Syksy on selkeästi vakipalkkausten aikaa. Meikäkin sai nimen paperiin ja puolen vuoden "trainee-kausi" päättyy 31.8. ja työ vakituisena (ja palkallisena) alkaa 1.9. Hieno fiilis kyllä. Totta se vaan oli että ne Tiedon YT:t oli aika pirun hieno juttu. Oli pakko miettiä jotain muuta ja kun oli vielä irtisanomisuhan alla, pääsi tähänkin paikkaan kiinni.
Tosin palkka ei kyllä vieläkään tunnu sopivalta ;D En oikein tiedä olenko vain niin paska neuvottelemaan palkka-asioista vai olenko aina vain väärässä paikassa väärään aikaan. Tulee sitä nyt hiukan enemmän kuin Tiedolla, mutta oikeasti vain hiukan, eikä läheskään sitä mitä 2 tason kaverille odottaisi. Huvittavinta tässä on, että firma muutti palkkaus ja palkitsemis tapojaan juuri 1.9. alkaen, niin että olen varmasti koko firman huonoiten palkattu kaveri, koska kaikilla muilla nousi peruspalkka selvästi. Niin suuri keskisormi universumilta vasten kasvoja, että ei voi kuin nauraa :lol: Käsittämättömän huonosti osuu tämä asia itselle. Olen varmasti ollut joku röyhkeä talous kavaltaja tms. edellisessä elämässä. Toki voi olla, että luulen palkoista vaan liikoja. Mutta en nyt pidä suurena odotuksena että jos nyt ei suomalaisten keskipalkkaan päästä, niin että mediaanipalkka edes menisi rikki tällä tasolla.
Mutta onhan tästä muutoksesta lopulta huono varsinaisesti valittaa. Työ on reippaasti mukavampaa, samoin puitteet ja palkka kuitenkin on sen hiukan suurempi. "Mahdollisuudet on mihin vaan, nyt täytyy vaan näyttää mitä osaa". Tiedolla toi ei merkinny mitään, mutta ehkä täällä sitten...
Aika sama juttu oli itsellä pari vuotta sitten. (Tosin palkka nousi ja vastuu laski :) )
Anyways, onneksi olkoon!