JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Laihtuminen on maailman helpoin ja yksinkertaisin asia jota ihmiset eivät vain osaa. Palkataan tuhansien eurojen personal trainereita, kun ilmaista tietoa on peruskoulusta asti jaettu kilometri tolkulla.
...
Ihminen on yksinkertainen kapistus, joka toimii kun käyttää omaa järkeä. Syö hyvää ruokaa, voi hyvin. Syö keinotekoista scheissea, niin ei ihme jos on tukossa ja joka paikka täynnä "ruoka-aine" allergioita.
No periaatteessa näin, mutta jos ihminen on oikeasti yli painoinen ja ikää on yli 30 vuotta, se pudotus ei ole ihan noin yksinkertainen asia. Aina ei nuoremmallakaan iällä. Varsinkin kun ihmiset ovat erityisesti ruoan ja kulutuksen suhteen yksilöitä. Tämän perusteella ehkä lausahdus "Ihminen on yksinkertainen kapistus, jota pitää kuunnella" sopii paremmin. Eli jos se ruisleivän ja/tai perunan syöminen tuo huonon olon se ei ole silloin sinulle vaikka kuinka nyky-yhteiskunnan tai oma "järki" sanookin että se on hyväksi. Ja oikeastaan tuosta pitäisikin lähteä. Jos koko kroppa voi hyvin silloin kilotkin usein häviää.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Gba
Jäsen
Basaaripisteet: 0
Tuli muuten tässä mieleen, että heitteleekö muillakin täällä paino päivän aikana peräti kolme kiloa? Tiedän, että siihen voi vaikuttaa mitä juuri sillä hetkellä on elimistössä, mutta kuitenkin. Minua vain huvittaa vähän, jos joku sanoo olevansa ylpeä itsestään jos on sattunut laihtumaan viikossa sen yhden kilon, kun sitä laihtumista ei välttämättä olekaan oikeasti tapahtunut lainkaan. Toisaalta taas ihmiskehot ovat yksilöllisiä enkä edes halua väittää olevani oikeassa.
Mittasin tämän kesän alussa painoni ja olin tosi ihmeissäni kun huomasin olevani niissä mitoissa että painoindeksi näyttäisi liki alle 19. Mutta nyt kun olen tarkkaillut tietoisesti ruokailutottumuksiani, niin olen huomannut että saatan syödä yhtenä päivänä vain yhden kunnon aterian ja pysyä kylläisenä pitkään.
Aivan normaalia, jos liikuntatottumukset ovat mallia PS3 ja Xbox. Itsekin olen luuviulu ja yhdellä aterialla on pärjännyt mainiosti tähän mennessä. Nyt kun olen lisännyt liikuntaa(sali, lenkki), niin on pakko syödä kaksi kertaa hyvin että pysyy edes tässä painossa. Ostin sheikkerinkin että saan painettua juomalla lisää kaloreita kroppaan. Kiinteää safkaa kun on niin paljon vaikeampi syödä yli kulutuksen. Pitäisi vain totuttaa kroppa siihen viisi pientä ateriaa päivässä rytmiin.
Salille mars ja useampia pieniä aterioita päivään, niin saat sitä massaa etkä näytä linnunpelättimeltä enää vuoden kuluttua.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Gba
Jäsen
Salille mars ja useampia pieniä aterioita päivään, niin saat sitä massaa etkä näytä linnunpelättimeltä enää vuoden kuluttua.
Tämä on hyvä pointti. Kuluta enemmän kuin syöt ei välttämättä toimi kovinkaan hyvin jos syöt kaksi kertaa päivässä helvetin moisen annoksen. Varsinkin jos satut tekemään toisen annoksen illalla. Tietysti oikeasti liikkuvat on eri juttu. Silloin tarvitseekin energiaa enemmän. Mutta perusliikkujan pitää katsoa muutakin kuin paljon syö päivän aikana.
Kuluta enemmän, kuin syöt toimii erinomaisesti kun syö vain kaksi kertaa isosti, en itse saanut mitenkään vaadittua 3000 kaloria päivään syömällä kaksi ateriaa. Nyt olen syönyt kolmesti ja siihen välipalat päälle, niin kalorimäärä on noussut yli 2500 joka päivä ja painokin alkaa luultavasti pikkuhiljaa tästä nousemaan. Mehut ovat hyviä massanlisääjiä, 0,5L marjamehu 400kcal. Helppo kiskaista tuollainen kerran päivässä, niin saa jo plussakaloreille ruuan jälkeen.
Jos joku haluaa laihduttaa, niin suosittelen noita Nutrilett VLCD keittoja ja pirtelöitä, niitä syömällä saa kaikki tarvittavat hivenaineet, vitamiinit ja muut, mutta kalorimääär pysyy todella alhaisena ja painonpudotus on nopeaa. Helposti lähtee useampikin kilo viikossa. nutrilett
tallennettu
JayeizH
Jäsen
Jos joku haluaa laihduttaa, niin suosittelen noita Nutrilett VLCD keittoja ja pirtelöitä, niitä syömällä saa kaikki tarvittavat hivenaineet, vitamiinit ja muut, mutta kalorimääär pysyy todella alhaisena ja painonpudotus on nopeaa. Helposti lähtee useampikin kilo viikossa.
nutrilett Suoranainen laihdutus on varsinkin jollain "pussiin-pakatulla-taika-aineella" ei tule ikinä olemaan kestävä vaihtoehto. Puhumattakaan kuinka epäterveellistä kaikki ns. "pussiruoka" lopulta on. Noissa pirtelöissäkin on jokaisessa aspartaamia. Luonnon mukainen ja luonnollinen ruoka on lopulta kaikista parasta. Tämän huomaa ihan siitä kuinka hyvä olo on sen jälkeen kun on syönyt. Ja tämä on kestävä vaihtoehto. Ideana on vain pitää ne rajat siinä mitä syö. Sama se on "pussiruuassakin" että ei niitä määräänsä enempää voi syödä. Jos vedät niitä kymmenen, et varmasti laihdu. Syöt sitä mistä tulet helpoiten täyteen ja pitää nälän pois. Tätähän voi testailla itse. Ensimmäisenä testaa aamupalan. Puuro, leipä, jogurtti, pekoni? Millä jaksat pidimpään ja mistä tulee paras olo niin se on todennäköisesti paras vaihtoehto sinulle. Mutta totta kai tässäkin täytyy pitää järki mukana. 10 pekoni viipaletta aamulla tuskin laihduttaa. Tosin en usko että kuka tahansa jaksaa niin paljon pekonia aamusta syödäkään.
tallennettu
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
JayeizH
Jäsen
Pekoni tuskin toimii kenenkään aamupalan, elleo työskentele rankametsässä.
Mulla toimii. Ja kuten arvata voi, työskentelen koneen ääressä koko päivän.
tallennettu
zoukka
guli
Jäsen
Basaaripisteet: 14
Toimii missä mielessä? Nälkä pysyy ruokaan asti poissa? Pysyy se vaikka puurolla tai myslilläkin. Itse en suomalaisena uskaltaisi heti aamusta lähteä huonoja rasvoja vetämään.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
JayeizH
Jäsen
Toimii missä mielessä? Nälkä pysyy ruokaan asti poissa? Pysyy se vaikka puurolla tai myslilläkin. Itse en suomalaisena uskaltaisi heti aamusta lähteä huonoja rasvoja vetämään.
Pysyy nälkä pois ja oikeastaan painokin pysyy kurissa. Puurolla en itse ole selvinnyt ikinä. Muutenkaan viljatuotteilla. Leipää tarvii syödä neljä viipaletta että selviää ilman nälkää puoleen päivään. Puurolautanen kestää 2h ja on taas nälkä. Pekoni viipale ja kaksi kanamunaa riittää helposti puoleen päivää. Minusta puuro on yliarvostetuimpia ruokia Suomessa tai missä vaan. Yhteen aikaan sitä hiukan söin mutta eihän siitä mitään tullut kun aina syönnin jälkeen oli karmea turvotus ja kahden tunnin jälkeen nälkä. Turhaakin turhempi aamupala. Vaikka voihan se tietty joillekin antaa enemmän.
Rasva on erittäin aliarvostettu tuote nykyään ja ns. "huonot rasvat" ylipelättyjä. Totuus kuitenkin on että rasva täyttää mieltä ja kehoa. Ei ole nälkä eikä tee mieli ruokaa. Pekoni ja kanamuna aamiaiseksi kuulostaa karmealta nykykasvatuksen mukaan, mutta totuus on että et syö päivällä läheskään yhtä kovalla tungulla kun olet saanut energiaa sisältävän aamiaisen. Ja siis kun puhun rasvaisesta ruuasta en tarkoita hampurilaisia, pizzaa tai nakkariruokaa. Tarkoitan lihaa ja voita.
Itse olen välttänyt rasvoja lähes tulkoon koko elämäni, kun 80-luvulla tämä rasvattoman intoilu tuli. Heitin reilu puoli vuotta helvettiin tämän ideologian ja tämän jälkeen olo on parempi, syön vähemmän ja jaksan paremmin. Olen myös huomannut että rasvaan ei tule himo. Et syö ikinä sen enempää kuin tunnet olosi kylläiseksi. Perunoita, pastaa, leipää ja kastiketta voi syödä ihan helvetisti ihan mieliteolla, mutta et rasvaista pekonia tai lihaa. Et vain pysty, siitä tulee yököttävä olo. Tämäkin on tietysti aina yksilöllistä.
Kuulin Ruotsista tutkimuksen missä taisi olla 1500 ihmistä (vai oliko kummatkin ryhmät 1500...en muista mutta paljon kuitenkin) jotka oli jaettu kahteen ryhmään. Henkilöt jotka joivat rasvatonta maitoa ja henkilöt jotka joivat punaista maitoa. Heillä jotka joivat punaista maitoa paino putosi. Samoin jokin aika sitten oli juttua että kevyt margariinit ovat huonompi juttu kuin normaali margariini, koska kevyt tuotetta piti syödä enemmän että sai tarvittavan määrän tarvittavia ravintoaineita. Rasvassa on mielestäni kylläisyyden kannalta sama juttu. On aivan eri juttu kylläisyyden kannalta käyttää kanamunan paistoon pekonin rasvaa tai voita kuin sitä teollista "hyviä rasvoja" sisältävää margariinia.
Ja siis eihän rasvakaan "purkkikaupalla" tai ylenmääräisenä ole terveellistä, eikä tietenkään yksinään. Pitää myös olla jotain vihreää tai kasviksia tms. mukana, eikä hampurilaista ja ranskalaisia. Mutta minulla rasva/liha on se mikä tekee kylläiseksi ja pitää nälän poissa. Kalahan on parasta, mutta se sattuu olemaan niin perskuleen kallista että eihän sitä usein tule tehtyä. Saatika sitten aamupalaksi otettua
tallennettu
Gba
Jäsen
Hyvää juttua JayeizHiltä, puuro nimenomaan ei pidä nälkää poissa, koska hiilihydraatit nyt vain ovat sellaisia. Hyvä painonlisääjä se on, itsekin laitan desin puurohiutaleita sheikkeriin, niin saa vähän hiilihydraatteja palautusjuomaan.
Itse en ole koskaan syönyt aamupalaa, voin hyvin nukkua 12h ja tehdä ruumiillista työtä ensimmäiseen taukoon asti ilman ruokaa ja sitten syödä sämpylän ja jatkaa tunteja ruokaan. Se on ihan tottumuksesta kiinni, tällä hetkellä keho on tottunut siihen, että suurimmat sapuskat syödään ennen nukkumaan menoa ja töistä/koulusta tullessa. Painoindeksi 21.8 "yösyöminen lihottaa" ja vitut.
Nyt olen pikkuhiljaa yrittänyt totuttaa kehoa aamupalaan, koska kyllä aivot toimivat paremmin, jos ne saavat vähän tuoretta energiaa aamusta. Pekoni ja muna ovat hyviä ja helposti syötäviä aamupaloja. Ne voi huitaista nopeasti mahaan, eikä niistä tule täyttävä olo, kuten puurosta, jota täytyy lapata naamaan lautasellinen. Kumminkin proteiinit ja rasvat pitävät energiansaannin tasainen pitkään. Kyllä hiilareitakin silti aamusta kannattaa vetää, imeytyvät sitten muutkin aineet paremmin kehoon.
Kevyttuotteista sen verran, että ne pitäisi kieltää lailla. Eihän siinä ole järkeä ostaa rasvatonta juustoa tai maitoa, jossa ei ole muuta kuin vettä. Ostaa oikeaa ruokaa, niin säästää sekä rahat, että terveyden. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että tuotteesta otetaan pois jotain ja lisätään hintaa. Eihän sen niin kuuluisi mennä.
Doinkki, ei varmasti tule nälkä tuolla aamupalalla ennen lounasta, tuossa on varmasti yhtä paljon kaloreita, kuin siinä lounassa ja hyvä niin.
Lopuksi, kohtuus kaikessa, niin määrässä kuin laadussa.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2011 14:30 kirjoittanut Gba »
tallennettu
JayeizH
Jäsen
Karppaajilla taasen ei paska samaan malliin luista
. Mutta onhan se kait kiva simuloida ketoasidoosia ja olla wannabe-diabeetikko? Mikäs siinä.
Ketoosiin asti ei mene joka karppaaja. Se täytyy olla jo aika nollatoleranssi kuuri jos niin pitkälle menee. Jota jotkut kyllä harrastaa. Mikä on sinänsä vähän outoa minusta. Keho kuitenkin tarvitsee hiilihydraatteja...Vähennetään hiilihydraattien syöntiä että keho toimii paremmin, mutta sitten viedään se niin pitkälle että keho ei toimi kunnolla
Puuro on myös hyvää.
Liha on myös hyvää.
tallennettu