Re: Linkkiketju
« Vastaus #1123 : 15.11.2013 11:49 »
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Basaaripisteet: 5
Tunnistan itsessäni myös sen kaverin, joka yksin ollessaan täyttää aikaa netin selailulla. Toisaalta suurin osa siitäkin ajasta on bussi- tai lähijunamatkoja, joista on kehkeytynyt vähän sellaista oman rentoutumisen aikaa netin, YouTuben tai 3DS:n parissa. Sosiaalisissa tilanteissa ja kesken keskusteluiden en kuitenkaan onneksi tunne puhelintutinoita, vaan keskityn hetkeen.
Mut tottahan se on, että kaikkeen tottuu. Modernit puhelimet ovat loistavia työkaluja ja tuovat arkielämään niin paljon sujuvuutta. Silloin tällöin tekee kuitenkin hyvää, jos saa/joutuu olemaan tovin ilman älyluuria. Pidemmät trooppiset reissut ovat itselle sellaisia, joilta jätän suosiolla paremman puhelimen pois ja nappaan mukaan vanhan E51:n. Ei tarvitse pelätä pudotteluja tai kosteutta, ja voi oikeasti täysillä nauttia elämästä.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Linkkiketju
« Vastaus #1127 : 16.11.2013 15:23 »
Gba
Jäsen
Basaaripisteet: 0
Se nyt vielä menee, että keskustelun lomassa vastailee välillä whatsapp viesteihin, mutta mulla on kaveri joka pausettaa moninpelin siksi aikaa, että räplää puhelimeen tullutta viestiä. Toinen ärsyttävä tekijä noissa puhelimissa on se, että jotkut plärää niitä ajaessaan, pari kertaa olisi jo henki lähtenyt, ellen itse pelkääjän paikalta olisi huomauttanut, että jarruta niin ei lennetä eteen pysähtyneen auton läpi 100km/h.
Täytyy toki myöntää, että itsekin olen vähemmän nykyään läsnä tilanteissa, kun on jatkuvasti aktiiviset keskustelut myös whatsapissa käynnissä. Oikeastaan tuo ohjelma on korvannut miltei kokonaan facebookin, jota tulee enää käytettyä harvakseltaan yhteydenpitoon. Siellä tulee sovittua nykyään vain isompien porukoiden virallisempia tapaamisia, kuten luokkakokouksia tai tupareita.
Toinen asia mihin älypuhelin on vaikuttanut on unenlaatu, monesti tulee nappaistua siitä yöpöydältä kesken kaiken se puhelin kouraan ja vilkaistua esimerkiksi NHL-matsien tilanne, sitten sitä huomaamatta onkin jonkun wikipedia artikkelin kimpussa ja valvonut tunnin putkeen.
Pikkuhiljaa olen pyrkinytkin sulkemaan noita viesti ja kuvatulvien kanavia. Enää ei puhelimeen tule naamakirjan viestejä reaaliajassa ja puhelin menee yöksi käden ulottumattomiin sängystä. Lomalla annan akun loppua ja jätän lataamatta, eikä se parin päivän jälkeen mitään vieroitusoireita edes aiheuta. Parhaimmat fiilikset oikeastaan on aina ollutkin reissussa ilman tekniikkaa.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu