Urheilu/Idrott/Sports
« : 13.12.2009 16:00 »
kep
Jäsen
Basaaripisteet: 0
Kuten vuosittainen MM-jääkiekkoketju aina todistaa, kyllä täällä porukka kyylää urheilua niin telkkarista kuin myös joskus paikan päältä. Tänne ketjuun siis kaikki urheiluun liittyvät keskustelut, koska spesifimmät kejut ovat tuskin ehtineet toiselle sivulle ennen kupsahtamistaan. Niin, ja omien urheiluharrastusten keskustelu ei ole missään nimessä kiellettyä. Vaihtakaa vaikka keskenänne treenivihjeitä millä saa kovimmat hauikset ja massiivisimmat pohkeet
Itse kun seurailen muun muassa NHL:ää, niin tässä hieman omia mietteitä kaudesta 2009-10:
NHL-kausi on ylittänyt neljänneskrouvin jokin aika sitten, ja onhan sarjassa tullut muutavia kovia yllätyksiä esille. Kukaan ei varmasti ylläty, kun huomaa, että itäisen konferenssin kärkipaikoilla keikkuvat Washington, Pittsburgh ja Boston, mutta yllättävämpää onkin se, että kakkosena ja kolmosena on ikuinen playoff-joukkue New Jersey, sekä viime kaudella täpärästi jatkopelit missannut Buffalo. Konferenssin peräpäätä katsellessa tulee eteen vielä kovempia pommeja: etukäteen koko roskan yhdeksi voittajaehdokkaaksi veikattu Philadelphia on 13. ja kolmen suomalaisen edustama viime vuoden konferenssifinalisti Carolina viimeisenä.
Lännessä puhaltaa vielä itääkin kovemmat tuulet, kun sarjan ikuinen heittopussijoukkue, Los Angeles, johtaa kahden ennakkosuosikin, Calgaryn ja Chicagon, seuratessa. Lännessä suurimmat pommit ovat olleet Detroitin verrattaen heikko menestys sekä ennen kaikkea yhden suosikin, Anaheimin, viimeinen sijoitus.
Oma Rangersini porskuttaa idässä huonossa vireessä loistavan alkukauden jälkeen, vaikka slovakki Marian Gaborik onkin mättänyt maaleja urakalla johtaen koko liigan maalipörssiä. Huonoon menestykseen yhtenä syynä voi pitää ykkössentteri Brandon Dubinskyn loukkaantumista. Hän sai kiekon kämmeneensä, joka hänen omien sanojensa mukaan tuntui "räjähtäneen" kiekon osumasta. Tätä vuotta pidettiin nuoren alaskalaisen esiinmarssivuotena, mutta ennen kauden alkua venyneet sopimusneuvottelut, jotka pakottivat hänet missaamaan suuren osan training campista, sekä tämä loukkaantuminen lykkäännevät läpimurtoa ensi kaudelle. Miellyttävä yllätys Rangersilla on ollut nuori puolustaja Michael Del Zotto, joka on saanut reilusti vastuuta sekä tasakentällisin, että ylivoimalla, josta kaveri onkin nakuttanut 18 pistettä toistaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2009 14:27 kirjoittanut kep »
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba
Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: Urheilu/Idrott/Sports
« Vastaus #3 : 14.12.2009 01:23 »
kep
Jäsen
zoukka:
http://www.youtube.com/watch?v=5MeiwLLZjDoBtw, itsehän tämän aiheen huomattuani ajattelin tulla kirjoittamaan urbaanista liikkumiharrastuksestani, mutta kun silmäilin aloitusviestin läpi niin päätinkin tulla tänne vaan spämmimään.
Lame.
Otsikkohan keskustelun määrittää. Eli saa tottakai jorista siitä, jos itse tykkää tehdä jotain.
-Gba
Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
« Vastaus #16 : 16.01.2010 13:57 »
kep
Jäsen
Aijai, Ovechkin naputti juuri 5 pistettä Torontoa vastaan Washingtonin voittaessa 6-1. Miehellä on muita pistepörssin kärkinimiä kymmenen peliä vähemmän pelattuna ja kärkipaikkakin on enää parin pisteen päässä. Plus/miinus-pisteissä mies on ylivoimainen ykkönen ja jääaikaakin tulee aina lähes yhden erän verran. Uskomaton pelaaja.
Innolla ja samalla kauhun sekaisin tuntein odotan Venäjän pelejä.
Ja se jääaikakin on keskiarvolla 21:33/peli, ja kyllähän sitä aikaa tulee, kun jää surffailemaan, koska kaverilla on keskimääräisesti 19,7 vaihtoa pelissa, kun esimerkiksi Crosbyllä(jolla sunnilleen saman verran jääaikaa/peli) on 23,1 vaihtoa. Tämä surffailu korostuu vielä aikaa jäällä/vaihto-tilastossa, jota venäläiset veijarit Kovalchuk(67s) ja Ovechkin(66s) johtavat roimasti(3. Mike Green 61s).
Mielenkiintoisesti Joni Pitkänen on koko liigan jääaikakunkku 26:59:llä.
-Gba
-IceCold
tallennettu
« Vastaus #21 : 18.01.2010 16:11 »
-Gba
-IceCold
tallennettu