi koskaan edes haaveilla olevansa. Mutta koska edes loppareilla ei ole mitään supervoimia, niin niihin sitten tahtoo tehota erilaiset "laimeat" taktiikat (tietyissä peleissä lopparit blokkaa automaattisesti tietyn tyyppiset hyökkäykset "supervoimiensa" avulla). Varsinkin kun vihollisten, myös demonien, tekoälyssä on tietty bugi liittyen Acid/Death/Poison Cloudeihin... No, loppujen lopuksi se on pelaajan päätettävissä haluaako tappaa demonit face-to-face (joka yleensä vaatii skilliä) vai lamettaako, vai jotain siltä väliltä.


Mutta muuten peli on todella hyvin tehty. Päälle päin se saattaa näyttää vain simppelille hack'n'slashille, mitä se noin 99 prosenttisesti onkin, mutta mukaan on saatu yllättävän paljon syvyyttä vaihtelua tuomaan. Esimerksi yhdestä maailmasta löytyy NPC joka haluaa testata pelaajan taistelutaidot, ja jos pelaaja on tarpeeksi hyvä saa pelaaja miekan palkinnoksi. Mikään ei tietenkään estä tappamasta kyseistä NPC:tä jos pelaaja haluaa enemmänkin palkintoja... Ja tietenkin online-ominaisuuksia on kehuttava. Ne ylläpitää tiettyä tunnelmaa pelin alusta loppuun asti ja onpa pelissä
Spoileri (osoita katsoaksesi)

Muutenkin pelissä on pienempää ja vähän suurempaakin jippoa, mutta kun ei haluaisi kaikkea spoilata.


Oldschool-pelaajien, joiden mielestä haastavat pelit on katoava luonnonvara, tai muuten vaan haastavista peleistä tykkäävien ei kannata missata tätä peliä. Ei täysin loppuun asti hiottu helmi, mutta helmi kuitenkin.
549  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 3 : 05.01.2010 12:16
MAG:n, eli Massive Action Gamen Open Beta starttasi tänään. Sisään pääsee kaikki PS3:n omistajat. Eli PS Storessa hakuun "MAG", ja sitten valitset MAG Open Beta (tjsp).

Aika oudosti jaettu tuo lataus tosin. Ensin ladataan 37Mt tiedosto, sitten 37Mt päivitys ja sen jälkeen peli hakee tarvitsemansa tiedostot, eli noin 1.8Gt tavaraa. Ja koska se on peli joka ne tiedostot hakee, ei odotellessa voi tehdä muuta järkevää kuin kattella progress barin etenemistä, ei edes XMB:tä voi käyttää.


EDIT. Beta kestää 10. päivä tätä kuuta asti ja peli julkaistaan tämän kuun lopulla kaikkialla muualla paitsi Euroopassa.
Lainaus
The European discs are finishing up final quality assurance rounds right now and we expect to see those editions go gold sometime in the next few weeks.
(voitaneen olettaa että julkaisu tapahtuu noin kuukauden sisään siitä kun peli menee kultaan)

Linkki ja toinen linkki.
550  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: iPhone, iPod Touch ja iPad pelikeskustelu : 02.01.2010 10:55
Tarjouksia pukkaa lisää.
The Second Annual New Year's App Blowout Sale
Happy New Year! Temporary Game Sales and Freebies

Ainakin Secret of Monkey Island: Special Edition ja Ravensword: The Fallen King osuivat silmään noissa listoissa.


Ja iTunesin 12 Days of Christmasissa tänään Labyrinth ilmaiseksi.
551  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Demon's Souls : 01.01.2010 22:21
Pelikello näyttää 34:ä pelattua tuntia, ja hyvin jaksaa edelleenkin. 6 demonia kaatunut tähän mennessä, mikä taitaa olla noin kolmas osa kaikista.

Grindausta en ole juurikaan harrastanut, lähinnä ainoastaan silloin kun on muutama tuhat sielua käytettävissä ja haluan käyttää ne ennen kuin lähden kuolemaan johonkin maailman, joten grindaan puuttuvan määrän sieluja. Eipä tuotakaan usein ole tapahtunut.

Grindaaminen on kyllä aika helppoa, varsinkin kun kuollessa ei menetä kuin korkeintaan kerätyt sielut. En minä tosin tiedä olisiko kuolemasta enemmän rankaiseminen hyvä asia. Tavaran menettäminen tietenkin nostaisi panoksia, mutta eipä se kovin kivaa olisi menettää jotain Uber Sword +10:ä. Tai jotain resist armoria. Kyllähän se toisinaan ahistaa ihan tarpeeksi kun menettää muutama tuhat sielua - varsinkin kun siitä ei yleensä voi syyttää kuin itseään. Ja jos kuolemasta rankaistaan liikaa niin se pakottaa pelaajan grindaamaan, mikä ainakin minun kohdalla tappaisi kaiken ilon pelistä.


Mutta hyvä pelihän tämä on. Varsinkin kenttäsuunnittelusta on annettava pisteitä. Kentät on hienoja ja niissä on vaihtelua. Myöskin kentissä aukeavat oikotiet, kun niitä selvittää, on hyvin toteutettu. Ensin joudut kiertämään pidemmän lenkin, ja jos kuolet, joudut aloittamaan alusta. Mutta jos pääset tarpeeksi pitkälle, kenttään aukeaa oikotie joten vaikka joudut kuoleman jälkeen aloittamaan kentän alusta, voit skipata siitä osan. Oikotiet on vielä usein rakennettu siten, että alueen demonin kimppuun pääsee kohtuu nopeasti uudelleen, jos demoni sattuu olemaan sinua parempi.

Myöskin vaikka pelissä on vain viisi maailmaa, on ne jaettu eri alueisiin. Yhden alueen demonin tapettua pääsee seuraavaan alueeseen, joka saattaa olla hyvinkin erilainen. Varsinkin Tower of Latrian ensimmäisellä ja toisella alueella ei ole juuri mitään yhteistä.

Kenttiin on myös piilotettu kohtuu paljon tavaroita, NPC:itä ja mini-questejä, kuten NPC:n pelastaminen tai tavaran löytäminen. Nämä tekee kentistä ja niiden perin pohjaisesta koluamisesta varsin mielenkiintoista. Voin vaan kuvitella kuinka tylsä tämä peli olisi yksinkertaisemmalla kenttäsuunnittelulla. Ja tietenkin world ja character tendencyt lisää soppaan oman mausteensa, mutta jääköön ne vain maininnaksi.
552  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Apple : 30.12.2009 21:43
Tällä videolla...
En usko että tuo on aito. Tuo laite näyttää vähän liian kevyelle ja ohuelle ollakseen oikea. Myöskin videon kuvanlaatu on huono vaikka video on mukamas HD ja kuvattu läheltä hyvässä valaistuksessa (myöskin näytön kuva (valoisuus) on melko hyvin kuvattu - kokeilkaa itse samaa), ja laitteen näyttö väreilee/vilkkuu oudosti tietyissä kohdissa vaikkei LCD-näytöllä oikein ole syytä vilkkua videokuvasssa (toisin kuin kuvaputkinäytöllä).

Mutta onhan tablet (tai siis iSlate) ihan mielenkiintoisen oloinen laite. Mutta suuri kysymys on että mitä voi tehdä tabletilla paremmin kuin kannettavalla tietokoneella (tai mitä voi tehdä tabletilla mitä ei voi tehdä tietokoneella)? No yksi ainakin on "elektroniset lehdet." Tässä on aika hieno demo elektronisesta urheilulehdestä. En tosin tiedä onko tuo riittävä syy ostaa monen sadan euron laite.

Itse kuitenkin odotan tablettia eniten siltä osin, että miten se vaikuttaa iPhoneen. Vaikuttaa melko varmalle että siinä tulee olemaan iPhone OS (*), joten osa tabletin ominaisuuksista saattaa joskus päätyä iPhoneen. Ja myöskin jos Apple pitää tabletin hinnan jokseenkin järkevänä (alle 1000€) niin vaikuttaako se iPhonen (450€ - 550€) hintaan?


* Tabletissa on myös koko rajoitus: Mahtuuko siihen "oikea" Intel-prossu + jäähdytyssiili + akku, josta riittää sille virtaa? Mac OS X toimii nykyään ainoastaan Intel-prossuilla, kun taasen iPhone OS pyörii ARM-prossuilla, mitkä on pienempiä ja virtapihimpiä.
553  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Demon's Souls : 28.12.2009 22:04
Pelissä on viisi maailmaa/luolastoa ja Nexus, joka on sellainen turvapaikka, ns. "hubi" jossa voi ostella tavaraa, korjailla gearia, jne. Nexusista mennään johonkin viidestä maailmasta. Vaikka noita maailmoita luolastoiksi yleisnimellä nimitetään niin ei ne silti välttämättä luolia ole sanan kirjaimellisessa merkityksessä. Ensimmäinen maailma on hervottoman iso linnakompleksi, yksi on jonkinlainen vankila, jne. Eli luolalla tarkoitetaan vaan jotain sokkelikkoa jossa seikkaillaan, tapetaan vastaan tulevat viholliset, etsitään aarteita, ja yritetään päästä eteenpäin.

Mutta siis mitään rauhallisia kaupungeja tai muita alueita Nexusin lisäksi ei ole. Mutta ei se sitä tarkoita että peli jotenkin tylsä olisi, tai edes lineaarinen. Ensinnäkin maailmoissa on tarkoitus päästä syvemmälle. Eli esimerkiksi tuossa linnassa aloitetaan pääporteilta, seikkaillaan vähän aikaan ja päästää yhden suuren oven pahremmalle puolelle. Seikkaillaan lisää ja päästään syvemmälle ja syvemmälle. Siinä samalla maisemat vaihtuu jonkin verran. Ja jos joku maailma jossain vaiheessa alkaa tympimään, tai seinä nousee vastaan, niin voit mennä johonkin toiseen maailmaan. Myöskin ainakin yksi maailma jakaantuu useampaa haaraan. Yhteen suuntaan lähtee ja siellä tulee pomovastus aika äkkiä vastaan. Toiseen suuntaan lähtee ja se maailma jakaantuu vielä kahteen muuhun alueeseen.



Demon's Souls on vähän niitä pelejä joita ei voi selittää, se on yksinkertaisesti koettava että sen ymmärtää. Toiset pettyy, toiset hehkuttaa sitä parhaaksi peliksi koskaan.

Esimerkiksi minä katsoin tuon CO-OPin arvostelun, jossa näkyy Tower Knight -niminen pomo. Knight tarkoittaa yksinkertaisesti ritaria, Tower tarkoittaa yksinkertaisesti tornia, joten Tower Knight tarkoittaa tornin kokoista ritaria. No videolta kun näin tuon pomon niin minä vaan ajattelin että "no tuo on varmaan vähän normi vihua pahempi, ehkä muutaman kerran joutuu yrittämään uudestaan. No big deal."

No, minä siinä sitten onnellisesti yhtä maailmaa pelasin, ja siinä vastaan tuli yksi vähän pahempi vastus jonka kanssa minä kämmäsin oikein urakalla. Kuolln siis useampaan otteeseen (kuollessa yksi rangaistus on että joudut aloittamaan nykyisen alueesi alusta ja kaikki viholliset respawnaa). Siinä sitä sitten yritin tappaa, innoistuin liikkumaan vähän liikaa, ja kuinka käykään... selkään tulee toinen samanlainen vihollinen. Huoh. Hyvä että en jo luovuttanut tuossa vaiheessa. No muutama yritys lisää ja keksin miten saan ne tapettua.

Sitten tulee sellanen sumuverho eteen (tarkoittaa uutta "alialuetta", eli ei oikeastaan mitään). Kattelin sitten sen verhon läpi että mitä siellä odottaakaan... Tower Knight.

Tässä vaiheessa aloin katteleen ympärille että eikö olis mitään muuta paikkaa minne vois mennä. No, olihan siinä, mutta se oli äkkiä katottu läpi. Joten eikun sumuverhon läpi Tower Knightiä tervehtimään. Ja vaikka sitä siinä videota kattellessa vähättelee, että mikäs siinä, ennenkin isoja vihollisia peleissä nähty, niin kyllähän se tunnelma on tässä pelissä jotain ihan muuta. Siinä sitten erinäiset eritteet housuissa ja sukissa, ja edellisten vihollisten nöyryyttämänä yrittää jotain järkevää saada aikaiseksi kun taistelutahto ja itsevarmuus on nollassa tai pakkasen puolella. Eikä siitä mitään järkevää syntynyt edes adrenaliinitason laskettua turvalliselle tasolle. Edes muutaman yrityksenkään jälkeen.

Joten luovutin ja menin toiseen maailmaan. Upgradesin asettani, ja innostuin upgradettamaan sitä vähän enemmänkin. Pystyin myös kehittämään hahmoani reissulta saaduilla sieluilla (sielut on sekä valuutta että XP, eli niillä ostetaan kaikkea mahdollista aseista statteihin). Menin sitten uudestaan Tower Knightia tervehtimään. Siinä matkalla ne kaksi vihollista jotka edellisillä yrityksillä aiheutti niin suunnatonta pään vaivaa, kaatuivat tällä kertaa kuin kärpäset. Joten itsevarmuus oli katossa kun kävelin Tower Knightin eteen. Eikä siinä Tower Knightilla ollut kahtaa sanaa sanottavana kun minä kävin päälle.


Eli kuten CO-OPin arvostelusssa sanotaan: It's a game of moments. A stack of moments that you just have to experience and get through. Maybe you don't like it, maybe you do.
554  Yleinen / Pelikeskustelu / Demon's Souls : 28.12.2009 20:00
Jotkut väittää Demon's Soulsia PS3:n parhaaksi peliksi, ja rohkeimmat jopa koko tämän genin parhaaksi peliksi. Pitäähän sille siis oma threadi olla.


Demon's Souls on fantasiatoimintaroolipeli, joka on saatavilla vain PS3:lle. Fantasia ei tässä tapauksessa tarkoita mitään happyhappyjoyjoy -ympäristöä, vaan kovin synkkää ja jopa pelottavaa meininkiähän se on.

Ensimmäinen asia joka nousee esiin kun Demon's Soulsista puhutaan on että se on vaikea. Eikä tuo väite kovin kaukana totuudesta ole - todellakaan. Kuolema saattaa tulla hyvinkin yllättäen ja nopeasti. Ja joskus ihan perusrivivihollisen toimesta jos pelaaja ei ole hereillä. Ja toisin kuin monessa muussa nykypelissä, Demon's Soulsissa kuolemasta jopa rankaistaan.

Demon's Soulsia kehutaan myös sen moninpeliominaisuuksista. Pelimaailmassa näkyy valkoisia haamuja, jotka on toisia pelaajia, juoksentelemassa ympäriinsä tai taistelemassa näkymättömän vihollisen kanssa. Maassa on pelaajien jättämiä viestejä joissa varotetaan tulevista vaaroista tai kerrotaan lähellä olevista aarteista, sekä verijälkiä joita koskettamalla näkee miten kyseisen jäljen jättänyt pelaaja kuoli. Nämä luo peliin aivan omanlaisensa tunnelman. Tavallaan olet yksin pimeässä ja vaarallisessa luolastossa, mutta tavallaan et olekaan yksin vaan muutkin pelaajat ovat samassa sopassa auttaen toisiaan viestien avulla.

Lisäksi pelaajat voivat mennä toisen pelaajan maailmaan. Sinisenä haamuna voit tehdä yhteistyötä toisen pelaajan kanssa tai mustana haamuna yrittää tappaa toisen pelaajan.


Demon's Soulsiin on ympätty kaikenlaista pientä ja vähän suurempaakin yksityiskohtaa sen verta paljon että siitähän voisi melkein romaanin kirjoittaa, mutta josko tämä vaikka riittäisi. Arvosteluissa lisää tietoa.

Demon's Soulsia ei ole julkaistu Euroopassa, eikä mikään julkaisija ole ilmoittanut suunnitelmista tuoda sitä Euroopaan. PS3-pelit on kuitenkin region free, joten Demon's Soulsista voi ostaa joko US- tai Aasia-version. Japani-versiota kannattaa välttää, koska siinä ei ole englanninkieltä. Kannattaa myös huomata, että US-versio ottaa yhteyden amerikkalaiseen palvelimeen ja Aasia-versiot ottaa yhteyden johonkin aasiassa sijaitsevaan palvelimeen. US-versiota pelaavat eivät siis näe Aasia-versiota pelaavia pelaajia tai päin vastoin.


Virallinen sivu (US)
IGN:n arvostelu
Gamespotin arvostelu
CO-OPin arvostelu
555  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 3 : 28.12.2009 15:18
Joo, eipä pidempi kaapeli paljoa maksa, mutta silti outoa ettei se mukana tuleva kaapeli voisi olla edes metrin pidempi. Ei kai siinä kenenkään budjetti kaatuisi. Mutta tietty se on hyvä että se latauskaapeli on standardi USB-piuha, joten sen voi tarpeen tullen vaihtaa itselleen sopivan mittaiseksi.

Eipä sen paketin mukana tule HDMI piuhaakaan...ei olla sonylla ajateltu asioita loppuunsa.
Totta tuokin, mutta eipä MS-leiriläisillä ole sen onnellisempi tilanne. HDMI-piuha nääs poistettiin Elite-paketeista. Eikä ohjainten mukana tule akkuja, vaan ne on ostettava erikseen, tai käytettävä pattereita.
556  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 3 : 28.12.2009 15:02
Ja se PS3:n mukana tuleva USB-johto on todellakin liian lyhyt, mutta ei varmaan maksa liikaa sijoittaa paria euroa hiukan pidempään johtoon. Itsellä on ollut kolmen metrin piuha alusta asti  :)
Joo, eipä pidempi kaapeli paljoa maksa, mutta silti outoa ettei se mukana tuleva kaapeli voisi olla edes metrin pidempi. Ei kai siinä kenenkään budjetti kaatuisi. Mutta tietty se on hyvä että se latauskaapeli on standardi USB-piuha, joten sen voi tarpeen tullen vaihtaa itselleen sopivan mittaiseksi.

Tuo PS3:n ohjain ei ilmeisesti tykkää lataantua USB-laturilla, tai ainakaan ne valot ei ala vilkkumaan kun sen sellaseen tökkää kiinni. Ja ainakin kun minä tökkään PS3:n ohjaimen omaan MacBookkiin kiinni, niin se ohjain parittaa ittensä sen koneen kanssa. Ihan kiva, mutta kun se ei toimi PS3:n kanssa ennen kuin sen taas parittaa PS3:n kanssa. X0:n ohjaimen voi ladata USB-laturilla ja tietokoneella lataaminenkin toimii ilman lisäongelmia.
557  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 3 : 28.12.2009 12:27
PS3 Slim nyt vajaat pari viikkoa oleskellut töllöttimen alla, vaan ei turhan panttina. Ensinnäkin pakko kommentoida sen hiljaisuutta: Se on hiljaisempi kuin Wii ja X0 (pre-jasper). X0:n tuulettimet hukuttaa töllön pöhinän alleen, kun taasen töllön pöhinä hukuttaa PS3:n tuulettimien metelin. Wii taaseen pyörittää levyä pelin aikana - vaikkei sitä edes luettaisi - niin kovalla äänellä että se kuuluu töllön pöhinän läpi. PS3 taasen joko pysäyttää levyn kun sitä ei tarvita tai levyasema vaan on niin hiljainen ettei sen ääntä kuule kuin latauksien yhteydessä.

Ohjainten keveys oli myös aikamoinen yllätys, varsinkin X0:n ohjaimeen verrattuna, mutta se taitaa kostautua akkukestossa. Ensimmäinen lataus kesti noin viikon, ja yhtenä päivänä en koskenut PS3:en ollenkaan. X0:n ohjainten kohdalla en yleensä muista milloin edellinen lataus tapahtui. Latausjohdon pituus on myös hiukan outo. Se on liian lyhyt pelaamista ajatellen (1-1,5m), mutta turhan pitkä pelkkää lataamista varten. X0:n akkupaketin mukana sentään tulee reilun pituinen kaapeli.

PS3:n käyttöliittymä on mielestäni parempi kuin X0:n. Se on selkeämpi ja ennen kaikkea pääasia, eli pelit, on selkeästi esillä ja lisäksi vielä järjestettävissä. X0:ssa selkeimmin esillä on erinäiset ilmoitusluontoiset asiat, kuten mihin käyttäjä voisi tänään rahansa laittaa, ja XBLA-pelit on piilotettu valikkoviidakon syövereihin.

