Re: Suhtautumisesi alkoholiin
« Vastaus #9 : 27.11.2007 18:46 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Eikös se olekin niin, että 4,7% sisältäviä juomia saa kumota kitusiin aika kasan ennenkuin päänsärky ja krapula tulevat aamulla moikkaamaan. Vastaavasti drinksuilla sun muilla kapula on herkemmässä.
Krapula on aikalailla suoraan verrannollinen humalatilaan Tietysti jos vetää oikein sekametelisopan (eli kaikkea sekaisin) saa aika varmasti pahemman krapulan, mutta silloin on yleensä se humalatilakin melkoinen.
Itse olen suhteellisen avoin alkoholille. En ymmärrä sitä että pitää joka viikonloppu ryypätä, tai että joka tilaisuuteen pitäisi ottaa alkoholia mukaan tai että ilman alkoholia ei voisi pitää hauskaa. Mutta yleisesti en katso pahalla jos joku muu ryyppää. Omahan se on valintansa.
Ja vaikka taistelu tulee vähintään joka toisessa baarissa suurin osa juojista on suhteellisen hilpeää porukkaa. Pari testosteroni pommia vaan aina eksyy joukkoon. Ja hekin ovat usein varsin mukavaa porukkaa kunhan ei ala *ittuilemaan päin naamaa.
Suoraan sanottuna minä en ymmärrä niitä jotka tuomitsevat alkoholin suorilta käsin. Siis älytön juominen viikoittain on järjetöntä, mutta silloin tällöin juhlimisesta alkoholin kanssa ei ole minusta mitään vikaa.
Ja tässä on minusta ero absolutisteissa ja heissä jotka juo. He jotka juovat ihmettelevät miksi joku ei juo, mutta tämä on usein sitä "teiniuhoa" tai enemmän leikkiä kuin totuutta. Sen sijaan monet jotka ovat absolutisteja tuomitsevat juomisen täysin ja puhuvat lähes halveksuvasti juomisesta. Olen kuullut kommenttia siihen suuntaan jopa täällä.
Onhan tilanne/"suuntaukset" tietysti erilaisia, ja humalassa käy joskus niin että tehdään tyhmää, erehdyksiä, loukataan itseä ja/tai toisia, mutta jos oikeasti lähtee reissulle esim. opiskelija pippaloihin tai yökerhoihin, porukka on hyvin ymmärtäväistä ja jopa tuttavallisia. Miljoonat kerrat tulee ventovieraiden kanssa juttua baarissa ja erityisesti jonossa. Ei humalaiset ole pelkkiä riidan haluisia äijiä jotka lyö kaikkea.
Ymmärrän tietysti sellaisiakin joilta on jäänyt pahoja kokemuksia alkoholista. Näitäkin on. Ja se on surullista. Mutta enemmän minä tunnen porukkaa siitä ryhmästä joka osaa käyttää alkoholia vaikka joskus "perseet" ottaisikin.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #16 : 30.11.2007 02:49 »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
« Vastaus #19 : 30.11.2007 16:21 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Joka tapauksessa sitä tulee ajatelleeksi että absolutisti henkilö ei hallitse omaa alkoholinkäyttöään, eikä sen takia voi nauttia pisaraakaan. Tästä ei tietystikään joka tapauksessa ole kyse, mutta arvostan yleisesti enemmän niitä henkilöitä jotka voivat maistaa alkoholia silloin tällöin.
Mä olen lähes absolutisti. En koske alkoholiin ihan siitä syystä, että en saa siitä yhtään mitään. En nauti juomisesta. Hallitsen alkoholinkäyttöäni kyllä. Siitä on esimerkkinä viime synttärit, jolloin piti kaverin kanssa käydä baarissa. Otin oluen ja join sen todella hitaasti. Mitään ongelmia ei ollut.
Lähes absolla tarkoitan sitä, että en juo yleensä. Jos jossain juhlissa joskus tarjotaan shamppanjaa, otan juhlan suurudesta riippuen. 18-vuotissynttärit oli sen verran suuri, että silloin join hieman, mutta en ota kaiken maailman kissanristiäisissä tai jouluaterialla alkoholia. Se sopii sitten enemmänkin konfirmaatiojuhliin ja pyöreisiin syntymäpäiviin.
Siis se että otetaan viiniä tai shampanjaa ei ole minusta mitenkään rinnastettavissa alkoholin juontiin. Siis he jotka eivät juo edes noita sen vuoksi että eivät halua juoda alkoholia on sitä "absolutismia". Varsinkin viini on jopa sivistynyt juoma ja oikeanlainen viini on ruuan kanssa hyvää. Itse juon viiniä harvemmin kun en niistä juurikaan välitä, mutta juhlatilaisuuksissa usein jos on tarjolla. En siksi että joisin alkoholia vaan siksi kun se nyt hiukan kuuluu asiaan kuten pukukin. Enkä ajattele että jos joku juo viiniä niin että hän juo alkoholia. Se on eri juttu jos vetää kaljapullon tms. mutta viiniä juodaan yleisesti ruoka juomana ihan sen vuoksi että se on hyvää sen kanssa, ei sen vuoksi että se on alkoholia.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #20 : 30.11.2007 17:24 »
tuhis
Vieras
Tajusin etten saa jouluviineksiä tai glögiin votkaa jos Alko männee lakkoon. Vielä ehtisi... vihaankohan jonotusta enemmän kuin joulua/talvea ilman viininmaistelua ja tyvestä lämmitettyä glöksää...
tallennettu
« Vastaus #26 : 01.12.2007 10:19 »
tallennettu
« Vastaus #28 : 01.12.2007 12:08 »
Lanttu
Jäsen
Basaaripisteet: 1
Ensikännit eh? Eipä ole kokemusta, eikä sen puoleen ole minkäänlaisia suunnitelmia kännejä vetää tulevaisuudessakaan.
Itsehän en siis juo alkoholia lainkaan, mutta raivoraitiskaan en ole. Ikää on tosin vasta 17 vuotta, joten sillä on osansa asiassa. Alkoholiahan saa varmasti, jos sitä vain haluaa, vaikkei kaupasta pystyisikään vielä itse ostamaan. Henkilökohtaisesti en vain näe alkoholia niin suurena ja ihmeellisenä asiana, että pyytäisin jotakuta sitä kaupasta hakemaan. Parin kuukauden päästä voin joka tapauksessa hakea sitä itsekin, jos siltä tuntuu. Toisaalta olen sen verran pihi tällaisten asioiden kanssa, että tuskin tulee silloinkaan paljoa osteltua.
Sitä en kyllä tajua miten se baariin meneminen tai enenkään perskänninen vetäminen 18-vuotsipäivänä muka "kuuluu asiaan". Omat syntypäiväni ovat torstaina, joten tuskin sinä päivänä mitään kummempia teen. Ehkäpä tuota voisi seuraavana päivänä käydä jonkun kaverin kanssa olusen käydä baarissa juomassa, jos sillä hetkellä siltä tuntuu, mutta siinä se. Löydän kyllä parempiakin rahan reikiä kuin alkoholi.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
« Vastaus #29 : 01.12.2007 12:21 »
AK-87
AK omistaa isosti
Jäsen
Basaaripisteet: 0
Ensikännit hommasin abiristeilyllä n. 2 vuotta sitten. Hommahan alkoi lähes heti laivaan päästyä ruokailun aikana, kun naamaan tuli vedettyä useampikin viinilasillinen, tämä ei tosin vielä pahemmin ehtinyt vaikuttaa. Tämän jälkeenhän sitä sitten ensin kierreltiin kavereiden kanssa laivaa, ennenkuin mentiin istuskelemaan baarin läheisyyteen. Siellä sitten alkoi rahan tuhlaaminen, joten juomia kyllä meni ihan useampi. Lopulta homma meni siihen, että moni kavereista sanoi minulle, että minun kannattaisi mennä nukkumaan, vaikka itsestä ei vielä silloin pahemmin väsyneeltä tuntunutkaan, mutta lopulta sitten päätin, että parempi mennä sänkyyn, kuin jäädä siihen muiden ihailtavaksi.
Hyttiin päästyä taisin parille kaverille, sanoa että potkivat minut ylös, kun (olikohan Apulanta...) keikka alkaa. Noh, kyllähän ne yritti hereille saada, mutta olo oli kyllä niin karmea, että ei voinut kuvitellakaan lähtevänsä minnekään. Sama tilanne oli sitten vielä aamullakin, päähän ei ihme ja kumma kyllä koskenut, mutta muuten ei kyllä olossa ollut kehumista.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
tallennettu