Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Aihe: Peliprojekti-värväystilaisuus  (Luettu 12950 kertaa)
Peliprojekti-värväystilaisuus « : 12.02.2008 00:32 »
AK-87 AK omistaa isosti Jäsen Viestejä: 169 Basaaripisteet: 0 Profiili Huomio, joillekin voi olla tiedossa mainetta! ;)

Jotkin tietävätkin jo, jotkut eivät, joten tiivistetysti sanottuna, pistin Pelaajaboardeille viime syksynä/talvena Peliprojekti-ketjun pystyyn, jossa pyrin saamaan kasaan pienen porukan, joiden kanssa sitten tehtäisiin peli. Porukka on nyt ollut siitä lähtien kasassa, mutta projekti on kasvanut siitä mitä sen alunperin oli tarkoitus olla, eikä kaikki halukkaat sitten edes loppujen lopuksi liittyneet porukkaan.

Joten nyt ollaan päädytty siihen tulokseen, että lisää porukkaa kaivataan. Pelin tarina alkaa olla jo valmis, mutta muuten töitä vielä riittää. Joten kaikki joilla saattaisi kiinnostusta olla niin ilmoitusta tänne. Ohjelmointipuolelle varsinkin olisi tarvetta, mutta myös jokapaikan höyliä tarvitaan.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #1 : 12.02.2008 00:58 »
tuhis Vieras Minkäsluontoinen rojekti?

Jonkinmoista valoitusta asiasta.
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #2 : 12.02.2008 12:17 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili Muuten kyllä olisi aikaa ja kiinnostusta liittyä mutta en tiedä riittäkö taidot mihinkään. Ohjelmointiin en ainakaan kykene... Jos tarvii jotakin graafista suunnittelua yms. niin voin tulla messiin...

Edit: Laita vähän infoa millainen peli on kyseessä..


« Viimeksi muokattu: 12.02.2008 12:51 kirjoittanut Faiska »
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #3 : 12.02.2008 12:55 »
AK-87 AK omistaa isosti Jäsen Viestejä: 169 Basaaripisteet: 0 Profiili Niin joo...elikkäs peli (A Better World) on sekoitus montaa pelityyppiä, mutta pääasiassaan toiminta-/kauhupeli olisi tarkoituksena saada aikaiseksi. Vaikutteita pelissä on paljon, näkyvimpänä varmastikin Fallout, sekä Silent Hill/Resident Evil(it).
Lähtökohtana on se, että kaupunki (Heavens), jossa peli kokonaisuudessaan tapahtuu joutuu ydiniskun kohteeksi, ja pelaaja on yksi harvoista selvinneistä. Niistä parista jannusta sitten muodostuu pieni ryhmä, joka pyrkii selviytymään ulos kaupungista.

Muuten kyllä olisi aikaa ja kiinnostusta liittyä mutta en tiedä riittäkö taidot mihinkään. Ohjelmointiin en ainakaan kykene... Jos tarvii jotakin graafista suunnittelua yms. niin voin tulla messiin...

Toki porukkaa tarvitaan muuhunkin, kuin ohjelmointiin (se on vain osa-alue, jolle olisi tarvetta), joten eiköhän sieltä tekemistä keksitä.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #4 : 12.02.2008 14:25 »
tuhis Vieras Jotain näyttöä? Lähinnä kiinnostaa nähdä se, että mimmoisella porukalla olette matkassa.

Ei millään pahalla, mutta ei siitä tule kissaa eikä paskaa jos ei osaa mitään, vaikka intoa olisikin. Sehän on jo ihan klassista kuinka pelien pelaajat alkavat tekemään peliä koska omasta mielestä on ideoita sun muita vaikka muille jakaa, mutta toteuttaminen onkin sitten toinen juttu kun kysytään a) omistautuneisuutta, b) pitkäjännitteisyyttä ja c) lahjakkuutta. Osaaminen ja tietotaito tulee jos on tullakseen, mutta housut kintussa ei ole kyllä lähtemistä tämmöisiin touhuihin.

Mieluusti kuulisin ja näkisin hieman enempi projektista.


« Viimeksi muokattu: 12.02.2008 14:42 kirjoittanut tuhis »
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #5 : 12.02.2008 14:26 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Ilmottaudun kaikenlaisen sekalaisen scheissen piirtelyyn eli konseptointiin. Jos pätkääkään kiinnostaa niin heittää vaikka YV:tä.

Tosin tuo pelin idea tuntuu aika kunnianhimoiselta. Aioitteko minkä näköisellä grafiikalla toteuttaa? Onko jo lahjakkaita käsikirjoittajia mukana  ;) (siis en todellakaan tarkoita, että itse haluaisin pestiin)
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #6 : 12.02.2008 15:05 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Kiinnostaisi eritoten tietää millä tätä peliä tehdään (Moottori? Kieli?) ja mitä on ja saatu aikaiseksi. Tuhiksella on nimittäin ihan pointtia.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #7 : 12.02.2008 15:28 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Seukkasin joskus vähän aikaa kaverin kanssa, joka ilmoitti aikovansa tehdä pelin. Oli kuulemma jo pidempään suunnitellut asiaa, ja nyt aikoi toden teolla kääriä hihat.

Tyypillä oli jokin IT-alan peruskoulutus ja kotitietokone. Sain oikein kaksin käsin estää itseäni kysymystä millä ihmeen ilveellä hän tämän pelin aikoi toteuttaa.

Ja kyseessä oli kuulemma "oikea peli, ei mikään ruma sprite-räpellys". No, ehkä tyyppi oli sanojensa mittainen, en tiedä.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #8 : 12.02.2008 16:01 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili No onhan noita yhden miehen projekteja olemassa kuten vaikkapa paikallisen jampan joku "moped racing", mikä ei ihan paska peli edes ollutkaan. Kokonaan tyhjästä väsäsi 3D-pelimoottorinkin siihen.

Ja jos ei liikaa aikaa tai rahaa panosta pelintekoon niin pelkkä "tekeminen" on aika arvokasta touhua. Sillä lopputuloksella ainakaan ensimmäisessä projektissa niin väliä ole.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #9 : 12.02.2008 16:15 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Tyypillä oli jokin IT-alan peruskoulutus ja kotitietokone. Sain oikein kaksin käsin estää itseäni kysymystä millä ihmeen ilveellä hän tämän pelin aikoi toteuttaa.

Eipä siihen pelinväsäykseen oikeasti muuta tarvitakaan kuin PC ja roppakaupalla pitkäjänteisyyttä.

Niitä ilmaisia työkaluja moiseen löytyy vaikka millä mitalla, jos nettiä jaksaa koluta. Ilmaisia moottoreita (ja modattavia pelejä) löytyy joka nurkasta eri sorttisia, tekstuureja ja malleja saa kun vähän näkee vaivaa etsimiseen ja kaikki työkalut saa ilmaiseksi (vaikka hyvin moni väsääkin tavaransa ammattiohjelmien wareversioilla). Esim. Blenderillä, Katella, Kritalla ja Audacityllä (kaikki ilmaista softaa) saa teoriassa jo "kunnon" pelin aikaiseksi.

Varsinkin nykypäivänä on jopa verrattain helppoa, kun XNA:n ja muiden vastaavien avulla pääsee väsäämään tavaraansa ihan konsolille asti.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #10 : 12.02.2008 17:01 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Se oli varmaan nimen omaan se pitkäjänteisyys joka siltä jampalta puuttui. Pelien teknisestä tekemisestä minä en tiedä mitään, ainostaan että se ei ole ihan hirveän helppoa ja että se vaatii paljon työtä. Jotenkin vain se tunnelma ja piinallinen hiljaisuus joka siitä juhlallisesta "aion tehdä oman pelin" -julistuksesta seurasi oli niin elokuvallinen. En tiennyt miten reagoida, kun ainahan sitä pitäisi tukea toista unelmien toteuttamisessa mutta nähdäkseni tyyppi olisi yhtä hyvin voinut kertoa aikovansa ryhtyä leivänpaahtimeksi.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #11 : 12.02.2008 17:14 »
AK-87 AK omistaa isosti Jäsen Viestejä: 169 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kiinnostaisi eritoten tietää millä tätä peliä tehdään (Moottori? Kieli?) ja mitä on ja saatu aikaiseksi. Tuhiksella on nimittäin ihan pointtia.

Niin unohdinpa senkin mainita, eli monien vaihtoehtojen jälkeen, juurikin XNA:lla olisi tarkoitus, ja sehän tarvitsi C# hallinnan.


Ei millään pahalla, mutta ei siitä tule kissaa eikä paskaa jos ei osaa mitään, vaikka intoa olisikin.

Tottahan tämä tietysti on.
En itseasiassa alun perin ajatellut tätä ihan näinkään suuressa mittakaavassa, saati tällä ohjelmalla tehtäväksi, jolloin taitoa olisi itselläni ollut enemmänkin. Siksipä nyt onkin haku päällä.

http://koti.mbnet.fi/kirppu/peliprojekti/index.html

Siellä nyt on tarina, joka on pohjana pelille, muutamia piirroksia ja porukka, jolla tehdään (tosin se kaipaisi päivitystä, sillä Raiden_Rules ja Timonsteri ei kuitenkaan ole osallistuneet projektiin).


« Viimeksi muokattu: 12.02.2008 17:35 kirjoittanut AK-87 »
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #12 : 12.02.2008 18:18 »
rinturi Jäsen Viestejä: 184 Basaaripisteet: 0 Profiili


Tämäkö on parempi kuin kalju space marine? No joo, kierosilmäinen homoseksuaali on ihan hyvä.

ps. Näyttää vähän Viper7:lta. Parta vaan pois ja tukkaa lyhyemmäks.

EDIT: Vai onko se sittenkin Backstreet Boysin Kevin kreatiinikuurin jälkeen?  :???:



« Viimeksi muokattu: 12.02.2008 18:29 kirjoittanut rinturi »
<@Fraeon> Heinz pelas jotain 2D-Mariota, jossa pääkkärinä oli lentävä Yoshi joka tuhos lerssillään kenttää
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #13 : 12.02.2008 18:30 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Huh huh, kai sitä nyt voi itsekin jo jotain sanoa rinturin kommenttien ja kepin jäätävän avatarin jälkeen. En halua aina leimautua ilkeäksi ilonpilaajaksi.

Mutta mä voisin vaikka värittää noi teidän konseptit, mulla on omat vahaliidut. Ikävä kyllä violetti on jo syöty.
N
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #14 : 12.02.2008 19:01 »
Silent Hill Jäsen Viestejä: 25 Basaaripisteet: 0 Profiili
Onko jo lahjakkaita käsikirjoittajia mukana  ;) (siis en todellakaan tarkoita, että itse haluaisin pestiin)

Grafiikasta ym. muusta tämäntapaisesta en paljoa tideä, mutta voin "pääasiallisena projektin käsikirjoittajana" sanoa, että olen tehnyt taustatarinaa ja kaikenlaista muuta siihen liittyvää aika hemmetisti. Itse myös kirjoitin tuolta "nettisivuiltammme" löytyvän novellin.
AK-87:n kirjoittama yleiskuvaus pelistä on aika hyvä. Mutta jos joku hiemankin projektista on kiinnostunut, pääsee (neuvottelujen jälkeen) mukaan. Mitä luultavammin AK lisää vielä avoimista paikoista lisää myöhemmin.
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #15 : 12.02.2008 21:01 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Kiinnostaisi eritoten tietää millä tätä peliä tehdään (Moottori? Kieli?) ja mitä on ja saatu aikaiseksi. Tuhiksella on nimittäin ihan pointtia.

Niin unohdinpa senkin mainita, eli monien vaihtoehtojen jälkeen, juurikin XNA:lla olisi tarkoitus, ja sehän tarvitsi C# hallinnan.

Aika huonon kuvan saa kehnoista konseptituherruksista ja tarinantyngästä. Ei oikein käy ilmi millä tasolla peliä on suunniteltu.

Onko peli on 2D vai 3D? Millaista pelattavuutta on suunniteltu? Millä kentät tehdään? Onko teillä jo ihmisiä jotka osaa C#:ta ja tuntee XNA frameworkiä edes aloittelijatasolla? Miten projektijärjestely? Löytyykö wikiä vai jotain muuta tapaa millä ihmiset voi lähetellä omia tavaroitaan?
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #16 : 12.02.2008 21:22 »
Faiska Jäsen Viestejä: 427 Basaaripisteet: 4 Profiili 3D-moottorin kanssa saattaa tulla ongelmia jos ei ole todella skilled porukkaa messissä. Itsellä on kokemusta blenderistä 
mutta niitten mallien importtaaminen sitten moottoriin saattaa koitua haastavaksi. Kyllä me kaverin kans josku heitettiin malleja blenderistä psplle, mutta tekstuureja ei saatu siirrettyä.... Ja joskus väsättiin kaikenlaista muuta 2d matskua psplle pelattavaksi.

2D peli on varmasti aloittelijoille se varmempi valinta, mutta tosissaan jos taitavaa sakkia löytyy niin mikäs siinä...
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #17 : 12.02.2008 21:31 »
Silent Hill Jäsen Viestejä: 25 Basaaripisteet: 0 Profiili
Onko peli on 2D vai 3D? Millaista pelattavuutta on suunniteltu? Millä kentät tehdään? Onko teillä jo ihmisiä jotka osaa C#:ta ja tuntee XNA frameworkiä edes aloittelijatasolla? Miten projektijärjestely? Löytyykö wikiä vai jotain muuta tapaa millä ihmiset voi lähetellä omia tavaroitaan?
Kuten AK sanoi, ettei alunperin pelin pitänyt olla näin suuressa mittakaavassa, joten peli ns. kasvoi liian suureksi. Juuri tämän ongelman takia ryhmä ylipäätänsä haluaa porukkaa varsinkin ohjelmointipuolelle (miksei myös muuallekin), koska yksinkertaisesti taidot eivät tarpeeksi riitä näin eeppisiin mittoihin kasvaneessa projektissa. Täten voi myös sanoa, ettei pahemmin ohjelmointiin liittyvää asiaa ole mietitty. Tähän mennessä tehdyt asiat ovat liittyneet muihin osa-alueisiin enemmän. Mitenkään muuta ryhmää mollaamatta.
Löytyykö wikiä vai jotain muuta tapaa millä ihmiset voi lähetellä omia tavaroitaan?
Ja projektille suunnattu "tavaraloota" löytyy, jos sitä tarkoitat.
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #18 : 12.02.2008 21:44 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Eli tiivistetysti: Mitään teknistä pohjaa/osaamista ei löydy?
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #19 : 12.02.2008 23:49 »
tuhis Vieras Nyt äkkiä 99,9% käsikirjoituksesta ja suurista suunnitelmista laatikkoon pois silmistä ja ajatuksista. Aiheen tutorialeja pöydälle ja opiskelkaa niitä, käytäntöä ja konkreettista toteutusta. Odottakaa tuloksia vuoden tai parin päästä - olettaen että työtä ja harjoitusta tapahtuu lähes päivittäin ja tuntikaupalla. Pahin virhe mitä voidaan tehdä tässä tilanteessa on katsoa liian pitkälle, pääsemättä alkuun lainkaan.

Think-tank on pesti johon kaikki haluavat, mutta johon on vieläkin harvemmalla rahkeet kuin esim. koodinvääntöön joka on jokaisen ulottuvilla kiitos koulujen, netin ja kirjastojen.

Hyvän porukan löytäminen on oikeastaan äärettömän ideaalia, sillä sen lisäksi että autetaan toisia mahdollisissa ongelmissa ja mietitään yhdessä niitä, tapahtuu myös toisten inspirointia joka saa jaksamaan - missään vaiheessa ei saa lakata unelmoimasta siitä omasta pelistä.

Näin, jos realistisesti johonkin halutaan päästä.

Omakohtaisesti porukkaa oli muinoin asian ytimessä hyvä läjä. Omistautuneita ja innostuneita, joista osa tekee sitten työkseen koodia sun muuta. Projektit kuitenkin jäivät sillä asiasta tuli monille liian arkinen ja sellainen jota ei oikein kai osanut kuvitella mitenkään realistisesti toteutuvan. Harmittaa vielä tänäkin päivänä, mutta ihmsielo vie ylös, alas ja sivuttain. Peliala on kutsumusammatti ja jotkut kasvavat jo pelaamisestakin ulos iän karttuessa.


« Viimeksi muokattu: 13.02.2008 00:08 kirjoittanut tuhis »
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #20 : 13.02.2008 08:24 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo kyllä tuo projekti taitaa olla vähän liian kunnianhimoinen. Leviää ajan myötä takuulla käsiin.

Eli suosittelen idean kutistamista ja perusteista aloittamista.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #21 : 13.02.2008 11:45 »
AK-87 AK omistaa isosti Jäsen Viestejä: 169 Basaaripisteet: 0 Profiili
Joo kyllä tuo projekti taitaa olla vähän liian kunnianhimoinen. Leviää ajan myötä takuulla käsiin.

Se voi kyllä olla vaarana, mutta pitäähän sitä ainakin yrittää.
Ei tässä sentään kiire ole...
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #22 : 24.05.2008 02:46 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili Mitä projektille kuuluu nykyään? Saittikin on päivittynyt viimeksi joulukuussa!
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #23 : 24.05.2008 04:21 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Ei tässä sentään kiire ole...
Play-Asia
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #24 : 24.05.2008 10:48 »
AK-87 AK omistaa isosti Jäsen Viestejä: 169 Basaaripisteet: 0 Profiili Jaa-a. Kyllähän siinä kävi ainakin osittain niin, kuten moni epäili, eli osa porukasta on ilmeisemmin jättänyt touhun kesken. Joten se, että tuleeko tästä peliä on aika epätodennäköistä, mutta eiköhän tarina jollain tavalla ihmisten ilmoille tuoda.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #25 : 24.07.2008 18:38 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Vaikka peliprojektin toteutuminen vaikuttaa epätodennäköiseltä, toivottavasti sieltä tulee jokin versio ulos. Odotan innolla!
Play-Asia
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #26 : 24.07.2008 18:49 »
Taist0 Cyborg Jäsen Viestejä: 544 Basaaripisteet: 3 Profiili
Vaikka peliprojektin toteutuminen vaikuttaa epätodennäköiseltä, toivottavasti sieltä tulee jokin versio ulos. Odotan innolla!

Ensi vuonna E3:ssa räjähtää.
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #27 : 24.07.2008 20:08 »
Silent Hill Jäsen Viestejä: 25 Basaaripisteet: 0 Profiili

A Better World

Toivottavasti Rockyn kommentti ei ollut sarkastinen, sillä hyvä että edes joku odottaa tuotostamme. Eipä tässä kiirettä ole, mutta projekti on taas lähtenyt parempaan suuntaan ;)


« Viimeksi muokattu: 24.07.2008 20:58 kirjoittanut Silent Hill »
tallennettu
Re: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #28 : 28.07.2008 18:46 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Voisin avustaa CurryFrankia artworkissa.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Peliprojekti-värväystilaisuus « Vastaus #29 : 27.02.2009 15:15 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Ylös. Miksei nettisivut enää toimi? Ei kai peliä ole jo kuopattu?
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines