Gba
Jäsen
Basaaripisteet: 0
Maastavedon sarjapainoissa pääsin viimeksi 122,5kg painoon ja teoreettinen 1RM on nyt 143kg. Ei vielä hirviästi, mutta itse olen ihan tyytyväinen kyllä. Olishan nuo toki paljon pidemmällä jos ei olisi tullut oltua dieetillä suurinta osaa keväästä.
Toisaalta nyt olet suhteellisesti vahvempi, eli se millä on oikeasti merkitystä. Eihän kisoissakaan absoluuttisella tuloksella ole väliä, vaan kisataan painoluokissa.
Lihaksen kasvatuksessa tosin treenipainot ovat yksi hailee, eri asia tosin jos haluaa vain voimaa. Tänään tein itse kevyillä painoilla pitkiä 15 toiston sarjoja ja ai että sain hyvät pumpit käsiin. Meinasi melkein itku tulla, kun hauis räjähti irti kädestä. Näin myös tilanteen jossa arvoin menenkö opettamaan vai en. Teini veteli 50kg:lla kyykkyä niin, että tanko oli sen verran ylhäällä että joutui kurottamaan varpaisillaan sen sieltä ja nostamaan taikaisin sinne. Loukkaantumisriski tuossa on aivan karmiva, mutta toisaalta en halunnut vaikuttaa kusipäältä, joten annoin kantapään opettaa kaveria. Ehkä joku välilevy pullahtaa joku päivä ja se on sitten 40-vuoden saikku.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
aataminpoika
Jäsen
Teetkö Starting Strengthiä vai mitä?
Ööh, valmentaja mulle sen ohjelman kehitti. Hän on fysiikkavalmentaja, joten hommat hänellä lienee hoidossa
Ohjelma menee suunnilleen näin
Prässi/Kyykky 3x10
Kulmasoutu 3x10
Penkki/vinopenkki 3x10
Hauiskääntö kp/scott-hauiskääntö 3x10
Ojentajat 3x10
Istumaannousu 5x25/Vatsarutistuslaite 3x15
Selkä 3x10
Pohkeet 3x25
Ylätalja 3x10
Alatalja 3x10
Tässäpä on tärkeimmät. MaVe olisi suunnitelmissa ottaa käyttöön parin viikon sisällä. Ohjelmaa en siis tee tuossa järjestyksessä, laitoin vain liikkeet. Ainakin omasta mielestä tuo on vaikuttanut ihan hyvältä ainakin aloitukseksi
"Saatanan mikkihiiri, pidä turpas kiinni ja vihellä peliä.", "Ei voi kahen metrin syötöt mennä v***u kolme metriä ohi" - Kai Suikkanen
tallennettu
Gba
Jäsen
Siis tostahan saa melkeen semmosen kuvan että syömisen vähentäminen auttaisi painonhallinnassa.
+1
Naurattaa nämä haistapaska tutkimukset. Ainoa painonhallintaan vaikuttava asia on kalorien määrä suhteessa kulutukseen ja se on totuus. Se on aivan sama mihin kellonaikaan ne syö. Ihmiset ovat vain keksineet päästä nimityksiä eri kellonajan syömiselle. Itse syön silloin kun on nälkä ja varsinkin fyysisessä työssä se tarkoittaa jo heti ensimmäisiä tunteja heräämisestä.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu