Heitän hatusta kohteen, jossa mutsi oli miehensä kanssa joulun aikoihin.
Thaimaan vähän hiljaisemmalta kolkalta löytyy suomalaisomisteinen hotelli
Aava Resort & Spa. Vähän hintavampi ja laadukkaampi, mutta samalla varsin pieni joten mihinkään turistimassoihin ei törmää. Koko alueella on vissiin vain pari hotellia, jotka ovat kaukana (kilometrejä) toisistaan, joten aika omissa oloissa saa olla. Mitään erityisiä nähtävyyksiä ei taida jotain random kalkkikiviluolaa lukuunottamatta olla. Joku kyl löytyy läheltä, mutta ei sielläkään mitään turistimeinkiä löydä. Olikohan niin, että Finnmatkat tekee tuonne matkoja.
Mutta siis jos haluaa ns. vähän paremman hotellin, ei turistimassoja sekä paikan jossa vaan löhöillä, niin tuolla pitäisi aika hyvin onnistua. Ei mistään halvimmasta päästä, mutta eihän sulla pikkurahasta tainnut puutetta ollakaan?
Edit:
Tietysti jos haluat just nyt lähteä, niin voi olla vähän huono aika vuodesta mennä
Thaimaaseen. Meni tuo kohta ohi.
Thaimaahan.
Thaikuista löytyy kyllä hiljaisiakin kolkkia. Itse olin Samuilla Lamai Beachilla ja siellä ei ollut frendin lisäksi ainuttakaan turistia. Tosin silloin Thaimaassa vallitsi joku pieni sisällissota. Silti aika monesta mestaa löytää kyllä hiljaisen paikan, kunhan on paalua vuokrata oma villa ja kaistale omaa rantaa. Itse pyrin kyllä välttelemään ulkomaanmatkoilla kaikkea suomalaisuutta ja muita suomalaisia, joten ainakaan mulle suomihotelli ei olisi vaihtoehto. Toki lapsiperheelle se on hieman tutumpi ja turvallisempi.
Bora Boralla ei vissiin tarvitse katsella köyhälistöä, joten jos oikeasti haluaa rauhaa ja ei ole paalusta kiinni, niin lennot sinne.