Re: Eduskuntavaalit 2011
« Vastaus #39 : 04.03.2011 12:37 »
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Basaaripisteet: 5
http://www.halla-aho.com/scripta/puhe_perusnuorten_populismipaivilla.htmlOlen joskus aikaisemminkin linkannut tämän tänne, mutta asia alkaa olemaan taas ajankohtainen. Mielestäni aivan helvetin hyvä kirjoitus Suomen nykyisestä poliittisesta tilanteesta. Siitä että kaikki valtapuolueet ovat käytännössä Tupu, Hupu ja Lupu (vain lakin väri erottaa ne toisistaan) sekä siitä miksi kaikki vanhat puolueet ovat oikeasti niin Perussuomalaisia vastaan. Alla lyhyt lainaus laiskoille, mutta suosittelen lukemaan ihan koko tekstin.
Yhdyn kyllä Halla-Ahon ajatukseen puolueiden androgyynisyydestä täysin, ja se on vaivannut itseänikin jo pitkään. Veljenpoika-rinnastus on osuva. Äänestänkin siis aina, kuten olen joskus tainnut mainitakin, puhtaasti henkilöä välittämättä sen kummemmin puoluejaosta. Tosin nyt joutunee ensimmäistä kertaa sihtailemaan puoluekenttääkin, notta että mikä siellä mättää ja millä tehdään vähiten vahinkoa. Koneisto on sen verran homeessa just nyt, että jonkinlaista muutosta kaipallaan selvästi. Tosiaalta Persujen kanssa tekee mieli olla varovainen. Melfice sen kait jossain joskus mainitsi, että ovat pirun kaksijakoinen puolue, ja tuohon yhdyn kans täysin. Siellä on hyvää ja rehellistä kamaa, mutta lähes kaksin verroin on myös nutipäitä, ja puolueen manifestien jyrkkyys ja vanhoillisuuden korostaminen ahdistavat vähän. Todennäköisesti väistän tämän ansan, mutta minne ääneni sitten laitan, se on vielä auki.
Mulla on myös vähän vaikeuksia saada otetta näistä päivän polttavista aiheista, eli lähinnä maahanmuutosta ja rikostuomioiden oletetusta lempeydestä. Ne kun eivät koske omaa elämää mitenkään, eikä mulla kyllä riitä tietotaitokaan vaikkapa maahanmuuton monikulmaisten ongelmatilanteiden arviointiin ja ratkaisemiseen. Ainoa mitä aiheesta käsiinsä saa on joukko lukuja, joista osa näyttää hyvältä ja osa pahalta - sillä jokaisella tilannetta kommentoivallahan on aina esittää kovin eri lukuja. Olepa siinä sitten jotakin mieltä.
Vaalikone lähtee kyllä totutusti ensin laulamaan, ja kunhan sillä kenttä vähän kapenee, selvitellään peliä tarkemmin. Jännä oikeastaan nähdä, mitä sieltä tällä kertaa tarjotaan. Eurovaalien Jani Sievinen naurattaa vieläkin...
Ai niin, mä olen myös kovin kiitollinen pakkoruotsista.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Eduskuntavaalit 2011
« Vastaus #52 : 17.03.2011 14:38 »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
« Vastaus #54 : 20.03.2011 21:37 »
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
« Vastaus #57 : 21.03.2011 12:11 »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu