Valitettavasti(?) kaverisuhteemme oli ehtinyt kehittyä jo jokseenkin vankalle pohjalle, enkä suurin surminkaan halunnut väärillä sanoilla (Alatko oleen?) rikkoa sitä. Kaipa ystävyyssuhde vain merkitsee minulle sen verran paljon. Hän oli sen verran herttainen, hauska ja söpö tyttö, etten todellakaan halunnut rikkoa välejämme möläyttämällä jotain tyhmää.
Tuo olisi ollut juuri jotain sellaista, mitä minä olisin sanonut samanlaisessa tilanteessa ja katson, että sinunkin olisi kannattanut. Tuon perään vaan sydänverta tihkuva rakkaudentunnustus ja johan lähtee hommat rullaamaan. Johonkin suuntaan ainakin.
Noin paria vuotta myöhemmin näin hänet yöelämässä kaveriporukkansa ja poikaystävänsä kanssa, itse olin jonossa yökerhoon ihmismassan keskellä. Hän taisi huomata minut, ja kun muut hänen porukastaan lähtivät pois päin, hän jäi siihen yksinäisen näköisenä, ikään kuin odottamaan jotain. Minuako? Itse olin jonossa sen verran ihmisten takana, etten oikein viitsinyt lähteä peräänkään.
Perään hyvä mies! Jos kaupungilla näkee tuttuja, niiden luokse juostaan ja tehdään vaikka tikusta asiaa. Ihmiset ilahtuvat tavattomasti, kun joku huomaa heidät kadulla muiden joukosta.