|
1982
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin?
|
: 19.02.2012 14:22
|
Itsellä oli intin jälkeen melonipohkeet, eikä siellä muuta tehty kun ryvetty metässä ja marssittu. Eli kyllä siinä lihaskasvuakin tapahtuu, kun on rinkka selässä ja syö hyvin. Kaikki läskikin oli hävinnyt ja rasvaprosentti varmasti niin alhainen kuin voi olla.
Mutta ylävartalo on minulla aina ollut heikko ja siksipä nyt salilla pumpataankin.
|
|
|
1983
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin?
|
: 18.02.2012 23:32
|
Niin minähän nimenomaan teen kaikki sarjani raskailla painoilla ja massaa/voimaa keräten tällä hetkellä. Mutta me emme ole ammattilaisurheilijoita ja lenkkeily tai muu hikinen kestoliikunta saliharjoittelun kanssa antaa sen parhaan kokonaistuloksen. Siellä puntilla oppii nimenomaan seisomaan ja nostamaan rautaa. Jalkojen varassa liikkuminen on hieman yleisempää toimintaa ihmisille.
Aikoinaan kun joogasin ja lenkkeilin joka päivä ja kävin vielä silloin tällöin salilla oli kunto aivan eri luokkaa kuin pelkän saliharjoittelun aikana. Ei se kunnon kasvatus ole pelkkää matematiikkaa, vaikka helppo siihen ansaan on tippua.
|
|
|
1988
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset
|
: 16.02.2012 07:53
|
Eli ovatko EU storesta ostetut aina 50hz, vai juuri niinkuin se alkuperäinen peli euroopassa on ollut (eli joskus voi valita 60hz ja yleensä ei)?
|
|
|
1989
|
Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Apple
|
: 14.02.2012 13:20
|
Onkos Rockylla jotain hampaankolossa Applea kohtaan, kun joka toinen viesti on negatiivinen uutinen koskien yhtiötä?
Se on kai sitä internet trollausta kun ilmaisee itseään samaan tapaan kuin kritisoimansa keltainen lehdistö tekee.
|
|
|
1990
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin?
|
: 12.02.2012 16:17
|
Itsellä vielä nuo painot aika hakusessa useamman viikon tekemisen jälkeen. Aloitin kaikissa seteissä alhaalta ja etenen pikkuhiljaa raskaampiin painoihin ilman mitään matemaattista kaavaa, tyyliin 5 kilon lisäys per kerta/pari kertaa. Kyykyssä ja mavessa on vain hitusen verran enemmän kuin penkissä, mikä varmaan johtuu juuri siitä, kun jalkoja eikä selkää ole tullut treenattua salilla isoilla painoilla, vaan lähinnä omalla ruhonpainolla.
Jospa ne siitä asettuu sitten kohdilleen, kyykky ei ole vielä lähelläkään sitä kipupistettä, mutta mavessa tuntuu kyllä jo kovaa oma paino + 10 kiloa. Penkissä on jo oma paino ja kyykyssä varmaan sama kuin mavessa.
Miten tarkkaan muut on noudattanu noita painojen lisäyksiä ja lämmittelyjä? SS'ssähän oli hienot matemaattiset kaavat noihin.
|
|
|
1991
|
Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Re: Matkapuhelimet
|
: 10.02.2012 13:23
|
Ehkäpä tuokin on pikkuhiljaa muuttumassa. Vanha uutinen, mutta viime aikoina on näkynyt myös lisää samantyyppistä tarinaa. Apple on muotia ja saa sillä lähes kaikki viat ja puutteet anteeksi. Pelkän omenan logon kosketus lämmittää käyttäjän taskussa vaikka puhelin ei toimisikaan. Puhuin tässä nyt sisällöntuottajien näkökulmasta. Kyllähän se Android versio yleensä softasta väännetään (joku harjoittelija yleensä vastuussa siitä), mutta kun siitä ei voi pyytää rahaa, niin mitä väliä. Laitteiden fragmentoituminen on myös vittumaista. Voihan tämän kuitata omenalogolla jos haluaa, mutta toivottavasti viestiä ei kirjoita ikkunalogolla varustetulla käyttöjärjestelmällä mitä paskempaa ei maan päältä löydykään.
|
|
|
1992
|
Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Matkapuhelimet
|
: 10.02.2012 10:37
|
Helppokäyttöisyys myy Applea, Nintendoa ja mitä tahansa markkinajohtajaa tänä päivänä.
Mutta Applella on toki appstore ja itunes, jotka tekevät niin paljon enemmän fyffeä devaajille ja artisteille, että välillä sitä unohtaa jonkun Android marketin olemassaolon. Kakka ei monetisoi androidilla.
|
|
|
1993
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Maailman kauneimmat videopelit
|
: 08.02.2012 09:23
|
Valitettavasti 60fps ei tule ikinä yleistymään. Insomniacilta tuli masentava lausunto, että heidän pelit eivät enää yritäkään siihen päästä viimeisimmän Ratchet & Clank pelin tiimoilta, kun käyttäjät eivät oikeasti sitä eroa näe, eikä siitä mitään itse pelistudio hyödy.
CoD on outo poikkeus, mutta ymmärtää sen siinä valossa, että FPS peleissä se ero ehkä eniten näkyy loppukäyttäjälle. Ja onhan Codit rakennettu niin vanhan teknologian päälle, että sillä sulavuudella saa hyvin peitettyä muuten jo rakoilevaa presentaatiota.
|
|
|
1994
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Maailman kauneimmat videopelit
|
: 08.02.2012 08:51
|
E: Eli sen sijaan, että taideihminen piirtää kaksi eri hahmomallia: parrakas päähahmo ja päähahmo parranajon jälkeen, niin on joku (ulkopuolinen studio) on tehnyt ihmisen fysiologiaa naurettavan tarkasti mallintavan systeemin joka osaa reaaliajassa laskea parrankasvun ja jokaisen partakarvan katkeamisen kun sitä tökitään tietyllä voimalla tietystä kulmasta. Tätä samaa mallia voi sitten käyttää kaikki pelit joissa esiintyy oikeita oikennäköisiä ihmisiä.
Ongelma tässä on tekninen yhteensopivuus valitun teknologian ja hahmojen mallintamisen kanssa (ja se, että mikään ei ole ilmaista). Uusi sukupolvi antaa aina lisää pelivaraa kehittäjille, mutta muistan vieläkin kun tämän sukupolven peleiltä odotettiin täysin mahdottomia juttuja, kuten juuri mainitsemaasi "totaalista fysiikkaa", eli että kaikki ympäristöt menisivät muruiksi. Toinen juttu on massiivisten hajoavien ympäristöjen mielekkyys. En nyt tiedä kuin Red Factionin, jossa ympäristöjä sai oikeasti matalaksi, ja taisipa peli olla aika floppi. Pelisuunnittelu tulee aina ennen teknologiademoja. Pelinkehittäjillä ei myöskään ikinä ole mitään ylimääräistä laskentatehoa, mitä ei otettu alussa huomioon. Kyllä kaikki uudet tehot menevät aina johonkin oleelliseen (kuten vaikkapa resoluution nostamiseen). Tämän sukupolven pelit ovat lähes poikkeuksetta olleet 720p mutanttiresoluutiossa. Hyppy jo pelkkään fullHD tarkkuuteen tarkoittaa kaksinkertaista fillratea. Moni kehittäjä onkin puhunut siitä, että seuraavassa sukupolvessa keskitytään luomaan elokuvamainen kuvanlaatu kuvan jälkikäsittelyllä. Tämä voi siis tarkoittaa, että kuvan yleinen (ja varsin pelimäinen) terävyys häviää, ja tilalle tulee sulavampi, rakeisempi kuva, joka imitoi elokuvakameraa. Sahalaidat ja välkkyminen saattavat silloin olla jo menneisyyttä konsoleillakin. Ja sitten meillä on köyhät devaajat, jotka tuovat klassisia pelejä uusilla twisteillä tasapainottamaan näitä AAA rykäisyjä, jotka eivät toivottavasti kompastu omaan suuruuteensa.
|
|
|
1998
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: DR. LOVE <3 Täällä keskustelemme seurustelusta <3
|
: 31.01.2012 11:21
|
Kyllähän tärkeintä on vain viettää aikaa poikien ja tyttöjen kanssa. Oli siinä vonkaamista tai ei. Jos et arjessasi näe naista kuin kerran vuodessa, niin hankala siinä on mitään järkevää syntyä.
GBA'nkin mainitsema maisemanvaihto on takuuvarmin tapa tutustua uusiin ihmisiin ja rattoihin.
|
|
|
2000
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Presidentinvaalit 2012 - Round II
|
: 30.01.2012 15:28
|
Muuttelin vielä painotuksia, mutta ei niistäkään ylläolevista poikkevaa tullut. Kysymykset tuntuivat kyllä aika pitkälti epäoleellisilta, kuten on tuntunut olevan koko vaalikeskustelu. Alkaa tuntumaan ihan Jenkkien menolta. Kysytään abortista, homosuhteista, toisen kotimaisen kielen opetuksesta, poliittisista asioista johon presidentillä ei ole mitään vaikutusta (kuntaliitos) jne. Sama kun palkattaisiin firmaan rakentajaa ja kysyttäisiin mitäs mieltä sä olet noista kuljetusvehkeistä millä tavara tuodaan. Siis esimerkkinä kysymyksen liittymisestä työhön. Totta kai voi mielipiteensä sanoa ja sillä varmaan on jokin merkityskin, mutta onko nykypäivänä presidentin abortti kannalla oikeasti merkitystä? Puhumattakaan parveketupakoinnista. Hiukan liikutaan sivussa itse asiasta.
Mitä kysymyksiä olisit tuonne halunnut? Parveketupakointi käsittelee oman kodin rajoja ja sitä miten muita ihmisiä häiritsevää käytöstä voidaan/voidaanko rajoittaa. Aborttikysymys on piikki Soinia kohtaan, mutta samalla esimerkkitapaus ihmisoikeuksista ja yksilön vapaudesta. Kuten myös homoavioliitot.
|
|
|
2006
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
|
: 25.01.2012 18:57
|
Halpa kopio se on. Diddy Kong Racingkin on parempi.
Vaikka se onkin halpa kopio, ei se tarkoita sitä, etteikö CTR olisi äärimmäisen hyvä karting-peli. Hyvähän se on varmasti pleikkarisukupolven silmin. kepille: pus pus Siis annatko faniuden nyt vapaasti temmeltää, vai haluatko perustella miksi CTR ei pärjää kopioimalleen Mario Kart sarjalle? Itse olen jokaista martikarttia porannut, myös tätät seiskaa ja eipä yksikään ole CTR'n ohjausta, kenttävalikoimaa tai ase-arsenaalia peitonnut. Yksinpelistä nyt puhumattakaan.
|
|
|
|