Mitä noilla sakkorahoilla tehdään?
Hyvä kysymys. Ehkä ne menevät FIA:n virkistysrahastoon tai sitten suoraan Ferrarille?
Tuo McLarenin saama sakko kuitenkin supistuu 30 miljoonaan dollariin, koska McLaren olisi ansainnut tämän kauden tallimestaruudesta noin 70 miljoonaa dollaria. Nopeasti Mäkin pitää kuitenkin haalia rahat kokoon, sillä maksu-aikaa on vain kolme kuukautta.
Sähköpostiviestittely Ferrari-tiedoista oli totta, vaikka Ilta-Sanomat muuta väittikin. Lainauksia MTV3:n uutisesta:
De la Rosa hankki tietoa aktiivisesti Coughlanilta. Asian todistaa FIA:n julkaisema de la Rosan lähettämä viesti:
- Hei Mike, tiedätkö, minkälainen on punaisen auton painojakauma? Meidän olisi tärkeä tietää se, jotta voisimme kokeille sitä simulaattorissa. Kiitos jo etukäteen.
––
- Kaikki Ferrarilta tuleva tieto on erittäin luotettavaa. Tieto tulee Nigel Stepneyltä, heidän entiseltä pääinsinööriltään. En tiedä hänen nykyistä asemaansa tallissa. Hän on se sama henkilö, joka kertoi meille Australiassa Kimi Räikkösen tulevan varikolle kierroksella 18. Hän on hyvissä väleissä pääsuunnittelijamme Mike Coughlanin kanssa, ja kertoi hänelle nämä tiedot, de la Rosa kirjoitti Alonsolle lähettämässään sähköpostissa 25. maaliskuuta.
––
Alonso oli erityisen ilahtunut tiedosta, että Ferrari käytti renkaissaan kaasua, joka vähensi renkaiden kulumista rakoille:
- Heillä on jotain erilaista kuin muilla, eikä ainoastaan tänä vuonna. Tämä saattaa olla ratkaiseva asia. Toivottavasti pystymme kokeilemaan sitä testeissä, Alonso kirjoitti rengaskaasusta.
Ihme, että FIA antoi McLaren-kuskeille syytesuojan.