Re: Kauhajoen kouluammuskelu
« Vastaus #33 : 24.09.2008 16:25 »
tuhis
Vieras
Niin no, järkevintähän olisi tosiaan rajottaa aseita metsästyskäyttöön ja valvoa tätä kunnallisilla metsästyksenvalvojilla tms. Satunnaisjampat jotka haluaa tussareita täytyis käyttää samanlainen ruljanssi läpi kun inssi tms, johon kuuluu esim. psykologiset arvioinnit.
tallennettu
« Vastaus #36 : 24.09.2008 16:40 »
To defy me is a senseless act which goes against your world's wishes...
tallennettu
« Vastaus #37 : 24.09.2008 16:40 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Ampumaharrastukseen tarvittavat aseet voitaisiin myydä seuroille. Tässäkin voisi olla vaatimus että jos seura haluaa aseen siihen pitää tehdä anomus jne.
Sinänsä aseiden kieltäminen on hiukan...vääränlainen lähestymistapa tähän ongelmaan. Tässä vain pakoillaan sitä todellista ongelmaa, joka on vinksahtanut ajatusmaailma. Totta kai aseiden ostamisen rajoitus voisi osaltaan ratkaista ongelmaa, koska jos tämä voisi edes mahdollisesti rajoittaa tälläisiä tapahtumia, niin se on mielestäni harkinnan arvoinen asia. Mutta ei tämä voi olla kuin pieni osa ratkaisua. Todelliset ongelmat on jossain ihan muualla kuin aseiden saannissa.
Itse tunnen oikeastaan aika paljonkin metsästäjiä, ja olen itsekkin käyttänyt asetta. Aika nuorena jopa ensimmäisen kerran. En kyllä mikään metsästäjä tai aseiden harrastaja ole, vaikka siihenkin olen saanut valistusta ja mahdollisuuksia yllättävän paljon. Ja nuorempana ammuin tölkkejä aika paljon ilmakiväärillä. Mutta muistan hyvin kuinka varovaisia aseen kanssa aina oltiin. Se ei ole leikkikalu, ja metsästäjät jos ketkä tämän tietävät. Totta kai varmasti poikkeuksiakin löytyy, mutta minun kokemuksen mukaan metsästäjät ymmärtävät paljon enemmän aseista ja niiden vaarallisuudesta kuin ne aseiden ja metsästyksen vihaajat.
Tähän loppuun vielä voin sanoa että valehtelisin kyllä jos sanoisin että se ei ole ollut silloin tällöin mukavaa ajanvietettä, kun kaveri porukalla mennään sorakuopalle ampuilemaan kiekkoja. Mutta käsiaseita emme ole ikinä käyttäneet. Eikä muistaakseni kellään tutullani edes käsiaseita ole.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu