Pää kestää jos on noudattanut sijoittamisen kultaista sääntöä: sijoita korkeintaan vain sen verran, mitä olet huomenna valmis menettämään.
Meikäläisen rahastoissa ei ollut mitään turvamekanismeja. Tk:n kanssa samaa mieltä, että todennäköisesti pahin on vielä edessä. Tässä esim iltalehden artikkelista lainattua:
” Globaalia talouskriisiä ei voi estää
Globaalin talouskriisin alkua on lähes mahdotonta estää, arvioi GnS Economicsin raportti koronaviruksen vaikutuksista.
Raportti tarjoaa useita skenaarioita, mutta niistä todennököisimmäksi arvioidun mukaan epidemian huippu sijoittuu Kiinassa maaliskuuhun ja globaalisti touko–kesäkuuhun.
Yritysten konkurssit sekä asuntomarkkinan romahdus iskee Kiinaan, mikä sysää maan pankit kriisiin kesään mennessä. Myös Eurooppa vajoaa syvään taantumaan. Tämä laukaisee uuden pankkikriisin, joka leviää nopeasti maailmalle.
Maailmantalous putoaa kahdeksi seuraavaksi vuodeksi kuoppaan, mutta alkaa toipua hitaasti vuonna 2023, arvioi riippumaton ennustetoimisto GnS Economics.”
Oon painanut viimeiset 4kk ylitöitä keräten sotakassaa ja nytkin tää kk on mennyt tehden överipitkää päivää koronan takia. Viimeksi on ollut 2pv vapaata putkeen varmaan viime vuonna. Ihan täysi paniikki markkinoilla ja töitä olisi kymmenkertaiselle määrälle asiantuntijoita. Sinänsä ristiriitaista, että muuten kaupunki on kuin zombieleffasta ja porukkaa painetaan pihalle YT:n ja lomautuksien voimin. Ei oo ehtinyt kommentoimaan tai lukemaan lautaakaan juuri ja täytyy tähän talousketjuun varmaan pidempi kommentti kirjoittaa myöhemmin, mutta oli pakko kommentoida tätä Tuomas Malisen GsN Economics raporttia. Kyseinen heppu on ennustanut edellisestä finanssikriisistä asti maailmanloppua ja GsN:n firman päätuote on juuri myydä katastrofiin varautumista yrityksille. Eli pukki kaalimaan vartijana, sen lauluja laulat kenen leipää syöt. On se rikkinäinen kellokin kaksi kertaa päivässä oikeassa. Sinänsä mielenkiintoista juttua heittää ja itsekin olen seurannut vuosia hänen juttujansa ja mielestäni onkin viisasta lukea monelta eri kantilta taloudesta mielipiteitä, jotta voi itse muodostaa mahdollisimman kattavan kuvan siitä missä ja mihin ollaan menossa.