En ole LeanGainsiin tutustunut, kuin muutaman artikkelin verran ja pakkotoiston keskustelun lukaisin joskus läpi, mutta TK:lle varmaan helpoin tapa cutata on ihan puhdas matematiikka. Vähentää ateriakokoja, ei skippaa aterioita. Kokonaiskulutus -500kcal. Edelleen syö samassa suhteessa protskuja, hiilareita ja rasvaa. Ei niiden tarve katoa dietilläkään.
Suosittelen tutustumaan, esim. lukaisemalla tuon rippedbody.jp -sivuston läpi. Itse olisin jäänyt paljosta paitsi, jos en olisi kuullut tuosta.
Tehokkain tapa hyödyntää tuota LG:täkin on matikan avulla. Itse lasken hyvinkin tarkkaan ruokamääräni ja tuloksia on näkynyt. Toisaalta jos se ei nappaa, niin LG on edelleenkin paras tapa pudottaa painoa, koska et pysty mitenkään syömään niin paljon kuin normaalisti.
Ja jos TK (joka on tottunut vissiin syömään aika paljon) pudottaa ruokamääränsä -500kca alle BMR:n ja jakaa sen normaalin viiden aterian kesken, niin ei siitä tule kuin vihaiseksi. Itse söin toista kuukautta about samanverran ja minun piti syödä aamupala siinä klo 16-17 maissa ettei ollut illalla nukkumaan mennessä nälkä. LeanGainsin avulla pystyy syömään isoja ja tyydyttäviä aterioita, eikä tarvi tyytyä sellaisiin varpusenannoksiin, kuten normidieetillä. Keho tottuu hyvin nopeasti uuteen ruokailurytmiin, eikä sitten edes yleensä tule nälkä aamupäivällä. Lisäksi tämä intermittent fasting on siinä mielessäkin hyvä, että keho tuottaa enemmän sitä aikaisemmin mainostamaasi kasvuhormonia, joka tehostaa rasvanpalamista. Lisäksi kehosi on herkempi insullinille ja kaikkea muuta positiivista kivaa.
Ja tuosta ravinteiden tarvitsemisesta, niin riippuu vähän tilanteesta, että paljonko mitäkin voi ja kannattaa syödä. Jos on tavoitteena iso kalorivaje, niin on aika mahdotonta pistää sinne hirveää määrää hiilareita. Lisäksi kehon ei tarvitse ikinä koskeakaan omiin rasvavarastoihinsa, jos polttoainetta tulee ravinnosta yllinkyllin. Kolmanneksi proteiinin määrästä ei pidä ikinä tinkiä, koska suuri proteiinin saanti estää tehokkaimmin lihaskatoa dieetillä. Eli kun proteiinistä ei pidä tinkiä ja kun rasvaa tulee eniveis jonkun verran niin hiilarit on oikeastaan ainoa asia, josta voi ja tulee tinkiä dieetillä. Mutta kyllä niitäkin tarvitaan, joten siinäkin mielessä tuo LG:n kolmena päivänä juu ja neljänä päivänä ei on hyvä taktiikka. Hiilarit pitää myös noista kolmesta kaikista huonoiten nälkää poissa.
Jos olisin TK, niin vähän kiireestä riippuen vetäisin joko -20%/+20% kalorit (rasva lähtee vähän hitaammin) tai sitten jotain tyyliin -35%/+10% (rasva lähtee nopeammin, mutta lihaskato alkaa olemaan vaarana). Itse vetelin parhaimmillaan -35%/-15% kaloreilla tuossa jokusen viikon
Monta ateriaa päivässä pitää myös aineenvaihdunnan kunnossa. Itsellä on ainakin vilkastunut ihan jumalattomasti, kun on nyt syönyt useammin. Ainoa miinus tuossa on se, että jos ei sitten pääse syömään totuttuun aikaan, niin polte mahassa on jäätävä.
Kyllä se aineenvaihdunta toimii ihan yhtä sutjakasti paastoaa sitten tai ei. Tutkimusten mukaan aineenvaihdunta rupeaa hidastumaan vasta kolmen päivän paastoamisen jälkeen, joten siitä ei ole huolta.
http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html
Juu ei kyllä itsellä onnistuisi aamupalan skippaaminen ja onhan se yksi elämän kovimmista nautinnoista aamusumpin kera.
Itse en ole ikinä syönyt