Tänään päätin tarkastella hieman Pelaajalehden uutisointia ja myös yleistä ulkoasua. Ensin uutisia.
#1 Tässä on loppuvuoden kiinnostavin peli!Siinä se kiinnostavin peli sitten on. Otsikko olisi täydellinen, jos siihen vielä lisättäisiin loppuun: "Katso lista!".
#2 Tältä näyttää Deus Ex 3Joo. Sitä en vain ymmärrä, että miksi pitää otsikoida noin tökerösti ihan normaalin otsikoinnin sijaan. Ihan normaali "Uusia kuvia seuraavasta Deus Ex -pelistä" tai jokin muu vastaa olisi toiminut ihan hyvin ja se ei näyttäisi noin pelletouhulta. Ehkä tämä on makuasia, mutta vain siinä mielessä, että toinen on paskaa makua ja toinen ei. Plussaa siitä, että ne kuvat sentään löytyi tuolta.
#3 Näin paljon F1 2010:n grafiikka on parantunut – Katso kuvat!Mikäli tämä uutinen on Dragon Snaken itse tuottama juttu ja idea, niin jotain positiivista sentään. Huomaa, että ehkä siellä pään sisällä pieni liekki palaakin. Yrityksestä siis pisteet, mutta itse jutun taso kuitenkin jäi aika heikoksi. Parit screenshotit ja kolme virkettä ei tarvitse hirveästi panostusta. Jos hommaan oikeasti panostaa, syntyy
huomattavasti mielenkiintoisempaa ja kattavampaa juttua.#4 Shadows of the Damned – Kaikkien aikojen kieroin peli? Katso kuvat!Jepjep. Kuvat tuli katsottua! En vain ymmärtänyt, että miksi tässä ehdotellaan pelistä kaikkien aikojen kierointa? Ilmeisesti peliä tekemässä olevat henkilöt vaikuttavat asiaan, mutta otsikon perusteella saa käsityksen, että tuo kierous pitäisi näkyä noista kuvista.
Vielä muutaman sanan voisi sanoa tuosta sivun yleisestä olemuksesta. Rehellisesti sanottuna sivu näyttää mainosripulilta. Epilepsiakohtauksesta toipumisen jälkeen, pääsee selailemaan jo itse sivua. Kuitenkaan uutisten ja juttujen taso ei päätä huimaa. Ymmärrän toki, että ne isommat jutut laitetaan itse lehteen, mutta jos itse sivu on 80% mainosten peitossa, luulisi siellä olevan hieman pintaakin enemmän. En nyt tarkoita Dragon Snaken tissijuttuja (jotka ovat muuten vähentyneet huomattavasti WTF?), vaan ihan oikeita artikkeleita ja vähän ajatusta siihen hommaan. Sinänsä mielenkiintoista, että harrastesivusto KonsoliFIN kirjoittelee asiallisempia uutisia. Heilläkin on mainokset pamahtaneet ruutuun aika häiritsevästi, mutta sentään joka toisessa otsikossa ei lue "TÄMÄ ON PARAS PELI - KATSO KUVAT!". Meneeköhän Pelaajalehti.comin kaikki mainosrahat lehden tukemiseen, kun ei nettisivuun ehditä panostaa?
PS. Arkistoista kaivoin: