EDIT: Missä nä Sharkie palvelet ??
Pohjois-Suomen Viestipataljoona, 2. Viestikomppania. Kasarmi viidellä siis, ihan siinä Sotkun vieressä. Jännää ettei vieläkään olla törmätty, edes Sotkussa tahi ruokailussa(missä työ tietenkin voitte käydä ihan eri aikaankin).
Ei armeijassa niin kamalaa ole kuin voisi kuvitella, mutta en minä siellä olostani paljoa nautikaan. Ampuminen on ihan veikeää hommaa, tetsaus perseestä(polvet ei kestä konttamisia tahi ryömimisiä laisinkaan, mutta mitään varsinaista vaivaa mistä valittaa AV:lla ei myöskään ole, joten fuck), ruokailut selkeästi päivien kohokohtia ja alikessut paljolti varsin hyviä tyyppejä, samoin kuin tupakaverit. Niiden kanssa huulen nakkelu on kyllä se elementti, joka pitää pään kasassa parhaiten. Eniten mua silti rassaa intissä se, että aina väsyttää. Vaikka yleensä saakin nukkua sen reilut seitsemän tuntia, ei se kaiken sen tekemisen ja omien hullujen univaatimusten keskellä tunnu riittävän mihinkään. Parikymmentä minuuttia tyhjää -> lattialle nokosille. Sama efekti tietty jok'ikisellä oppitunnilla(ei sentään lattialle).
Alkuviikko ja morttileiri oli kyllä yyberperseestä. Miksi? Koska Kajaanissa sataa aina. Se on jotain ihan uskomatonta. Vaikka jumalauta paistaisi aurinko pilvettömältä taivaalta, sataa silti. Ja jo kahden päivän leirin jälkeen jokainen vaatekappale on läpimärkä, tetsauksen ja miinankaivuun vuoksi paskaa on joka paikassa, väsyttää, palelee ja pakissa kasvaa sammalta. Viikon leiriä samoissa fiilareissa en halua edes ajatella. Toisaalta taas, olihan se pirun hienoa päästä sieltä viimein takaisin kassulle. Se fiilis lämmitti kyllä, vaikkei siltikään tuntunut kaiken sen vitutuksen arvoiselta. Ja ei olisi kyllä uskonut, että joskus olisi iloinenkin sen kasarmin näkemisestä.
Toivotaan ja rukoillaan puolen vuoden palvelusta, jo ihan senkin takia, että kevätkaudella on siviilimaailmassa työ- ja muita asioita, jotka vaativat läsnäoloani, mutta ultimately, piisaa mulle puoli vuotta muutenkin. Kaikki nämä syyt olen sanonut luutnantille haastattelussa - samoin kuin muille asiasta tiedustelleille - ja nyt sitten odotellaan yrittävätkö ne mua AUKkiin silti. Hanttiin tulen laittamaan, mikäli näin.
Voisin turinoida enemmänkin, mutta lomakyyti odottaa. Takaisin arkeen. Onneksi viikko tulee tosin olemaan lyhyehkö, kun perjantaina on vala ja pois pääsee jo kolmen jälkeen. Lomaa odotellessa.