Vagrant Story: Yhdeksän tuntia takana ja olen jo laatimassa pelille RPG-genren kruunua. Todellinen marginaaliväestön peli. Ja hommahan toimii näin; Olet Agentti X, ajassa X ja jahtaat yliluonnollisia voimia omaavaa luurangonlaihaa teiniä jolla on metallikädet. Upean alun jälkeen päädyt Lea Monden pimeään ja hirviöitä pursuavaan kaupunkikompleksiin. Suurin osa peliajasta mennään maan alla luolastoissa ököjä mättäen ja puzzleja ratkoen.
Pelihahmo ei kerää minkäänlaista kokemusta vaan aina lopparin jälkeen saat "rankin" pelityylisi mukaan. Ja randomilla jonkun pienen statusboostin. --
Esimerkiksi kun lyöt miekalla goboa, miekka saa +1 human/demihuman classiin. --
Pelissä on yli sata uniikkia asetta ja jokainen kerää vieläpä kokemusta myös omaan tyyppiinsä, elementaali-affinityä ja kaikenlaista muuta kivaa.--
Mukana ei ole angstia, viholliset droppaavat harvinaisia itemejä, eteneminen ei ole lineaarista ja kaikkia aseita ja varusteitasi voi täysin vapaasti yhdistellä, purkaa ja modata. --
Armoroitua helvetinritaria on kiva mättää käsille. --
Eikä se toki ole mikään ihme, sillä grindaamisen hyödyttömyys, teiniangstin puute ja se fakta, että millään "Ragnarokilla" ei tee paskaakaan jos sillä mättää kaikkia vihollisia, varmistivat sen, että harvojen herkuksihan tämä jäi.
Sisäinen äidinkielenopettajani hautoo itsemurhaa.