Harmi, että Toyota tunnetaan kohta "urantappajana".
Tallilla on varaa syytää rahaa lähes miten paljon haluaa, mutta silti tulokset ovat olleet suhteessa budjettiin tosi vaatimattomia. Kaudella -06 talli tosin nousi lupaavan näköisesti ja viime kaudesta odoteltiin Toyotan lopullista läpimurtoa huipulle. Mutta jätti taantui. Putosi korkealta ja imi kuskinsa syvälle epätoivon syövereihin.
Jos Toyotalle saataisiin loistava organisoija, joka osaisi sijoittaa pätäkät oikeisiin asioihin ja ihmisiin, alkaisi tapahtua. Näitä tälläisiä ei vain kasva jokaisen puun oksalla, ja minunkaltaisen fanin on tietysti niin helppoa arvostella tallia sen tekemistä virheistä ja kehittymättömyydestä. Siitä huolimatta on selvää, että jos Toyotan kaltaisella huippubudjetilla tapellaan vain jäännöspisteistä, niin jokin tallin sisäisessä järjestyksessä mättää.
Haukkuihan jo Mika Salo aikoinaan koko tallin täysin pystyyn, siksi sai potkutkin. Salo haukkui kotimaiselle lehdistölle täysin surutta tallia ja sen ratkaisuja. Loppukaudesta pomot eivät käyttäneet Mikaan optiotaan, koska "tämä oli suhtautunut talliin negatiivisesti". Eihän se koko totuus ole, mutta osa sitä ainakin.
Tokihan sillä De La Rosalla on hyvät sponssaajat takana, enkä tosiaankaan ihmettele jos Espanjalainen ajaa ensi kaudella Mäcciä kisakuskina. En ihmettele, mutta kyseenalaistan. Dennis tarvitsee suosikkipoikansa Hamiltonin rinnalle toisen nälkäisen ja nopean kuskin jos se mielii taistella tallimestaruudesta ensi kaudella. Elämme jännittäviä aikoja eikä Heikin McLaren-pesti ole mahdottomuus.
Toisaalta Dennisillä näyttää olevan vaikeuksia käsitellä kahta nopeaa kuskia ja Kovalainen jäisi McLarenilla selkeästi Englannin kultapoju Hamiltonin kynnysmatoksi. Vaikka paremmin saattaisi ajaakin, niin alkukaudesta kaikki päätökset suosisivat Hamiltonia. Myöskään britit ja Ecclestone eivät oikeen tykkää ideasta, että suomalainen jälleen saattaisi voittaa heidän kultapojunsa ja Hamilton jäisi kakkoskuskiksi. Kovalainen ei myöskään ole ollut mitenkään innoissaan mahdollisesta kakkoskuskin asemasta vaan on painottanut vaativansa tasavertaista kohtelua. De La Rosa on selkeä kakkoskuski kaikin puolin ja tuo Espanjasta sponsorirahoja, joten hänet McLaren valitsee. Toisaalta mainitsemasi tallimestaruus jäänee tällöin saavuttamatta. Kovalainen menee Toyotalle ja saa tasavertaisemman kohtelun, mutta valitettavasti tulokset ovat hieman arvoitus. Pieni pelko on takaraivossa, että Heikki jäisikin ykkösten ulkopuolelle ja ura olisi sitten siinä.