JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Koko pelialan seuraaminen jne. on tullut oikeastaan "omaksi" harrastuksekseen minulla. Usein jää pelaaminen siksi kun haluan vain seurata alaa lukemalla lehteä tai selailemalla juttuja internetistä. Jos en tietäisi että olen ihan pirunlaiska ja kieliopillisesti ala-aste tasolla yrittäisin varmaan päästä pelialalle pelimedian puolelle.
Elokuvat on oikeastaan pelaamisen ohella eniten aikaa vievä harrastus. Nimenomaan teatterissa käyminen. Käyn usean kerran kuussa leffassa, joskus pari kertaa viikossa, joskus kerran kahdessa viikossa, ajasta ja tarjonnasta riippuen. Oma "kotiteatterini" on pelkkä 28" kuvaputki philips PS2:lla. Joten siksi käynkin leffa teatterissa. Vaikka kävisin kyllä teatterissa vaikka olisikin "kunnon vehkeet". Haaveena on että "isona" saan kotiini teatteri huoneen. Tykki, 7.1/6.1 äänet, sisustus harrastuksen mukaisesti jne.
Kotiteatterini naurettavasta tasosta huolimatta keräilen myös elokuvia ja tiettyjä sarjoja. West Wing löytyy, X-Files hankinnassa, rukoilen että Babylon 5 saisi joskus suomenkielisenkin julkaisun ja Futuramaa ostelen jos halvalla näkyy. Elokuvista otan lähinnä special/extended/limited (jne.) edition kappaleet. Samoin Tim Burton tuotantoa olen ostanut kun on eteen tullut.
Tietokoneet ovat myös saaneet aikaa elämästäni. Jo senkin vuoksi että olen pitkälti lopputyötä vaille insinööri kyseiseltä alalta. Haaveilen omasta kotiverkosta ja omasta pelvelimesta johonlaitan pelisivut pystyyn ja hoidan teknisen puolen itse. Tämän esteenä on ollut raha, aika ja tietysti se laiskuus. Mutta tietokone on kyllä tuttu niin sisältä kuin ulkoa, kun on tullut useampi kone kasattua itse ja aiheen lehtiä ja saitteja lueskeltua.
Anime ja manga. Manga harrastus on hiukan aluillaan. Rahan vuoksi. Kaikkeen ei vaan raha riitä. Tällä hetkellä on Full Metal Alchemistia hyllyssä ja Berserkin pokkareita ostaisin heti jos kympillä näkisin jossain.
Animea on tullut katseltua jo muutama vuosi. FMA, X, Helsing, Naruto, Bleach,...Berserk,...leffat,...Näitä on tullut lähinnä netistä ladattua kun ei Suomessa juuri kaupan hyllyiltä löydy.
Jonkinlainen kirjojen lukeminen. "Jonkinlainen" siksi koska tähän ei oikein meinaa aika enään riittää. Linkussakin tulee pelattua tai luettua harrastuslehtiä tai mangaa. Mutta lähinnä fantasia kirjallisuutta luen kun luen. Eddingsin kirjoja on tullut aika paljon luettua koska ovat niin pirun yksinkertaisia Tosin nyt alkaa jo hiukan kyllästyttämään ne "samat" hahmot ja juonet kirja sarjasta toiseen. Potterit ovat myös mielenkiintoani lähellä Ilmeisesti helppolukuisuutensa vuoksi. Jokainen löytyy ja uusin tulee heti hyllyyn kun vaan Suomi-versio tulee.
Voisin vielä sanoa että Japanin kulttuuri. Tämä on vain hiukan jäänyt kun tässä vaiheessa viimeistään on loppunut aika kesken. Oppikirja kielelle löytyy, nettilinkkejä useita, ja kulttuurista olen lukenut, mutta moni asia on jäänyt hiukan vaiheeseen. Ei vaan riitä aika. Niin ja sitten on taas se laiskuus.
Tähän loppuun en voi sanoa kuin että voi kuin toivoisin että vuorokausi olisi 36h. Se helpottaisi niin paljon. Kun miettii mitä kaikkea arkista ja joka päiväistä hommaa on niin tiukkaa tekee ajan kanssa. Siihen vielä heitetään JRPG jotka vievät about 40-100h, on aika heikkoa että aika riittäisi...Ja sitten pitäisi vielä harrastaa liikuntaakin!
Mutta, meidän planeettammehan menee auringosta koko ajan kauemmaksi, joten muutaman 10 000 vuotta kun odotan niin voin tehdä kaikkea :D!
Niin ja musiikkia nyt tietysti kuuntelen mutta empä sitä nyt harrastukseksi sanoisi, vaikka sen kautta tuleekin kaikkea "kanavoitua". Tuossa olin kyllä todella lähellä ostaa kitaran, mutta kun ei nykyharrastuksiinkaan riitä oikein aika niin tuskin olisi kitaran soittoonkaan. Ainakaan sen ensimmäisen kuukauden jälkeen...ehkä joskus sen vielä ostan jos opin järjestelemään aikani paremmin.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2007 20:39 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Fyysinen Preesens
Pakko toistaa
Jäsen
Basaaripisteet: 1
En mitään.
Tiedetään sanomattakin.
Itselläni on aika paljon erilaisia harrastuksia pelaamisen lisäksi nykyään. Vedän lentopallo- ja
sählykerhoa, videokuvailen, sekä piirtelen. Toimin myös vapaaehtoisena liikunta- ja nuoriso-ohjaajana tuossa läheisellä koululla seurakunnan kautta. Noihin kun lisää vielä pelaamisen, niin siitäpä saakin kasaan paketin, miten kulutan aikaani töiden lisäksi.
Että sellaista.
Kai sulla on puuhelmet kaulassa ja geelillä pistetty etu-jeejee?
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.
-----
Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Basaaripisteet: 5
TV:n katsomisen luokittelu harrastukseksi = perinteinen Pelaajalauta.
Hihhih, vaikka tämän olisi voinut vähemmänkin vittuillen sanoa, niin yhdyn kyllä osittain. Katson minäkin leffoja ja sarjoja, kuuntelen musiikkia ja luen kirjoja - ja kulutan kaikkiin näihin pirusti aikaa ja rahaa. Eivät ne silti harrastuksia ole. Ne ovat elämää. Tietysti jollain syvä-perehtymisen tasolla nämäkin tietty voidaan laskea.
Itse asiaan. Minä harrastan tanssia. Lähinnä katutansseja, eli breakdancea, lockingia, newstyle hiphopia, poppingia ja housea. Breikki nyt on perinteisesti ollut se isoin juttu, mutta vuosien varrella skaala on laajentunut vahvasti. Street-hommien lisäksi on myös tullut tehtyä pari abstraktimpaa projektia, jotka ovat varsin piristäviä ja erilaisia kokemuksia.
Näiden kohdalla se harrastus alkaa kuitenkin olla jo vähän riittämätön käsite, kun on jo tehnyt töitä sekä opettaen että useissa tanssiproduktioissa, tanssinut melkein vuosikymmenen ja tekee sitä nykyään aina ja kaikkialla. Ammattikaan tämä homma ei kuitenkaan ainakaan vielä ole. Mikä sitten? Elämäntapa lienee lähinnä totuutta.
Mutta ylianalysoinnit hiiteen. Olen tanssiva pelaaja. Joka ei silti pätkääkään tue tanssipelejä.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
TV:n katsomisen luokittelu harrastukseksi = perinteinen Pelaajalauta.
Omat harrastukseni ovat siis:
-Syöminen
-Nukkuminen
Todellinen "pelaajalauta vertaus".
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
zoukka
guli
Jäsen
Basaaripisteet: 14
Kuulostaa aikas mielenkiitoiselta. Itse soitellut kitaraa n. 3 vuotta omatoimisesti sekä erillaisten syntikoidenkin kanssa on tullut säädettyä. Omaa projektia itsekkin suunnitellut lähinnä juuri noisea/avan-gardea yms. kokeellista kamaa. Pitäisi vaan saada tämä taloudellinen tilanne ensin kondikseen, musiikin teko ei ole ilmaista.
Joku koulu, jossa tohon löytys laitteet ja kelan tuilla sit säveltämään?
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
zoukka
guli
Jäsen
Basaaripisteet: 14
Mitenkö käytännössä toi kouluhomma toimisi? Ei varmaan vaatisi mitään erityisiä diplomeja tai muita edellytyksiä, että pääsisi lainaamaan soittimia/tiloja?
No ei tod, ellei koulu ole sitten jotenkin erityisen tiukka tai sinä perseile siellä koulussa :b Täällä meidän pelipuolella porukka istuu jatkuvasti koulun tiloissa, oli tunteja tai ei ja tekevät hommia koulun vehkeillä. Lainaankin on saanut vaikka mitä laitetta. Itseasiassa opettajat rohkaisevat tällaiseen toimintaan.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu