Vielä paskemmin Nelson Piquet Jr. ajoi Renaultilla. Eikä sovi unohtaa MEIDÄN Heikkiä, joka sähläili jatkuvasti debyyttikaudellaan alkukaudella.
Kun Kubican sijoitus on keskiarvoltaan 5,8, johon kuuluu mm. kaksi kolmatta sijaa ja yksi toinen sija. Petrovilla parhaat sijoitukset on 5, 7 ja 9. Kubica keskeyttänyt kolme kertaa joista ei ole tainut olla yksikään oma virhe, en tosin muista tarkasti. On tietysti totta että on hyvin epäreilua verrata Petrovia suoraan Kubicaan, mutta yli kymmenen sijoituksen keskiarvo ja todella paljon virheitä (tätä ei voi kiistää) pitkin kautta, kertovat kyllä ihan selvän viestin.
Niin kertoo. Se kertoo sen, että Kubica on parempi ja kokeneempi kuljettaja. Se myös kertoo sen, että auto on rakennettu Kubican ympärille. Petrovin sijoitusten keskiarvo on ihan hyvä, kun ajattelee, että sarjassa on tällä hetkellä neljällä tallilla parempi auto.
Itse olen samaa mieltä. Eihän Petrovia toki voi suoraan verrata Kubicaan, sen verran kova kaveri tämä on, mutta kieltämättä Petrovin näytöt ovat olleet hyvin ailahtelevia. Esim. Hülkenberg ajaa huonommalla autolla eikä ole niin pahasti jäänyt selkeästi kokeneemmasta tallikaveristaan kuin Petrov. Kyllä uskallan väittää että Kubica on parempi kuin Barrichello, mutta Barrichellokin on ihan voitoista taisteleva kuski (ollut kunnollisislla autoilla). Eli ei mikään surkimus, vaikka uransa pilasi rupeamalla Schumin apukuskiksi.
Williamsilla onkin huippuvuosinakin annettu tallikaverien kilpailla reilusti. Sen lisäksi pitää muistaa se, että Barrichello alkaa olemaan jo sellainen kuski, että saattaa lopettaa minä hetkenä hyvänsä. Ja Williams haluaa panostaa tulevaisuuteen, jota edustaa Hülkenberg ja Bottas. Renaultilla tilanne on toinen, kun kokeneempi kuljettaja Kubica ei ole mikään vanha koira.