Ööh, onkohan tästä jotain suurempaakin näyttöä? En jaksa uskoa että tarkkailevat yksittäisiä pelaajia mitenkään, vaan yksittäisissä kohteissa voi olla ihan jotkin omat limitit.
Ei ne varmaan erikseen ketään tarkkaile. Asettaneet vain softaan statsit jotka tarkkailee panoksia, voittoja ym. Sen perusteella sitten iskevät jarrua.
Tarkkailua se on softapuolen tarkkailukin.
Itselläni ei tietenkään ole suoraa näyttöä, että juuri minulle oltaisiin laitettu cappi, mutta pitää testata jonkun toisen tilillä toi. Muutenhan se on todella yleistä että voittaville pelaajille laitetaan cappeja, tästä on mediassa sivutolkulla juttuja. Sama pokerinpelaajien kohdalla, voittavia pelaajia potkitaan ulos ja nyt PartyPoker jäi kiinni, siitä että ovat jaoitelleet pelaajie eri pooleihin missä voivat pelata.
Mulla on yksi tuttu pokerinpelaaja, joka tunnusti pari vuotta sitten ainakin silloin jääneensä tappiolle jotain 10k€ vuodessa vedonlyönnissä. Silti sillä oli myös samanlaisia limit-ongelmia (muistaakseni ainakin juuri Unibetillä), vaikka ei siis ollut kuuluisasta "voittavan" pelaajan statuksesta tietoakaan. En tiedä miksi vedonlyöntisivustojen pitäisi huolehtia kuka voittaa ja kuka ei, kunhan yksittäisten kohteiden panostukset on heille "suotuisat".
Ja joo, tottakai arviot todennäköisyyksistä ja sitä kautta ylikertoimista on subjektiivisia.
Mitä olen itsekin vähän jotain vedonlyönnin ammattilaisten mietteitä ja vinkkejä lukenut, niin viime aikojen menestymiseen reagoidaan vedonlyöntiyhtiöiden kertoimissa liian paljon. Tämä tulee ehkä sitä kautta että massat pelaavat mielellään juuri viime aikojen onnistujia ja sitä kautta vedonlyöntifirmojen on pakko polkea näiden kertoimia yhä alemmas. Tämän vuoksi sitten altavastaajista tulee hyviä pelikohteita (ylikertoimia).
Mitä kertoimia GBA sait noihin tän päivän matseihin? Olisi ihan mukava arvioida miten porukka pelailee, mutta pelkät merkit eivät kerro tuon taivaallista. Sarjojen ekoissa otteluissa pitäisi olla altavastaajilla hieman normaalia parempi yllätyssauma. En tiedä tuleeko tänään lähdettyä vedonlyönteihin mukaan, mutta playoffit kiinnostaa aina vähän enemmän myös vedonlyönnillisestikin. Lukkoa lähtisin ehkä itse pelaamaan. PAF tarjoaa 5,00 suoralle voitolle, Betfairilta saa jopa 5,90. Tai sitten suoran voiton sijasta tasoituksen kautta.
Täytyy kyllä myöntää että on parina viime vuotena jäänyt omat vedonlyönnit todella vähiin. Työnteolla saa paljon varmemmat rahat tiskiin. Lisäksi erilaiset managerointipelit on vieneet vedonlyönnin paikan mun sydämestä. Ja kun oikeita manageripelejä pelailee, niin niissäkin on mahdollisuus tienata vähän sivussa. Vedonlyöntiä tulee oikeastaan harrastettua vain kun haluaa jotain pientä lisäjännitystä johonkin matsiin, jonka aikoo katsoa. Yleensä tähän tosin riittää noi manageroinnitkin, joten usein jää vedonlyönnit kokonaan tekemättä näissäkin tapauksissa.
Laitetaan nyt vielä loppuun yksi vedonlyöntiaiheinen linkki, jota tuli itse paljon seurailtua kun vedonlyöntiä enemmän harrastin. Ilta-Sanomien ja Veikkaaja-lehden pelianalyytikon Edi Pejcicin blogi