Hyvä pointti. Itse olen kuitenkin ymmärtänyt, että se vastustaminen olisi enemmän monikulttuurisuuden tuomia haittoja vastaan. Lisäksi siihen kuulunee suomalaisten perinteiden säilyttäminen ja kunnioittaminen. Onnistuneet integroinnit yleensä otetaan vastaan positiviisesti, jopa pahimpien rasistien joukossa.
Nämä termit vain meinaavat aina yleistää liikaa ja ihmisillä on omat käsitykset mitä ne tarkoittaa. Esim. maahanmuutonvastustaja = rasisti, Monikulttuurisuus = islam ja siihen liittyvä kulttuuri.
Eli tyyliin (kaikki oikeita esimerkkejä):
-Ruotsin lippu pitää kieltää, koska se on rasistinen mamuja kohtaan.
-Suvivirttä ei saa laulaa ettei kukaan loukkaannu.
-Jos sanot olevasi isänmaallinen niin olet natsi.
-Naisten/tyttöjen pitää pukeutua säädyllisemmin ettei maahanmuuttajamiesten kanssa tule "väärinymmärryksiä" (Saksa/Norja).
-Skandinaavinen kulttuuri on perseestä ja muilla on parempi.
Eli käytännössä oman kulttuurin tylyttämistä ja toisten ylistämistä ja nostamista sen yli.
Tämä onkin juuri ongelmallista kun keskustellaan monikulttuurisuudesta. Se meinaa eri ihmisille eri asioita, näemmä. Itselleni toisen kulttuurin ylistämistä toisen kustannuksella ei ole monikulttuurisuutta, vaan nimenomaan päinvastoin, koska koetetaan saada aikaan yksi vallitseva kulttuuri, jossa ei ole tilaa muille aatteille tai kulttuureille. Suurin osa noista esimerkeistä liittyy nimenomaan islamisaatioon, mikä koettaa tukahduttaa muut kulttuurit ja uskonnot (= ei monikulttuurisuutta). Tai en ole ainakaan itse törmännyt muissa kuin islamin uskonnossa tähän ilmiöön.
Kulttuurien yhteiselo ei onnistu ellei molemmilta puolilta tulla vastaan ja kunnioiteta toista. Se että keinotekoisesti yritetään "kunnioittaa" toisen kulttuuria (lippujen ja laulujen kieltäminen, tietty pukeutuminen) johtaa ihan päinvastaiseen suuntaan. En ole seurannut "vihervasemmistolaista älymystöä" että tietäisin kuka siellä tälläistä edes järjissään haluaa, mutta en usko, että vain persujen ym. sisällä tämä nähdään vääränä suuntana.