Gba
Jäsen
Basaaripisteet: 0
Pelaamista tuplasti enemmän, mutta myöskin ulkoilua tuplasti enemmän. Huomenna alkaa kesäloma!
Hoblaa, juurikin näin!
Kun suurin osa päivistä on kokonaan vapaita, ehtii aamusta/illasta hyvin chillata pelien ääressä, ja silti viuhua ulkona piknikillä, pallopeleissä, biitsillä tai missä vaan.
Mistä hemmetistä te loikein revitte rahat elämiseen? Itse ainakin painan koko kesän duunia. Oikea kesäloma oli viimeksi joskus useita vuosia sitten. Talvet istutaan koulun penkillä ja kesät töissä. Välipäivinä vedetään kasetti sekaisin, jotta jaksetaan taas painaa.
EDIT: Splittasin topicin ja siirsin oikealle osastolle. t: reijo
« Viimeksi muokattu: 16.06.2012 01:35 kirjoittanut Fraeon »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Basaaripisteet: 5
Pelaamista tuplasti enemmän, mutta myöskin ulkoilua tuplasti enemmän. Huomenna alkaa kesäloma!
Hoblaa, juurikin näin!
Kun suurin osa päivistä on kokonaan vapaita, ehtii aamusta/illasta hyvin chillata pelien ääressä, ja silti viuhua ulkona piknikillä, pallopeleissä, biitsillä tai missä vaan.
Mistä hemmetistä te loikein revitte rahat elämiseen? Itse ainakin painan koko kesän duunia. Oikea kesäloma oli viimeksi joskus useita vuosia sitten. Talvet istutaan koulun penkillä ja kesät töissä. Välipäivinä vedetään kasetti sekaisin, jotta jaksetaan taas painaa.
Kyllä mä kesäisinkin teen töitä, mutta vähän vaihtelevasti ja vuodesta riippuen. Koska tanssinopettajan töitä ei ole vakkarina läpi kesän tarjolla, "joutuu" olemaan paljon myös vapaalla. Mikä toki tarkoittaa sitä, ettei rahaa ole roilottaa miten sattuu ja varsinkin loppukesästä on usein pakko vähän kiristää vyötä ennen töiden alkua. Toki on myös huomattava, että mä teen 9 kuukautta vuodesta töitä koulun ohella sellaiset 3-4 iltaa viikossa, joten säästöjä kertyy myös kesää varten. Plus kohtalaiset lomarahat kesän alussa.
Toki voisin painaa hanttihommia läpi kesän ja elää herroiksi, mutta kun vuodet ovat muuten aika tiukkatahtisia, annan mieluummin sielun lepää ja pärjään vähän vähemmällä.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Gba
Jäsen
Rahaa vai vapaa-aikaa? Meikälle vapaa-aika on tärkeämpää kuin raha ja pyrinkin järjestämään varsinkin kesäksi aina sitä runsaasti. Enkä suunnittele aikatauluja kovinkaan paljon. Joskus aamupäivällä päätän spontaanisti lähteä rantsuun tsillaamaan, joskus patikkaretkelle nuuksioon, joskus pyöräilemään. Rakastan tuollaista.
Molempia sopivassa suhteessa, mieluiten niin ettei tarvitse tehdä töitä ollenkaan. Itse olen ainakin tätä silmällä pitäen alkanut kasaamaan osakesalkkua ja toki työn ohella tuloja myös muista tulonlähteistä. Pienistä puroista kasvaa suuri rahavirta, jonka eteen ei jonain kauniina kesäpäivänä tarvitse omaa hikeä vuodattaa. Tällä hetkellä mulla tosin ei ole varaa ottaa lopareita ja olla kesää hunningolla - eläisin kyllä, mutta kituuttamalla.
Toki ehtiihän sitä juhlia ja tehdä kaikkea siistiä, vaikka oliskin töissä viikot. Työpäivä kun kestää vain sen 8h. Salilla, rannassa bissellä, festareilla ja kalassa tulee käytyä ihan normaalisti.
edit: MasterTK, juu toki vakiduunareilla asia on eri, mutta suurinosa lautalaisista taitaa olla opiskelijoita
tallennettu
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba
Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Gba
Jäsen
Itse olen painanut viimeiset seitsemän vuotta töitä kuin hullu, usein jopa kahdelle tai kolmelle eri puljulle yhtä aikaa ja siinä samalla pyörittänyt omaa firmaa. Tätäkö pitäisi tehdä vielä jotain 40 vuotta ennen kuin eläkkeelle? Sitähän se suomalaisuus on vai? Paskan perseet sanon minä. Vuosi vielä ja lopetan kaiken paskan ainakin muutamaksi vuodeksi ja rupean käyttämään aikaa mihin huvittaa.
Hyvältä kuulostaa suunnitelmat. Tärkeää on etteivät ne jää suunnitelmiksi. Helposti se homma menee siihen, että vuoden päästä toistat lauseen "vuosi vielä ja sitten.."
Lomaa pitää osata ottaa. Itse olen ottanut loparit alle sekunnin harkinnalla alle vuosi ylennyksestä, kun en saanut tarpeeksi palkatonta vapaata. Minut palkattiin loman jälkeen uudestaan töihin samaan frimaan ja samalla tittelillä. Hyvä työntekijä saa aina töitä.
Itse en ainakaan aio enää 40v(jos hemmetin hyvä tsägä käy, niin "eläkkeelle" 30-vuotiaana) olla työelämässä tai jos olenkin, niin se on 6kk töitä 6kk vapaata. Siihen mennessä hommaan rahavirrat, jotka pitävät minut leivässä kiinni. Monet tajuaa vasta haudalla tai kun terveys menee, ettei elämä ole ikuista ja sitä ei todellakaan kannata käyttää samojen rutiinien hinkkaamiseen työpaikalla. Toki toiset nauttii töistään ihan hemmetisti. Meitä on moneksi ja hyvä niin.
tallennettu
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Itse olen painanut viimeiset seitsemän vuotta töitä kuin hullu, usein jopa kahdelle tai kolmelle eri puljulle yhtä aikaa ja siinä samalla pyörittänyt omaa firmaa. Tätäkö pitäisi tehdä vielä jotain 40 vuotta ennen kuin eläkkeelle? Sitähän se suomalaisuus on vai? Paskan perseet sanon minä. Vuosi vielä ja lopetan kaiken paskan ainakin muutamaksi vuodeksi ja rupean käyttämään aikaa mihin huvittaa.
Totuus on että Suomessa eivät rahaa saa kuin Hannu Hanhet. Työnarkomaanitkin tarvitsevat säkää puolelleen, koska Suomessa painetaan aika monessa duunissa niskalimassa ilman sen kummempaa palkkaa. Normaali työnteossa (varsinkin pääkaupunki seudulla) pääsee juuri omilleen, mutta jos haluaa harrastaa jotain niin pahan päivän varalle ei jää kyllä mitään. Itseä on alkanut hiukan vituttamaan kun opiskellessa tuntui että jos jostain pitää ja haluaa tehdä duunia tehdä, tulee pärjäämään ja saamaan hyvän elannon. Vitut. Duunia riittää 8h sisään ja ylikin niin paljon kun jaksaa tehdä, ilman että oma talous tuntuu olevan millään tavalla turvallisella pohjalla. Samalla on huomannut että työnteko on silti aivan perseestä kun johto ei kuuntele työntekijöitä pätkääkään.
Suomessa ei työnteolla rikastu. Ne ovat niitä onnekkaita jotka sillä rikastuvat.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Gba
Jäsen
Totuus on että Suomessa eivät rahaa saa kuin Hannu Hanhet. Työnarkomaanitkin tarvitsevat säkää puolelleen, koska Suomessa painetaan aika monessa duunissa niskalimassa ilman sen kummempaa palkkaa. Normaali työnteossa (varsinkin pääkaupunki seudulla) pääsee juuri omilleen, mutta jos haluaa harrastaa jotain niin pahan päivän varalle ei jää kyllä mitään. Itseä on alkanut hiukan vituttamaan kun opiskellessa tuntui että jos jostain pitää ja haluaa tehdä duunia tehdä, tulee pärjäämään ja saamaan hyvän elannon. Vitut. Duunia riittää 8h sisään ja ylikin niin paljon kun jaksaa tehdä, ilman että oma talous tuntuu olevan millään tavalla turvallisella pohjalla. Samalla on huomannut että työnteko on silti aivan perseestä kun johto ei kuuntele työntekijöitä pätkääkään.
Suomessa ei työnteolla rikastu. Ne ovat niitä onnekkaita jotka sillä rikastuvat.
Boldattuna syy miksi perustan jossain vaiheessa valmituttuani oman yrityksen. Jokaisessa yrityksessä missä olen ollut töissä asiat voisi tehdä miljoona kertaa paremmin, jos edes hieman kuunneltaisiin sitä suorittavaa porrasta. Onneksi nykyisessä firmassa uusi pomo tajuaa kuunnella ihan jokaista jolla on ideoita homman kehittämiseen ja arvatkaa mitä? No ihmiset viihtyvät ihan helvetisti paremmin, kun heillä on mahdollisuus vaikuttaa asioihin. Rikastumaanhan itse orjana ei pääse, mutta työssä voi viihtyä ilman rikastumistakin. Tämä ei toki tarkoita, että tekisin tuota rutiinihommaa kovin kauaa, aikansa kutakin.
btw, tästä mielenkiintoisesta aiheesta voisi pilkkoa jonkun oman aiheen; työnteko - mitä elämältäsi haluat? tms.
tallennettu
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Totuushan on, että menot ovat ihan yhtä suuri tekijä "rikastumiseen", kuin tulotkin. Tokihan suomalainen duunari saa sillä näkkärillä elää loppuelämänsä jos elää yli tulojensa ja ei osaa käyttää rahaa.
Itse kun olin pitkästä aikaa peruspalkalla 9 kuukautta, niin tajusin, että en tarvitse mitään sen suurempia rikkauksia saavuttaakseni kaikki unelmani. Vähemmälläkin pärjäisi.
Tämäkin on sitä perinteistä kapeakatseista habatusta joka on melkein vittuilua. Totta kai menot vaikuttaa ja jos pihassa on uuden karhea Audi/Mersu ja asuu juuri rakennetussa omakotitalossa pääkaupunkiseudulla, kannattaa ennemmin katsoa peiliin. Mutta totuus on että asuminen maksaa Suomessa ihan vitusti. Ja huvittavinta on että todella suuri osa työpaikoista on jostain käsittämättömästä syystä pääkaupunkiseudulla, jossa asuminen maksaa naurettavan paljon. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että voisi sanoa ironisesti että haluamansa työn tekeminen maksaa helvetisti. Kyllä aika moni pääsisi S-Marketin kassalle pikku kylään ja halpaan kerrotalokaksioon. Ja viikonloppuna sitten paikalliseen pubiin ottamaan muutama. Totta kai joillekkin se kelpaa, mutta monella on intoa tehdä jotain muuta, joka tarkoittaa asuinpaikan valitsemista työpaikan mukaan. Ja tällöin koko touhu meneekin päin persettä.
Joten uskallan väittää että pihisti eläminen ei tuo rikkautta, eikä välttämättä takaa hyviä eläkeolojakaan.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
zoukka
guli
Jäsen
Basaaripisteet: 14
Tämäkin on sitä perinteistä kapeakatseista habatusta joka on melkein vittuilua. Totta kai menot vaikuttaa ja jos pihassa on uuden karhea Audi/Mersu ja asuu juuri rakennetussa omakotitalossa pääkaupunkiseudulla, kannattaa ennemmin katsoa peiliin. Mutta totuus on että asuminen maksaa Suomessa ihan vitusti. Ja huvittavinta on että todella suuri osa työpaikoista on jostain käsittämättömästä syystä pääkaupunkiseudulla, jossa asuminen maksaa naurettavan paljon. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että voisi sanoa ironisesti että haluamansa työn tekeminen maksaa helvetisti. Kyllä aika moni pääsisi S-Marketin kassalle pikku kylään ja halpaan kerrotalokaksioon. Ja viikonloppuna sitten paikalliseen pubiin ottamaan muutama. Totta kai joillekkin se kelpaa, mutta monella on intoa tehdä jotain muuta, joka tarkoittaa asuinpaikan valitsemista työpaikan mukaan. Ja tällöin koko touhu meneekin päin persettä.
Joten uskallan väittää että pihisti eläminen ei tuo rikkautta, eikä välttämättä takaa hyviä eläkeolojakaan.
No allekirjoittaneella on ehkä lähitulevaisuudessa edessä muutto täältä peräkylältä helsinkiin, joten samoille karhuille päästään. Mutta en minä ikinä lähtisi työn perässä jonnekin, ellei sitä työtä tekisi muustakin syystä kuin vain rahan takia.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Gba
Jäsen
Mä olen kanssa huomannut, että kaikenlaiset ylityöhalut on tyystin kaikonneet. Ei yksinkertaisesti kiinnosta hillua duunissaitaan asti muutaman lisäkympin toivossa. Edellisessäkin duunissa keskityin niihin sunnuntaihin, kun sai olla 14h triplapalkalla töissä ja sai sen 500€ päivässä. Viikolls tehtävät ylityöt jätin suosiolla muille..
Nyt ensi lukuvuonna olisi tarkoitus olla tekemättä mitään töitä ja alkaa nostaa opintolainaa. Ei yksinkertaisesti enään jaksa/kiinnosta olla koulun ohells sitä 10h töissä. Ei sen jälkeen enään mitään jaksa opiskella, ainakaan minä.
Hyvä kikka on painaa kaikki opintolainat osakkeisiin. Opintolaina on käytännössä ilmaista rahaa, kun sen korko on niin naurettavan pieni. Laittaa osakkeisiin kaiken ja korjaa voittomarginaalin omaan taskuun valtion siivellä. Itse olen näin tehnyt.
tallennettu
Gba
Jäsen
Mä olen kanssa huomannut, että kaikenlaiset ylityöhalut on tyystin kaikonneet. Ei yksinkertaisesti kiinnosta hillua duunissaitaan asti muutaman lisäkympin toivossa. Edellisessäkin duunissa keskityin niihin sunnuntaihin, kun sai olla 14h triplapalkalla töissä ja sai sen 500€ päivässä. Viikolls tehtävät ylityöt jätin suosiolla muille..
Nyt ensi lukuvuonna olisi tarkoitus olla tekemättä mitään töitä ja alkaa nostaa opintolainaa. Ei yksinkertaisesti enään jaksa/kiinnosta olla koulun ohells sitä 10h töissä. Ei sen jälkeen enään mitään jaksa opiskella, ainakaan minä.
Hyvä kikka on painaa kaikki opintolainat osakkeisiin. Opintolaina on käytännössä ilmaista rahaa, kun sen korko on niin naurettavan pieni. Laittaa osakkeisiin kaiken ja korjaa voittomarginaalin omaan taskuun valtion siivellä. Itse olen näin tehnyt.
Kunhan on vaan sen verran varmoja osakkeita, ettei tule takkiin
Varmat osakkeet ovat niille ketkä eivät uskalla elää. Köyhä ei varmoilla rahaa tee. Pakko ottaa riskiä, jos haluaa alle 100 000e salkulla rahaa tehdä. Itse ostan kaikista suurimman riskin omaavia osakkeita. Get rich or die tryin
Opintolainaa saa 10 000e ja jos sijoittaa "varmoihin", niin tuotto on joitain satasia, eli ei todellakaan riskin väärti(imo).
tallennettu