Näkymä tosin taitaa olla mustempi huomenna. :<
Riippuu missä olet. Foreca kyllä lupailee ahvenanmaata lukuun ottamatta pakkasta koko viikoksi ja luntakin pitäisi sataa etelässä 2-3 kertaa viikon aikana. Voi hyvinkin olla pysyvä lumi.
Vaasassa asustelen. Joulun vietän tietenkin Helsingissä perheen luona. Vähän noista ennusteista huolimatta hirvittää, kun muistaa viime marraskuun, jolloin lumi lähti melkein heti maasta. Silloin tosin asuin vielä ihan täyspäiväisesti Helsingissä, mutta satuin kerran kysymään asiasta vaasalaiselta taksikuskilta, joka sanoi, että aika lailla on samanlaista ollut viime vuosina kuin Helsingissä. :\ Toivotaan nyt parasta.
Tänä vuonna varmasti joulun merkitys mulle korostuu, sillä olen ensimmäistä kertaa oikeasti asunut omillani vieraalla paikkakunnalla ja kieltämättä aika ajoin on ollut kaipuuta kotiin ja kotiseudulle. Keski-Suomeen vie juna siis minut jouluksi. Hienoa viettää pitkästä aikaa rauhassa aikaa vanhempien luona ja kavereiden kanssa, sillä viikonloppuvisiitit ovat yleensä olleet melko hektisiä.
Sama juttu täällä. Muutin elokuussa Vaasaan opiskelemaan ja ikävä on kyllä jossain määrin kova. Olen toki käynyt syksyn mittaan useaankin otteeseen Helsingissä, mutta nyt ajattelin säästää lompakkoa ja käyttää rahat mieluummin joululahjoihin kuin turhaan matkusteluun. Seuraavan kerran menen äitini luokse jouluksi. Se parin viikon loma on kyllä koko ajan mielessä.