Aika hyvä tuuri ollut koko viikonlopun. Perjantaiaamuna MSI GeForce 7900 GT hajosi lopullisesti ja heitti kunnon artifaktit ruutuun heti bootissa. Soitin välittömästi Mikromajaan järjestääkseni takuuasiat kuntoon. Ei mitään ongelmia. Siinä puhelun loppupuolella tuli sitten mieleen, että kyseessä on nykyään jo aika vanha näyttis, että siinä takuuvaihtorumbassa kestää varmaan vielä tavallista pidempään. Sanoivat siihen, että voivat antaa minulle sen ajaksi jonkin toisen näyttiksen väliaikaisesti lainaan. Jes. Saman päivän aikana hoidin itseni Mikromajan myymälään ja selitin samat asiat kassalle. Myyjä sanoi hetki, meni takahuoneeseen ja palasi pelkkään antistaattiseen pussiin pakatun näytönohjaimen kanssa ja kysyi:
– Onko sulla käyttöä TV-outille?
– Ei oo.
– Haluutko tän 8800 GTS:n? Tässä ei muuta vikaa kuin TV-outin kuva on suttuinen.
– Joo, mikäs siinä. Tota, onko teillä vielä PCI-Express –virtaliitintä? Mun virtalähteessä ei oo sellaista.
Myyjä kävi vähän tonkimassa hyllyjä, palasi takaisin, antoi kys. liittimen minulle, tokaisi ”Tossa. Ootas mä vielä merkkaan tänne, että oot saanut tän näyttiksen tilalle.” ja tarkisti nimeni vikaselosteesta, jonka olin printannut takuuvaihtoa varten. Kysyin sitten, että mitä he aikovat tehdä tämän 7900 GT:n kanssa. Sanoivat, että pistävät sen eteenpäin ja ilmoittavat, kun jotain tapahtuu. ”Mut pidä tota 8800 GTS:ää vaan. Se on nyt sun oma.” Hehe... Mikromaja on kyllä loistava kauppa.
Joskus näinkin päin. Itsehän lähetin tässä vähä aika sitten yli puoli vuotta sitten kosahtaneen Palitin 7600GS agp -näyttiksen vaihtoon, ja sain huonomman tilalle. Tuo Palitin versiohan oli vain kellollisesti heikompi versio GT:stä, siinä missä muilla valmistajilla kellot vieläkin alhaisempia ja muistit 256 bittisen GGDR3 muistin sijaan 128 bittistä GDDR2:sta. Hiemanhan tuo ärsyttää, koska tuosta vanhasta olisi voinut ehkä saada hieman enemmän myynnissä, mutta aina ei voi voittaa. Ei tuo sinänsä yllätyksen tullut, olihan tuo palauttamani malli jo tuotteistostakin kokonaan ehtinyt kadota. En vaan jaksanut aiemmin sitä takuuseen palauttaa, koska sille ei ollut tarvetta.
Kumpaas revikkaa tuo saamasi GTS muuten oli?