Sijoittaminen ja kuinka saada rahaa nopeasti ja helposti ei oikein kyllä trimmaa keskenään ainakaan omasta mielestäni. Jos haluaa rahaa nopeasti ja helposti, niin kannattaa mieluummin kokeilla pokeria ja vedonlyöntiä.
Ketjun otsikko nyt on mitä on. En itse kiinnostunut sijoittamisesta nopea rikastuminen mielessä. Vaatimattomilla tuloillani on tarkoitus tehdä elämästä helpompaa myöhemmässä vaiheessa elinkaarta.
Osakkeisiin pitäis kerralla pystyä heittämään miljoonan, että sais jotain järkevää tuottoa. Joku satanen tai tai parhaimmillaan muutama tonni vuodessa ei oikein kiinnosta. Ja monet kikkailee ihan muutamien kymppien takia. Ei se ole rikastumista, vaan penneillä leikkimistä. Varsinkin nuo rahastot on täysin läppä. Pulloja keräämälläkin tienaa enemmän. Onhan tuossa plussana se, että ihan hauskaa puuhaa seurailla onko joku noussut vai laskenut prosentin pari. Jos hyvä tuuri käy, niin montakin prosenttia. Lisäksi voi lesota, että omistaa osakesalkun.
Muutama tonni vuodessa ei ole mielestäni kyllä huonosti. Muutaman tonnin kun uudelleensijoittaa joka vuosi, niin aikanaan ne muutama tonnia voi olla jo kymppitonni vuodessa. Lumipallo saa massaa ja vauhti kiihtyy. Tullaan kyllä varmaan niin eri lähtökohdista tähän sijoitushommaan. Puhut itse sijoitusasunnoista samalla kun asun itse vielä vuokralla. Asuntosäästäminen kyllä työn alla.
Ei osakesalkkua omisteta kyllä pelkän lesoilun vuoksi. Täysin varteenotettava säästämismuoto, jos tietää mitä tekee. En nyt väitä olevani mikään sijoitusguru, mutta maltti on valttia. Sillä olen pärjännyt pitkälle ja tuottoprosentti on hyvä. Pitäkää pää kylmänä kun kurssit laskevat. Varsinkin Brexit, pressanvaalit yms ovat hyviä hetkiä ostaa. Jengi myy ihan paniikissa, ja silloin on oikea hetki ostaa. Tässä on jo muutama vuosi puhuttu tulevasta pörssikuplasta. Mulle on ihan sama, sulaako salkun arvosta vaikka 75%. Käteiskassa odottaa sitä päivää. Jos ja kun nousu taas koittaa, myös niiden vanhojen osakkeiden arvo palautuu. Pian on jo 10 vuotta talouskriisin alusta. Silloin kun olisi sijoittanut, niin aika hyville tuotoille olisi päässyt. Voi tietysti olla, että samanlaista laskua ei tule vielä pitkään aikaan, mutta sillä välin jatkan kyllä sijoittamista säännöllisesti nauttien kasvavasta osinkovirrasta. Jos se romahdus joku päivä koittaa, saa siihen aikaan ostetuilla osakkeilla laskettua osakkeidensa keskihintaa aika paljon alemmas.
Toisaalta jos on joku sijoittajaguru GBA, niin varmaan vetelee muutaman satatonnia vuodessa ja elelee omalla saarella palmun alla poltellen sikareita. Muille sellaista pientä kivaa puuhasteltavaa.
Ihmeellinen asenne sulla kyllä. Luultavasti astuin tässä miinaan ja TK naureskelee ruudun toisella puolella, mutta samapa se.