A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Tuulisti
"Nurse Joyta vähän väsyttää"
Jäsen
Basaaripisteet: 0
Muutaman tunnin päästä vedän paikallisella kaupungintalolla suomalaisen ruuanlaiton kurssin. Japaniksi. Tästä tulee juhlaa! Lupaan että menisin vetämään eeppiset perseet heti jälkeen, mutta kun sunnuntaiaamuna on japaninkoe.
Onko suomalaiset/länsimaalaiset jotenkin muotia Japanissa, kun teitä ihastellaan/ihmetellään koko ajan ja pyydetään ties minne vaatekauppojen tuulipukuosastoille malleiksi? Minkäväriset hiukset sulla muuten nyt on? Yhdessä vaiheessa olit blondi, joten ajattelin, että sillä olisi myös jotain säväyttävää vaikutusta nippon-olentoihin.
Ihan oikeestiko kiinnostaa? XD
Ei täällä nyt mitään levytyssoppareita tulla tyrkyttään. Mutta joo, mitä enemmän "ulkomaalaisen näköinen" niin sitä enemmän on kiinnostava. (Toisaalta mummot kyllä oikeesti vaihtaa kadunpuolta kun tulee vastaan.) Mää olen hiuksineni (on blondit) ja isoine tisseineni, reisineni ja perseineni aika erottuva olento täällä Tokion työssäkäyntialueella. Minusta tykkää kotiäidit ja pervot. Mitään en ole koskaan halunnut julkisuudessa tehdä kun en tykkää olla valokuvissa, mutta on sitä jotain pientä joutunut tekemään. Kaikki tuntee apinan mutta apina ei tunne ketään...
Mutta tänään kotiäidit laitetaan tekemään karjalanpiirakoita.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Azu
Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it
Jäsen
Basaaripisteet: 1
Tämä kokkaustapahtuma ei ole vielä tapahtunut, mutta koska kova väsymys hävisi kait huomisia (tärkeitä) tenttejä jännittäessä jotenkin kummasti neljän tunnin unien jälkeen, niin kirjoittelenpa tänne mitä olen suunnitellut tekeväni.
Taustalla on joku resepti, jonka luin jostain. Se kuulosti sinänsä ihan hyvältä, mutta ei ihan minun makuhermoja miellyttävältä. Sain kuitenkin siitä idean (ehkä) täysin uudenlaiseen (?) herkkuun. Alkuperäisessä ohjeessa torttutaikina jaettiin muistaakseni kahteen yhtä suureen neliöön ja sitten neliöt leikattiin vielä kolmioiksi. Kolmion päälle oli tarkoitus laittaa jotain makeaa nötköttiä ja sen päälle vielä lusikallinen luumuhilloa tai jotain vastaavaa. Kolmiota ei mitenkään sitten kääritty tai taiteltu kiinni, mikä kuulosti minusta hieman hölmöltä eikä tuon alkuperäisen luomuksen ulkonäkö ollut erityisen houkutteleva.
Niinpä ajattelin kokeilla jouluaatoksi sellaista herkkua, kun menen porukoiden luo, jossa
1) jaan torttutaikina levyn 2-3 yhtä suureen neliöön
2) toisin kuin alkuperäinen ohje, en jaa neliöitä kolmioksi
3) läimäisen neliön keskelle jotain mansikka- tai muuta marja(sekoitus)rahkaa tai -nötköttiä (tai ehkä tehdä itse maustamattomasta jostain ja heittää sekaan oikeista marjoista tehtyä marjasosetta + sokeria)
4) läimäisen mansikka-/marjanötkötin keskellä palan (tai kaksi) jotain suklaata (ehkä talous, ehkä sinistä, kait valkoistakin voisi harkita ihan vaan testausmielessä, pitää katsoa mitä inspiraatio sanoo kaupassa joku päivä kun käyn ostamassa aineksia)
5) taittelen tuon kolmioksi ja yritän painella reunat tiiviiksi
6) laitan uuniin
-> toivottavasti lopputuloksena on suussa sulavan herkullinen suklainen mansikkataivas. Jotenkin loogisesti pääteltynä voisi arvella, että suklaa + mansikkatuote = parhautta, aivan sama missä muodossa sitä tarjoilee, mutta ei sitä ikinä tiedä mikä mun kokkailuissa voi mennä pieleen.
Pitää ehkä eksperimentoida tuota jo ennen jouluaattoa , niin näkee onko tuosta reseptistä mihinkään ennen kuin tarjoilee sitä koko suvulle tai onko siinä kenties jotain parantamisen varaa. Ehkäpä suklaa kannattaisikin paloitella ja laittaa jo rahkan tms. sekaan. Tosin ajattelin, että tuollainen suklaasydän voisi ehkä tehdä nautinnosta entistäkin paremman kuin se, että suklaata olisi kauttaaltaan rahkan seassa. Tai ehkä kannattaisikin vain käyttää jotain suklaakastiketta suklaapalojen sijaan, tai ainakin sulattaa suklaalevy ja sitten käyttää sulatettua suklaata. Ehkä ei kannata edes käyttää torttutaikinaa, vaan tehdä itse jonkinlainen muu taikina. So much options...
Mitä tulee mun muuhun kokkailuun, se on sellaista improvisaatiota, että en edes osaisi kertoa jälkeenpäin mitä olen tehnyt. Mausteita on vaikka kuinka paljon erilaisia (joidenkin nimeä en edes tiedä :D ) ja niitä tulee heiteltyä aina mielensä mukaan (usein varsin herkullisin lopputuloksin). Jos teen kastiketta niin siihenkin saattaa tulla vähän mitä sattuu. Aluksi saatan lähteä tekemään jotain peruscurrykastiketta, joka muuttuu aivan joksikin muuksi loppua kohden (kerran oli ennemminkin saatanallisen hottia chilikastiketta kuin curry). Ainut vakio, joka kokkailusta löytyy, on riisi. On melkeinpä aivan sama mitä ruokaa teen, yleensä syön riisiä sen kanssa. Sitäkin maustelen toisaalta vähän miten sattuu.
Perusmakaronilaatikkokin muuttuu mun käsittelyssä joksikin ihan muuksi. Ensinnäkin laitan sekaan hirveästi mausteita, minkä lisäksi vuokaan saattaa mennä kaikenlaisia vihanneksia. Joskus nuo teokset eivät näytä erityisen hyviltä (kuin olisivat olleet kerran jo mahassa), mutta makua niistä aina löytyy, ihan (minua) miellyttävää sellaista.
Syön myös jonkin verran noita valmisruokia, mutta lähinnä siksi kun niitä löytyy dyykiltä niin paljon ja silloinkin vain silloin, kun ei riitä aika tai voimat kokkailla tenttisuman aikana tai kun on sairas. Joskus ihan muuten vaan laiskottaa. Eipä niitä tule kuitenkaan varsinaisesti osteltua hirveästi, muuten kuin maksalaatikkoa. Köyhäilytilanteissa ostelen nuudeleita (melkoinen "köyhä opiskelija" klishé, I know), mutta senkin sekaan menee usein kaikkea ylimääräistä, joten ihan perus "keitä vedet ja heitä mauseet + nuudelit sekaan" väännöksiä en tee läheskään aina.
Kyllähän tuota makarooni + lihapulla/jauheliha komboakin tulee tehtyä silloin tällöin. Joskus siksi, kun laiskottaa, joskus ihan vain siksi, koska kyllä mää oikeasti pidän sen mausta. Tässäkin on se "mutta". Saatan esim. tehdä lisukkeeksi sellaiset gourmet-kastikkeet, ettei sitäkään ihan perusmätöksi voi kutsua.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2008 03:47 kirjoittanut Azu »
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval
Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves
Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
zoukka
guli
Jäsen
Basaaripisteet: 14
Dyykkaat vai vanhemmatko ne tuo ruoan kotipöytään asti?
Arvaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
sleepy
o----o
Jäsen
Basaaripisteet: 6
Coco Pops?
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu
kep
Jäsen
Muuten hyvä, mutta yleensä jauheliha on makaroonin seassa eikä vaan makaroonien päällä. Siis kaikissa tällaisissa ruuissa.
Sekaisin se menee vatsassa ja tuohan on pelkästään ruoan tekijän asettelusta kyse, eikä kyseessä ole mitään standardia tähän.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba
Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Gba
Jäsen
Sisu Horna on aika hyvä vaikka melkein meneekin tohon fisu-kategoriaan. Parempaa kuin fisu, tosin.
Vähän maku kysymyksiä. Fisu maistuu, jos ei tykkää makeasta. Horna on aivan liian makea mun makuun, nappeina vielä menee, mutta viinan seassa tuntuu kuin sokeria joisi.
Jos et tienny, mist se koostuu.
Kaks pussii Fishermanii puoleen litraan kossuun.
Se on kalapainotteinen illallinen,
Itse tein kokeita viinan kanssa, muutamat pullot kukkoviinaa meni kokeillessa. Mariannesta ei tullut kovinkaan hyvää, eikä sellaisista Lidlin menthol karkeista. Parhaat oli ehdottomasti Fishermans Friend ja Fazerin Turkinpippurit.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu