tuhis
Vieras
Ainut vakavampi juttu sattui muksuna asuinseudun leikkimesta nr. 1:ssä, Pukinvuoressa (Mountain of the GOAT!) joka tosiaan on vuorentapainen ja siellä on lenkkipolkua ties mitä hiidenkirnua, kummitustaloraunioita, kielekkeitä ja muuta ihanaa mm. meidän pahamaineinen Skeletor-silta. Kompastuin johonkin pintajuurakkoon kallioilla ja kierin semmoisen kielekkeen yli, mutta sain jostain kallion seinämässä kasvavasta risujuuresta kiinni. Muuta en tuosta muista kuin sen, että katselin kuinka risukasvusto repeytyi irti kallion seinämästä ja putosin. Kaverin iskä tuli hakemaan kuulemma alhaalta.
Taju oli mennyt. Olin pudonnut johonkin paksuun risukkoon ja melkein täysin naarmuitta. Tiedä sitten löinkö pään johonkin paksumpaan oksaan risukossa vai pyörryinkö. Jokatapauksessa jos olisin tippunut piirun sivummalle niin en tässä olisi kirjoittelemassa, meinaan oli useiden kymmenien metrien pudotus kivelle.
En mitään kauhistumisia oikein osannut tuosta itselle kehittää, mutta kyllä kielekkeillä olin tarkempi jo ihan omasta takaa. Kävin monen vuoden päästä katsomassa tuota tyttöystävän(! muksuja sitä oltiin) kanssa ja alkoipa siinä sitten jostain syystä itkettämään. Ehkä siinä jotenkin käsitti sen asian vakavuuden pikkuisen varttuneempana ja tajusi sen kuinka kotona oli sitten melskattu tuon takia että henkihän siinä meinasi lähteä.
Sen verran tyhmä sitä kuitenkin vielä oli että nolotti pitkän aikaa kun olin itkenyt tytön nähden!