PS3:n kauppapaikka tosin jää X0:n vastineen jalkoihin. Se on jokseenkin sekava koska käyttäjä ei voi selata esimerkiksi ainoastaan PS3-pelien demoja, vaan seassa on aina kaikki mahdollinen PS3:ssa toimiva sisältö. Ja jos hakutoimintoa käyttää, on seassa vielä PSP-pelitkin riippumatta onko käyttäjällä PSP:tä vai ei. Kaikista PSN-peleistä ei myöskään ole ilmaista versiota. X0:n kauppapaikassa taasen voi selata vaikka viimeksi lisättyjä pelidemoja (kauppojen hyllyillä myytävien pelien demoja siis), tai vaikka Top 10 XBLA-pelit -listaa. Ja vielä kun kaikista XBLA-peleistä on ilmainen trial, on niin uusien kuin vanhojenkin käyttäjien helppo löytää pelattavaa. Lisäksi X0:n kauppapaikkaa voi selata ja käyttää (tehdä ostoksia) lähes millä tahansa nettiselaimella (jopa kännykällä, esim. iPhone). PS Store taasen vaatii jonkun ohjelman/pluginin, joka on saatavilla ainoastaan Windowsille.


Tällä hetkellä omistan kaksi peliä: Flower ja Demon's Souls. Flower osoittaa varsin hyvin ettei pelissä tarvitse veren roiskua. Mukavan rauhoittava ja jopa ajatuksia herättävä kokemus. Demon's Souls taasen ei ole rauhoittava, verikin siinä roiskuu ja ajatuksien sijaan se lähinnä herättää kirosanoja. Ei sillä että se huono peli olisi.
558  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Nettikaupat : 26.12.2009 11:46
Kaipa iTunes Store nettikaupasta menee, joten kampean tämän tänne. Eli tänään alkoi iTunes Storen 12 Days of Christmas, eli joka päivä yksi lataus ilmaiseksi. Lataukset on joko musiikkibiisejä tai iPhone/iPod Touch -ohjelmia. Tänään Foo Fightersin "Wheels" -biisi.
559  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Re: Nettikaupat : 22.12.2009 14:43
mites sitten tulli saa sen hinnan selville jos sitä ei pakettiin merkitä?
Jos paketti jää tulliin, tulli pyytää tilausvahvistukset/maksukuitit asiakkaalta riippumatta onko paketissa hintatietoja vai ei.
560  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Matkapuhelimet : 20.12.2009 17:18
Ja kiinteähintanen datapaketti on hyvä siinäkin mielessä ettei tule mitään yllätyslaskuja. iPhone tykkää käyttää Internetiä, eikä käyttäjä aina tiedä milloin ja kuinka paljon, joten jos laskutus menee vaikka tunti hinnottelulla, niin siinä saattaa tulla kivoja laskuja perästä. Se esimerkiksi saattaa käyttää mobiilidataa vaikka WiFi-verkkokin olisi saatavilla, koska kun se on virransäästötilassa WiFi sammutetaan ja joskus WiFi-verkkoon uudelleen liittyminen saattaa kestää niin kauan että sitä kerkeää käynnistämään nettiselaimen ennen sitä. Myöskin joissain ilmaisissa ohjelmissa on mainoksia jotka haetaan Internetistä. Mobiilidatan käytön voi tietenkin estää (ja ottaa uudelleen käyttöön), mutta se vaatii valikkoviidakkoon syövereistä löytyvän asetuksen muuttamista.


Mutta kuten Epikin sanoi, liikkuva nettiselain ja sähköpostisovellus taskunpohjalla on todella käteviä. Ja unohtamatta muitakaan nettiä käyttäviä sovelluksia, kuten vaikka Spotifyä, eli miljoonia musiikkikappaleita kuunneltavissa milloin ja missä vain (maksaa tosin toiset 10€/kk), tai vaikka Shazamia joka osaa tunnistaa vaikka radiossa soivan musiikkikappaleen.
561  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 20.12.2009 15:24
Pitipä pyyhkiä pölyt Wiistä ihan tuon Nintendo Channelin takia. Minulla ainoastaan 6 peliä joita on pelattu yli 10h:
The Legend of Zelda: Twilight Princess (70h, 2x läpi peluu, ei 100%)
Wii Sports (52h, :rollaus:)
Super Mario Galaxy (48h, 100% läpi peluu ja vähän päälle)
The Legend of Zelda: Majora's Mask (42h, kerran läpi, ei 100%)
Mario Strikers Charged Football (17h)
Resident Evil 4 (11h, jotenkin muistelisin etten pelannut tätä noinkaan paljoa)

Ainakin yhden pelin tiedot puuttuu, ja yhden pelin kohdalla väittää että olisin pelannut sitä 1min. Eli ei ihan täydellisesti toimi, mutta hauska ominaisuus kuitenkin. Ja olisi todellakin hienoa jos muutkin pelikoneet kertois tuollaista statistiikkaa.
562  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pelitarjoukset : 19.12.2009 11:45
Popcap Gamesilla menossa jouluale. Kaikki ladattavat pelit -50%, mm. Plants vs Zombies 9,95€.
563  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Linkkiketju : 19.12.2009 11:25
Jack Bauer Interrogates Santa Claus
564  Yleinen / Pelikeskustelu / Final Fantasy : 18.12.2009 20:41
Spoilerivapaata höpinäää FFXIII:stä...

Kattelin noita FFXIII streamejä, ja vaikka minulla on kohtuu vähän kokemusta FF-peleistä, niin kyllähän se aika käänteis-finalfantasymäiselle vaikuttaa. Ensimmäinen pätkä jota katoin tapahtui missä lie. Siinä pelaaminen oli sitä että juostiin jossain paikassa ympäriinsä, mutta mitään muuta ei sitten pystynytkään tekemään. Siis mitään esineitä ei pystynyt tutkimaan tai käyttämään, vaikka siellä oli kaikenlaisia (valo)tauluja ja muita laitteita ja esineitä. Ihmisten lähelle kun meni niin ne alkoi automaattisesti puhumaan jotain. Sitten kun siinä meni johonkin tiettyyn kohtaan siinä alkoi välianimaatio jossa pelin siinä vaiheessa kaksi pelattavaa hahmoa jorisi jotain (japaninkielellä, japaninkielisillä tekstityksillä). Tämän jälkeen taas juostiin, ja edelleen, mitään esineitä jne. ei voinut tutkia tai käyttää, ja sen jälkeen taas katottiin välianimaatio, ja sitten taas juostiin... Tämän jälkeen tuli ylihieno animaatio, mutta en tiedä oliko sillä pelin juonen kanssa yhtään mitään tekemistä. No, loppujen lopuksi tuokin kääntyi toiminnaksi ja loppu olikin melko odottamaton ja dramaattinen kohtaus.

Muuten peli tuntuu olevan aika vahvasti toiminta painotteinen ja hyvin lineaarinen. Jos siinä ei hakata vihollisia hengiltä, niin siinä katotaan välianimaatiota. Kaupungit, tai muut rauhalliset alueet on kait aika harvalukuisia. Ja missä ikinä siinä mennäänkään, niin pelaajalla ei ole juurikaan vaivaa tietää mihin mennä koska joka paikka tuntuu olevan yhtä pitkää putkea (minkä lisäksi minimap kertoo mihin suuntaa pitää mennä, varmuuden vuoksi). Ja ne save-pointit, jotka on jonkinmoisia laitteita, on todellakin pelin ainoat vendorit - ainakin sen perusteella mitä nyt olen nähnyt.

Taitelusysteemi kuitenkin tuntuu olevan aika toimivaa sorttia. Pelaaja ohjaa vain yhtä hahmoa (jota ei voi itse valita) ja määrää hahmojen roolit. Esimerkiksi jos hahmon roolina on healer, niin se ei tee muuta kuin hiilaa. Rooleja on nippu erilaisia (mm. attack, enchant...) ja kunkin hahmon rooleilla on tasot jotka jollain tapaa nousee pelin aikana. Hahmoilla on vain tietyt roolit käytössä, eli vaikka (ymmärtääkseni) jokainen hahmo voi hiilata, ainoastaan joillain on healer rooli käytössä. Rooleja voi vaihtaa taistelun aikana milloin vain, ja niin usein kuin haluaa eikä vaihtaminen haittaa taistelua lähes ollenkaan. Roolit tuo taisteluun aika kiitettävästi strategiaa, ja FFXIII:n taistelut on kait normaalia vaikeampia, ja nopea tempoisiakin ne on, joten roolien oikea käyttäminen on tärkeää. Taistelut myös kai vaikeutuu riippuen kuinka hyvin pelaaja pelaa, mutta kuolemasta ei ymmärtääkseni rankaista millään tapaa. Jos kuolee, peli jatkuu taistelua edeltävästä kohdasta, ja pelaaja voi päättää yrittääkkö heti uudestaan vai juostako karkuun.


Muuten en oikein tiedä mitä mieltä tuosta pelistä pitäisi olla. Grafiikka on, kuten screenshoteista ja trailereista on ilmi käynyt, todella hienoa. Juonesta taasen ei voi sanoa mitään koska kaikesta siitä höpinästä ymmärsin kokonaisen yhden lauseen ("Duuste?" (tjsp.) = "Mikä hätänä?" (tjsp.)). Taistelua riittää, ja ehkä omaan makuun vähän liiankin paljon. Kyllä siinä silti jotain vetovoimaa tuntuu olevan, että täytyy sitä ainakin silmällä pitää. Ja tietenkään en ole koko peliä nähnyt niin eihän sitä tiedä minkälainen se loppujen lopuksi on.
565  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: iPhone, iPod Touch ja iPad pelikeskustelu : 18.12.2009 15:03
Tänään Appvent kalenterissa 5 peliä ilmaiseksi. Ilmeisesti huomennakin on taas useampi peli jaossa ilmaiseksi.


EA:n 25 Games 'til Xmas -tarjouksina seuraavat pelit 21. päivä tätä kuuta asti:
Spore Origins
Snood
Auditorium
Sudoku
Connect 4
Anytime Pool
Zombies & Me
Jewel Quest Mysteries
Mystery Mania
Command & Conquer Red Alert

Command & Conqueriin on lisäksi vielä ilmainen DLC. En tiedä onko se tarjous vai pysyvä.
566  Yleinen / Peliseura / Vs: PlayStation Network-tunnukset : 17.12.2009 17:22
teidon
567  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 17.12.2009 16:47
Tuota GameInformerin aprillipilaa en ollutkaan nähnyt. Mutta kun muistelin enempi niin se huhu jota tarkoitin lähti siitä kun Braidiin tekijä etsi graafikoita peliin joka on "puzzle-exploration" ja "philosophical, and quiet". Ja lisäksi vielä "the following should be absent from any submitted portfolios: Girls With Big Tits; Barbarians Wielding Axes, Covered in Blood; Aliens; Space Ships; Gangsters Getting Shot in the Face; Orcs; Giant Robots; and, of course, Postapocalyptic Wastelands."


Mutta tuo kyseinen peli ei olekaan Braid 2, vaan se on The Witness. Vuoden 2011 loppua odotellessa...
568  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 17.12.2009 16:24
Kyllähän Braidiin tunteja voi hukuttaa jos kaikki achievementit ja tähdet haluaa kerätä. Koko pelin speed runia varten sen joutunee pelaamaan kerran jos toisenkin läpi että muistaa kaikki puzzlet ulkoa. Tuo tähtien kerääminen on sinänsä erikoinen juttu ettei sille ole mitään achievementtia, ainakaan XBLA-versiossa, minkä takia kaikki Braidia pelanneet ei välttämättä edes tiedä koko tähdistä mitään.

Mutta kyllähän sitä hyvin mielellään olisi pidempäänkin pelannut. Tosin eikös siitä ollut joku huhu, että Braid 2 olisi tekeillä?
569  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 16.12.2009 14:03
Braidin virallisella sivulla sanotaan PS3-version EU julkaisun olevan 17.12 ja hinta 9,99€. Linkki

Braid on kyllä mahtava peli. Eihän se maailman pisin peli ole, mutta muut osa-alueet on sen verta rautaista että lyhyys ei haittaa.
570  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 3 : 15.12.2009 21:59
Kiitokset sleepylle vinkeistä.


Demon's Soulsin tilasin GameSeekistä. En tiedä mikä versio tuo on. Kuvassa on Japksi kansi, mutta kun se on se ainut versio jossa ei ole englanninkielistä tekstitystä niin veikkaisin ettei se se ole ainakaan (toivottavasti). Tiedoissa lukee, että se olisi PAL-versio, mutta eihän sellaista kai olekaan. Katotaan mikä sieltä tulee. Tänään läks tulemaan joten jos se ei huku kaikkien joulukorttien alle niin se saattaisi ensi viikolla tulla.
Sivuja: 1 ... 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 ... 30
Pelaajalauta 2007-2025
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines