Vs: Yleinen vitutusketju
« Vastaus #974 : 09.01.2012 17:17 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Nyt on saatana tullut raja vastaan. Ei jumalauta en muista millään uusia salasanoja enää. Liveen rekisteröidyin perjantaina ja enää ei ollut mitään hajua mikä helvetti oli salasana. Hyvä kun muistin mitä käytin tunnuksena. Onneksi olin käyttänyt yhtä monista variaatoista joka on helppo arvata. Aloin oikein miettimään tätä salasanojen yli vuotoa päässäni, niin tajusin että internetin ihmeelliseen maailmaan, eli foorumeihin, myynti saitteihin, netti+puhelin, pankki, sosiaalinen media, jne. uppoaa helposti yli 20 salasanaa! Ja tähän vielä töissä olevat vajaa kymmenen järjestelmää mihin pitää laittaa salasana. Ei jumalauta tää ei voi toimia näin! Ainahan voi tietysti käyttää samaa salasanaa useampaan paikkaan, mutta viime aikoina on huomannut senkin että jos näin on niitä täytyy olla vaihtamassa melkein kuukauden välein kun johonkin aina murtauduttu.
Tajusin juuri että ei muuten ole PSN:nkään salasanasta minkään tason käryä. Pää siis lyö aivan tyhjää! Ei vittu!!
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Yleinen vitutusketju
« Vastaus #978 : 09.01.2012 18:05 »
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Basaaripisteet: 5
Salasanojen hallintaan on olemassa käteviä työkaluja, kuten
Keepass ja
Password Safe. Itselläni käytössä jälkimmäinen. Salasanatiedostoon pääsee käsiksi yhdellä master -salasanalla, joka kannattaa määritellä riittävän vahvaksi. Sitten riittää että opettelee sen ulkoa ja luo webin palveluihin sitten pwgenillä eri salasanat. Itse en edes tiedä mikä salasana mulla on Googleen tai Facebookkiin - sen ku tuplaklikkaan Password Safen Google kenttää ja pastetan passun loginiin.
Jonkin tuollaisen apurin käyttöönotto on kyllä ollut jo pidempään mielessä, vaikka toistaiseksi olen vielä pärjännyt kohtalaisesti. Itse olen jaotellut salasanani järkeviin pienryhmiin; useimmissa nettikaupoissa on sama, koulun piirissä on toki omansa, sähköpostille on uniikki salasana, Facebookin tyyppisissä arvelluttavan turvallisuuden palveluissa omansa ja niin edespäin. Vaan alkaahan noissa silti olemaan muistettavaa. Samaten käyttäjänimiä joutuu joskus kokeilemaan useampia, jos johonkin palveluun ei yleisimpää nimeään saa. Tähänkin tarkoitukseen olen kyllä miettinyt hierarkkisen listan, jota etenen rekisteröitymistilanteessa yleisimmästä nimestä alaspäin, kunnes jokin tunnari menee läpi.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu