tuhis
Vieras
Nyt äkkiä 99,9% käsikirjoituksesta ja suurista suunnitelmista laatikkoon pois silmistä ja ajatuksista. Aiheen tutorialeja pöydälle ja opiskelkaa niitä, käytäntöä ja konkreettista toteutusta. Odottakaa tuloksia vuoden tai parin päästä - olettaen että työtä ja harjoitusta tapahtuu lähes päivittäin ja tuntikaupalla. Pahin virhe mitä voidaan tehdä tässä tilanteessa on katsoa liian pitkälle, pääsemättä alkuun lainkaan.
Think-tank on pesti johon kaikki haluavat, mutta johon on vieläkin harvemmalla rahkeet kuin esim. koodinvääntöön joka on jokaisen ulottuvilla kiitos koulujen, netin ja kirjastojen.
Hyvän porukan löytäminen on oikeastaan äärettömän ideaalia, sillä sen lisäksi että autetaan toisia mahdollisissa ongelmissa ja mietitään yhdessä niitä, tapahtuu myös toisten inspirointia joka saa jaksamaan - missään vaiheessa ei saa lakata unelmoimasta siitä omasta pelistä.
Näin, jos realistisesti johonkin halutaan päästä.
Omakohtaisesti porukkaa oli muinoin asian ytimessä hyvä läjä. Omistautuneita ja innostuneita, joista osa tekee sitten työkseen koodia sun muuta. Projektit kuitenkin jäivät sillä asiasta tuli monille liian arkinen ja sellainen jota ei oikein kai osanut kuvitella mitenkään realistisesti toteutuvan. Harmittaa vielä tänäkin päivänä, mutta ihmsielo vie ylös, alas ja sivuttain. Peliala on kutsumusammatti ja jotkut kasvavat jo pelaamisestakin ulos iän karttuessa.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2008 00:08 kirjoittanut tuhis »